Ga naar inhoud

baby296 : 26 juli 2012 : Dr. Verdonck : Wellness Kliniek


Aanbevolen berichten

mja ik heb ook jeuk maar ik dacht eerder dat da een teken van genezing was?

als een wondje geneest jeukt dat toch ook??

aan de borst heb ik soms ook wat jeuk maar dacht da da normaal was?!

een paar in mijn album maar de anderen heb ik verkeerd gezet :(

denk dat je via de galerij op mn naam zal moeten zoeken.

benieuwd naar jouw foto's, en succes he!! komt wel goed!!

groetjes

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 52
  • Created
  • Laatste Reactie

Jaaa normaal gesproken is jeuk een teken van genezing dat klopt!!!

Maar ik zei tegen de arts van joh het is wel rood maar het jeukt dus misschien zat de bh te strak ofzo! Toen zei hij nee jeuk kan in dit geval ook een teken van ontsteking zijn!!!

Oke ik ga even zoeken! Hopen dat ik het kan vinden!!

En bedankt lieve schat ik hoop ook dat het goed komt!

Xxx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Klopt, jeuk is teken van genezing maar ook teken van ontsteking,

Maar volgens mij voelt het beide anders.

Ik heb ook aantal dagen jeuk gehad.

Maar echt aan het wondje. Naarst de hechtingen eruit gehaald werden was dit ook gelijk weg.

Houd de jeuk aan of word het erger altijd de kliniek bellen.

Kan beter te vaak bellen met vragen dan te laat.

Baby hoe gaat het nu?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heey Nana

Het gaat ik lig al de hele dag in bed de koorts is weg gelukkig alleen ik zweet wel ontzettend en heb totaal geen kracht meer op mijn benen staan is al te zwaar en ik heb een hele dikke bult achter mijn oksel ( de spier die van de borst naar de rug loopt) die had ik gister al en daar zit waarschijnlijk wondvocht in maar die doet vreselijk pijn daardoor kan ik mijn linkerarm ook niet bewegen. Maar ik ben ervan overtuigd dat het morgen alweer beter gaat ik slik diclofenac+paracetamol met codeine+antibiotica het komt vast en zeker wel goed! Hartstikke lief dat je erom vraagt!!!

Cecilia je hoeft je geen zorgen te maken mijn rechterborst jeukt ook en die is helemaal perfect aan het genezen zolang je geen koorst en rode plekken hebt op de borst is er niets aan de hand!

Xxx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Cecilia, zolang het niet rood is, je geen koorts hebt, en je wondje niet vurig is, hoef jij je geen zorgen te maken....

@baby

Oef.... gelukkig was je er als de pinken bij en heb je een antibioticum gekregen! Houd het wel in de gaten he! De roodheid moet minder worden, je koorts is gelukkig al minder, die harde plek moet weg gaan, of minder worden! Het kan wel zo zijn dat er dadelijk vocht uit je litteken komt.... Er wordt nu misschien wat vocht geproduceerd door de onsteking, dus houd dat even in de gaten. De kleur van dat vocht is belangrijk om even door te geven.

Welke antibiotica heb je gekregen? (puur uit nieuwsgierigheid :) )

Beterschap meid!!

xx BB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey best boobie!!!

Ja die harde plek zit naast het litteken dat voelt zo vreemd ik hoop dat dat wel weggaat word er wel een beetje bang van!! Het vreemde is dat de huisarts de wond niet heeft schoongemaakt niets! Ik heb een gewone pleister die iedereen thuis heeft erop gekregen en die heb ik er zelf nog niet af durven halen vandaag!!

Zou ik dat wel moeten doen?

Ik heb deze antibiotica gekregen:

Amoxicilinne/Clavulaanzuur Mylan 500/125mg

De bult was gister zo groot als een tennisbal nu de helft minder! Drinken probeer ik ook zoveel mogelijk te doen!!!

Bedankt voor je bericht echt superlief!

Xxx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi hoi

DIe harde plek is de plek waar vocht zich ophoopt en dat vocht voelt dan hard aan, omdat het vocht van de ontsteking is.

Ik hoop ook echt, dat de antibioticum goed zijn werk zal doen en dat de bacterie die er in je wond of je boob zit, daarmee geelimineerd wordt. Als het over 2 dagen er niet veel beter uitziet en die hardheid gelijk is, dan moet je echt weer contact opnemen met je huisarts, maar ook met de kliniek. Eigenlijk is de kliniek diegene die je zou moeten zien, lijkt mij.

Als het niet minder wordt of er gaat veel vocht uit je wond komen, dan misschien toch een ritje naar de kliniek maken?

De pleister die je erop hebt, maakt niet uit wat voor soort het is. En de wond hoeft ook niet schoon gemaakt te worden als hij niet open is. Je bent 2 weken po nu, dus de wond zou dicht moeten zijn?

Heeft de huisarts gezegd dat je de pleister moet verwisselen?

Anders bij de apotheek wat van die eilandpleisters halen, als er dan vocht uit zou komen, dan zie je het tenminste door de pleister heen. Dat zijn van die pleisters die aan alle vier de kanten, rondom plakken en in het midden zit dan het gaasje (snap je wat ik bedoel? :) )

En wat je ook zou kunnen doen, is naar de huisarts om de pleister te laten verwisselen. Die moeten dat voor je kunnen doen, want ik kan me voorstellen dat je het niet graag zelf doet.

xx BB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ooh best boobie

Heel erg bedankt voor alle adviezen want dit wist ik dus echt allemaal niet!!!

