Jump to content

Sigesh : 15 september 2009 : Dr. van der Meulen : Velthuis Kliniek

Recommended Posts

Hallo meiden,

Ik lees al enkele maanden mee en af en toe reageer ik eens maar nu mijn datum van opereren gaat naderen wil ik me ook aan jullie voorstellen.

Ik ben 44 jaar getrouwd en moeder.

Ik heb in 2005 een borstvergroting gehad met 300cc anatomisch op de spier. De maand na de vergroting werd ik zwanger waardoor mijn borsten helemaal mega werden. Geweldig vond ik ze. Eenmaal in de borstvoeding periode zag ik mijn borsten per maand in volume afnemen en dat vond ik echt heel erg.

Maar nog geen jaar na de geboorte werd ik weer zwanger en dus weer prachtige borsten..........helaas ook weer tijdelijk.

Omdat ik tevreden over de maat ben heb ik stappen ondernomen naar het Veldhuiskliniek in Rotterdam.

Ik dacht aan meer cc´s en klaar. Nou zo dacht de plastische chirurg er duidelijk niet over. Voor een optimaal resultaat adviseert hij mij een borstlift in combinatie met prothesewissel en dan maximaal 450 cc. Meer vind hij esthetisch niet verantwoord. Helaas want ik had wel tot 500cc willen gaan. Tijdens de operatie bekijkt hij of ze boven de spier of dual plane geplaatst gaan worden. Tevens word de afstand tussen mijn borsten ook ingekort én mijn borsten gelift.

Ik zie er vreselijk tegen op want ik ben mega bang van de narcose. :102: Maar ja mijn wil overwint het toch van de angst.

Ik zal zo blij zijn als ik mijn operatieverslag uit kan brengen........betekend dat ik het al achter de rug heb. :43:

• 2 weeks later...

Nu de datum steeds dichterbij komt en de kriebels in mijn maag steeds meer toenemen heb ik besloten ook alvast maar een operatieverslag topic te openen.

Ik heb 2 augustus een topic bij voorstellen geopend dus voor verdere uitleg info kan je mijn verslagje aldaar lezen.

Ik heb wel al een paar vragen.

Hebben jullie vooraf ook receptjes gekregen voor voor de operatie en voor erna?

2 uur voor de aanvang van de operatie moet ik Kytril innemen. Is een medicijn tegen misselijkheid en braken.

Ook heb ik nog een receptje Celebrex voor de eerste 5 dagen na de operatie gekregen. Is een ontstekingsremmende pijnstiller. 2x daags 1 capsule

Hebben jullie een narcose gekregen of sedatie?

Nog 5 weken, pppffffff Waren we maar 6 weken verder :blink:

Hoi Sigesh!

Ik had narcose, totaal duurde het ongeveer 45 min. tot een uurtje bij mij (de narcose dan, want de operatie ging sneller).

Ik heb helemaal geen receptjes gekregen. Ik hoefde alleen paracetamol te slikken wanneer ik pijn had, en heb er totaal maar 3 gehad, gewoon voor de nacht maar heb er geen last van gehad en geen pijn.

Ik heb alleen een receptje gehad voor de littekengel... ;)

5 weken zijn zo voorbij hoor! Voor je het weet is het 15 september. Ik kan ook niet geloven dat ik alweer bijna 4 weken verder ben, gaat zo snel!

Hoi!

Ik heb ook narcose gekregen. Wat is sedatie? :blush: Mijn operatie duurde ook 45 min.

Ik heb verder geen medicatie voor de operatie gehad, wel naar gevraagd nav de dames op het forum die het wel kregen maar mijn pc zei dat ik er gezond uitzag en dat het lichaam zelf het herstel dan goed aankan! Kreeg na de operatie wel een recept voor paracetamol en diclofinac, maar daar kreeg ik erge maagpijn van :unsure: . Zo erg dat het de pijn van de bv overheerste........

Verder gebruik ik Biodermal PCLE creme voor de littekens. Of die blauwe pot nivea, net wat voor handen is :P , als het maar vettig blijft!

