Ga naar inhoud

Valt litteken borstlift je achteraf mee of tegen?


Chloe09

Aanbevolen berichten

Hallo Dames,

De titel zegt het eigenlijk al: Viel het litteken na de borstlift je achteraf mee of tegen? En heel belangrijk: Als je vooraf had geweten hoe het eruit zou komen te zien, had je dan een andere keuze gemaakt? Merk dat veel mensen toch ''huiverig'' zijn voor een borstlift door de littekens. Ben benieuwd naar jullie ervaringen!

Groetjes, Chloe

Link naar reactie
Delen op andere sites

Moet ik zelf natuurlijk ook even antwoord geven op de vraag haha. Ik ben eerlijk: Ik was vooraf best een beetje bang voor de littekens. Maar er niks aan doen vond ik erger dan een borstlift ondergaan met de bijbehorende littekens. De littekens vallen me erg mee en ben dus ook heel blij met de operatie. Achteraf vind ik het in mijn geval jammer dat ik (groot en deels hierdoor) niet eerder de stap heb durven zetten!

Link naar reactie
Delen op andere sites

*** Hier ook nauwelijks zichtbare littekens, dus superblij ermee! Ik lees hier ook vaak dat men er tegen op ziet om een lift te laten doen, en dan toch voor een gewone vergroting zonder lift kiezen. En persoonlijk ben ik dan blij dat ik wel voor een lift heb gekozen omdat ik dat dan toch mooier vind, vooral omdat de tepel nu zo mooi in t midden staat!

Groetjes van Ingrid.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik wilde absoluut géén lift! Was veel te bang, dat ik me schaamte voor de 'hangers' ging verplaatsen naar de littekens.

Zag alleen maar bloederige fotos met grote verbanden en pleisters, tepels die compleet verplaatst werden en je borst die verticaal zo ongeveer doormidden gespleten werd :98:

Neeee..... mij niet gezien! :93:

Dacht ik....... :44:

Tot ik tijdens mijn consult te horen kreeg, dat ik echt een borstlift nodig had. Ik zei nog in de hoop een laatste strohalm, een argument, een reden om de chirurg om te praten : "ooh.. maar ik vind het niet erg als ze hangen, als ze maar vol zijn en hangen" :97:

"uuh mevrouw, dat moet u niet mooi willen vinden, want dat is het niet! De kans op een double bubble ga ik niet riskeren, dus een lift.. of anders niks" :140:

Sjee... wat moest ik nou? :( Een chirurg zoeken die wel de lift achterwege wilde laten? Neeeee...daarmee hield ik mezelf tenslotte alleen maar voor de gek. Juist de standvastigheid van de chirurg ( een lift of anders doe ik het niet eens!) heeft me uiteindelijk heel snel over de streep getrokken. Hij heeft me wat 'garantie' en beloftes gedaan kwa littekens, en ik ging overstag.

En ooooh my god!!!! Het beste wat ik zo ongeveer ooit gedaan heb!

10 maanden po, en mn littekens zo goed als weg! Zie ze niet eens meer, zijn geen stoorzender!

Dus ik ben reuzeblij dat ik de stap genomen heb!.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ Piepke:

Goed te horen dat het bij jou achteraf ook meegevallen is qua zichtbaarheid van de littekens! Het is denk ik net wat je zegt: op foto's o.a. op internet zie je soms de meest ''vreselijke'' dingen voorbij komen. Hier had ik me ook op ingesteld als resultaat dus viel me het enorm mee! :1:

@ Ingrid K:

Bij mij was er net als bij Piepke ook geen sprake van dat het zonder lift kon. Jij had dus wel de keuze gekregen van je PC?

Ik vind het soms zonde als ik foto's zie van vrouwen die toch geen lift hebben gedaan terwijl ze daar eigenlijk wel een duidelijke kandidaat voor waren. Er hangt natuurlijk wel een (extra) financieel prijskaartje aan wat je moet kunnen en willen neerleggen. Maar denk dan bij het zien van die foto's: Ondanks de littekens die je er aan overhoud had het resultaat in mijn ogen zo veel mooier kunnen worden! Maarja ieder voor zich natuurlijk :6: . Vind het alleen jammer als vrouwen zich van het voor hun mooiste resultaat laten weerhouden uit angst voor de littekens!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vind het soms zonde als ik foto's zie van vrouwen die toch geen lift hebben gedaan terwijl ze daar eigenlijk wel een duidelijke kandidaat voor waren. ...........................

Vind het alleen jammer als vrouwen zich van het voor hun mooiste resultaat laten weerhouden uit angst voor de littekens!

Ja, vind ik ook hoor. En daar ligt dan ook weer een stukje verantwoording van de chirurg in mijn ogen.

