Ga naar inhoud

Sigesh : 15 september 2009 : Dr. van der Meulen : Velthuis Kliniek


Aanbevolen berichten

Hoi Claar,

Ja de kogel is door de kerk!

Ik ben met rijst aan het meten geweest en zag betreft die 50 gr geen verschil............

Gisteren belde de consulente en die hoorde nog steeds twijfel bij mij. Ik vroeg heb ik dan met 50cc minder geen kans op rimpeling? Ja ook, iedereen heeft kans. Maak je het vaak mee in de kliniek? Heel weinig........

Als de arts er écht niet achter zou staan dan weigert hij de operatie. Gebeurt regelmatig dat er vrouwen naar huis gestuurd worden omdat de arts niet meegaat in hun wensen.

Dusssssssssssssss het word 495cc!!

De consulente zei ook nog dus je gaat 1 kilo zwaarder de kliniek uit. Ik zei nee hoor..........echt wel zei ze. En daar is al die vergissing. Ik heb namelijk al 300cc per borst dus ga ik 400gr zwaarder de deur uit.

Oh ja zei ze. Toen was voor mij de beslissing helemaal niet meer aan de orde. Ik denk namelijk dat ze iedere keer alleen maar aan die 495cc denken en niet aan 195cc meer..........

Vandaag de rekening betaald en ik ga ervoor!

Van het weekend ga ik nog foto's maken.

Hoe is het met jou?

Liefs,

Sigesh

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hi Sigesh!

Sorry dat ik nu pas reageer, ik zal even aanvinken onder jouw pagina, wel zo handig ;)

Dus toch de "grote" , wat leuk!!! Ik zei vanochtend nog tegen mijn vriend.... achteraf had ik toch nog wel iets groter gewild haha, terwijl ik de eerste dag echt schrok! Kun je nagaan hoe snel je er aan went. Ik zal mijn foto's wel even proberen te plaatsen. Dan kun je ook even meekijken.

Ben je al zenuwachtig? Nog 2 dagen, dat schiet echt lekker op! Ben je nu ook minder zenuwachtig omdat je weet wat je te wachten staat? of juist niet?

Ik denk als ik je verhalen zo heb gelezen dat 495cc goed zal zijn, het is natuurlijk ook niet zoveel meer dan dat je nu hebt toch, maar toch net wel dat ene beetje ;) Spannend!!

Ben je al vrij of moet je nog werken, en heb je daarna vrij?

Groetjes claar

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Claar,

Integendeel ik word iedere keer alleen nog maar zenuwachtiger. De narcose vind ik zo eng, het idee totaal de controle over jezelf kwijt te zijn.

Daarbij vind ik het ontwaken ook erg vervelend. Wel alles horen maar nog niet kunnen reageren. De vorige keer lag ik op de vercouver en ik hoorde mijn eigen hartslag en daar werd ik heel onrustig door met als gevolg dat hij alleen nog maar sneller ging slaan. De verpleger vroeg toen aan mij waarom mijn hartslag zo hoog was en daar kon ik weer niet op reageren.......... :wacko:

Derest vind ik weer niet erg. De vorige keer had ik het gevoel als of er een trein over mij heen had gereden en ik kon niets. Ik moest ook 2 dagen in het ziekenhuis blijven. Nu is de operatie nog groter en nog ingrijpender. Ik krijg een borstlift en van voor de spier naar dual plane, maar dat boeit mij niet zo. Daar zie ik totaal niet tegen op.

Over twee dagen ben ik weer lekker thuis rond deze tijd......

Ik moet me om half 8 melden en om 8 uur gaan ze beginnen. De vorige keer werd ik pas om 13.00 uur geopereerd en moest ik mij om 11 uur melden. Rond die tijd leg ik hopelijk bij te komen.

Morgen nog foto's maken van voor..............

Liefs,

Sigesh

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Sigesh,

Als ik je verhaal zo weer lees, dan is het ook alweer zo herkenbaar. Het is zooo spannend he! Mij viel het achteraf ontzettend mee maar bij jou dus de eerste keer niet. Misschien had je de vorige keer iets te veel van dat narcosemiddel gekregen. Ach, je weet het toch niet, hopelijk ben je nu direct "alive & kicking!" vast wel!!

Misschien klinkt het stom maar als ik nu terugdenk aan die dagen voor de operatie, dat had toch ook wel iets. Net als voor een bevalling; hoe zou het worden e.d. Nu, een dikke week na mijn bv is het eigenlijk allemaal al weer heel gewoon :wacko: Dus hoe gek het ook klinkt, geniet nog maar even van het NU!

Ik leef met je mee, ben heel erg benieuwd naar jou operatieverslag straks!!