Liefs Bo

Hoi Sigesh,

Ik heb nog geen BV gehad,maar wel al receptbriefjes meegekregen van Dr. koeijers (ook Velthuiskliniek).

Voor: Arnicadruppels en -zalf, ascorbinezuur (vitamineC),celebrex(ontstekingsremmers), Kytril en voor absorberend verband.

Een hele waslijst aan medicatie dus. Ik hoop zelf in november de BV te krijgen,maar dat is nog even afhankelijk van het vaarschema van mijn vriend. Maandag weten we hopelijk meer. Vind het wel belangrijk dat hij in die periode 's avonds thuis is en zo mogelijk een paar dagen vrij kan krijgen om mee te kunnen en me te verzorgen.

Ik denk overigens dat ik zoveel medicatie heb omdat ik aan heb gegeven dat ik soms last heb van mijn gewrichten en ik (en met name mijn huid) vrij langzaam herstel en snel blauwe plekken heb.

Groetjes Fjo

Flo wat raar dat het beleid niet hetzelfde is.

Ik heb bijvoorbeeld geen recept voor absorberend verband gekregen. Ik heb na mijn operatie zelfs meer littekens.........?

Ga dat toch nog even vragen of ik dat ook nog nodig heb.

Mijn man vaart ook. 6 weken op 6 weken af. Wanneer ik geopereerd ga worden is mijn man nog 3 weken thuis. Hopelijk kan ik het na die 3 weken goed zelf redden daar ik ook nog kleine kindjes in huis heb. Niemand weet verder dat ik geopereerd ga worden dus niemand kan mij dan ook helpen. Ik vertel het namelijk niet omdat iedereen nogal bevooroordeeld is en ik geen zin in minachtende gezichten heb.

Booby bij sedatie verkeer je in een toestand van bewusteloosheid in combinatie met verdovende medicatie. Je schijnt daardoor weer veel sneller wakker/ fit te zijn. Ik weet het fijne er ook niet van vandaar mijn vraag.

Ik heb op dit forum toch al een paar keer gelezen dat er zelfs na weken toch nog een ontsteking ontstond. En zelfs de prothese's verwijderd moesten worden. Dus preventief antibiotica vind ik zo verkeerd nog niet.

Bij mijn vorige operatie bleek ik tijdens de operatie een hoeveelheid antibiotica middels het infuus binnen gekregen te hebben.

• 2 weeks later...

Heey Sigesh,

Heb je het nog nagevraagd; of je absorberend verband ook nodig hebt?

Fijn dat je man nog 3 wkn thuis is na je operatie, kan hij mooi voor jouw, de kids en het huis zorgen.

Denk je dat iedereen bevooroordeeld is, of is dat ook echt zo. Ik heb het inmiddels aan een aantal mensen verteld, en het is me echt 100% meegevallen. Natuurlijk moet je er wel een goed gevoel bij hebben bij degene aan wie je het verteld.

Nog een paar weekjes en het is bij jouw alweer zover, spannend zeg!

Hoi Fjo,

Toevallig belde de consulent van het Velthuiskliniek afgelopen vrijdag en vroeg ik het waarom de één zoveel receptjes en de ander niet.

Omdat ik na de operatie `ingepakt`ben is het niet nodig om een recept voor absorberend verband mee te geven. Ze doen daaroverheen mijn bh aan........

Arnicadruppeltjes kan ik zelf ook halen maar schrijven hun uit wanneer er iets aan het gelaat gedaan word. Moet je ook 2 weken van te voren mee beginnen.

Ik rook niet en heb de ervaring dat ik een mooie wondgenezing heb dus vinden hun het niet nodig.

Ik heb de ervaring in het verleden meegemaakt dat er toch achter mijn rug lacherig over gedaan werd betreft een vergroting. Degene die dat deden lopen nu ondertussen ook met prothese´s :154:

Misschien dat er nu anders over gedacht word maar ik neem het zekere voor het onzekere. Zo ook mijn fam krijgt er niets over te horen.

