Ga naar inhoud

Ronde prothese, normaal profiel of hoog profiel

Pietjepuk

Aanbevolen berichten

Na het lezen hier op het forum heb ik begrepen dat pasprotheses een vertekend beeld kunnen geven. Maar ik vind het persoonlijk wel moeilijk om zonder pasprotheses te bepalen hoe het er ongeveer uit zal gaan zien. En na het passen tijdens het consult ben ik het alweer kwijt!

Nu ben ik laatst bij Contour Kliniek geweest en daar heb ik pasprotheses gepast. Ik twijfelde en vroeg of ik nog een kleiner maatje mocht passen en toen werd mij aangeboden om (wel tegen betaling van borg) een aantal pasprotheses mee naar huis te nemen. Nu heb ik dus drie verschillende pasprotheses thuis en kan ik lekker op mijn gemak passen met verschillende kleding. En hoewel het natuurlijk nooit gelijk zal zijn aan de pasprotheses, vind ik het wel erg fijn dat ik nu thuis op mijn gemak kan passen. Heb nu al twee avonden achter elkaar ze er even bijgepakt!

Dit wou ik toch even met jullie delen (als het mag :D ), misschien handig voor de twijfelaars!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oh wat fijn dat dat kon..!!

Inderdaad voor de echte twijfelaar..hahaha

En heb je een beetje een idee wat je nu wilt gaan nemen

Ik blijf het moeilijk vinden,

tijdens het passen in de kliniek vond ik 300cc te weinig,en 400cc goed.

Na het lezen hier op het forum ben ik toch aan het twijfelen geslagen..

Dit is een mooie manier om er nog eens rustig over na te denken..verstandig..

Veel pas plezier X

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja met zakjes water heb ik ook gedaan! Maar dat was wel een beetje onhandig, vooral toen 1tje begon te lekken... Oeps!

Ik had precies hetzelfde als jou Yersey, eerste passesie 240 en 300. Ehh ja ergens daartussen in zou ik het mooist vinden! Maar na het lezen hier begreep ik dat veel mensen het vaak toch te klein vinden. Dat wil ik natuurlijk ook niet, maar toch ook niet te groot! Nu vind ik de pasprothese die ong gelijk staat aan 260 cc het mooist staan als ik meerdere kleren aan doe, maar de 300 cc toch eigenlijk ook wel. Het zal altijd moeilijk blijven, maar ik weet nu wel dat ik 220 echt te klein vind (hoewel het verschil in cc best te verwaarlozen is, vond ik dat je met de pasprothese best wel wat verschil zag tussen 220 en 260)!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Pietjepuk,

Spannend he die voorpret! Ik vond het bepalen van de cc ook erg lastig maar mij is verteld dat als je twijfelt toch beter iets groter kan nemen...in jou geval is dit dan 40cc

Dat is niet heel veel groter maar misschien voor het uiteindelijke resultaat toch wel. De grote wendt zoals iedereen hier zegt heel snel,ik merk dat al na 10dagen po hihi

succes met beslissen!

Link naar reactie
Delen op andere sites

• 2 weeks later...

Toch weer een vraagje

Ik was altijd in de veronderstelling dat Mentor een veel gebruikte prothese was, maar nu ik hier op dit forum meelees heb ik er nog geeneen gezien. Eigenlijk zie ik vooral Eurosilicone/Natrelle/Cereform terwijl ik deze (op Natrelle na) hiervoor niet eens kende.

Is Mentor dan als prothese misschien toch niet zo 'goed' als ze zeggen? Of zijn de andere protheses beter of goedkoper in aankoop en dus voordeliger voor de pc?

Bij mijn pc zou ik mentor krijgen, maar twijfel een beetje omdat ik hier niemand met mentor protheses zie!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi

Ik heb de mentor prothese. Pas sinds 2 weken hoor.

Ik weet niet of de andere prothese veel goedkoper zijn.. Wat mij opviel is dat ik bij de boerhaave kliniek in Amsterdam 1000 euro minder heb betaald ( waarbij ik de mentor prothese kreeg) dan de andere klinieken in mijn omgeving die met eurosilicone werken. Mijn pc zei dat de mentor prothese nooit vervangen hoeft te worden en de eurosilicone wel na 20 jaar.

Groetjes

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi

Ik heb de mentor prothese. Pas sinds 2 weken hoor.

Ik weet niet of de andere prothese veel goedkoper zijn.. Wat mij opviel is dat ik bij de boerhaave kliniek in Amsterdam 1000 euro minder heb betaald ( waarbij ik de mentor prothese kreeg) dan de andere klinieken in mijn omgeving die met eurosilicone werken. Mijn pc zei dat de mentor prothese nooit vervangen hoeft te worden en de eurosilicone wel na 20 jaar.