Groetjes Claar!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hi Sigesh!

Als het goed is kan ik je nu feliciteren!!! Ik ben heel erg benieuwd naar je verslag. Maar ikzelf zat er de eerste dagen niet echt om te springen dat internet!! Ik hoop dat je narcose meeviel en dat het resultaat verpletterend is!!

Liefs Claar

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb ze! :43::43::43:

Hier mijn verslag van gisteren......................

Ik moest gistermorgen om half 8 in de kliniek wezen dus op tijd de deur uitgegaan. Om 06.00uur reden wij weg. Net voor Rotterdam komen we in een file terecht van maar liefst 15 kilometer omdat er een ongeluk was gebeurd.

Daardoor nog zenuwachtiger dan ik al was. Gelukkig is mijn man een beetje op de hoogte van Rotterdam zodat hij een andere route heeft genomen via zuid. Al met al was het al 5 voor 8 toen we aankwamen terwijl de ok voor 8 uur gepland stond. Gelukkig deden hun er helemaal niet moeilijk over en begreep ik dat de anesthesist ook in de file had gestaan.

Eerst nog wat papieren ondertekenen en foto´s gemaakt en toen kon ik al meteen mee naar beneden naar de recovery. Mijn man moest achterblijven in een gezellige wachtkamer.

IK kreeg een schattig donkerblauw jasje aan en sokjes en het bekende mutsje. De arts kwam toen ook nog om foto´s te maken en af te tekenen.

Ik mocht op een bed gaan leggen en daar werd mijn infuusnaald aangebracht. Nog even gezellig met de vrouwlijke anesthesist gesproken die mij echt probeerde gerust te stellen. Vervolgens moest ik meelopen naar de operatiekamer en daar op het bed gaan leggen......pppffffff :o Ik heb er 5 mensen geteld in de vlugte. Ik kreeg hele warme dekens rond mijn benen, soort massage dekens tegen de trombose. Ondertussen werd mijn infuus aangekoppeld met antibiotica en toen zei de anesthesist haal maar eens een paar keer diep adem, laat het maar over je heen komen. Toen werd ik me toch :wacko: alles ging draaien en weg was ik!

Na 2 uur hoorde ik in de verte dat de operatie goed geslaagd was en het resultaat prachtig is. Yeeehhh Ik ben er weer :)

Maar waar ik mij van te voren niet mee bezig heb gehouden en ook totaal niet tegen op zag was de eventuele pijn. Nou en die had ik vreselijk! Ik ging ontzettend schudden en rillen een reactie op de narcose en daardoor voelde ik constant mijn borstspieren aanspannen. Al heel snel kreeg ik iets in mijn infuus tegen de pijn. Maar kan niet zeggen dat het echt hielp. Pas na een uur ging het rillen en schudden over maar bleef ik maar alles aanspannen. Dus weer iets in mijn infuus gekregen.

Om twaalf uur moest mijn bh aangedaan worden. Ik werd overeind geholpen en dat deed me toch een pijn. Toen ook nog eens het aantrekken van de bh wat met pressie moest gebeuren en dat trok ik niet meer en ging out! :79: Weer terug gekoppeld aan de monitor en zuurstof, mijn bloeddruk was erg laag.

Daardoor kreeg ik weer iets ingespoten in mijn infuus namelijk dipidolor. Terwijl ze het aan het inspuiten was kreeg ik weer datzelfde gevoel als toen de narcose ingespoten werd. Weer helemaal :wacko: en totaal niet meer volledig bij bewustzijn. Dit heeft uren geduurd wat een afschuwelijk spul! Maar was wel het eerste spul wat tegen de ergste pijn hielp.

Rond twee uur moest ik toch weer overeind komen en met mijn voeten buiten het bed laten bungelen. Na een poosje vroeg ik of ik aub weer mocht gaan leggen. Vervolgens na een half uur verplicht het bed uit en dat terwijl ik nog helemaal crocky was van dat spul. Tegen die tijd mocht mijn man ook bij mij komen. Toen werd er overleg gepleegd of ik wel of niet met mijn drains naar huis moest. Gelukkig mochten ze er uit, de linker had best veel geproduceerd met drupte nog maar matig. Dat waar ik wel tegen op zag het verwijderen van de drains viel mij nu 100% mee.

Om 15.00 uur mocht ik weg nog helemaal :wacko: en vervolgens ruim een uur in de auto. Totaal geen houding weten te vinden en niet kunnen slapen terwijl ik dat door dat spul wel heel graag wilde. Ik had een kussen meegenomen maar kon me er niet goed in nestelen had daar hulp voor nodig maar mijn man had zijn handen voor aan het stuur nodig, hahahaha

Eenmaal thuis heerlijk in mijn bed in en toen pas heb ik regelmatig hazetukjes geslapen. Zo ook vannacht want ik kan mijn positie maar niet vinden in bed met de kussens.