Nog 3 weken................ aan de ene kant heb ik er heel veel zin in maar aan de andere kant ppfffff ben ik er zo huiverig voor.............

Jou vriend vaart ook begrijp ik, hoelang is hij altijd weg? Mijn man 6 weken weg 6 weken thuis.......

Groetjes,

Sigesh

Bij eerdere (geen schoonheids-)operatie's had ik algemene narcose wat mij elke keer zeer slecht beviel nadien . Dat rezulteerde in een hele dag braken (kwam slechts zure gal uit op den duur) en misselijkheid . Ook was ik gedurende enige dagen geen schop onder me'n kont waard .

Ik heb dus bij mijn bv bewust voor die sedatie gekozen .

De belevinis op zich (onder het zeil gaan) vond ik identiek . Waarom zeg ik dat ? Omdat er velen zijn die schrik hebben wakker te worden of pijn te voelen . Bij beide methodes leek ik een seconde 'weg' te zijn .

Maar achteraf was een groot verschil : na het biikomen was ik een uurtje slaapdronken , zag alles driedubbel maar misselijkheid of braken was er niet bij . Na een tweetal uur voelde ik mij zo fris als een hoentje .

Wat die antibiotica betreft : in de Wellness doet me'n dat altijd (preventief) , een antibioticakuur van 5 dagen na de operatie . Idd om die ontsteking tegen te gaan . Maar ook nazorg is belangrijk : door de kliniek maar ook door jezelf ! Als je 6 weken dag en nacht een sporthb moet dragen , niet zwaarder dan 10kg mag tillen : hou je daar dan aan en sta niet na enkele dagen beugelbh's te passen voor de spiegel ...

De littekens dan , daar kreeg ik van de kliniek littekenolie voor mee die ik er moest opsmeren na het verwijderen van de nietjes . Je kan dat ook bij de apotheek gaan halen of bvb baby-olie gebruiken . Bij elke kliniek geven ze je daar wel iets anders voor . Het is gewoon belangrijk dat je die littekens soepel houd de eerste maanden . Bij het insmeren masseer je die nml ook een beetje wat de genezing ten goede komt . Gaanderweg kunnen er rond dat litteken wat verhardingen zijn maar die verdwijnen na een tijdje .

Hoi Sigesh,

Goed dat je het nog aan de consulent hebt nagevraagd en dat ze het hebben uitgelegd.

Jammer dat je in het verleden het gemerkt bij anderen dat ze er niet open staan dat een ander een BV doet.Wel typisch dat ze later wel zelf een BV hebben laten doen.

Kan me wel voorstellen, 3 weken ...dat schiet ook alweer op!

Mijn vriend vaart ook ja, zijn schema is inmiddels wel weer veranderd, maar als het goed is heeft dan geen consequenties voor 11 november, de dag van mijn BV.

In het nieuwe jaar dan zal hij wel veel weg zijn, dan kan een maand of meerdere maanden zijn.Als hij "thuis"is en dus aan wal ligt, dan is hij 's avonds thuis en nooit overdag. Overdag doen ze dan weer andere dingen op het werk.

Tot december dit jaar gaan ze niet veel meer varen, nog even afwachten rondom de periode van november aangezien zijn schema nog kan blijven veranderen.

Liefs fjo

Hoi B-cupje,

Ik heb afgelopen vrijdag aan de consulente mijn angst nog eens een keer geuit betreft de narcose.

Er is mij veel duidelijk geworden en ook verteld dat je lichaam of je nou na een nacht wakker word of uit de narcose bijkom de tijd nodig heeft om te "herstellen" . Stel je word wakker na een nacht geslapen te hebben en je schiet overeind en ren de trap op dan zal je naar alle ws ook niet lekker worden. Na een narcose moeten de stoffen vd narcose langzaam uit je lichaam gedreven worden dus je kan niet meteen volledig wakker zijn wat ik dus eigenlijk wel wil.

Ik ben gelukkig nooit misselijk geweest na een narcose. Ik heb ook een receptje gekregen om 2 uur vooraf gaand in te nemen.

