Ga naar inhoud

Wientje : 19 juli 2012 : Dr. Moojen-Zaal : Velthuis Kliniek


Aanbevolen berichten

Hallo allemaal,

ik zal me even voorstellen:

ik ben 32 jaar en heb 3 kinderen. Na mijn laatste zwangerschap en de daarbij horende borstvoedingsperiode zijn mijn redelijk mooie strakke borsten maat 70 B nu 2,5 jaar later veranderd in 2 ongelijke rimpelige borstjes maat 70 A/AA.

Ik geef naast mijn baan als tekendocente les op een sportschool in aerobics, steps, zumba en yoga. Als ik sport heb ik altijd mijn maximizer BH aan met daaroverheen een aantal sporttopjes om de boel wat te laten lijken. Het zit voor geen meter, maar wie mooi wil zijn...

Hier wil ik graag verandering in brengen, ik wil dat mijn bovenlijf past bij mijn onderlijf dus heb ik (na overleg met manlief) de stoute schoenen aan getrokken en een afspraak gemaakt bij de Velthuis Kliniek.

Ik heb voor de Velthuis kliniek gekozen door de goede verhalen en om hun behandelingen met fysiotherapie wat zorgt voor een snel herstel. En dat wil ik natuurlijk graag, omdat ik zo hopelijk een beetje fit blijf tot na de zomervakantie.

1 mei 2012 heb ik een intake gesprek gehad met Dr. Moojen-Zaal. Het consult was heel duidelijk en ik werd heel vriendelijk geholpen. Ik heb verschillende proteses gepast en we hebben gekozen voor 295 cc anatomische proteses van het merk Mentor.

Ik wilde graag ivm mijn werk in de zomervakantie geholpen worden en dat kon gelukkig!

19 juli om 10:00 uur word ik geopereerd.

Ik heb het heel druk gehad de afgelopen weken dus heb er niet zo heel erg veel bij stil kunnen staan, maar nu is het ineens al bijna zover!

Ik ben nog nooit geopereerd en onder narcose geweest, etc dus aan de ene kant ben ik heel laconiek want ik weet niet wat me te wachten staat, maar aan de andere kant ben ik zenuwachtig hoe dat nou voelt zo'n narcose, of ik wel echt slaap, echt niks voel, heel misselijk zal zijn en ga zo maar door.

Ik ga verder de dagen aftellen, mijn stretch oefeningen doen en het huis opruimen (want ik mag natuurlijk een tijdje niet stofzuigen, strijken, tillen, etcetc)

Binnenkort zal ik mijn operatieverslag posten, nog 4,5 dag!!! AAAAAAAH :126:

Groetjes!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Wientje

Welkom op het forum!

Jij weet precies wat je wilt, zo te lezen! Fijn zeg!!

Lijkt erop dat je een goed consult gehad hebt en er nu volledig voor gaat :D

Narcose, je merkt er niks van.... Was bij mijn bv ook de eerste keer en de anesthesist zegt tegen je dat de narcose eraan komt en daarna wordt je wakker. Daar tussenin is gewoon niks. Ik vond het een hele aparte gewaarwording. Maar niet eng, al had ik me er een beetje druk over gemaakt.... :D

Lekker snel al aan de beurt! En je hebt nog genoeg te doen, dus de dagen zullen voorbij vliegen!

Heel veel succes alvast.

xx BB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Wientje,

Welkom! Spannend dat het bijna zover is! Ik word 23 juli door dr Moojen-Zaal geopereerd. Ben ook al lekker aan het rekken en strekken ;) Ik ga je topic volgen..

Heel veel succes donderdag!

Liefs Laura

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo allemaal!!!

Nou ik heb ze hoor, n dubbele airbag haha.

Alles is heel erg goed gegaan, het begin was even stressen, want ik moest om 9 uur in Hilversum zijn en we zouden de kinderen bij een vriendin brengen die ze dan naar school bracht. Was mijn oudste dochter haar tas vergeten, dus moesten we weer terug, wat toch weer bijna 10 minuten kostte. Gauw op weg naar de kliniek en natuurlijk file...

Om 9 uur de kliniek gebeld dat ik een kwartiertje later kwam. Dat was geen probleem gelukkig.

Daar aangekomen werd ik weer heel vriendelijk ontvangen, er werden foto's gemaakt en manlief werd in de wachtkamer gezet met z'n laptop zodat ie lekker aan het werk kon.

Toen kon ik mee naar achter, allemaal deuren door en toen kwam ik in een klein kamertje met een kastje op wieltjes waar ik mijn spullen in kon doen. Ik kreeg een hele mooie goed passende papierachtige kimono aan en toen kreeg ik in de verkoeverruimte een bedje toegewezen waar ik lekker in kon gaan zitten.

Toen kreeg ik van de zuster mijn infuus (zonder verder wat erin, alleen dat slangetje) en kwam de anesthesist even langs. Die kwam helemaal uitleggen wat er ging gebeuren.

