Ga naar inhoud

lala1983 : 23 juli 2012 : Dr. Moojen-Zaal : Velthuis Kliniek


Aanbevolen berichten

Zo vannacht beter geslapen. Toch maar helemaal plat ipv met extra kussens. Dat ging goed en ook echt even lekker weg geweest. Vanochtend had ik alleen wel steken in m'n borst en het was wat lastig op uit bed te komen. Beetje schommelen met m'n handen in m'n knieholte en toen zo hup rechtop. Daarna meteen maar een diclofenac ingenomen want had een beetje last van ademhalen en toen ging het al snel beter. Beetje gelopen door huis en gerekt en het ging nog beter. Ik heb nog steeds geen last van mijn rug gelukkig. Net even me gewassen met een washandje en 'gewone' kleren aan gedaan. Beetje kleur op m'n gezicht gesmeerd en m'n haren gedaan. Dat voelt een stuk lekkerder. Ik heb ook even foto's gemaakt maar die krijgen jullie van me tegoed.

Liefs Laura

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 76
  • Created
  • Laatste Reactie

Fijn om te lezen dat het goed met je gaat! Ik lees heel veel overeenkomsten, leuk is dat!

Ik ga morgen op controle, gaan ze de pleisters er af halen.... aaaauuuuwwww :102: denk ik.

Ben ook wel toe aan nieuwe fysiotherapie oefeningen, de oude werken al niet meer zo goed als eerst.

Nou goed herstel gewenst (maar dat komt wel goed!!!) en rust lekker uit!

Groetjes Wientje

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi meiden,

Vannacht lekker geslapen. Was pas om 9.00 wakker; dat was de eerste twee nachten niet zo. Denk dat ik vandaag of morgen stop met de diclofenac omdat het goed gaat. Vraag me alleen af of ik ze nog zou moeten slikken omdat ze ook ontstekingsremmend werken. Iemand enig idee? Op het schema staat dag 1-4: diclofenac en paracetamol en dag 5-8: indien nodig nog diclofenac of paracetamol slikken. Kan ik me daar dan maar beter wel aan houden?

Nana gefeliciteerd met je boobies; hoe is het gegaan? Heb je veel last van pijn of valt het wel mee?

X-ie

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gaat redelijk goed.

In mijn topic kan je mijn verslagje lezen ;)

Vanacht goed geslapen.

Alleen vandaag met de band om doen werd ik een beetje misselijk. Pff daarna ging het al snel goed.

Zolang ie aanblijft is er niet aan de hand.

Gelukkig niet ziek geweest van de narcose

Link naar reactie
Delen op andere sites

Had vanochtend dr Moojen-Zaal aan de telefoon. Ze belde om te vragen hoe het gaat. Echt super dat ze zo tussendoor even bellen! Meteen de vraag over de medicatie voorgelegd. Ze gaf aan dat ze graag zou willen dat ik het 'kuurtje' afmaak van de diclofenac omdat deze ook ontstekingsremmend werkt. Ik mag er dan 2 per dag ipv 3 innemen als ik dat wil en dat ga ik dan ook maar doen. Betekend dat ik na vandaag nog twee dagen diclofenac moet slikken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi allemaal,

Ben vandaag voor wondcontrole geweest. Alles zag er goed uit. Ook kwam de fysio nog even langs. Zegt ze: en hoe is het met de bewegingsvrijheid, kun je je armen eens boven je hoofd doen. Ik dacht naja, dat mag toch nog helemaal niet. Maar wat blijkt, je mag na een week, gerust even je haren wassen met je elleboog hoger dan je schouder en je mag heus wel even iets uit een kastje pakken dat wat hoog staat. Belangrijk is dat je geen grote repetitieve bewegingen gaat maken zoals bij stofzuigen of bijv de douche schoenmaken. Verder gewoon voorzichtig doorgaan met de dingen die je doet. Ben echt super blij met het resultaat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Fijn dat het zo lekker gaat!

Hier ook alles goed, slaap nu ook op m'n zij af en toe, al doet t wel een beetje pijn als ik dan weer op m'n rug wil liggen.

Doe jij je oefeningen nog trouw ieder uur?