Gelukkig ben ik nu weer helemaal helder want daar begon ik mij wel een beetje zorgen over te maken dat dat zolang duurde.

Ik heb nu enorme pijn in mijn linkerzij overheerst nu zelfs de pijn in mijn borsten.

Betreft het resultaat heb ik geen idee. :blush:

Alles zit ingetaped, alleen mijn tepels steken eruit. Deze zijn ook kleiner gemaakt, werd gisteren bij het aftekenen besloten.

Ondanks dat ik 200cc meer heb gekregen ogen ze niet groter. Mijn man zei dat ook meteen. Ik heb ook gewoon een maat 75D aan die ik altijd aan heb.

De prothese´s zijn achter mijn spier geplaatst ipv ervoor of dual plane, misschien dat het daardoor komt dat ze nog niet zo groot lijken? Iemand er ervaring mee dat het toch nog groter word?

Liefs,

Sigesh

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Sigesh,

Wat goed dat je er weer bent! Gefeliciteerd!

Als ik jouw verhaal zo lees dan is het wel even heftig geweest zeg! En die pijn naderhand he, daar had ik me ook niet zo op voorbereid, al mijn aandacht ging naar het wakker worden uit de narcose haha!

Nou ja, je hebt het achter de rug en nu maar aansterken.

Ik voelde me de eerste dagen ook vervelend, veel pijn enz. maar na een week voel je je alweer veel beter!

Bijzonder trouwens dat je pc heeft besloten om ze toch achter de borstspier te plaatsen! Ik heb hier al heel vaak gelezen dat de grootte dan nog wel verandert (positief!). De operatie wordt daardoor wel zwaarder.

Ga je straks ook foto's plaatsen?

Anyway, welcome back!!

Groetjes Claar!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey Sigesh!

Gefeliciteerd met je nieuwe Boobies!!

Ik kwam ook trillend uit de narcose en ik had ook heel veel pijn (achter de borst spier)

De pijn was 2 dagen even heel vervelend en daarna ging het elke dag steeds beter.

Nu ben ik super tevreden.

Jij had dus best nog een heftige dag!

Ik ben benieuwd naar je resultaat

groetjes Paty

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey Sigesh!

Wat een verhaal joh, vooral van die narcose!!! Lijkt me absoluut geen leuke ervaring.

Hoe gaat het nu met je? Heb je goed kunnen slapen?

Wat ik zelf had was een opgeblazen buik, van de medicijnen en de narcose, dat is nu helemaal weg.

Ik hoop dat je niet zoveel pijn hebt.

Groetjes Zizou

Link naar reactie
Delen op andere sites

hey Sigesh,

ja, we kunnen mekaar inderdaad de hand schudden, die ellende door de narcose en alle middelen die ik ingespoten heb gekregen om me weer bij te krijgen.

ik heb erg veel maanden last gehad van depressieve gevoelens, dus als jij dat ook krijgt, dan heeft het waarschijnlijk veel met de narcose te maken en het feit dat je zo'n operatie achter de rug hebt.

de BV heeft op mij erg veel indruk gemaakt, vooral omdat ik zo moeilijk wakker werd en omdat er paniek was om mijn bed, dat vertelde het vrouwtje dat naast me lag mij later, die raakte helemaal in paniek omdat het bij mij allemaal niet normaal verliep.

ik ben achteraf toch erg geschrokken van het feit dat ik zo slecht heb gereageerd op de narcose en dat ik wakker werd aan een hartmachine en een zuurstofslang in mijn neus, en elke keer als we een poging deden om op te staan ging ik weer tegen de vlakte, dook m'n bloeddruk weer onderuit, hartslag erg laag.......pfffff.....als ik er nog aan terug denk..........vreselijk........

dat heeft me absoluut niet onberoerd gelaten...........ik denk dat ik daar ook veel last van heb gehad.

stel dat het wel mis was gegaan, voor dikkere borsten.........???....

het is goddank allemaal goed gekomen en ik had mijn borsten voor geen goud willen missen, maar dat neemt niet weg dat ik een enorm risico heb genomen.

En het was net alsof ik dat van te voren heb geweten.

Mijn man werd nog zo boos op mij toen ik tegen hem zei dat ik het gevoel had dat ik niet meer wakker zou worden uit de narcose.

tja, toch een goed voorgevoel gehad dus, ik ben wel wakker geworden, maar dat ging niet van harte.............

liefs, amidi

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ondertussen alweer 5 dagen post operatief en ik moet zeggen het gaat héél goed met mij!

