Ga naar inhoud

Abbje : 25 augustus 2009 : Dr. Plovier : Beaucare


Aanbevolen berichten

Hey Abbje :D

Ik las, dat je last heb van 'wat' ontstoken littekens...? En dat je graag met de siliconenmatjes zou beginnen...

De matjes werken perfect, je littekens worden er echt prachtig door, maar een ontstoken litteken is idd geen basis dan. Ik neem aan, dat je mag douchen en je littekens wel nat mogen worden?

Dan heb ik evt wel een tip voor je:

Kook een liter water en los hierin ongeveer 9 gram ( 10 mag ook hoor) zeezout in op. Wanneer deze oplossing afgekoeld is, kun je hem 2 dagen bewaren in de koelkast. Ze noemen dit ook wel fysiologisch zout en is ideaal om ontstekingen mee te spoelen. ( ik heb zware ontsteking aan mn navelpiercing gehad en spoelen met dit water bevorderde de genezing)

Gewoon 2x per dag je littekens hiermee spoelen en droogdeppen met tissue/keukenrol. Mocht je een antibioticakuur hebben, maakt niet uit want dit water kun je ten aller tijden gebruiken ;)

Mijn ervaring is, dat het sneller weer genezen is!

Succes!!

Lies, Trici

Link naar reactie
Delen op andere sites

hai Jinxx

heel erg bedackt voor je tip

heeft iemand meschien ook nog een naam van de silecone maatjes

want volgens mij kan je die toch alleen bij de apotheek halen.

alvast bedankt

Klopt, je moet ze halen bij de apotheek. Er zijn 2 merken: Dermatix ( wordt verkocht in verschillende 'maten' en is erg duur daardoor) en Cicacare ( die heb ik) deze wordt verkocht in een matje van 12x15 cm en je knipt zelf de pleisters op maat: de 12 kant doormidden en de 15 kant kun je 5 keer knippen ( dan heb je een matje/pleister van 6x3 cm) Je kan deze ongeveer 2 tot 4 weken dragen. Wanneer hij troebel/gelig van kleur wordt, moet je m vervangen. Zeg na 2 weken: je knipt uit 1 matje 10 pleisters, 2 voor elke 2 weken, is dus ongeveer 10 weken totaal. Ze raden aan 2 maanden aan één stuk ( dat is dus 8 weken ongeveer) dus met 1 matje red je het makkelijk ;)

Als je m zelf moet betalen ( vanwege eigen risico .. had ik dus ook pfff) dan kost 1 matje ongeveer € 51,00.

:119:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hooi :)

Jaa bij de Velthuiskliniek hebben ze daar hele goede ervaringen mee. En het is wel met zo'n Vhals dus volgens mij kun je 'r best veel truitjes overaan enzo zonder dat het opvalt. Wanneer heb je die introweken dan? En kamp? Ben je dan weer totally fit om te gaan skippyballen? ;) Dat soort dingen doen ze toch vaak op kampen haha (zelf heb ik ook ervaring.. hou 'r nooit zo van, maarja).

Je vertelde in mn topic dat je zo tegen de OK op zag. Is dat uiteindelijk meegevallen of niet? Ik las dat je vrij emotioneel was enzo.

Wel fijn dat je je nu wat beter voelt!

Ik denk, dat als die hechtingen er verder prima uitzien en je 'r geen last van hebt, dat 't dan gewoon kwestie van afwachten is met het herstel daarvan. Ik heb zelf 'r nog geen ervaring mee.

Groetjes!

Hey Sann gaat voor jou ook opschieten he!

lief s Passie

@ Abje, jij durft zeg gelijk al op kamp, stoer! Wat ga je daar alzo doen dan?

Link naar reactie
Delen op andere sites



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.