Ga naar inhoud

Vragenlijst consult Borstlift (eventueel met prothesen)


Aanbevolen berichten

Beste allemaal,

Mede dankzij onze medeforumster Femmy die al een geweldig goede lijst met vragen had geplaatst bij de Borstvergroting algemene informatie, heb ik haar lijst hieronder aangevuld. Dit, zodat hij ook kan worden gebruikt bij een borstlift, eventueel met prothesen. Hoop dat het jullie helpt bij de zoektocht naar een goede PC!

Groetjes, Chloe

Vragenlijst consult Borstlift (eventueel met prothesen)

Lift:

• Waarom adviseert u in mijn geval een borstlift (eventueel met prothesen)? Kunt u hier uitleg over geven?

• Hoe worden de incisies gezet en op welke plaats? (Bij tepellift: Litteken in donut, lolly of anker vorm)

• Welke hechttechniek gebruikt u en met welk materiaal word dit gehecht?

• Wat voor effect heeft dit op de littekenvorming in zowel positieve als eventueel negatieve zin?

• Wat kan ik verwachten qua vorm van de nieuwe tepels/ borst? En m.b.t. symmetrie?

• Wat betekend dit alles voor de genezing maar ook voor het resultaat op korte en lange termijn?

• Welke specifieke complicaties kunnen voorkomen bij deze behandeling en wat is de kans hierop? (bijvoorbeeld: afsterven tepel, overgevoelig/ gevoelloosheid tepel, ontstekingen etc)

• Wat is er mogelijk aan behandelingen als het niet goed geneest of een lelijk litteken word?

• Hoelang blijft het effect van de borstlift behouden? Is over een aantal jaar een herhaaloperatie noodzakelijk? Zijn deze kosten voor mijn eigen rekening?

Prothesen:

• Waarom adviseert u in mijn geval het gebruik van een prothese in combinatie met een borstlift?

• Naar welk merk implantaat gaat uw voorkeur uit? Waarom?

• Welke vulling heeft het implantaat? (zoutoplossing, cohesieve gel etc?) Voor/ nadelen hiervan?

• Krijg ik (fabrieksgarantie) op de prothesen? Zo ja, hoelang en onder welke voorwaarden?

• Welk type prothese is in mijn situatie het meest geschikt? Ronde of anatomische vorm?

• Wat voor effect heeft dit verschil op het resultaat?

• Als uw voorkeur uitgaat naar ronde implantaten, hoe gaat u om met het vullingeffect aan de bovenkant van de borst? (low, medium, high of extra high profiel)

• Geeft u de voorkeur aan plaatsing op/ achter de borstspier of duale plane? Waarom?

• Vertel duidelijk aan de PC wat je mooi vind qua vorm/maat (cc’s) prothesen en wat absoluut niet!!

• Zijn naar uw mening mijn wensen en verwachtingen realistisch en haalbaar? Waarom wel/niet?

• Welke specifieke complicaties kunnen voorkomen bij deze behandeling en wat is de kans hierop? (bijvoorbeeld kapselvorming, afstoting, ontstekingen, slechte wondgenezing)

• Wat is er mogelijk aan behandelingen bij deze complicaties?

• Na hoeveel tijd moeten de implantaten vervangen worden? Zijn de kosten voor mijn eigen rekening?

• Heeft de grootte van het implantaat effect op de borstvorm als ik ouder of zwanger word? Op welke manier?

Voor de operatie:

• Ga ik onder algehele narcose? Krijg ik vooraf nog een voorlichtings gesprek met de anesthesist?

• Hoe lang van te voren moet ik nuchter zijn voor de operatie?

• Moet ik voor de operatie stoppen met bepaald medicijngebruik? (tip: neem medicatielijst mee)

• Krijg ik medicatie vóór de operatie? Zo ja, welke?

• Moeten bepaalde sieraden/ piercings, make-up, nagellak etc af en uit voor de operatie?

Na de operatie:

• Moet ik een speciaal verband/ Bh’s dragen? Hoe lang? Dag en nacht?

• Welk merk en of type sport BH adviseert u mij om aan te schaffen?

• Krijg ik drains na de operatie? Hoe lang blijven deze gemiddeld zitten?

• Hoeveel uur na de operatie mag ik naar huis? Moet ik een nacht blijven?

• Krijg ik pijnstillers mee op recept? Zo ja welke?

• Wanneer moet ik op controle komen en bij wie? (PC of verpleegkundige)

• Moeten de hechtingen er dan uitgehaald worden?

• Moet ik een crème op de littekens smeren? Vanaf wanneer en welk merk adviseert u?

Leefregels:

• Adviseert u hulp te regelen bij het wassen/aankleden en huishouden? Hoelang zal dit nodig zijn?

• Hoeveel weken mag ik niet werken na de operatie? Welke werkzaamheden mag ik voor hoe lang niet of beperkt uitvoeren? (afhankelijk van jouw type werk)

• Wanneer mag ik mijn armen weer optillen, autorijden, fietsen, boodschappen tassen en mijn kinderen optillen etc?

• Wanneer mag ik weer sporten? Moet ik met een bepaalde opbouw rekening houden?

• Wat kan ik zelf bijdragen aan een goede genezing en ‘’mooie’’ littekens? (extra vitamines, oefeningen, cremes etc)

De kosten:

• Hoeveel kost de behandeling (inclusief BTW)?

• Wat is hierbij inbegrepen? (Denk bijvoorbeeld aan operatie, implantaten, overnachting etc)

• Komen hier nog extra kosten bij? (Denk bijvoorbeeld aan (na)consultaties, verbandmaterialen, littekencrème/pleisters, sport BH etc)

• Behandelingen en of operaties bij complicaties, moet ik die zelf betalen?

• Kunt u een indicatie geven van de eventuele kosten die hiermee gemoeid gaan?

Overige vragen:

• Kunt u mij foto’s laten zien van uw resultaten? Eventueel: Reden waarom niet?

• Worden er van mijn borsten voor en na foto´s gemaakt? Kan ik deze ook krijgen?

• Zijn er wachttijden? Zo ja hoelang is de wachttijd?

• Krijg ik de gegevens van het implantaat op papier? (catalogusnummer, lotnummer enz.)

• Worden mijn gegevens en verslag van de operatie naar de huisarts gestuurd?

• Bent u honderd procent zeker degene die de operatie gaat uitvoeren? (niet onverwacht een vervanger)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 years later...

Goede lijst! Wat zijn eigenlijk de mogelijke hechttechnieken? Ik zie sommige dames met heel nette littekens meteen na operatie, bij anderen ziet het litteken er "dieper" uit. Ligt dat meer aan de huid of aan de hechttechniek?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 month later...


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.