Groetjes

Hoi, ikzelf heb Eurosilicone en mijn pc vertelde mij dat die nooit vervangen hoefden te worden...vreemd verhaal dus....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja dat snap ik.. Ik heb er ook echt geen vertstand van hoor.. Denk meld gewoon wat hij mij vertelde... Haha

Ik denk toch wel dat elke pc wat anders zegt.. Ook wat mijn consulten betreft bij verschillende klinieken nam de ene meer tijd dan de ander en dacht de een weer heel anders dan wat de ander zei..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is zeker het geval hoor! Ik heb drie consulten gehad en ze waren zo verschillend.

En nu had ik een keuze gemaakt en zit ik weer te zenuwen over de mentorprotheses omdat iedereen hier wel eurosiliconen heeft.... En dan lees ik weer ergens dat Natrelle drie beschermingslaagjes heeft ter voorkoming van zweten en wil ik misschien toch die weer! Al die keuzes aarrrgggghhhh

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hahaha.. Nu vraag ik me ook af shit heb ik wel de goeie.. Dillema.. Eerlijk gezegd heb ik niet echt research gedaan naar de prothese.. Ik voelde me goed bij de kliniek en de arts en had ervaringen opgezocht dus voor mij was voor mij de reden dat ik die keuze had gemaakt..

X

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb van te voren ook geen research gedaan. Ikzelf ben in een regulier ziekenhuis geopereerd door een arts die voornamelijk borstreconstructies doet, dus had er alle vertrouwen in. Zag achteraf op het forum ook pas termen als medium/high profile, daar heb ik mij nooit mee bezig gehouden. Ik had gewoon 100% vertrouwen in mijn pc en vertrouwde er volledig op en het is allemaal goed gekomen, ben erg blij nu. Groetjes

Link naar reactie
Delen op andere sites

• 2 months later...

En dan lees ik weer ergens dat Natrelle drie beschermingslaagjes heeft ter voorkoming van zweten en wil ik misschien toch die weer!

Mentor heeft 4 laagjes en is net als Natrelle FDA Proved. Andere prothese merken, veelal van Europese makelij zijn nooit door deze tests heengekomen.. Ik denk dan tsjaa Amerika, het land van plastic ;) , veeeeeel plastic, nemen minder risico dan multi miljon dollar law suits te riskeren bij miljoenen vrouwen.. Ik ben zelf voor Mentor gegaan, om het pakketje volume-projectie maar anders had mn keuze Natrelle geweest...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb Motiva Matrix ... en ben nog niemand tegen gekomen met deze prothesen.

Maar ik ben super tevreden. :-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dag dames,

Op dit moment overweeg ik toch voor een ronde prothese te gaan, maar weet even niet of ik juist beter kan kiezen voor een normale ronde prothese of een prothese met hoog profiel. De pc ging eigenlijk gelijk voor een ronde met hoog profiel zodat er meer projectie naar voren wordt bereikt maar achteraf begin ik nu te twijfelen of het daardoor niet van die ballen zullen worden.

Wie o wie heeft er rond en welk profiel hebben jullie gekozen en waarom?

En bij hoog profiel zouden het dan echt van die ballen worden die zo op je lichaam geplakt zitten ? vraag dit ook wel omdat deze prothese 10 cm breed is en ik ruimte in mijn borst heb voor 13 cm breed. Grotere maat zou misschien in de breedte meer opvullen maar dan natuurlijk ook meer naar voren. ben dan eigenlijk bang dat de prothese te klein is voor de breedte van mijn borst met balleneffect (soort bal die in mijn borst zit) als gevolg.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Over de projectie durf ik niets te zeggen, maar protheses van 10 cm bij een borstbreedte van 13 cm is juist heel goed!

Lees eens het topic van best_boobie! Zij had in eerste instantie protheses die breder waren dan haar eigen borsten, maar heeft juist om deze reden een her-operatie gehad omdat ze ontevreden was.

Wat jouw pc voorstelt is dus eigenlijk goed!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ok, ik had namelijk begrepen dat ik dan ong 12 cm prothese moest hebben (van andere pc) omdat het zo het meest natuurlijk leek. Ga gelijk even lezen zo!

Ze twijfelde tussen voor de spier en dual plane. In eerste instantie voor de spier want ik had voldoende bedekking, maar daar kwam ze toch op terug en ging ze voor dual plane. Daar ben ik het zelf ook mee eens, dan loopt het mooi af.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi pietjepuk,

Ik heb ronde protheses hoog profiel maar kon niet echt kiezen heb gewoon aangegeven hoeveel cc ik mooi vond en aan de hand daarvan heeft me pc gekeken welk profiel qua breedte het best bij mijn borst zou passen!

