Ga naar inhoud

Chloe09 : 2012 :


Aanbevolen berichten

Beste allemaal,

Ik heb enige tijd getwijfeld of ik hier mijn verhaal zal opschrijven door de herkenbaarheid ervan voor mensen in mijn omgeving.

Omdat velen van jullie mij ook hebben geholpen door ervaringen etc hier op het forum te delen wil ik dit ook voor anderen doen.

Maar wel op een manier die voor mijzelf prettig voelt. Ik ben gewoon in NL geopereerd maar zal hier niet verder benoemen waar en door wie en zal geen foto's plaatsen. Ik kan wel zeggen dat ik hele positieve ervaringen heb met de PC en de verpleegkundigen. Zo en dan mijn verhaal:

Mijn borsten waren al een aantal jaar ongelijk in maat (en niet een beetje zoals bij meer vrouwen) en was hier erg ontevreden over.

Na een bezoek aan de PC is er mede door de plaats van mijn tepels besloten om een borstlift (mastopexie) met implantaten te doen. De PC vertelde dat dit in mijn geval op lange termijn het mooiste resultaat zou geven. Het implantaat zou achter de borstspier worden geplaatst en mijn littekens zouden om de tepel in een streepje naar beneden richting de borstplooi komen. Ik moest 1 nacht blijven en zou drains krijgen. Als alles goed zou verlopen zou ik de volgende dag naar huis mogen zonder de drains.

Een poosje geleden heb ik de operatie ondergaan. Ik vond het erg spannend en was dan ook op van de zenuwen. Bij aankomst werd ik naar mijn kamer begeleid en kreeg ik een kort intake gesprek met een verpleegkundige. Ik kreeg een OK hemd, bloeddruk werd gemeten en kreeg medicatie voor de operatie. Paracetamol en een soort slaap/kalmeringstablet. Daarna werd ik naar de OK gereden. Daar heeft de PC me in de operatie kamer afgetekend, kreeg een infuus en werd onder algehele narcose gebracht.

Ik zal niet liegen, ik werd zoals meerdere mensen vervelend wakker uit de narcose. Was erg misselijk en had veel pijn. Gelukkig heb ik dit kennelijk hard genoeg geroepen want ik kreeg gelijk pijnstilling en een middel tegen te misselijkheid via mijn infuus. De misselijkheid was hierna weg en is gelukkig niet meer teruggekomen.

Toen ik weer een beetje ''bij was'' werd ik terug naar mijn kamer gebracht. Ik had een strak verband gekregen als een soort BH.

Dit moest minimaal een week blijven zitten en mocht niet nat worden. De drains zaten onder het verband vastgeplakt zodat ze niet vastgehecht hoefden te worden. Ik heb de rest van de dag half wakker/ half in pijn beleefd. Had gelukkig een mp3 speler bij me met ontspannende muziek. Dit hielp me af en toe wel even om enigzinds te ontspannen.

De volgende dag ben ik op bed gewassen. Ik had weinig wondvocht en de drains mochten er gelukkig uit (onhandige dingen). De ene borst ging goed. Het is een gek/onprettig gevoel maar als je goed uitblaast/zucht op het moment dat ze hem eruit trekken is het goed te doen. De andere borst was een probleem. Deze zat vast en hebben ze meerdere pogingen moeten doen om hem los te trekken. Toen zag ik van de pijn wel even sterretjes. Ik kreeg recepten mee voor diverse pijnstillers en ben door familie naar huis gebracht.

De eerste dagen thuis waren ook nog vrij heftig, onderschat de hulp niet die je nodig zal hebben bij bv wassen/aankleden tot eten koken, huishouden etc. Ik had gelukkig van verschillende lieve mensen hele goede hulp. Om eerlijk te zijn had ik na deze operatie er persoonlijk niet aan moeten denken dezelfde dag al naar huis te moeten gaan, zoals ik hier wel eens heb gelezen. Dit natuurlijk puur op mijn eigen ervaring gebaseerd.

Een week later mocht eindelijk het verband eraf! Weer een heel spannend moment. Ook dit was niet geheel pijnloos en was dan ook blij dat er iemand met me mee was gegaan die auto reed. Maar het resultaat mocht er zijn!!! Wat was ik blij! Mijn borsten zagen toen nog wel helemaal geel (i.p.v. blauw) en waren nog flink gezwollen maar kon mn geluk niet op! Het litteken/ de wond was super netjes gehecht, echt vakmanschap. Viel mij en anderen echt 100% mee! Hierna ben ik nu al weer even bezig aan een verdere periode van herstel.

Stuur me trouwens gerust een berichtje als je extra info wilt over bijvoorbeeld kosten, de PC, aantal cc's, merk prothesen, type sport BH of andere vragen. Heb de '' herkenbare details'' er nu zoveel mogelijk uitgelaten voor het openbare gedeelte van de site.