De mijne had heel makkelijk kunnen denken "Oke, mevrouw wil liever geen lift, dan doe ik alleen een vergroting"

Maar vond zijn oprechtheid, en zijn karakter...dat hij zijn principes om een zo mooi mogelijk resultaat te creëren, niet aan de kant heeft geschoven zo onwijs knap!

Zijn woorden "dat moet je niet mooi willen vinden" hakten erin bij mij! Inderdaad... ik moest geen genoegen met minder nemen!!

Dat vind ik gewoon karakter, gewoon zeggen "ik doe een lift erbij, en anders opereer ik je niet eens!!".

Dan komt Jan Doedel voorbij en die wil het wel opereren zonder lift, prima..... maar dat zegt veel over de chirurg vind ik.

Ben heeeeel blij dat ik geen Jan Doedel getroffen heb :35:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Haha wat je zegt Piepke, ik heb gelukkig ook geen jan Doedel getroffen :6: . Ben het met je eens dat, dat nou juist een goede PC omschrijft. Eerlijkheid en een mooi resultaat op kort en langer termijn willen bieden. Bij mij kwam het eigenlijk op het zelfde neer, een lift of geen OK. Dan ga je wel nadenken van wat vind ik nou erger? Met deze borsten door het leven gaan of een paar littekens? De keuze was in mijn geval snel gemaakt!

Link naar reactie
Delen op andere sites

*** Ohhh nee, alleen een vergroting was bij mij ook niet aan de orde hoor! Mijn tepel hing echt helemaal naar beneden te wijzen (zie voorfoto in de galerij), dus ik kwam niet onder een lift uit. Mij maakte de littekens ook niet zoveel uit, want alles was beter en mooier dan dat ze waren, zo ook met mijn buikwandcorrectie, krijg je ook een litteken van heup tot heup van, en een rondje bij je navel, maar die buik die was nog leger dan mijn borsten ;-) Dat litteken zie je dus ook haast niet meer!

Ik doelde meer op dat ik hier soms foto's zie van vrouwen die liever geen lift willen en er eigenlijk ook kandidaat voor zijn en alleen een vergroting kiezen. Kijk, mooier is het altijd als t voller is, maar met een lift had het gewoon veel mooier gekunnen!

Die bloederige foto's hebben dan inderdaad een schrikeffect, daarom dat ik ook foto's laat zien van hoe het er na 1-2 jaar uit ziet, echt haast niet te zien. Ik ga ook gewoon topless op t strand, en heb nog niemand zien staren naar littekens ofzo :-) Valt echt niet op.

Groetjes van Ingrid.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 months later...

Ik ben zo blij met deze topic :-) Ik ga volgende week donderdag voor een borstlift in de Parkkliniek in Rotterdam en heb nu echt wel de kriebels. Ondanks dat ik dit heel graag wil ben ik nu toch ook wel bang over alles wat er mis zou kunnen gaan. Daarom is het zooooo fijn deze positieve berichten te lezen. Bedankt meiden :-) en hopelijk kan ik hier over een paar weekjes net zo'n positief berichtje plaatsen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 5 weeks later...

Jolantje en Kitty, hoe is het nu? Ik ben een goede 6 bijna 7 maanden na de OK en mn litteken is bijna helemaal wit ingekleurd inmiddels.

Mn PC raade me aan om het eerste jaar uit de zon te blijven met de littekens ivm kans op ''inbranden''. Na een jaar rade hij aan om er wel (beschermd met factor) mee in de zon te gaan. Gaan we dus zeker doen! :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jolantje en Kitty, hoe is het nu? Ik ben een goede 6 bijna 7 maanden na de OK en mn litteken is bijna helemaal wit ingekleurd inmiddels.

Mn PC raade me aan om het eerste jaar uit de zon te blijven met de littekens ivm kans op ''inbranden''. Na een jaar rade hij aan om er wel (beschermd met factor) mee in de zon te gaan. Gaan we dus zeker doen! :)

Leuk om nog eens te lezen hoe het je is vergaan :35:

Super dat het litteken je meevalt :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 months later...

Hoi, ik heb vrijdag 22 maart een lift en bv laten doen en mij was belooft alleen rond de tepel en recht naar beneden en nu heb ik anker litteken. Hebben jullie dat ook? Ik ben nu zo bang dat dit heel lelijk wordt.

Ook heb ik geen oplosbare hechtingen maar deze moeten erover 2 weken uit.

Wordt dit nog mooi??

X patricia

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 months later...

Ik ben 2 en een halve week PO en heb m'n littekens nog niet gezien, nog 5 dagen geduld.

Ben natuurlijk reuze benieuwd want dat was mijn grootste bekommernis!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 months later...
  • 3 years later...

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.