Succes met je keuze

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn pc zei juist dat hij pas als mijn borsten open lagen met een speciaal instrument kon meten welke projectie het beste zou passen....Hij kon wel van te voren een inschatting maken, maar wist het dus pas zeker als ie de binnenkant vd borst kon opmeten. Weet ook niet precies wat ik me daarbij moet voorstellen, maar zoiets zei hij. En er wordt wel over hem gezegd dat hij zo natuurlijke borsten maakt die mooi bij je lichaam passen (zie andere forumsters) dus hij zal wel gelijk hebben, haha!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb net even gelezen bij best_boobies en daarin zegt ze eigenlijk precies wat ik bedoel, ik ben bang dat ik puntige borsten krijg als de prothese te klein is voor mijn borst!

Heb ook maar even de pc gemaild, maar dat zal wel even duren voor ik antwoord krijg! Ondertussen ben ik dus wel heel benieuwd!

Ik heb ook wel eens gehoord dat de pc je aan de binnenkant opmeet, dat was voor mij toen reden om niet bij hem te gaan omdat het kon verschillen tussen 290 cc en 365 cc (en ik liever 290 cc wou maar hij dit niet kon beloven).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zie dat ik genoemd word :)

Wat in mijn topic te lezen is, is alleen wat ik gehoord heb van verschillende plastisch chirurgen en gelezen heb op amerikaanse en nederlandse sites. Het zijn geen getoetste onderzoeksresultaten he ;)

Maar... wat ik vernomen heb, zou een prothese idd niet meer dan 2 cm minder breed moeten zijn dat je eigen borstbreedte..... Wel is dit mede afhankelijk van je eigen borstweefsel. Ik weet niet of jij al borst van jezelf hebt? Maar dit weefsel (en dat is vaak pas aan de binnenkant te meten) moet wel ook nog passen, zonder dat je borst te breed gaat worden.

Verder is het zo, dat ongeacht het profiel dat je krijgt, het in het begin allemaal 'ballerig' uit kan zien. Na verloop van tijd trekt dit echter weg. Je borsten/prothesen zoeken dan hun plekje en alles gaat er natuurlijker uitzien: zeker als het dual plane geplaatst.

Dat ballerige gaat ervan af, na verloop van tijd en een high profile geeft alleen net dat ietsje meer bolling aan de bovenkant dat het mooier maakt.

Je hebt vast al eens in de galerij gekeken? Het ligt eraan hoe de chirurg het plaatst, hoe het er in het begin uitziet. Bij bijvoorbeeld Clarisa en Bonfire, ziet het er heel anders uit, direct na de operatie (veel natuurlijker al) dan bijvoorbeeld bij mij! Maar ook ik heb er alle vertrouwen in dat met het zachter worden en het 'indalen' van de prothesen, mijn borsten er natuurlijker uit gaan zien!

Het is een lastige keuze, maar met een high profile speel je normaal gesproken wel op safe!

Nog vragen? Stel ze gerust, maar ik kan alleen antwoorden uit ervaring, niet uit getoetste kennis he :D

Waar ga je eigenlijk voor je bv en bij wie?

xxx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank voor je reactie! Ach ervaringsdeskundige is toch ook goed? Ik ben nog maar een leekje ;)

Mijn borstbreedte is 13 cm en de prothese zou in diameter 10,6 cm zijn, das dus een verschil van 2,4 cm. Net effe iets meer als de 2 cm. Ik heb op zich best wel wat borst, kan een mooi handje pakken. Als ik dat zo lees dan zou 10,6 cm misschien eigenlijk wel goed passen, want dan heb ik aan de zijkanten nog ruimte voor mijn eigen borstweefsel.

Was bang dat het dan onnatuurlijk zou zijn, dat de prothese dan zo in het midden zou zitten en de zijkanten van mijn borst niet gevuld wordt. Ging er dus vanuit dat ik dan een prothese van 12 cm ofzo moest hebben.

Ben bij dr Visser geweest, ze heeft mijn borsten niet gemeten maar ze keek en zei gelijk 280 cc en dat was precies wat ik wilde. Heb er dus verder niet meer over nagedacht, maar later bedacht ik me dat ik de ronde prothese wel heel hoog vond en klein in diameter. gevoelsmatig zeg ik dan een platte ronde prothese die in diameter groter is (dus richting 12 cm). Ben ook bang dat ik de prothese dan als bal voel en ik niet meer op mijn buik kan slapen haha (sjonge waar ik niet al over nadenk). Denk dat ik maar op de pc vertrouw dan!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.