Ik vergeet ze nu heeeeel vaak dus als ik ze 4x op een dag doe ben ik al blij. Komt gewoon omdat ik ze niet meer zo hun werk voel doen. Probeer er nu wel weer vaker aan te denken, omdat het een beetje uit m'n systeem is zeg maar.

Nou sterk lekker aan!!

Doeidoei

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi allemaal,

Ben vandaag voor wondcontrole geweest. Alles zag er goed uit. Ook kwam de fysio nog even langs. Zegt ze: en hoe is het met de bewegingsvrijheid, kun je je armen eens boven je hoofd doen. Ik dacht naja, dat mag toch nog helemaal niet. Maar wat blijkt, je mag na een week, gerust even je haren wassen met je elleboog hoger dan je schouder en je mag heus wel even iets uit een kastje pakken dat wat hoog staat. Belangrijk is dat je geen grote repetitieve bewegingen gaat maken zoals bij stofzuigen of bijv de douche schoenmaken. Verder gewoon voorzichtig doorgaan met de dingen die je doet. Ben echt super blij met het resultaat.

He, wat raar zeg.

Ik mocht echt niet mij ellebogen hoger dan schouderhoogte tot 6 weken na mijn operatie...

Wat een verschil is er toch tussen de diverse klinieken/ziekenhuizen..

Maar jij hebt echt een droomherstel,

super toch?

Liefs

Link naar reactie
Delen op andere sites

He, wat raar zeg.

Ik mocht echt niet mij ellebogen hoger dan schouderhoogte tot 6 weken na mijn operatie...

Wat een verschil is er toch tussen de diverse klinieken/ziekenhuizen..

Maar jij hebt echt een droomherstel,

super toch?

Liefs

Bij mij ook zo als bij lucky...

Idd ook apart he, dat iedere pc, en iedere kliniek zijn eigen visie heeft :)

Fijn dat je herstel zo soepel verloopt!! :35:

xx BB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Fijn dat het zo lekker gaat!

Hier ook alles goed, slaap nu ook op m'n zij af en toe, al doet t wel een beetje pijn als ik dan weer op m'n rug wil liggen.

Doe jij je oefeningen nog trouw ieder uur?

Ik vergeet ze nu heeeeel vaak dus als ik ze 4x op een dag doe ben ik al blij. Komt gewoon omdat ik ze niet meer zo hun werk voel doen. Probeer er nu wel weer vaker aan te denken, omdat het een beetje uit m'n systeem is zeg maar.

Nou sterk lekker aan!!

Doeidoei

Hoi hoi,

Ja, trouw ieder uur is er bij mij ook niet meer bij, maar inderdaad wel iets van 5 keer per dag. Ik heb de afgelopen week op m'n rug geslapen en nog niet op m'n zij. Denk dat dat wel gaat veranderen, want heb niet zo veel last en ben het op m'n rug slapen ook wel een beetje zat :P

Liefs

Laura

Link naar reactie
Delen op andere sites

Grappig. Ik mag vanaf het begin van alles. Douche, ellebogen hoger, haar wassen, op mijn rug en zij slapen, auto rijden, fietsen etc.

Mijn pc zegt dat je lichaam zelf heel goed aangeeft wanneer je dingen doet die niet goed zijn. En dat klopt ook. Ben nu een week po en voel mij super. Kan van alles! Hechtingen er vandaag uit en de wondjes zijn al mooi dicht.

Dat slapen is wel een dingetje ja!!!! Niet echt lekker ;)

Succes allemaal. Xxx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Idd heel appart dat het bij iedereen verschillend is.

Ben nu 1 week po. Moet zeggen dat ik ook al best veel doe.

Verschoon me dochter ook. Zorg wel dat mijn ellebogen tegen me lijf zitten zodat je alleen je arm spieren gebruikt.

