kim75 Geplaatst juni 27, 2012 Share Geplaatst juni 27, 2012 Hoihoi,Ik vroeg me af wat ongeveer t gewicht is van de protheses. Ik heb monobloc silicone, 330 en 350 cc, is dat een gewichtstoename van ongeveer een halve kilo?Groetjes Kim Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Piepke Geplaatst juni 27, 2012 Share Geplaatst juni 27, 2012 een gewichtstoename van ong 330 en 350 gram Samen ong 680 gram... ietjes meer (180gr) idd als een halve kilo Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
kim75 Geplaatst juni 27, 2012 Auteur Share Geplaatst juni 27, 2012 Maar er zit toch verschil in silicone, hydrogel, etc qua gewicht? Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Piepke Geplaatst juni 27, 2012 Share Geplaatst juni 27, 2012 Er zit verschil in stevigheid van het materiaal, maar 100 gram veertjes, is net zo zwaar als 100 gram lood.Dus 350cc hydrogel is even zwaar als 350cc silicone. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
kim75 Geplaatst juni 27, 2012 Auteur Share Geplaatst juni 27, 2012 Maar cc is geen gram, cc is een inhoudsmaat, een emmer vol met veren is lichter als een emmer vol met lood. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Piepke Geplaatst juni 27, 2012 Share Geplaatst juni 27, 2012 Dat klopt, dan zit er ook minder gram veren in de emmer Als de emmer gevuld word met 10000 cc water, of 10000cc olie.... gewicht verschilt niet, de hoeveelheid kan dan wel verschillen Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
tjikkie Geplaatst juni 27, 2012 Share Geplaatst juni 27, 2012 @ kim,is het niet zo dat je de dichtheid van een substantie moet weten??dan klopt het namelijk wel wat je zegt dat er verschil in gewicht kan zitten.weet het ook niet precies Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
tjikkie Geplaatst juni 27, 2012 Share Geplaatst juni 27, 2012 ow er was inmiddels al meer gepost Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
kim75 Geplaatst juni 27, 2012 Auteur Share Geplaatst juni 27, 2012 Dat klopt, dan zit er ook minder gram veren in de emmer Als de emmer gevuld word met 10000 cc water, of 10000cc olie.... gewicht verschilt niet, de hoeveelheid kan dan wel verschillen Cc is inhoud, niet gewicht, Als je een kubus hebt van 1, bij 1, bij 1 meter en je propt deze vol met veren tot er niks meer in kan, dan is deze lichter dan dezelfde kubus vol met lood, de inhoud is hetzelfde maar het gewicht niet. Als 1cc silicone 1gram weegt dan klopt je verhaal maar als 1cc minder of meer weegt, dan niet. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Piepke Geplaatst juni 27, 2012 Share Geplaatst juni 27, 2012 Als de emmer gevuld word met 10000 cc water, of 10000cc olie.... gewicht verschilt niet, de hoeveelheid kan dan wel verschillen Komt erop neer, dat de prothese kwa afmetingen kan verschillen, maar in gewicht hetzelfde blijft. Volgens mij wil je niet het polymeerchemie verschil weten tussen hydrogel & silicone.... of juist wel ? Dat zou ik uit mijn hoofd echt niet weten, maar zal vast ergens op Google te vinden zijn?! Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
tjikkie Geplaatst juni 27, 2012 Share Geplaatst juni 27, 2012 ff bij wiskunde faq gepikt , maar t klopt wat jij zegt kim maar hoe zwaar t is geen idee leg ze op de weegschaal Hoeveel gram is 150 cc? Hoeveel gram is 150 cc? Antwoord Tja... dat hangt er maar van af. Is het lood of zijn het veren? Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Piepke Geplaatst juni 27, 2012 Share Geplaatst juni 27, 2012 Als 1cc silicone 1gram weegt dan klopt je verhaal maar als 1cc minder of meer weegt, dan niet.Dan kom je uit op de moleculaire massa dichtheid (die polymeerchemie) van siliconen en hydrogel.Maar dan praatje over zeeeer miniscule verschillen, dus heel kort gezegd : Je gaat straks ongeveer 680 gram meer wegen.In principe is 1cc water, evenveel als 1 gram. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Piepke Geplaatst juni 27, 2012 Share Geplaatst juni 27, 2012 ps: had vantevoren gezegd dat dit een strikvraag was, dan was ik fijn mijn boterham gaan eten en had ik niet eens gereageerd :45: hahahaha Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