Deze week neemt de narcotiseur ook nog contact met mij op.

Ik ben consulente van een merk en verkoop een product wat heel erg goed tegen littekens werkt. Het product heeft als eigenschap dat het snel celvernieuwend werkt en een litteken sneller geneest/ soepeler dus geen harde randen rond het litteken en ook ontstekingsremmend dus mijn product daarvoor heb ik al in huis en dat maar voor €11,70! Tevens te gebruiken voor heel veel andere huidaandoeningen zoals exceem en psoriasis of een hele droge huid.

Hoi Fjo,

Gelukkig kan 11 december je operatie doorgaan. Ik was ook iedere keer bang dat er in het schema van mijn man geschoven ging worden. Iedere keer attendeerde ik mijn man er ook op dat Ik 15 september geopereerd word.

Eigenlijk had ik nog eerder geopereerd willen worden maar dat paste weer niet in het schema van de kliniek.

Heb je kinderen?

Xx Sigesh

Hoi Sigesh,

Spannend zeg, voor jouw nog 2 weekjes en 1 dag!

Ikzelf heb geen kids, ben der nog niet mee bezig/aan toe. Eerst maar eens werken na al die jaren op school en in de boeken gezeten te hebben.

Zag ik je andere topic dat je sowieso 2 kids hebt? En toen had je net je BV laten doen. Hoe is dat eigenlijk als je eerst een BV hebt en dan pas kinderen? Ik hoop zelf dat ze dan niet al te erg gaan "hangen".

Liefs Fjo

Hai Sigesh!

Ik moet ook 1 dag voor de operatie met de antibiotica kuur beginnen en daarna afmaken..ook preventief tegen ontstekingen en ik vind dat ook wel een fijne gedachte moet ik zeggen. Verder niks eigenlijk..misschien dat ik na de operatie wat meekrijg maar dat weet ik niet eigenlijk.

Ik word als het goed is hopenlijk via tepelhof geholpen..schijnt dat je dat litteken al snel minder gaat zien.

Sigesh, ik denk dat je met 3 weken wel goed zit hoor! met je kids. Hoe oud zijn je kids? Mijn meissie is 3. Gelukkig kan ze al veel zelf. Zoiezo denk ik dat wij moeders (door instinct) sneller ter been zijn omdat we wel moeten haha. of tenminste dat hoop ik maar haha.

Ik maak er trouwens verder geen geheim van...ik vind het trouwens toch al een trend. Als ik ook kijk naar al die hotel gasten zie ik dat ruim de helft van de vrouwen een borst vergroting hebben (veel amerikaanse)

Mijn ouders reageerde eigenlijk heel positief en mijn 2 naaste collegaatjes leven ook helemaal met me mee.

Maar ik vertel het weer niet tegen mijn baas, ik vind dat niet nodig bijvoorbeeld (is ook een man)

Oh we mogen nu gaan aftellen Sigesh!!! spannend he?

groetjes Paty

Hey Claar!

Nou je omschrijft precies de juiste woorden, pppfffff ready to rumble, emotioneel en fysiek! :24:

Ik heb net een uur geleden post gekregen dat ik volgende week om half 8 aanwezig moet zijn en om 8.00 uur gaan ze van start met de operatie.

Nu komt het helemaal dichtbij! Wel fijn dat ik maar kort hoef te wachten en dat ze snel van start gaan. Ik denk nu ook iedere keer......volgende week rond deze tijd heb ik ze! :43: en heb ik hopelijk het ergste achter de rug.

Hoe is het met jou?

Liefs,

Sigesh

Ooohhhh Meiden nu weet ik het helemaal niet meer.

Ik had afgesproken om voor 445cc te gaan, heb nu 300cc.............. maar ik vind 145cc zo weinig meer waarde althans dat dacht ik.

Nu mag ik ook voor 495cc gaan maar de arts zegt je wilt natuurlijk en hoe strakker hoe onnatuurlijker :wacko:

Wat moet ik nu?????????????

Liefs,

Sigesh

Jeetje..... 300 cc en 495 cc, da's wel een heel verschil.....