De eerste dag was een ramp en ik heb die dag echt vervloekt. Waar was ik toch weer aan begonnen??!! Als ik dit van te voren had geweten, had ik het nooit gedaan dacht ik constant.

Maar de volgende dag was al zo enorm verschil. Ik heb niet één keer paracetamol geslikt naast de verplichte Celebrex.

Ik heb de eerste dagen meer last gehad van pijn in mijn zij dan van de pijn in mijn boobies.

Ik heb vrijdag wel voor de zekerheid de kliniek gebeld omdat ik in mijn linkerborst van onderen constant een soort van belletjes/borreltjes voel. En als ik mijn rechterarm iets omhoog doe dat is het net of ik een spier voel weg schieten. En ook nog eens mega last van de tape. Mijn huid gaat er door irriteren en vormt blaasjes die open gaan........

Er werd mij verteld dat ik toch moet proberen om de tape zolang mogelijk er op te houden. Deze houd /drukt de prothese's naar beneden.

Verder hoef ik me totaal niet druk te maken om steekjes / borreltjes en dat soort gevoeltjes. Is ws vocht.

Verder zie ik qua grote nog steeds geen verschil van voor mijn bv. Vind ik wel vreemd want er is toch 195cc meer in gegaan. Ik ben nu zeker blij dat ik voor de 495 ipv de 445 gekozen heb!

Ps hadden jullie ook ze érg last van obstipatie na de operatie?

Het is mij eindelijk gelukt om een album aan te maken :)

Liefs,

Sigesh

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Sigesh,

Ik had daar de 1e paar dagen ook last van.

Wel naar dat de narcose zo slecht ging bij je, hoe beviel de kliniek je?

Ik ben zelf ook geopereerd in de Velthuiskliniek alleen niet in Rotterdam maar in Hilversum.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Sigesh,

Wat naar dat je zo raar bent geworden na de narcose.

Fijn dat je je na een dag al een verschil merkte en dat je nu na 5 dgn je weer een stuk beter voelt.

Lijkt me wel lastig met zo'n band en al helemaal als je er blaarsjes door krijgt, helaas moet je het nog even volhouden zo te lezen.

Veel beterschap nog!

Liefs fjo

Link naar reactie
Delen op andere sites

hoi Sigesh,

ik kon de eerste 8 dagen na de BV niet naar de wc, ja....alleen om te plassen.

ik was na de BV 6 kilo zwaarder als voor de BV, dat is allemaal vocht en de boobies uiteraard.

je moet de eerste week erg veel bouilon, thee en water drinken, dan raak je dat overtollig vocht kwijt en dan komt de stoelgang ook langzaam aan weer op gang. je mag absoluut geen laxeermiddelen gaan slikken, heb ik wel gedaan en dat werd me absoluut niet in dank afgenomen.......is niet goed voor je lichaam zo vlak na een operatie.......vooral in jou en mijn geval, omdat wij zo heftig gereageerd hebben op de narcose.......

daar moet het lichaam echt van herstellen, dus zorg goed voor je lichaam.........

stoelgang komt vanzelf weer.

de darmen hebben altijd de meeste moeite om opnieuw op te starten na een narcose, althans, dat is mij verteld.

liefs, amidi

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weeks later...

Hoi Fjo,

Bedankt voor je interesse.......

Ik was gisteren twee weken post operatief en met de dag gaat het steeds meer de goede kant op.

Ik moest gisteren terug voor het verwijderen van de hechtingen. Alles zag er gelukkig rustig uit maar omdat het oplosbare hechtingen zijn heeft de verpleegster besloten om de knoopjes nog maar niet los te knippen omdat er nogal wat spanning op het littekenvlak staat. Als ik last krijg van irritatie moet ik maar even naar de huisarts om als nog de knoopjes door te laten knippen.

Ik slaap gelukkig ook niet meer recht op. Ik kan nu al bijna op mijn rug leggen. Als ik dat voorheen probeerde deed het echt pijn voelde ik de prothese´s drukken op de gemaakte pocket.

Alleen als ik een poos heb gelegen en ik kom overeind moet ik weer even aan de zwaartekracht wennen. <_< Snap je het nog? hahahahaha

Voor mijn gevoel kan ik nu ook weer alles en dat vind ik nog het moeilijkst. Maar alles mag ik doen met beleid alleen niet hoog reiken en zwaar tillen.

Ik ben erg blij met het resultaat alleen de littekens vind ik momenteel nog erg "lelijk" maar dat heeft echt tijd nodig.

Liefs,

Sigesh

Link naar reactie
Delen op andere sites



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.