Ga naar inhoud

Irmama : 4 juli 2012 : Dr. Postma : Bergman kliniek


Aanbevolen berichten

Ha irmama,

Het was idd warm daar. Pyama niet aangehad. Ik ben 1 keer met de ochtendjas gaan plassen maar dat was zo een gedoe dat ik daarna in mijn onderbroek ben gegaan. Voor de dag erop zoals hierboven staat iets makkelijks. Je bloeddruk en je temperatuur wordt gemeten. Als t niet naar de zin is opereren ze niet. Geen creme op je gezicht doen morgen. Geen nagellak. Lekker overal nog even ontharen. Ennuh, tip, ckeck of je tv het doet. Ik had op de dag niet gekeken maar kon niet slapen en toen deed die zapper t niet. Ik heb het toen maar gelaten.

Boekje lezen had ik geen puf voor. Ik moest er om half een zijn maar werd uiteindelijk pas om twee uur geopereerd ipv een uur. Het liep wat uit. Telefoon is handig, je kan gewoon bellen en smsen.

Nadat de zuster heeft uitgelegd wat er gaat gebeuren komt de pc aftekenen. Daarna moest ik nog even wachten. Je hebt dan een ziekenhuisjurkje aan met papieren sloffen en mutsje. Daarna loop je zelf met n groen kleedje over degang naar de ok. Daar krijg je dat kleedje over je heen. Het is koud daar maar t bed is lekker warm. De een rammelt aan je linker arm de ander sluit je rechterarm aan een bloeddrukmeter. Iedereen zegt wat ie doet. En voordat je het weet komt er n kapje em dam zeggen ze neem maarn diepe teug... En dan word je wakker op je kamer. In je bedje. En dan is de operatie al voorbij. Mogelijk heb je dan drains die hangen aan het bed. Als je gaat plassen neem je die mee en leg je ze in de wastafeltje. Plassen gaat zelf en als je stevig op je benen staat mag je daarna zelf uit bed. Ik heb twee keer hulp gevraagd, ik was te diep gezakt en kwam niet overeind. Pijn hoef je niet te hebben, ze vragen ernaar. En als nodig krijg je wat. Ook om te slapen. Hahah dat werkte niet echt maar goed. Ik zal morgen aan je denken, succes. En ik zal je foto eens bekijken. Groetjes anma

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 133
  • Created
  • Laatste Reactie

Hallo meiden,

Ik heb het overleefd hoor. Ben heel misselijk geweest na de narcose. Het 4e middel in mijn infuus leek eindelijk iets te helpen. Maar heb dus nog niks kunnen eten. Ik heb een catether gekregen omdat ik niet kon plassen. Die gaat er straks uit samen met de drains en het infuus. Ik heb me rot gezweten vannacht en werd geteisterd door een mug. Ben nog erg dizzy en heb nog niet gestaan, ben benieuwd hoe dat gaat straks.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Slaap lekker en laat je goed verzorgen/verwennen. Balen van die misselijkheid, ik had er geen last van. Ben benieuwd hoe het verder is gegaan. Lezen we vast hier binnenkort. Ik ga vanmiddag even terug voor controle. Groetjes

Link naar reactie
Delen op andere sites

Irmama,

Dat roze spul ging er niet zo goed af bij mij. Ik heb er eentijdje mee rond gelopen. Daarna met washandje laten boenen toen werd t minder. Wel of niet douchen hangt van de pc af. Ze vragen altijd wie is je pc en dan toen ik zijn naam zei was hetoh van hem moet je douchen. De volgende dag na thuiskomst heb ik een poging gedaan. Maar dat was meer ik stond bij de douche en liet mij wassen met n washandje..

Hoe het bij jou zit geen idee. Ik zou even bellen en vragen naar de verpleging. Je wordt dan teruggebeld. Gewoon dat 0900 nummer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey Irmama,

Ondanks dat je je niet lekker voelt, hoop ik toch dat je al een beetje blij kunt zijn!

Misschien dat het feit dat je je van te voren al niet lekker voelde, er een beetje voor gezorgd heeft dat je na de operatie zo misselijk was.... Hoop dat het snel beter met je gaat!

En idd, wat Anma al zegt: bel even naar de kliniek, dan weet je het zeker en joh, dat roze spul, geen hond die het ziet... Behalve als het in je nek zit.... (zoals bij mij :106: )

xxx BB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb het idd tot in mijn nek zitten, haha. Heb het er met babydoekjes redelijk af gekregen maar nog bij lange na niet alles. Ik begin me nu wel beter te voelen. En naar wat ik nu kan zien ben ik erg blij met het resultaat! Ik vind het nu al veel mooier dan wat het was.

Anma hoe was je controle?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou, ik heb slecht geslapen vannacht en ben nog steeds erg misselijk en slap. Maar de verpleegkundigen hadden al gezegd dat als je zo ziek bent van de narcose als ik was, dat het dan ook nog best even gaat duren voor je je weer helemaal ok voelt.

Ik moest om 11.30 aanwezig zijn. Ik was wat eerder, een vriendin was mee. Ik kon gelijk naar mijn kamer(tje) en moest me gelijk omkleden. Een verpleegkundige heeft daarna mijn ijzer gehalte bepaald, temperatuur en bloeddruk gemeten. Was allemaal ok. Foto's gemaakt. De anesthesist heeft nog even een babbeltje gemaakt met me en daarna is de chirurg komen aftekenen.