( optillen durf ik nog niet)

Maar auto rijden zou ik ook nog niet durven.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zo gister voor het eerst weer even auto gereden. Eerst even naar m'n werk een bakkie gedaan daar en mijn baas laten zien hoe het is geworden. Ik voelde me prima; alleen het schakelen naar z'n 1 en het terugschakelen naar z'n twee was wat lastig/pijnlijk. Daar had ik al snel een trucje voor bedacht. Bij het stoplicht gewoon even met beide handen in z'n 1 zetten, haha moet dat er raar uit hebben gezien. Nou was het gister ook heel mooi weer, dus ik een vriendin gebeld die 1 uur rijden van mij vandaan woont. En hoppa ook meteen dat stuk gereden. Daar lekker op een terrasje gezeten en naar het strandje geweest (wel een beetje de schaduw opgezocht). Het wel een heerlijk dagje.

Ohja de foto's staan erop voor de nieuwsgierigen onder ons. Wel even vriendjes worden ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

@lala hahahahaha dat trucje deed ik ook al :) had hetzelfde probleem!! ik ben nu 10 dagen po en doe bijna alles weer, behalve stofzuigen ed....

gaat zo goed. vandaag de stad in geweest en bikini gekocht. yes. leuk om te doen.

die vrouw van de livera vroeg: welke maat heeft u altijd? hahaha uuuuuuuuuh 75 D gokte ik maar ( en dat klopte)

groetjes

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey Laura,

mooie foto's heb je erop gezet, ben wel n klein beetje jaloers hoor hihi.

Ik was gisteren om de 'hechtingen' eruit te laten halen (knoopjes afknippen) en mag nu m'n litteken iedere dag masseren, nou doodeng vind ik dat. Durf er wel een beetje over te wrijven, maar om het proberen vast te pakken dat voelt zo eng bleeeeeh.

Vriendje heeft al aangeboden dat hij het doet, vindt ie wel leuk haha.

Hoe gaat het verder? Heb je al een beetje in de zon gezeten? Ik nog niet echt, heb een tuin met best veel inkijk en heb geen trek in een nieuwsgierige blik van de buurman en bovendien kan ik met 3 kids ook echt die rust niet vinden hoor. En trouwens ik verbrand heel snel en kan me nog niet echt lekker insmeren (ja het duurt 3 uur ofzo).

En ik baal er verschrikkelijk van dat ik het huishouden niet kan doen, mijn vriend (nou ja verloofde eigenlijk) is nog aan het werk en die kinderen maken ZOVEEL troep. Zit er echt even doorheen. Wil alles even goed aanpakken nu ik vrij ben, maar dat kan ik gewoon nog niet. Heb wel vandaag lekker de was gedaan, maar wil graag stofzuigen en dweilen.

Nou goed, genoeg over mij.

Jij sterkte met verder herstellen en mooi worden!! Gaat helemaal lukken!

Groetjes!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey Laura,

mooie foto's heb je erop gezet, ben wel n klein beetje jaloers hoor hihi.

Ik was gisteren om de 'hechtingen' eruit te laten halen (knoopjes afknippen) en mag nu m'n litteken iedere dag masseren, nou doodeng vind ik dat. Durf er wel een beetje over te wrijven, maar om het proberen vast te pakken dat voelt zo eng bleeeeeh.

Vriendje heeft al aangeboden dat hij het doet, vindt ie wel leuk haha.

Hoe gaat het verder? Heb je al een beetje in de zon gezeten? Ik nog niet echt, heb een tuin met best veel inkijk en heb geen trek in een nieuwsgierige blik van de buurman en bovendien kan ik met 3 kids ook echt die rust niet vinden hoor. En trouwens ik verbrand heel snel en kan me nog niet echt lekker insmeren (ja het duurt 3 uur ofzo).

En ik baal er verschrikkelijk van dat ik het huishouden niet kan doen, mijn vriend (nou ja verloofde eigenlijk) is nog aan het werk en die kinderen maken ZOVEEL troep. Zit er echt even doorheen. Wil alles even goed aanpakken nu ik vrij ben, maar dat kan ik gewoon nog niet. Heb wel vandaag lekker de was gedaan, maar wil graag stofzuigen en dweilen.

Nou goed, genoeg over mij.

Jij sterkte met verder herstellen en mooi worden!! Gaat helemaal lukken!

Groetjes!