Heb je niet aangegeven op welke cupmaat je graag zou willen uitkomen? En dan aan de hand daarvan een keuze maken.

Ooohhhh Meiden nu weet ik het helemaal niet meer.

Ik had afgesproken om voor 445cc te gaan, heb nu 300cc.............. maar ik vind 145cc zo weinig meer waarde althans dat dacht ik.

Nu mag ik ook voor 495cc gaan maar de arts zegt je wilt natuurlijk en hoe strakker hoe onnatuurlijker :wacko:

Wat moet ik nu?????????????

Liefs,

Sigesh

Hey Sigesh!

Pat71 heeft ook een prothesewissel gehad: haar 1e BV kreeg ze 340cc en nu met de wissel 450cc, dat is dus maar 110cc meer. Mss kan je het haar vragen, dmv een pb, want ze niet zo heel veel meer online ;)

De uitspraak van de arts: hoe strakker hoe onnatuurlijker vind ik aan ene kant logisch, maar aan de andere kant... hij gaat toch ook liften? Is het bij meer cc's niet zo, dat hij gewoon minder hoeft te liften, of zie ik dat verkeerd? Want als je nu 300 hebt, en een lift nodig ook, lijkt me dat je toch niet zo strak uit zal komen?? Zoals bijv bij Daantje77, volgens mij. Maar goed, hij zal het wel weten ;)

@Booby:

Op zich valt het verschil wel mee lijkt me: alsof je van niks een BV krijgt met 195cc... toch??

Of begrijp ik het nu helemaal verkeerd, zou kunnen hoor ;)

Liefs, Trici :116:

Hoi Jinx,

Ik heb toevallig gisteren nog naar de foto´s van Pat71 gekeken. En eerlijk gezegd zie ik nagenoeg geen verschil qua grote na de prothesewissel.

En ik wil juist groter. Ik moet veel geld betalen en ben bang dat ik straks het verschil van 145cc nagenoeg niet zal zien.

Het is wat jij schrijft van niets met 195 cc is ook niet al te veel............

Betreft de ruimte omdat ik ook voor een lift ga dat zei ik dus ook maar het gaat ook om vel aan de zijkant wat strakker komt te staan want liften doen ze in het midden. pppffff snap jij het nog?

Ik denk dan ook 495 moet toch geen probleem zijn als je ziet dat er bij daantje na 450cc 800cc ingegaan is..........

Er is mij wel verteld dat ik bij 495cc meer kans op rimpeling kan krijgen. Daar zit ik nou ook weer niet op te wachten dus al met al ben ik bang dat ik toch maar voor de 445cc moet kiezen.

Ik moet morgen al beslissen want ze bestellen de prothese´s en kunnen niet tijdens de ok zelf beslissen welke beter wel...........

Liefs,

Sigesh

Hey Sigesh!

Het wordt nu spannend voor jou zeg!

Ik denk dat ik in jou geval voor de grotere zou kiezen hoor!

Ik heb van niks 410cc gekregen en dat ziet er heel goed uit en zeker niet te groot!

Ik mocht zelfs 450cc, maar ik wilde zelf 410cc en ik ben heel blij met het resultaat.

Aangezien jij al 300 cc had denk ik dat de grotere maat meer het resultaat op zal leveren waar jij op zit te wachten.

Maar goed elk lichaam is anders natuurlijk, suc6 met je keuze!

Groetjes Paty

Hey meis!

Ja zo is het idd wel een beetje een dilemma :144: Op rimpeling zit je uiteraard niet te wachten, pffff!!

Ik weet eigenlijk niet goed, wanneer je last krijgt van rimpelen.. is dat als ze op de spier komen? Want gaan voor de 445cc, terwijl je daar eigenlijk niet achter staat... en zeker als je de 495 wel kwijt kan en je wíl echt groter, dan lijkt me dat je dan voor de 495cc moet gaan! Je zal dingen tegen elkaar af moeten wegen en kiezen waar je je dan het prettigste bij voelt! Al met al een moeilijke keuze!

