Ga naar inhoud

Incisieplaats Donut, Lolly en Anker Lift


Aanbevolen berichten

Incisieplaats Donut, Lolly en Anker Lift

De Benelli Lift: donut incisie rondom het tepelhof

breast_correction_01.gif

Een op een "donut" lijkend stukje huid wordt rond het tepelhof verwijderd. Het omliggende weefsel wordt aan het tepelhof gehecht. Het litteken beperkt zich tot rond het tepelhof. De littekens hebben helaas, té vaak, de neiging om hypertrofisch (verbreed) te worden, waardoor een corrigerende Lollipop Procedure vereist is. Soms wordt een beetje meer huid boven het tepelhof verwijderd om een verhoogd liftend effect te krijgen na hechting.

De Benelli-Lolly Lift

breast_correction_02.gif

Incisies rond tepelhof tot de borstplooi worden gemaakt om lichte verzakking (ptosis) van het tepelhof te verminderen. Deze techniek is bedoeld voor degenen die te veel verzak hebben voor de eenvoudige Benelli Lift, alleen en te weinig voor een volledige mastopexie – borstlift- incisie. De incisie wordt gehecht rond het tepelhof, met een verticaal staartje richting borstplooi.

Borstverkleining - Borstlifting met tepelhofverkleining

breast_correction_03.gif

Overtollige huid, en soms ook borstweefsel, wordt verwijderd om een afzakkende borst te liften. De vorm van het tepelhof kan tijdens dezelfde operatieve sessie gecorrigeerd worden. De incisie wordt meestal gehecht in de vorm van een 'anker' rond het tepelhof, met een verticaal staartje richting borstplooi en in de plooi onder de borst.

Bron: http://www.wellnessk...elhof-correctie

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jammer dat er geen plaatje bijstaat van de Benelli/donut lift. Hiermee kan max een liftend effect van 2 cm verkregen worden zover ik weet.

Ook in de tekst van het ankerlitteken staat het zo beschreven dat je zou kunnen denken dat je een anker rond je tepelhof krijgt, maar de ankervorm zit in de borstplooi en niet ronddom je tepelhof.

Benellilift, of de donutlift :

benelli_areolareductiondiagram.gif

Tepellift (sommige klinieken noemen dit ook een Benellilift ) :

benelli-breast-lift.gif

Link naar reactie
Delen op andere sites

He piepke!

Dat plaatje gaf even problemen, maar is nu opgelost. Hij staat erbij!

Laatste punt van Anker snap ik niet geheel. Dit lijkt me best duidelijk bij de tekst ankerlift: ''De incisie wordt meestal gehecht in de vorm van een 'anker' rond het tepelhof, met een verticaal staartje richting borstplooi en in de plooi onder de borst.''

Maar bedankt voor je opmerkzaamheid, 2 zien er altijd meer dan 1 natuurlijk! Nu kunnen er in iedergeval geen misverstanden door ontstaan!

Groetjes, Chloe

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jaaaa ik zie het plaatje nu ook staan :35:

''De incisie wordt meestal gehecht in de vorm van een 'anker' rond het tepelhof"

Mensen zouden kunnen denken dat je een ankervorm rond je tepelhof krijgt, want dat staat er letterlijk. Dat bedoel ik ;)

Wij weten wat ze bedoelen als je de tekst doorleest, maar dat komt omdat wij het kunnen visualiseren, mensen die geen idee hebben, lezen het verkeerd en stellen zich een anker rond de tepel voor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oke, ja nu snap ik wat je bedoelt. Maar nu staat het in iedergeval extra benoemd! Kunnen er geen misverstanden over ontstaan!

Ik heb de lolly lift gehad. Valt me op dat er bij borstlift hier relatief weinig info te vinden is in vergelijking tot de algemene informatie borstvergroting en borstverkleining. Ik ga gewoon het een en ander uitzoeken en toevoegen! :)

Groetjes, Chloe

Link naar reactie
Delen op andere sites

*** Leuk, een lift-topic! Ik merk vooral dat iedereen heel huiverig is voor een lift ivm de littekens. Ikzelf was totaal niet huiverig omdat ik zulke afschuwlijke hangborsten had dat ik me niets ergers kon voorstellen, dan maar die littekens! Maar ik kan me voorstellen dat als je borsten niet supererg zijn je toch wel schrik hebt van de littekens. En toch... als ik dan bijna 2 jaar po mijn littekens zie dan vallen ze eigenlijk nauwelijks meer op. (heb overigens ook de lolly lift gehad). En ik ben vooral zoooo blij met mijn tepels die nu mooi hoog staan, ik vond m'n tepelstand voordien vreselijk!

Groetjes van Ingrid.

Link naar reactie
Delen op andere sites

He Ingrid,

Leuk je reactie! Bij mij vallen de wonden/littekens ook relatief erg mee. Moet eerlijk zijn, was vooraf ook wel een beetje gespannen voor het resultaat. Maar wat je zegt: het is het een of het ander. Bij deze operatie(s) krijg je nu eenmaal littekens, zeker als de tepelstand (in grote mate) veranderd moet worden. Maar ik dacht maar zo: In een mooie BH of bikini ziet het er geweldig uit. In mijn geval ziet enkel mijn partner (dagelijks) de rest van het resultaat. Als wij daar samen mee kunnen leven is het goed!

Groetjes, Chloe

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 10 years later...
Op 25-6-2012 om 11:48, Ingrid k zei:

*** Leuk, een lift-topic! Ik merk vooral dat iedereen heel huiverig is voor een lift ivm de littekens. Ikzelf was totaal niet huiverig omdat ik zulke afschuwlijke hangborsten had dat ik me niets ergers kon voorstellen, dan maar die littekens! Maar ik kan me voorstellen dat als je borsten niet supererg zijn je toch wel schrik hebt van de littekens. En toch... als ik dan bijna 2 jaar po mijn littekens zie dan vallen ze eigenlijk nauwelijks meer op. (heb overigens ook de lolly lift gehad). En ik ben vooral zoooo blij met mijn tepels die nu mooi hoog staan, ik vond m'n tepelstand voordien vreselijk!

Groetjes van Ingrid.

Dag Ingrid, ik twijfel echt heel erg omtrent de littekens. Ik kreeg ook 2x melding ankerlitteken en 1x lollypop, maar had niet zo’n goed gevoel bij die dokter. Alle advies welkom☺️

Link naar reactie
Delen op andere sites



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.