Ga naar inhoud

verzakte prothese, terug omhoghalen? kost dokter?


Gast balou

Aanbevolen berichten

Dag,

8 weken geleden kreeg ik nieuwe protheses, anatomisch 375CC achter de spier.

Op het begin was alles mooi en wel, mooi recht, vanonder geen verschil in hoogte

Nu na 6 weken is het enorm beginnen verschillen en is mijn rechterborst flink gezakt, je ziet het vanonder en vanboven, door kleding... het trekt gewoon nergens op, men tepel is daardoor ook omhoog gegaan.

Nu vraag ik me af, kan dit simpel terug hersteld worden? Ik bedoel zonder, lift en nog extra littekens?

En, is dit de fout van de arts (vb dat de pocket te groot gemaakt is?) of is dit gewoon aan mijn weefsel...

Dit vraag ik omdat ik natuurlijk omdat ik graag de reconstructie vergoed wil hebben, mijn laatste geld is namelijk gegaan naar de eerste operatie.

Groetjes Balou

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo,

ik ben balou, niet erg blij met de borstvergroting die ik heb ondergaan,

zie het andere topic bij complicaties, met mijn vragen.

Had bv ondergaan door uitgemelkte borsten na mijn zwangerschappen, vind ze nu er erger uitzien als voorheen.

Groeten Balou

Link naar reactie
Delen op andere sites

*** Ik had hetzelfde probleem, prothese was wat onderuit gezakt. Eigenlijk vanaf ver in t begin al wel. Alleen bij mij zag je het niet in kleding, op foto's was het duidelijker, naakt moest je er ook op letten. Ik heb een kosteloze heroperatie gehad, maar moet daarbij zeggen dat mijn pc dit gelijk heeft gefixt met een arm-en dijbeenlift die ik ook zowiezo liet doen. Hij is er toen wel heel lang aan bezig geweest zei hij, maar het is nu weer wel supermooi. Ze staan nu allebei helemaal gelijk! (ik heb overigens wel een lift gehad, al tijdens de eerste operatie, en bij de herstelok heeft ie nog een klein stukje gelift, en ook de pocket van binnen steviger en hoger gemaakt.

Succes ermee, ga gewoon naar je pc om je ongenoegen te uiten en kijken wat hij zegt.

Groetjes van Ingrid.

Link naar reactie
Delen op andere sites

hoi best boobie, dat is fijn voor haar ! Maar wat doet de arts dan? die ene borst liften, met een vertikale insnede?

Ik hoop op veel antwoorden op mijn vragen want ik moet snel weer naar de dokter en ik wil heel sterk in mijn schoenen staan !

Link naar reactie
Delen op andere sites

Eigenwijs of niet, hij kan toch niet om z'on verschil heen in je borsten?! Misschien is hij heeeeeel eigenwijs en zal hij zeggen dat je dit verschil voorheen ook al had maar dan minimaal, en dat het verschil groter is geworden omdat je borsten groter zijn geworden.

Maargoed, in mijn ogen is daar de chirurg voor : Niet alleen vergroten, maar ook de situatie verbeteren!

Als dit volgens hem 'normaal' is, dan had hij dit vooraf ook moeten zien, en je hierop kunnen wijzen, dan had je geweten wat je te wachten stond en had je er zelf bewust voor kunnen kiezen of niet.

Maar misschien valt het reuze mee, zal hij direct inzien dat er iets niet helemaal klopt en dit herstellen.

Ik ken de situatie niet, geen idee hoe het eruit ziet, maar in principe denk ik dat hij met je pocket herstellen/aanpassen al een eind komt.

Tenzij je echt teveel eigen weefsel hebt (heb je geen double bubble??) en hij een lift noodzakelijk vind.

Brrr... klote zeg, zeker omdat je zelf al twijfelt aan de chirurg en zijn reactie omdat hij zo eigenwijs is.

Waar ben je geweest, of zeg je dit liever niet?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi hoi

Wat ik van mijn nichtje begrepen heb, en ze wist het ook niet zo heel precies, omdat het een hele teleurstelling voor haar was dat ze opnieuw geopereerd moest worden, wordt de onderkant van de pocket vastgemaakt aan haar borstkas...... De arts gaf als verklaring voor hetgeen gebeurd was, dat de huid, het weefsel van haar, niet bestand was tegen de zwaarte van de prothese.

Ik neem dus aan dat de pocket verder uitgescheurd is naar beneden toe, omdat het weefsel daar de zwaarte van de prothese niet aankon en dat dat weefsel dus gefixeerd moet worden. Die fixatie gaat bij haar gebeuren door hechtingen aan de borstkas. Hoe dit precies in zijn werk gaat, dat kan ik je niet vertellen, maar neem niet aan dat ze een lijntje uitgooien en om je ribben heen draaien... ;) Dus zal het weefsel dat op je borstkas zit, vastgemaakt worden aan het weefsel van de onderkant van je borst, misschien met een plooi vanbinnen? Ik zit maar wat te brainstormen......

Zij zou wel een verband krijgen en moest dat dan 6 weken dragen. In die zes weken zou ze ook niets mogen doen!

Het spijt me dat ik niet specifieker kan zijn, maar dit is wat ik van haar gehoord heb..... Hoop voor je dat je pc je serieus zal nemen!

Anders, als je pc je niet serieus neemt, kun je natuurlijk altijd elders gaan voor een second opinion en hiermee terug gaan naar je eigen arts!

Heel veel succes meid!

xx BB

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 5 months later...

Mmm prothese te laag en tepel te hoog. Dit komt me heel bekend voor!!

