Ga naar inhoud

lala1983 : 23 juli 2012 : Dr. Moojen-Zaal : Velthuis Kliniek


Aanbevolen berichten

Hoi allemaal,

Ik ben Laura, 28 jaar en al ruim 8 jaar ongelukkig over mijn kleine borsten (als je het borsten kunt noemen).

Ik heb maat 70aa, nou misschien eerder 70aaa; behoorlijk plat dus. Ben al heel lang bezig met een borstvergroting, maar door de studie kon ik nooit sparen. Sinds ik klaar ben met de studie, ben ik gaan sparen maar dat gaat heel langzaam. Die vakantie naar Cuba wilde ik toch wel graag maken (had ik zeker niet willen missen!). Intussen heb ik het geld bij elkaar kunnen sparen.

In januari ben ik naar de Velthuiskliniek in Hilversum geweest. Ik heb daar een heel goed gevoel aan over gehouden. Ik heb aangegeven bij dr. Laura Moojen-Zaal dat ik een maat wilde die bij m'n lichaam past en niet te groot. Ongeveer een C had ik bedacht. Na het opmeten kreeg ik een sport-bh om te gaan passen. (De sport-bh krijg je ook van de kliniek) Tijdens het passen stonden ineens de tranen in m'n ogen. Nooit gedacht dat ik alleen al met die kipfilletjes zou blij zou zijn. Ik heb twee maatjes gepast en vond de grootste van die twee ook het mooiste. Het gaat 255cc worden anatomisch gevormd. Ze worden dual-plane geplaatst.

Daarnaast vind ik het fijn dat bij de Velthuiskliniek fysiotherapie wordt gegeven voor een sneller herstel (na 4-5 dagen weer autorijden), minder pijn en de borsten voelen veel sneller soepeler aan.Morgen moet ik heen om te beginnen met de fysio en over twee weken is het dan eindelijk zover!

Liefs Laura

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 76
  • Created
  • Laatste Reactie

Vandaag de eerste keer fysio gehad. Werd vriendelijk ontvangen en na even gewacht te hebben, kon ik door naar de fysio-sessie. Er werd nog een keer aan de hand van plaatjes uitgelegd wat dual-plane nou precies inhoud en waarom het nuttig is om de spier van te voren voor te bereiden op de prothese. Samen met de enthousiaste therapeute de oefeningen doorgenomen.

Daarna gevraagd of ik toch nog een keer mocht passen. Het is tenslotte een half jaar terug dat ik de kipfelletjes gepast heb. Deze keer de 240 en 300 cc gepast. Het was wel duidelijk dat die 300cc echt te groot voor me is (kwam buiten m'n ribbenkast) en ik vond de 240 cc al behoorlijk groot uitpakken! De prothese zal dus gewoon 255cc anatomisch blijven (dat is de maat die volgens de cpg-322 tabel de juiste afmetingen heeft).

En dan nu maar flink aan de oefeningen!

Laura

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi nana1986,

Dat klopt hoor, de oefeningen zijn voor het oprekken van de borstspier zodat er straks minder spanning op de spier komt als er een prothese onder zit. Dit betekend dan ook meteen dat je iets minder pijn hebt. De Velthuiskliniek doet onderzoek naar de combi fysio en dual plane. De resultaten schijnen tot nu toe erg positief te zijn.

Groetjes Laura

Link naar reactie
Delen op andere sites

Stretchoefeningen borstspieren

1

Uitgangspositie

Ga op een bankje zitten (of ga staan). Strek je armen uit naast je lichaam (alsof je vleugels hebt) op schouderhoogte. Handpalmen wijzen naar voren.

Uitvoering

Breng je armen langzaam naar achteren totdat je de borstspieren voelt stretchten. Stretchgebied: pectoralis major.

2

Uitgangspositie

Pak achter je rug je handen vast, blijf rechtop staan.

Uitvoering

Duw je schouders naar achteren door je armen gestrekt te proberen op te tillen. Stretch gebied: borstspier en de schouderspieren.

en als je op google naar borstspier stretchen zoekt vind je nog veel meer oefeningen.

;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Stretchoefeningen borstspieren

1

Uitgangspositie

Ga op een bankje zitten (of ga staan). Strek je armen uit naast je lichaam (alsof je vleugels hebt) op schouderhoogte. Handpalmen wijzen naar voren.

Uitvoering

Breng je armen langzaam naar achteren totdat je de borstspieren voelt stretchten. Stretchgebied: pectoralis major.

2

Uitgangspositie

Pak achter je rug je handen vast, blijf rechtop staan.

Uitvoering

Duw je schouders naar achteren door je armen gestrekt te proberen op te tillen. Stretch gebied: borstspier en de schouderspieren.

en als je op google naar borstspier stretchen zoekt vind je nog veel meer oefeningen.

;)

Dankjewel Meiske!

Ik zal zelf nog even verder zoeken naar oefeningen;) Kunnen we daar niet een aparte topic voor openen?

Xx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vandaag de brief gekregen. Ik word maandag om half 1 geopereerd en moet half 12 aanwezig zijn in de kliniek. Nu begint het toch wel spannend te worden! Nog zes dagen rekken en strekken en dan krijg ik eindelijk mijn borsten! Nog maar even hard aan het werk komende drie dagen, dan gaat het extra snel...

Liefs, Laura

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vandaag de hele dag een cursus BHV gehad. Gelukkig had de baas het deze week ingepland, want nu kon ik nog meedoen. Volgende week een pop reanimeren en iemand in de stabiele zijligging leggen gaat me echt niet lukken, hahahaha.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jahoor was dat even stressen vandaag. Was gister bij een bbq heerlijk even in t zonnetje gaan zitten en wat zit er vanochtend op m'n lip: een koortsuitslag(je)!!!! Sjips, meteen de Hotkiss er tegenaan en even gebeld naar de kliniek of ik maandag wel geopereerd mag worden. Ze gingen dr Moojen even bellen en zouden me daarna terugbellen. Gelukkig was dit binnen 10 minuten, want wat als ik niet geopereerd mocht worden... Yes ik mag gewoon geopereerd worden. Als ik iets aan m'n gezicht zou laten doen, was het een ander verhaal. Nu helemaal gerustgesteld en maar beginnen met de schoonmaak, want moet toch een beetje afleiding hebben....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank jullie wel meiden!

Wel jammer dat het ineens zomer wordt :6: . Ik hou zo van in het zonnetje zitten. Nu mag het de eerste dagen niet (komt de zwelling niet ten goede). Heeft iemand enig idee vanaf wanneer je weer in het zonnetje mag zitten?

Jullie allemaal lekker van de zon genieten met je nieuwe boobies! Lekker bikini's aan, oooh wat kijk ik er naar uit.

Liefs Laura

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.




×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.