kim75 Geplaatst juni 27, 2012 Auteur Share Geplaatst juni 27, 2012 ps: had vantevoren gezegd dat dit een strikvraag was, dan was ik fijn mijn boterham gaan eten en had ik niet eens gereageerd :45: hahahaha Hahaha, excuus voor dit raadselachtige begin van de ochtend..... Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
tjikkie Geplaatst juni 27, 2012 Share Geplaatst juni 27, 2012 haha dit zijn echt van die berekeningen waar je best even zoet mee kan zijn Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Piepke Geplaatst juni 27, 2012 Share Geplaatst juni 27, 2012 hahahahaahah Ik was dus aan mn boterhammetje bezig, en er schoot me nog wat te binnen pffff...wéér terug naar het forum De envelop (omhulsel) van de prothese weegt ook nog extra, dat verschilt uiteraard ook weer per prothese/merk. Maar ong 12/16 gram per prothese komt er nog bij Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
kim75 Geplaatst juni 27, 2012 Auteur Share Geplaatst juni 27, 2012 Okee dan weet ik genoeg, gewoon 1op1 nemen en dan klopt het wel ongeveer, bon apetit.@tjikkie: ja idd, hahaha Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
tjikkie Geplaatst juni 27, 2012 Share Geplaatst juni 27, 2012 nou ben ik benieuwd......vanwaar je vraag? zodat je op de weegschaal er 680 gram vanaf kunt halen? of omdat ze zwaarder aanvoelen? Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
kim75 Geplaatst juni 27, 2012 Auteur Share Geplaatst juni 27, 2012 Jij snapt t T eerste dus hahaha Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
tjikkie Geplaatst juni 27, 2012 Share Geplaatst juni 27, 2012 hahah nou wat dat betreft zou ik t tot op de bodem uitzoeken.....wie weet kan er nog een paar gram extra af Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Piepke Geplaatst juni 27, 2012 Share Geplaatst juni 27, 2012 hahahahahahahahahahahahaha echt he!!! Die grammen zullen er verdorie NIET bijgeteld worden op de weegschaal!!! Zijn er veel die dat doen, waaronder ik Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
kim75 Geplaatst juni 27, 2012 Auteur Share Geplaatst juni 27, 2012 Vrouwen......allemaal tzelfde Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Deborah89 Geplaatst juni 27, 2012 Share Geplaatst juni 27, 2012 Hahaa, bij mij is het andersom.. ik ben alleen maar blij als ik straks op de weegschaal sta en het er bij OP kan tellen hihihii.. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
best_boobie Geplaatst juni 27, 2012 Share Geplaatst juni 27, 2012 Mijn 'oude' prothese, van 450 cc heb ik mee naar huis gevraagd. Thuis op de weegschaal gelegd en daar woog deze prothese 465 gram. 15 gram extra op 450 cc is ongeveer 3,3% (als ik dat goed reken uit mijn blote hoofd....) Tel uit je winst haha. 3,3% van 330 is 10,9 ongeveer 3,3% van 350 is 11,6 ongeveer Dus bij deze prothesen, uitgaande van mijn eigen bevindingen met betrekking tot het wegen van mijn 'oude' nepperds, zou je 680 gram + 22,5 gram zwaarder gaan wegen... Dat is 702,5 gram in totaal. Nu maar hopen dat jouw prothesen dezelfde 'extra' grammen hebben als de mijne.... Want anders heb ook ik hier voor niks zitten rekenen haha De vraag is alleen.... Waar moet jij zo enorm precies voor weten wat die prothesen wegen? Als het is voor wat je moet aftrekken van wat de weegschaal aangeeft, dan zou ik bijna zeggen dat je dwangmatig met je gewicht bezig bent Dan kun je beter naar een psychiater, dan ons hier suf te laten rekenen (niet serieus opvatten he, maak echt een grapje ) xx BB Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
MissBoobyMoon Geplaatst juni 27, 2012 Share Geplaatst juni 27, 2012 pfff hahhahahha ik lig in een deuk om sommige posts lol Ikke wel een party blij hoor dikke kilo eraan 550 per tiet Binnen een jaar 7 kilo aangekomen plus 1 ....is een geweldige bmi eindelijk! <-----staat tegenwoordig met plezier op de weegschaal Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Gearchiveerd
Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.