Hoe is het afgelopen balou? Heeft je pc het inmiddels gecorrigeerd? Zo ja, hoe lang na je bv heeft hij de corectie gedaan? Ik moet een half jaar wachten voordat hij het bij mij gaat corrigeren. Of het exact hetzelfde is weet ik natuurlijk niet, maar prothese te laag en tepel te hoog komt sowieso overeen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb helemaal hetzelfde gehad, na 2 heroperaties is het wel telkens mislukt, bij mij was er een nieuwe steun ook aan het ribbenrooster gemaakt maar nu blijkt dat de prothese te zwaar is voor de steun en daarom telkens terug doorzakt dus volgt er na januari nog een 3de hersteloperatie met een kleinere prothese..

Dit is wel telkens onder garantie gevallen bij mij

Link naar reactie
Delen op andere sites

Pff als het mis gaat gaat het vaak ook echt mis he. Echt balen voor je Charke. Maar je zegt dat je nu een kleinere prothese krijgt? Toen ik (om een andere reden) die optie met m'n chirurg besprak zei hij dat dat geen goed idee was omdat de borst dan zou gaan hangen omdat er al een tijd een grotere prothese ingezeten heeft. Krijg je aan beide kanten een kleinere prothese?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo , nee aan 1 kant maar ...Mij lijkt het ook niet logisch ,de borst is toch mee uitgerekt door de grotere hé..maar zo blijven rondlopen in deze situatie is ook geen optie natuurlijk.

Wel was de 1ne kant altijd groter of de rechter, ik moet nog op een 2e gesprek dus is het vraag dit zowiezo nog eens na .

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo , nee aan 1 kant maar ...Mij lijkt het ook niet logisch ,de borst is toch mee uitgerekt door de grotere hé..maar zo blijven rondlopen in deze situatie is ook geen optie natuurlijk.

Wel was de 1ne kant altijd groter of de rechter, ik moet nog op een 2e gesprek dus is het vraag dit zowiezo nog eens na .

Als minder cc de enige manier is om de prothese wel op z'n plaats te houden dan is het niet anders, maar lijkt me toch een domper als je voor je correctie al weet dat het ongelijk gaat zijn. Heeft je chirurg al gezegd hoeveel minder cc hij erin gaat doen? Ga je nog voor een second opinion?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weeks later...

Momenteel is ze dus inderdaad terug doorgezakt en zit ze niet volledig onder de spier aan de binnenzijde van mijn borst,waardoor ik geen bh kan dragen omdat heel veel druk zet naar binnen toe waardoor ze precies net gekneld zit ofzo en heel veel pijn doet en begint op te zwellen :unsure: Das natuurlijk ook wat als het te strak genaaid is ,voelt zeker niet prettig aan waarschijnlijk en dan de deuk die je zegt..Maar vroeg of laat komt het ook wel goed met ons hoor :3: Hoe is het nu met je doorprikte long ondertussen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 years later...

Ik heb hetzelfde probleem. Na 7.5 jaar borstvergroting en 2 kindjes gekregen, is de plooi uit mijn linkerborst gegaan waardoor de ene prothese lager zit dan de ander. Ik ben bij bergman op consult geweest en had 2 opties. Een borstreconstructie alleen links. Ze gaan dan proberen de plooi er opnieuw in te krijgen.ik zou liever dan meteen een prothesewissel doen. aangezien mijn implantaten ook al bijna 8 jaar oud zijn. Ik zou dan iets groter Willen ongeveer 100 cc. Ze kon me ook geen garantie geven dat het dat het blijft zitten. Dus ik twijfel enormmmmmm. is het probleem bij jullie al opgelost? groetjes Joyce

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb hetzelfde probleem. Na 7.5 jaar borstvergroting en 2 kindjes gekregen, is de plooi uit mijn linkerborst gegaan waardoor de ene prothese lager zit dan de ander. Ik ben bij bergman op consult geweest en had 2 opties. Een borstreconstructie alleen links. Ze gaan dan proberen de plooi er opnieuw in te krijgen.ik zou liever dan meteen een prothesewissel doen. aangezien mijn implantaten ook al bijna 8 jaar oud zijn. Ik zou dan iets groter Willen ongeveer 100 cc. Ze kon me ook geen garantie geven dat het dat het blijft zitten. Dus ik twijfel enormmmmmm. is het probleem bij jullie al opgelost? groetjes Joyce

Hoi hoi

Misschien moet je een arts zoeken die je meer garantie kan geven... Er zijn namelijk echt wel artsen die een grote zekerheid kunnen geven dat je plooi blijft zitten waar ie gemaakt wordt...

Sowieso Nio, als ik jou was, ging ik daar zeker op consult... Het heeft namelijk ook te maken met hoe vaak je PC dit al gedaan heeft en hoe goed ie er in is :)

Xx BB

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 6 months later...

Hallo!

zijn er dames bij wie het probleem van de ingezakte prothese nu is opgelost?

ik zit met hetzelfde probleem en ik zou graag wat raad willen!

Bij de wellnesskliniek zeiden ze dat ze een lift kunnen doen maar dat die inderdaad 1 op de 2 keren ook weer doorzakt. Hebben jullie toevallig andere oplossingen zelf gehad?

grtjes Stefanie

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 month later...
Op 9 juni 2016 om 16:14 zei Ste2611:

Hallo!

zijn er dames bij wie het probleem van de ingezakte prothese nu is opgelost?

ik zit met hetzelfde probleem en ik zou graag wat raad willen!

Bij de wellnesskliniek zeiden ze dat ze een lift kunnen doen maar dat die inderdaad 1 op de 2 keren ook weer doorzakt. Hebben jullie toevallig andere oplossingen zelf gehad?

grtjes Stefanie

Ik lees even mee. Ben ook nieuwsgierig want heb mogelijk ook hetzelfde probleem..

groetjes Jabba

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.