Hartstikke bedankt!!! Ik heb nog een vraagje de BH drukt heel erg tegen de harde plekken zou ik de BH dan beter uit kunnen doen? Of maakt dat niet uit dat het erop drukt?

Xxx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beter de bh aan houden. Deze zorgt er namelijk voor dat je boobs op de goede plek blijven zitten.

Ik kan me voorstellen dat het een vervelend gevoel geeft op je wonden..... En zit me te bedenken wat je zou kunnen doen om dat te verlichten....

Zitten er haakjes aan de achterkant van de bh? en staat ie op het strakst? dan zou je hem een haakje losser kunnen doen.

Iets anders schiet me even niet te binnen, helaas. Als ik nog wat bedenk, ben jij de eerste die het hoort :)

succes meid!

xxx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dag Dames,

wil jullie even op de hoogte stellen...

ben nu onderhand een paar dagen verder...de koorts is weg de borst is ook niet meer rood.

ik ben alleen hartstikke moe kan de hele dagen wel slapen zal wel door de zware antibiotica komen ?!?!

Alleen nu heb ik iets...het litteken is helemaal gezwollen, de harde plekken zijn alweer soepel geworden..

alleen rond mijn litteken zie je gewoon dat er wondvocht of pus of iets zit...

de dokter heeft de knoopjes van de hechting niet losgeknipt hij zei dan vergroot je de kans op een nieuwe infectie omdat het nu goed geneest je lichaam reageerd goed op de antibiotica...

maar dat wat er rond mijn litteken zit dan ? gaat dan vanzelf weg neemt mijn lichaam dat ook op of ???

Ik probeer zo positief mogelijk te blijven en hoop echt dat het allemaal goed gaat komen ben nu bijna al 3 weken PO....

Word er een beetje emotioneel van :102:

xx

xx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi hoi.

Wat erg allemaal zeg.

Gelukkig dat de antibiotica goed aanslaat.

Ik zou voor de zekerheid de arts nog bellen om te vragen hi dat nu met het vocht zit. Of dat uit zijn eigen weg moet trekken. En hoe langst ong kan duren.

Dan hoef je daar niet meer onzeker over te zijn.

Heel veel sterkte.

Liefs

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dag dames

Hoe gaat het met jullie?

Wil jullie even op de hoogte stellen!!!

Afgelopen woensdag kon ik niet meer van de pijn in de linkerborst er stond zo'n druk op het litteken en er was overduidelijk te zien dat er pus achter het litteken zat. Dus ik weer naar de huisarts zij wilde het in eerste instantie niet openmaken omdat de wondgenezing er goed uit zag en zij vond dat het goed kwam. Ik bleef erop hameren dat ik dit niet langer kon dat ik het gevoel had dat de wond elk moment kon barsten uiteindelijk stemde ze in ze pakte een steriel mesje en dames jullie geloven het niet....het puntje zat erin ze haalde het eruit er spoot pus uit en steeds meer en meer en meer denk dat het wel een halve liter was de dokter was zich kapot geschrokken na 10 minuten dacht ze dat alles eruit was ze wilde gelijk met de pc van het ziekenhuis bellen dus ik en mn moeder zaten aan haar bureau ( de druk was van de borst af) en ik voelde opeens iets warms over de buik lopen...en ja hoor nog meer pus...de pc zei dat ik met spoed contact op moest nemen met de pc waar ik het had laten doen... Ik kreeg een steriel gaasje voor en nog iets wat er eerst op ging en toen naar huis...10 min rijden en het hele gaasje zat onder de pus en wondvocht. Dit ging de hele dag door zo...ik moest 2x per dag spoelen met de douchekop en dan dat doorzichtige gaasje en daarna het gewone gaasje met pleisters erop doen...dr verdonck kreeg ik aan de lijn vertelde het verhaal ook dat ik nu gewoon een gat had in het litteken...hij zei kom morgenvroeg maar gelijk ik ben er niet maar ik bel nu dr visser zodat zij ernaar kan kijken...die nacht om 5 uur er naartoe gereden is 3 uur rijden en moest er om 8 uur zijn. Dr visser keek ernaar en zei je word vanmiddag geopereerd ik wilde prothese eruit alles spoelen de wond spoelen en prothese weer erin en andere hechtingen. Ik kon alleen maar huilen moe van alles en bang voor de ingreep...onm 3 uur werd ik geopereerd kreeg nog een extra antibiotica kuur mee en ben nu weer aan het herstellen...ze vertelde dat alleen de wond ontstoken was dus de borst niet. Ben nu hartstikke bang dat het weer gaat ontsteken...zijn er meiden die dit ook hebben meegemaakt of iemand die weet hoe groot de kans is dat de ontsteking terug komt? De bacterie is op de kweek gezet dus de uitslag krijg ik nog!

Xxxx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oei meid wat erg :( ik had gisteren ook druk op men littekens door de warmte denk ik maar toen ik men bh uit deed zat er ter hoogte van rechter litteken een gele vlek heb alles goed nagezien maar kwam niks meer uit! Moet straks om 8u30 naar huisarts hoop dat ik geen slecht nieuws krijg. Ik ga duimen voor je dat alles ok komt spoedig herstel xxx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er komt nog af en toe geel uit maar zouden propjes zijn dus niks ontstoken maar omdat ik zo bang ben heb ik nu prefentief antibioticum gekregen staphycid 500mg en moet er 4 per dag nemen 8 dagen. Maandag ga ik op controle bij dr verdonck! Heel veel sterkte meid zal wel allemaal goed komen ik duim alvast voor je xxx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.




×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.