Even later kon ik de ok al inlopen en mocht ik gaan liggen. Aan beide armen werd wat gefrut en even later was ik onder zeil.

Ik werd al klappertandend wakker. Ik had het niet koud maar lag toch te rillen als een dolle en bij elke ademhaling trokken al mijn spieren samen. Ik heb een warmtedeken gekregen en extra pijnstilling door het infuus en daarna heb ik nog een tijd geslapen. Toen ik weer wakker werd voelde ik me best ok en ik keek uit naar de koekjes en thee. Na 1 hapje van het koekje ging het al mis, ik spuugde alles onder. Ik kreeg gelijk wat in mijn infuus tegen de misselijkheid maar dat hielp niet. Dit herhaalde zich meerdere malen. Uiteindelijk rond 22.00 het laatste middel gehad ik mijn infuus en toen hoefde ik niet meer te spugen.

Ik had ook niks meer om te spugen.

Mijn bed lag de hele dag al vol met bloed want de fles aan de drain was niet vacuüm waardoor het zo mijn bed in liep. Maar voelde me te beroerd om het te laten verschonen. Ook kon ik nog niet mijn bed uit om te plassen en had geen aandrang. Dus catheter er in. Wat ik op zich wel een opluchting vond.

Die nacht beroerd geslapen. Werd ook echt geteisterd door een mug.

De volgende morgen met moeite een beschuitje naar binnen gewerkt. Het verwijderen van de drains viel me mee. Deed maar even pijn. Ik kreeg een BH aangemeten maat 80D. Het was best even gek om mijn nieuwe borsten te zien maar ik vind ze mooi. De verpleegsters reageerden van: ' wouw! Mooi zeg! Wat een mooie vorm al! Hier ga jij zoooo blij mee zijn' Maar dat zeggen ze vast bij elke patiënt :-)

Om 9.00 had ik eindelijk geplast en kon ik naar huis. Zelf had ik eigenlijk wel het gevoel dat ik beter nog een nachtje kon blijven. Mijn eigen bedje was echter toch ook wel erg prettig.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi irmama,

Kwam even kijken of je al wat geschreven had. Wat n verhaal! En wat n pech met de narcose en de drain. Maar wat n resultaat. Heb je ook je mooie kliniek bh zes sluitingen aan. Haha. Ik kan niet meer zonder. Mooie maat, ik heb dezelfde maat, nou ja in deze kliniek bh moet nog zien wat het in de echte wereld is. Rust goed uit. Doe lekker tukjes en maak n klein ommetje als je er aan toe bent. Als je niet fit genoeg was om te gaan hadden ze je gehouden hoop ik dan maar. Valt t lekken mee? Haal genoeg gaasjes in huis! Goed je pilletjes slikken, over n paar dagen heb je ze hopelijk niet meer nodig. Moet je volgende week voor controle? Wat n vragen.. Sorry.

Vanacht ga ik uit logeren, hoop dat ik kan slapen, voor t eerst in een vreemd bed met mijn hollandse nieuwe. Sterkte, beterschap en t komt allemaal goed!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja hoor. Ik heb wel gezorgd dat de tape niet nat werd. Maar de BH kan natuurlijk gewoon uit. Moet zeggen dat ie wel lekker zit maar moet nog wel een extra exemplaar hebben zodat ik hem ook kan wassen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

We zitten nu op 3 dagen PO. Ik ben nog niet veel waard. Ik hou mijn eten wel binnen maar daar houdt het ook op. Van de huisarts middelen gekregen om het hoesten en de misselijkheid te onderdrukken maar dat werkt nog niet echt. Ik voel me steeds heel wat en ga dan uit bed, maar stort dan vervolgens weer in en dan slaap ik weer een paar uur :-)

De wonden lekken weinig.. Echt maar een klein beetje steeds. Pijn heb ik ook niet veel. Wel gaan de hechtingen nu wat trekken.

Anma, bij de eerste controle, halen hun dan de tape er af? Of kun je die er daarna zelf afweken?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi!

Balen dat je je zo beroerd voelt zeg!

Ik hoop voor je dat het snel weg trekt.

Het tape mag met douchen best nat worden hoor. Dat had ik nog specifiek gevraagd voor ik bij Bergman naar huis werd gestuurd. Je moet natuurlijk niet vol de douche erop zetten, maar het is helemaal niet erg als er wat water overheen gaat. En ook douchegel was geen probleem zei mijn pc. Bij mij werd inderdaad bij de eerste controle het tape verwijderd en heb ik geen nieuw tape erop gekregen. Zorg wel dat je wat gazen in huis hebt, want bij mij is het lekken toen juist begonnen ;)

Groetjes Kir

Link naar reactie
Delen op andere sites

Irmama,

Contole na 1 week, alleen een beetje op de borsten gepetst. Controle week twee hechtpleisters er af, ze pulken eentje los en ze zitten aan elkaar dus dan gaat op een gegeven moment de hele rij los. Dan knippen ze ook wat knoopjes van de hechtingen los. En dan gaat t soms wat meer lekken. Onder de douche. Beetje nat is idd nieterg. Zo lang je niet te lang en niet te warm douchech is het o.k. Tot op de dag van vandaag is mij gezegd geen zeep alleen water in het rampgebied dan he :).. Ik douche nu twee keer per dag om de littekens en korstjes schoon te spoelen. Je mocht ook zelf n andere sportbh kopen als de kliniekbh in de was gaat. Ik heb er bij de kliniek twee gekocht, kan ik afwisselen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.




×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.