Toen kwam dr. Moojen om de boel af te tekenen met een merkstift, ze schreef ook nog 295 boven m'n borsten dus ik vroeg of dat er nog wel af kon haha. Zag mezelf al 2 weken lopen over straat en iedereen: "goh heb jij 295 cc erin?"

Toen werd ik om 10 uur naar de OK gereden, lekker koud daar en mocht ik op de operatietafel liggen. Die was heerlijk warm en ik kreeg heerlijk m'n dekbedje nog over me heen.

Ik werd aangesloten op allerlei monitoren, bloeddruk, hartslag weet ik t wat.

De anesthesist gaf me een sterke pijnstiller die heel koud voelde en hij zei je zult je nu heel snel licht in je hoofd voelen. Nou inderdaad binnen een paar seconden voelde ik me helemaal high. De zuster zei steeds we gaan goed voor je zorgen, t komt helemaal goed. Ik kreeg een mondkapje met zuurstof waar ik goed in moest ademen en na een paar keer ademen was ik weg.

Toen werd ik wakker in een heel lekker warm bed en het eerste wat ik zei was: "ik moet m'n kinderen naar school brengen" haha ik dacht dat ik me verslapen had, zo lekker lag ik daar. Toen ik besefte dat ik in de verkoeverruimte lag heb ik meteen even gevoeld of ze er zaten en ja hoor, ze zaten er!!!

Het was toen half 12 en om 11 uur was ik terug van de OK. Ik kreeg wat te drinken en daarna een beschuitje en een kopje thee.

Ik kreeg ook meteen mijn mooie witte sportbeha aan.

Daarna mocht ik lekker wat lezen en toen kwam om 13 uur ongeveer de fysiotherapeute om de oefeningen met me door te nemen.

Vantevoren was ik al op de rand van m'n bed gezet om te wennen aan het rechtop zitten.

Van de fysiotherapeute moest ik gaan staan en dat ging goed totdat ik weer mocht zitten. Ze vertelde iets over 90 graden met je armen en alles ging langs mee heen, zag sterretjes, duizelig. Ze zag het meteen omdat ik van kleur veranderde en zei dat ik weer mocht gaan liggen.

Meteen stonden de zusters klaar om me plat te leggen, ik kreeg een spuitje en na 10 minuten was ik weer helder.

Om 14 uur mocht ik naar huis, ik had praatjes voor 10 voelde me geweldig.

Manlief moest alleen voor zijn werk nog even langs een adres om wat te regelen en toen merkte ik dat de pijn steeds erger werd. De hobbels en bochten in de weg waren niet meer zo'n pretje.

Ik heb halverwege maar een diclofenac tabletje genomen, maar dat spul werkt helemaal niet.

Hoe verder de avond vorderde hoe meer pijn ik kreeg, maar het is gelukkig geen stekende pijn, maar een ernstige spierpijn en beurs gevoel en ik moet er wel om lachen want ik loop als Marijke Helwegen als een soort etalage pop.

En als ik naar beneden kijk zie ik ook waarvoor ik het gedaan heb, ze zijn nu nog enorm door het vocht, maar ik voel me nu al zoooo veel mooier, volwassener en vrouwelijker!

Ik was wel bang voor de pijn die ik 's ochtends bij het opstaan zou voelen, maar de pijn was niet erger dan de avond ervoor.

Nu ga ik mezelf vandaag een beetje proberen te redden, want moet het vandaag nog even alleen doen met de kids. M'n moeder en manlief moesten werken vandaag. Maar ik denk wel dat het gaat lukken, je wordt vanzelf handig in bepaalde dingen.

Nou ik laat snel weten hoe het verder gaat!

Doeidoei

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey meid,

lukt het een beetje vandaag zo alleen?

Niet te veel doen, want dan komt dat bekende mannetje morgen langs.. :121: .... :dash1:

Liefs

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ best_boobie: ja heb een pijnstillerschema mee gekregen en hou me er goed aan, alleen doet het evengoed nog flink pijn. Maar zolang ik in beweging blijf is het goed te doen. Ik kan gewoon praten en dingetjes doen, ik kerm het niet uit van de pijn gelukkig.

Ik had alleen (naief als ik ben) verwacht dat je na een pil diclofenac veel minder pijn zou hebben, bijna geen pijn zeg maar.

Je merkt wel dat ik nog nooit een sterke pijnstiller geslikt heb en er dus totaal geen verstand van heb hahaha.

Maar ik overleef het wel hoor, voel me verder gewoon prima, geen hoofdpijn, niet misselijk, niet duizelig etc.

Vind het ook wel grappig dat je steeds handiger wordt in oplossingen zoeken om toch iets voor elkaar te krijgen zonder je borstspieren te hoeven gebruiken.