Maar het vel aan de zijkant strakker, snap ik denk ik wel: Ik heb nu nog steeds een licht beurs gevoel aan de zijkanten, dus ik denk dat er bij mij ook behoorlijke spanning is ontstaan daar.

Het wordt wel minder nu, na 3 maanden, het vel zal van lieverlee wel opgerekt zijn ;)

Succes met het beslissen, meis!!

Liefs, Trici :119:

Hi Sigesh,

Wat lastig zeg! Ik kan me heel erg goed voorstellen dat als je het dan opnieuw weer laat doen dat het dan ook wel verschil moet maken, in de positieve zin! Ik heb 430cc gekregen en bij mij staat het echt niet onnatuurlijk maar goed, mijn PC wilde ook de 480cc niet plaatsen omdat het anders wel onnatuurlijk zou staan. Achteraf had het van mij best wel gemogen ;) The bigger the better :blush: Maar goed, op rimpeling zit je ook niet te wachten. Heel lastig dillemma. Ik zou toch maar vertrouwen op het (naar alle waarschijnlijkheid) vakkundig oog van je PC.

En waarschijnlijk wordt het door de lift sowieso al veel mooier an sich dus is wellicht de grootte van de protheses nog niet eens het belangrijkste voor het eindresultaat..

Lastig hoor, succes met beslissen morgen, hou ons op de hoogte wat je hebt gedaan!

Groetjes Claar

Hoi Paty, Jinx, en Claar.......................lief dat jullie zo met mij meedenken.

Ik heb werkelijk waar een hele middag alleen maar achter de pc gezeten om informatie in te winnen over rimpeling ed.

Het valt mij wel op dat de meeste die last hebben van rimpeling het meteen al na de eerste bv kregen. En zelfs meerdere keren er aan geopereerd zijn en het heel moeilijk bij hun is om het probleem te verhelpen.

Ik ga nu voor de 3e keer........

Eerst borstlift met 180cc, is al 12 jaar geleden. Verder geen idee wat voor een prothese´s dat waren, wel glad waren nog niet geruwd......... waardoor toch al snel vorming van kapsel is ontstaan en in de loop der jaren zo hard als een tennisbal werden.

4 jaar geleden dat probleem verholpen met geruwde anatomische prothese´s 300cc. Ze zijn nu heel zacht totaal geen kapselvorming.

Door zwangerschappen/ borstvoedingsperiode waardoor enorme toename van de borsten nu weer toe aan een liftje met dus de intensie nog groter!

Ik denk dat ik toch maar voor de 495 ga........................................

Nog een verschil tussen de 495 en de 445 is:

Mentor 332 445cc Tall height, height 13,5 cm, Projection 5,5cm, Moderate Plus-profiel

Mentor 323 495cc Medium height, height 12,2 cm, Projection 6,5 cm, High-profiel

Ik heb al voorgesteld laat anders de arts tijdens de operatie maar beslissen wat toch beter........... maar helaas willen ze maar 1 paar prothese's bestellen terwijl dr Koeijers van dezelfde kliniek maar dan in Eindhoven wel tot 3 paar verschillende besteld.

Jullie gaan morgen van mij horen welke er uit eindelijk in gaan.............

Liefs,

Sigesh

Hoi Sigesh,

Wat een dilemma heb je zeg met die grootte.Vind het zelf ook moeilijk,maar omdat dr. Koeijers bij mij 3 verschillende besteld heeft hij genoeg keus. Zelf twijfel ik nog tussen de 2 grootste van de 3 als voorkeursoptie. Dr Koeijers heeft aangegeven tijdens de operatie keuze te willen hebben uit verschillende mogelijkheden, want het 1 past nu eenmaal beter dat het andere in de borstholte en al die dingen waarmee hij rekening mee moet houden zodat ze niet kunnen schuiven of te krap zitten.

Jammer dat jouw PC daar niet zo over denkt.Heeft hij ook uitgelegd waarom hij maar voor 1 maat kiest?

Liefs fjo

Share

• Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.