Hoi hoi,

Ik heb gister middag (17.00) even een uurtje in de zon gezeten. Dat was wel goed te doen, maar echt op het heetst van de dag durf ik nog niet. Bang dat de zwelling dan weer erger gaat worden. Dat insmeren herken ik ook, haha. Alles gaat langzaam: douchen, afdrogen, aankleden etc.

Ik vind het ook moeilijk om bepaalde dingen te laten. Was bij een vriendin met haar zoontje van 10 maanden en dan vind ik het toch wel moeilijk om hem niet even op te tillen. Ook in huis vind ik het lastig om niet te gaan stofzuigen (heb een kat die enorm aan het verharen is), helemaal omdat ik me verder wel goed voel. Ik ben dan ook met de Swiffer maar aan de slag gegaan en steeds met de ellebogen in m'n zij, dan gaat het wel. Lijkt me wel moeilijk voor je om niet op te gaan ruimen. Krijg je een beetje en schuldgevoel naar degene die het voor je moet doen. Maar over een paar weken heb je dan ook wel een super mooi resultaat. Nog even volhouden!

Wel leuk om te lezen dat je verloofd bent. Ga je in trouwjurk met alles erop en eraan? Zal wel mooi staan met je nieuwe boobs! Succes met je verdere herstel.

Liefs, Laura

Link naar reactie
Delen op andere sites

Twee weken po: vandaag weer bij de kliniek geweest voor de hechtingen. Ze hebben met oplosbare hechtingen gehecht, dus ze hoefden alleen de knoopjes door te knippen. Bij m'n linker borst zit er nog wel hier en daar een korstje, maar rechts is goed aan het genezen. Ook heb ik links nog wat meer vocht dan rechts. Verder zag het er goed uit. Ik heb nog gevraagd wanneer ik een bh kon gaan kopen die wat duurder is, maar ze raadden me aan om daar nog een aantal weken/maanden mee te wachten. Dan maar even een goedkope bh kopen. Wel jammer, want ik wil zo graag :D

Autorijden gaat steeds beter. Merk dat ik minder last heb bij het schakelen. Wel slaap ik nog veel op m'n rug (heel af en toe al even een paar minuutjes op m'n zij). Merk dat ik 's ochtends met uit bed komen nog wel stijf ben en ze doen dan ook nog wel zeer, maar verder gaat het echt heel goed. Wat ben ik blij met m'n boobies!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Fijn dat hèt allemaal goed gaat met je!

En dat het auto rijden steed beter gaat.

Ik ben zelf vanmorgen wakker geworden op me zij, is blijkbaar in mijn slaap gebeurd. Haha. Voor het eerst een lekkere nacht gehad ;)

Jammer dat we nog moeten wachten met de bh's kopen!

Nu je eindelijk boobies hebt, dan wil je ze ook zo graag!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja jammer hè dat je nog geen hele garderobe nieuwe bh's mag aanschaffen (ja het MAG wel, maar het is zonde van je geld...) heb zelf een paar goedkope bh's gekocht (zo'n 15 euro p.s.) van een aanbieding, heb nu nog 70C en die maat is regelmatig nog wel over, maar heb ook vaak dat de de mooiste bh's niet eens in die maat verkopen :103:

Dan moet ik toch maar naar die dure lingeriezaken.... laten ze nou per september een grote daarvan gaan openen bij mij in de stad... vervelend....

Nou doeiiii

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zo, vandaag weer voor het eerst gewerkt. Heerlijk met drie kinderen en twee groepsleiding lekker naar een strandje geweest. Echt een straf om weer te beginnen, haha. Wilde een van de kinderen een wedstrijdje rennen doen om te kijken of ze sneller was. Nou dat ging nog niet helemaal goed. Voelde de tweeling een beetje hupsen, dus ben er maar mee gestopt. Verder geen opmerkingen van de kinderen gehad, dus ze hebben niet eens door dat ik een bv heb laten doen. Wel kwamen de collega's even vragen en kijken hoe het was.

Als het goed is blijft het deze week en de weken erna redelijk rustig wat het werk betreft. Komt goed uit want dan kan ik het mooi opbouwen tot het schooljaar weer begint. Kan ik er daarna weer helemaal tegenaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.




×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.