Groetjes, Chloe

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 6 months later...

Hallo allemaal,

Afgelopen jaar heb ik een borstlift met prothesen gehad. Het is prachtig geworden maar had een kleine complicatie: Ik had hier nog nooit van gehoord en kon hier op internet ook niks over terugvinden maar ik heb last gehad van een ''Kapsel strengetje''.

Dat is een draadje van kapselweefsel wat onder de huid ontstaat. In gewone houding zag je hier niks van maar als ik mn armen boven mn hoofd uitstrekte zag je een soort ''onderhuidse draad'' van de onderkant van mn borst, 5 cm riching mn buik. Dit stond dan ook strak wat een onaangenaam gevoel gaf. Schrok me rot in het begin, terug gegaan naar de PC. Deze gaf aan dat het een vrij onschuldige maar niet heel veel voorkomende complicatie is. 9 van de 10 keer rekt deze kapselstreng vanzelf op en mee en hoeft er niks aan gedaan te worden. Als het zo strak bleef staan moest de PC poliklinisch een klein sneetje geven en het strengetje doorsnijden. Dit was in mijn geval niet nodig, het rekte vanzelf netjes mee. Ik zet deze info hier neer om mn ervaring te delen en het advies te geven als je dit ziet bij jezelf: schrik niet maar ga even langs je PC voor controle! Ik hoop dat jullie hier iets aan hebben. Nog meer meiden hiermee bekend?

Groetjes, Chloe

Link naar reactie
Delen op andere sites

als ik mn armen boven mn hoofd uitstrekte zag je een soort ''onderhuidse draad'' van de onderkant van mn borst, 5 cm riching mn buik. Dit stond dan ook strak wat een onaangenaam gevoel gaf.
zoek het maar eens bij afbeeldingen van google: mondor's cord. Volgens mij is dat wat je bedoelde. Ik geloof dat er ergens hier een topic van is en het komt vaker voor :)

Hey, ja klopt bb.. ik heb het even opgezocht :35:

Zo ziet het eruit.

Denk dat het wel in de buurt komt wat je bedoelt hè Chloe?

Pechter_PC1.jpg

En dit is het topic wat er hier op het forum over staat :35:

http://www.borstenforum.com/topic/1279-mondors-cord/?hl=mondors#entry31713

Link naar reactie
Delen op andere sites

He Dames!

Ja dat is het inderdaad! Net als op de foto van Piepke! Had alleen geen idee dat mondor's cord heet, dus bedankt voor het meezoeken!

Heb inmiddels ook het topic erover gevonden nu... vond het al zo raar dat ik er niks over kon vinden...

Groetjes!

Link naar reactie
Delen op andere sites

hahahahahahahh bb.. ik snap hem al!!

Jij zei toch "boh uitslover" en vlinder denkt dat je de foto bedoelt denk ik.. foto met dat lijntje ( mondor) ?

Maar jij bedoelde dat ik die foto erbij gezocht had en de link naar het topic :45:

Snappie vous? :43:

Grappig Chloe dat het precies is wat je bedoelt.

Is idd weinig over te vinden, het is zoiets specifieks met een aparte naam.

Weet je nog bb dat we hier eens een meisje hadden, die was ermee naar de huisarts en al gegaan en die wist het ook niet. Toen moest ze via hier horen wat het was :45:

Geweldig!

Link naar reactie
Delen op andere sites

hahahahahahahh bb.. ik snap hem al!!

Jij zei toch "boh uitslover" en vlinder denkt dat je de foto bedoelt denk ik.. foto met dat lijntje ( mondor) ?

Maar jij bedoelde dat ik die foto erbij gezocht had en de link naar het topic :45:

Snappie vous? :43:

oh nou, oke haha.....

ik bedoelde idd dat jij de foto en de link naar het topic erbij gezet had :)

Weet je nog bb dat we hier eens een meisje hadden, die was ermee naar de huisarts en al gegaan en die wist het ook niet. Toen moest ze via hier horen wat het was :45:

Geweldig!

Ja dat kan ik me nog goed herinneren!! Was te zot voor woorden gewoon!!

Maar gelukkig bestaat er zoiets als www.borstenforum.com ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 months later...
  • 4 weeks later...
He Dames! Ja dat is het inderdaad! Net als op de foto van Piepke! Had alleen geen idee dat mondor's cord heet, dus bedankt voor het meezoeken!Heb inmiddels ook het topic erover gevonden nu... vond het al zo raar dat ik er niks over kon vinden... Groetjes!
Hoi,Heb t ook gehad, gaat vanzelf over.Groetjes Kim
Ah ok thx BB!! klopt t ook dat t pijnlijk kan zijn als je erop drukt? Me vriend dacht eerst een pees ofso maar daar loopt helemaal geen pees....
Klopt ook! Heb t ook gehad ;) (dat pijnlijke)Groetjes Kim
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.