Nou ik ga weer een rondje lopen door de woonkamer en dan hoop ik dat manlief snel thuiskomt met wat te eten want ik heb honger en kan niet bij de crackers want die staan in de hoogste kast en daar kan ik niet bij haha.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gefeliciteerd met je nieuwe tweeling! Leuk en helder verslag heb je geschreven :D

Zo te lezen gaat het allemaal prima, kan alleen maar beter gaan hoor. Goed je pijnstillers innemen (ook snachts) en dan kom je de eerste dagen prima door :35:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo allemaal,

bedankt voor jullie felicitaties, erg lief!!! :67:

Gisteravond lekker op tijd gaan slapen en werd om 2 uur 's nachts wakker, kon best wel goed zelf m'n bed uit komen, dus ik dacht dat belooft veel goeds. Lekker even beneden gezeten, wat gegeten want ik had vreselijke honger. Na een uurtje weer gaan slapen en ik dacht laat ik lekker plat gaan liggen, want ik kreeg zo'n kramp in m'n rug van het rechtop slapen. Ik lag heerlijk te slapen totdat om 7 uur de wekker ging. Kon me amper bewegen om dat ding uit te doen haha. Gelukkig sprong manlief bij om dat irritante ding de mond te snoeren. Heb m'n pijnstillers ingenomen en daarna nog even een uurtje gaan liggen, want het duurt n uur voordat die diclofenac zou werken. Een uur later kon ik zelfs helemaal m'n bed niet meer uitkomen, had juist zo'n mooi systeem bedacht dat ik m'n knieholte vasthield en me dan omhoog kon hijsen aan m'n been, maar dat werkte niet echt.

Ik merkte dat ik door de pijn helemaal kribbig werd op de kinderen en alles wat niet lukte, dus ik heb m'n noodpilletje die ik meekreeg van de kliniek maar genomen. Dat hielp, nog wel pijn, maar die is heel goed te doen en voel me n beetje prettig in m'n hoofd, kan weer lachen en grapjes maken. :D

Ik heb me vandaag even lekker aangekleed, make-upje op, haartjes gedaan en voel me een stuk beter. M'n moeder is er om voor mij de was op te vouwen en de kinderen wat bezig te houden. Heerlijk.

Moet wel zeggen dat m'n kleren me n stuk beter staan nu met m'n cup C... :01:

Link naar reactie
Delen op andere sites

hahahah..

idd...staat allemaal leuker nu. En nog een mooie bijkomstigheid...ik kon op vakantie mijn leuke jurkjes, die strak zitten van boven gewoon zonder BH dragen..heerlijk. Geen gedoe meer met rare strapless bh's die afzakken of van die vervelende bandjes in mijn nek die altijd blijven irriteren..tsju..daar worden we blij van...(lijkt de Mona reclame wel :45: )

Maar fijn om te lezen dat je alweer de energie had om je haartjes te doen en te make-uppen....goed teken.. :35:

Welk noodpilletje had je meegekregen dan?

Liefs

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ lucky71: ik had oxycontin meegekregen. De zuster had gezegd alleen in noodgevallen, maar de fysiotherapeute zei al: gewoon innemen. Heb 10 stuks meegekregen, mag er max. 2 per dag. Dus red het er wel mee. Heb er nog 9 over!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oxycontin... Kan je echt vreselijk misselijk van worden!!!

Met een andere operatie lag ik echt te spacen van dat middel en was ik 5,5 uur lang non stop misselijk!!!!

Hoop dat dat bij jouw niet het geval is. En anders even aan je huisarts: Domperidon vragen!

Liefs Sizzlie.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey, thanks for asking!

Gaat prima hier, nog wel wat pijntjes hier en daar maar heb eigenlijk geen pijnstillers meer nodig.

Heb gisteren voor het eerst (in m'n automaat) auto gereden, even snel naar de supermarkt. Beetje ingewikkeld met boodschappen pakken, maar het is allemaal gelukt. Heb gewoon niks zwaars meegenomen.

Vandaag ben ik heel even de stad in geweest op zoek naar een andere sportbh, eentje met een racerback, want van deze die ik nu heb zakken die bandjes steeds af omdat ik een beetje afhangende schouders heb. Wilde eerst gewoon kijken, maar de mevrouw van de Hunkemöller wilde me graag helpen en pakte er 2.

Ik heb geprobeerd er 1 te passen maar die moest over je hoofd... aan ging wel... maar dan nog uit... pffff heb die andere niet meer gepast, was bang dat ik de rest van de middag in dat pashokje opgesloten zat met n bh half over m'n hoofd.

Toen maar naar een 'duurdere' lingeriewinkel. Daar was ik nog nooit geweest, want dat vond ik zonde van m'n geld omdat ik toch geen t**ten had. Die had een mooie met voorsluiting en die zat zooooooooooooooo goed en mooi!!!! :57:

Merkte wel dat na een tijdje winkelen alles weer n beetje begon pijn te doen, vooral bij m'n borstbeen, daar voelde ik het trekken, dus ik ga nu lekker thuis helemaal NIETS doen... nou ja een beetje eten en drinken, luieren en internetten dan.

De kids zijn ook de hele dag weg, heerlijk.

Donderdag weer op controle en dan gaan ze de pleisters vervangen denk ik.

Nou doeiiiii

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.