Ga naar inhoud

herstel;werk en skiën


Aanbevolen berichten

Hoewel ik nog niet bij een pc geweest ben (maak maandag een paar afspraken en ga voor een borstvergroting) zit ik toch met een paar dingen.

Daar zal de pc ook wel antwoord op hebben maar onder jullie geopereerden zeker,toch?!

Ik ben nl zelfstandige (kapster) en daarbij geef ik ook s'avonds les. En heb al een skivakantie geboekt... <_<

Ik heb een periode tussen de laatste les en mijn skivakantie van 7-8 weken. Zou dit genoeg zijn?

En met mijn werk,zou dan een week ( helemaal nix doen) genoeg zijn? Ik werk geen volle dagen dus dat scheeld een boel misschienen kan het ws wel verdelen de weken erna (beetje goed plannen) maarja,ik werk toch met armen op schouderhoogte en sta ook regelmatig met de fohn in mn handen?

Wat is jullie ervaring?

Alvast heel veel erg veel bedankt :109:

Patries

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey naamgenootje :D

Ik denk, dat een week helemaal niks doen, niet genoeg is, als je in week 2 er weer vol tegenaan zou gaan!

Ik mocht de eerste 3 weken helemaal niks doen!!

Maar zolang je goed naar je lichaam luistert en je armen onder schouderhoogte kan houden, kan je voorzichtig aan opbouwen. Mits je lichaam dit toelaat, want sommigen kunnen de 1e 3 weken echt heel weinig doen nog!!

Het scheelt dat je eigen baas bent :38: Dan kan je zelf je werk mooi verdelen! Ik zou toch die 6 weken zo kalm aan mogelijk doen hoor!!

Liefs, Trici :116:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hi!

Ik denk dat 7 tot 8 weken voor het skieen wel genoeg is... na 6 weken mag ik namelijk weer sporten (met armen dus)

Maar na 1 week weer werken weet ik niet. Mij zeiden ze dat ik mijn ellebogen naast mijn lichaam moest houden. Dus ik kon wel dingetjes doen, maar dan moest ik wel mijn ellebogen naast mijn lijf houden.. misschien omdat je anders te zware dingen gaat doen.

Ze raden echt aan om een week of 6 geen zware dingen te doen dus ik zou me er echt aan houden. Straks krijg je er spijt van dat je nu geen 6 weken rustig aan hebt gedaan en dat zou zonde zijn en is alles misschien voor niks geweest.

Ik zou denk ik 2 weken rustig aan doen, ik kon na een week ook wel dingen doen, maar je voelt aan je lijf dat alles toch nog trekt enzo. Ik zou het dus niet doen

Groetjes Excella :116:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey naamgenootje :D

Ik denk, dat een week helemaal niks doen, niet genoeg is, als je in week 2 er weer vol tegenaan zou gaan!

Ik mocht de eerste 3 weken helemaal niks doen!!

Maar zolang je goed naar je lichaam luistert en je armen onder schouderhoogte kan houden, kan je voorzichtig aan opbouwen. Mits je lichaam dit toelaat, want sommigen kunnen de 1e 3 weken echt heel weinig doen nog!!

Het scheelt dat je eigen baas bent :38: Dan kan je zelf je werk mooi verdelen! Ik zou toch die 6 weken zo kalm aan mogelijk doen hoor!!

Liefs, Trici :116:

Hey,wat leuk :D

ja,ik snap wat je bedoeld maar ga er dan ook niet vol tegenaan hoor.Zou misschien wel bijna 2 weken kunnen inplannen met helemaal niets doen maar geen 2 weekenden.

Zou dan wel weer graag enige klanten moeten kunnen doen. Die tijd dat ik het wil laten doen is het toch erg rustig (eind nov,sinterklaas...)

En idd,kan het rustig inplannen,dat scheeld wel natuurlijk. ja en laat mijn lichaam het afweten dan moet ik wel natuurlijk :unsure: .

Bedankt voor je reactie!

liefs Patries :116:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hi!

Ik denk dat 7 tot 8 weken voor het skieen wel genoeg is... na 6 weken mag ik namelijk weer sporten (met armen dus)

Maar na 1 week weer werken weet ik niet. Mij zeiden ze dat ik mijn ellebogen naast mijn lichaam moest houden. Dus ik kon wel dingetjes doen, maar dan moest ik wel mijn ellebogen naast mijn lijf houden.. misschien omdat je anders te zware dingen gaat doen.

Ze raden echt aan om een week of 6 geen zware dingen te doen dus ik zou me er echt aan houden. Straks krijg je er spijt van dat je nu geen 6 weken rustig aan hebt gedaan en dat zou zonde zijn en is alles misschien voor niks geweest.

Ik zou denk ik 2 weken rustig aan doen, ik kon na een week ook wel dingen doen, maar je voelt aan je lijf dat alles toch nog trekt enzo. Ik zou het dus niet doen

Groetjes Excella :116:

Hoi Excella,

ten eerste bedankt voor je reactie!

Dat van dat skiën komt dus wel goed :D.

Alleen dat werken dus niet :102:

Maar zoals ik al zei in een eerdere reactie,2 weken zou ook nog wel kunnen maar dan "moet" ik echt wel weer wat aan de slag. Geen hele dagen en geen volle agenda maar toch wel enige klanten op dag kunnen knippen en evt föhnen. De rest kan mijn moeder wel doen ( doet ze nu ook maar niet knippen en föhnen).

Gelukkig kan ik nu nog makkelijk vrijhouden... Dus ff goed over denken wantja,ik blijf met dit probleem zitten natuurlijk :139:

groetjes Patries :116:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Uhm... nou pin je niet vast op mijn reactie ;) Mijn PC zei dus dat ik 6 weken rustig aan moet doen en daarna wel kan sporten. Dus ik weet niet of dat bij jou hetzelfde is.. Ik moet bijv. 6 weken een sportbh dragen dag en nacht en ik lees net bij iemand anders dat zij na 2 weken alleen nog maar 's nachts hoeft. Dus elke PC is er weer anders in merk ik. Ik zou het toch eventjes bij je eigen chirurg navragen, dan weet je het echt zeker :D Maar ik DENK dat je na 7 of 8 weken wel weer zou mogen sporten hoor! Moet je niet voorover vallen op je boobs!! Auwww dat lijkt me pijnlijk :blush:

Ik snap het wel dat je werk belangrijk is, je kan moeilijk als eigen baas 6 weken niet werken, dan heb je ook 6 weken geen loon... ik ben natuurlijk geen kapster en heb er weinig verstand van :blush: maar is het niet mogelijk dat je de stoel heel laag zet ofzo? Dat je niet zo hoog hoeft te werken met je armen? Of gaat dat niet? Sorry als dat raar klinkt, ik ben zelf een kantoormiep hahaha

Link naar reactie
Delen op andere sites

Haha nee,dat snap ik ook wel hoor. En het is ook wel verstandig dit aan mijn pc te vragen.

Gelukkig val ik ( haast) nooit dus das een geluk :rolleyes:

Nee joh,klinkt helemaal niet raar! Ik kan de stoel niet lager zetten dan op zn laagst en kan de klanten vragen wat onderuit te zakken...

Zal aankomend weekend als ik weer werk wel eens kijken met de hoogte van mijn armen :38:

Tja,ik heb weer geen ballen verstand van kantoordingen haha..

Link naar reactie
Delen op andere sites



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.