Ga naar inhoud

Borstlift zonder prothese / Borstverkleining - littekens


Aanbevolen berichten

Hey hallo!

Even om mijn situatie te schetsen: mijn borsten hangen en zijn ongelijk (mijn linkerborst is groter en tepel zit 2-3 cm lager dan mijn rechterborst). Daarnaast zijn mijn tepelhoven vrij groot. Ik ben nu bij 3 PC's op consult geweest. Daar is uitgekomen dat ik het beste een borstlift kan laten doen en voor mijn linkerborst deels ook een borstverkleining. Geen prothese verder, het blijft een maatje 75b.

Waar ik het meest over in zit zijn de littekens (anker vorm en rondom tepelhof) en probeer te achterhalen bij welke PC ik aan het juiste adres ben?!

Welke PC's hebben naar jullie ervaring mooie littekens (fijn en mooi rond bij tepelhof) gemaakt ? ... met als eindresultaat dat ze mooi licht zijn en vrijwel niet meer opvallen ...

Ik ben nu bij Dr. Luijendijk (Bergman Clinics in Bilthoven), Dr. Van der Weij (Boerhaave in Amsterdam) en Dr. Hermens (ATS Kliniek in Vlijmen) langs geweest. Bij alledrie de PC's hele andere 'aanpak'. Dr. Luijendijk was kort van stof, maar dat vind ik persoonlijk juist wel fijn. Dr Van Der Weij maakte meteen foto's en heeft veel meer opgemeten dan de twee andere PC's (dat kwam goed over) en hij was verder ook to the point. Hermens was verder prima, maar had ik geen klik mee.

Maar een gesprek zegt niets over wat zij kunnen en hoe goed ze zijn.

Jullie hulp kan ik goed gebruiken!

Alvast bedankt voor jullie reacties.

Groetjes,

eevje

Link naar reactie
Delen op andere sites

Pfieuw.... dat is een moeilijke beslissing.

Wat is je eigen doel in eerste instantie? 2 gelijke borsten, of beide gelijk en ook ietsje groter?

Willen ze je grote borst verkleinen, en een kleine lift.. en dan verder nergens protheses in, en je rechterborst laten zoals hij is ? Of je rechterborst ook meteen een borstlift?

Ik denk, dat als je wens enkel '2 gelijke boobs' is, dit ook de beste optie is.

Ik heb ook een borstlift gehad, en de litteken vervaging is ook afhankelijk van je eigen huidtype, als je rookt kan dit ook de genezing vertragen. Als je wondjes netjes dichtblijven na de operatie...dan kunnen ze echt snel vervagen en wegtrekken.

Ik ben nu 9 maanden geleden geopereerd, en de littekens rond mijn tepels zijn eigenlijk al 'weg'. Als je echt goed kijkt zie je een heel fijn dun (pennestreep) lijntje. De lijn naar beneden is al gedeeltelijk vervaagd, die is op sommige stukken gewoon weg!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Piepke,

Bedankt voor je reactie!

Heb net even jouw pagina bezocht, wat een verhaal, wat heb je veel meegemaakt!

Je bent nog steeds blij met het resultaat?! Het was het waard?!

Klinkt in ieder geval wel geruststellend dat bij jou de littekens vervagen/zijn vervaagd...!

Met de borstlift aan beide borsten (mijn rechter borst is namelijk ook wel vrij slap en hangt) hoop ik inderdaad dat de borsten gelijk komen te staan. Mijn rechterborst heeft alleen een lift nodig en mijn tepelhof wordt dan ook meteen bijgewerkt (deze zijn aan beide borsten namelijk wat aan de grote kant). Het is de bedoeling dat mijn linkerborst gelijk gemaakt wordt aan mijn rechterborst, en dat betekent dat daar wat vetweefsel verwijdert moet worden omdat mijn linkerborst groter is.

Ik rook niet en ben al aan de vitamine C en arnica begonnen, dus dat zou in principe moeten schelen in het herstel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja klopt.. heb een wat langere weg moeten begaan tot ik het resultaat had bereikt ;) Maaaaaar ik ben hardstikke blij en tevreden met het resultaat. Ik stond vanmorgen weer in een paskamertje bh's te passen, en dan ben ik zo happy als ik in de spiegel kijk ;)

Bij mij is het tepelhof ook verkleind, en dat is echt supermooi geworden.

Mijn schoonzusje heeft hetzelfde laten doen als wat jij nu wil gaan doen, beide borsten liften en 1 borst verkleinen en ze is nu jaren later nog steeds blij met het resultaat.

Alleen heeft ze spijt dat ze destijds geen sillionenpleisters heeft gebruikt voor het litteken aan 1 kant. Daar was ook een onsteking gekomen, en dat wondje heeft eventjes open gestaan waardoor het litteken wat breder is genezen. Maar daar heft ze dus verder nooit wat aan gedaan.

Ingrid K heeft ook een borstlift gehad (wel met prothesen) , daar kun je ook goed zien hoe de littekens er na verloop van tijd uit zien n hoe goed ze weg kunnen trekken :35:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Goed te horen dat je zo blij bent nu.

Ik hoop over een half jaar ook zo blij in een paskamer te staan! :)

Bedankt voor je tips (silliconenpleisters!) en zal ook even op de pagina van Ingrid K kijken om haar verhaal te lezen.

Groetjes!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi allemaal,

Als iemand anders nog goede ervaringen heeft met een borstlift/borstverkleining waarbij de littekens heel fijn zijn en (bijna) helemaal zijn vervaagd, dan hoor ik graag bij welke PC je bent geweest!!

Groetjes,

Eevje

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 year later...

Hallo!

Is er nog iemand actief voor dit bericht?

Eevje, hoe is je verdere beslissing/operatie/herstel verlopen ben benieuwd..

Waar ik ook benieuwd naar ben is of je na n borstlift (zonder vergroting erbij) sneller herstelt dan anders? ( na n vergroting mag je 6 weken niet te zwaar tillen enz, ,mag dit dan nu snellerbomdat je dus nu alleen je eigen weefsel/vet hebt?!)

Of kan ik de vraag nu beter in n nieuw topic plaatsen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.