Ga naar inhoud

Gewicht protheses.


kim75

Aanbevolen berichten

  • Reacties 51
  • Created
  • Laatste Reactie

Er zit verschil in stevigheid van het materiaal, maar 100 gram veertjes, is net zo zwaar als 100 gram lood.

Dus 350cc hydrogel is even zwaar als 350cc silicone.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat klopt, dan zit er ook minder gram veren in de emmer ;)

Als de emmer gevuld word met 10000 cc water, of 10000cc olie.... gewicht verschilt niet, de hoeveelheid kan dan wel verschillen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat klopt, dan zit er ook minder gram veren in de emmer ;)

Als de emmer gevuld word met 10000 cc water, of 10000cc olie.... gewicht verschilt niet, de hoeveelheid kan dan wel verschillen

Cc is inhoud, niet gewicht, Als je een kubus hebt van 1, bij 1, bij 1 meter en je propt deze vol met veren tot er niks meer in kan, dan is deze lichter dan dezelfde kubus vol met lood, de inhoud is hetzelfde maar het gewicht niet.

Als 1cc silicone 1gram weegt dan klopt je verhaal maar als 1cc minder of meer weegt, dan niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als de emmer gevuld word met 10000 cc water, of 10000cc olie.... gewicht verschilt niet, de hoeveelheid kan dan wel verschillen

Komt erop neer, dat de prothese kwa afmetingen kan verschillen, maar in gewicht hetzelfde blijft.

Volgens mij wil je niet het polymeerchemie verschil weten tussen hydrogel & silicone.... of juist wel ?

Dat zou ik uit mijn hoofd echt niet weten, maar zal vast ergens op Google te vinden zijn?! :22:

Link naar reactie
Delen op andere sites

ff bij wiskunde faq gepikt , maar t klopt wat jij zegt kim maar hoe zwaar t is geen idee leg ze op de weegschaal :131:

Hoeveel gram is 150 cc?

Hoeveel gram is 150 cc?

Antwoord

Tja... dat hangt er maar van af. Is het lood of zijn het veren?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als 1cc silicone 1gram weegt dan klopt je verhaal maar als 1cc minder of meer weegt, dan niet.

Dan kom je uit op de moleculaire massa dichtheid (die polymeerchemie) van siliconen en hydrogel.

Maar dan praatje over zeeeer miniscule verschillen, dus heel kort gezegd : Je gaat straks ongeveer 680 gram meer wegen.

In principe is 1cc water, evenveel als 1 gram.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ps: had vantevoren gezegd dat dit een strikvraag was, dan was ik fijn mijn boterham gaan eten en had ik niet eens gereageerd :45: :45: ;) hahahaha

Hahaha, excuus voor dit raadselachtige begin van de ochtend.....

Link naar reactie
Delen op andere sites

hahahahaahah ;)

Ik was dus aan mn boterhammetje bezig, en er schoot me nog wat te binnen pffff...wéér terug naar het forum :P

De envelop (omhulsel) van de prothese weegt ook nog extra, dat verschilt uiteraard ook weer per prothese/merk.

Maar ong 12/16 gram per prothese komt er nog bij :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

hahahahahahahahahahahahaha echt he!!! Die grammen zullen er verdorie NIET bijgeteld worden op de weegschaal!!!

Zijn er veel die dat doen, waaronder ik :P

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn 'oude' prothese, van 450 cc heb ik mee naar huis gevraagd. Thuis op de weegschaal gelegd en daar woog deze prothese 465 gram.

15 gram extra op 450 cc is ongeveer 3,3% (als ik dat goed reken uit mijn blote hoofd....)

Tel uit je winst haha.

3,3% van 330 is 10,9 ongeveer

3,3% van 350 is 11,6 ongeveer

Dus bij deze prothesen, uitgaande van mijn eigen bevindingen met betrekking tot het wegen van mijn 'oude' nepperds, zou je 680 gram + 22,5 gram zwaarder gaan wegen... Dat is 702,5 gram in totaal.

Nu maar hopen dat jouw prothesen dezelfde 'extra' grammen hebben als de mijne.... Want anders heb ook ik hier voor niks zitten rekenen haha :lol:

De vraag is alleen.... :106: Waar moet jij zo enorm precies voor weten wat die prothesen wegen? Als het is voor wat je moet aftrekken van wat de weegschaal aangeeft, dan zou ik bijna zeggen dat je dwangmatig met je gewicht bezig bent :45: Dan kun je beter naar een psychiater, dan ons hier suf te laten rekenen :lol:

(niet serieus opvatten he, maak echt een grapje ;) )

xx BB :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.




×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.