Ga naar inhoud

bang voor een borstontsteking


schattie

Aanbevolen berichten

hai hai lieve mensen,

Ik ben 12 juni geopereerd aan een prothesewissel ik was zo blij met mijn nieuwe borsten. maar de dag na de operatie had ik koorts dus heb ik diclofinac ingenomen. Dit is een onsteking remmer. En koorts komt meestal van een ontsteking dus ik dacht wellicht helpt dit.Mijn r borst was namelijk heel erg rood en gezwollen maar dat kan natuurlijk na zo,n operatie. Een dag later voelde ik geen pijn meer dus ben ik gestopt met de medicatie. nu naar 5 dagen word de borst weer rood e hij trekt ook heel erg dus ik weer begonnen met de diclofinac en ook meteen gebeld naar het ziekenhuis voor ze even te laten kijken ik ben zo bang dat het een borst onsteking is en wat de gevolgen er dan van gaan zijn. ik moet morgen naar de controle komen maar ik kan zelf geen rust gunnen tot die tijd en ik ben echt benieuwd hoe een beginnende borstinfectie eruit ziet en waar je het aan herkent en wat je ertegen kan doen. Ook is mijn borst geheel gevoelloos op die plek. xxxx en duim voor me daat het gewoon bij de operatie hoort wellicht is het gewoon nog vocht wat af moet drijven xxxxxschattie

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een herkenbaar herkenningspunt van een ontsteking/infectie is vaak ook een hete borst, of een bepaalde plek die heter aanvoelt.

Je kan je temperatuur opnemen om te zien of je verhoging hebt (alhoewel je niet perse verhoging hoeft te hebben bij een onsteking).

Temperaturen als je geen madicatie hebt gehad..deze onderdrukt de koorts.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die foto's van Rolingstone zijn niet echt geruststellend haha.

Maar Schattie, die roodheid he, is het daar ook warmer dan op andere plekken?

Je beschrijft verder dat het nogal 'trekt'... Dit kan ook normale stuwing zijn. BIj een operatie komt er wondvocht vrij, en dat moet afgevoerd worden via de lymfevaten. Als dit niet snel genoeg kan gebeuren, omdat je lichaam wat meer vocht produceert, dan kan je borst wat zwellen, en zo trekkerig gaan aanvoelen.

Wat wijst op een ontsteking is eigenlijkk het volgende: roodheid in combinatie met overdreven warmte, Koorts en algehele malaise gevoel (alsof je grieperig bent). Als je borst niet overdreven warm is, zou ik me niet te veel zorgen maken.

De gevoelloosheid die je beschrijft is normaal. DIe heeft iedereen (bijna iedereen, op wat geluksvogels na) na een bv. HEt gebied vanaf je tepel naar beneden kan een hele tijd gevoelloos blijven en kan ook later overgaan in een tintelend of overdreven brandend gevoel (terwijl het dan niet warm aanvoelt) Dit is een normaal proces en heeft gewoon zn tijd nodig.

Ik hoop dat het bij jou meevalt en dat je alleen wat last hebt van stuwing.

Het nemen van Diclofenac is in principe een goed stap, idd ontstekingsremmend.

Ben benieuwd wat ze morgen zullen zeggen. Vaak is het zo, dat als je er op tijd bij bent, en het een goed te behandelen bacterie is, je met een antibioticumkuur er zo weer vanaf bent. Probeer niet in doemscenario's te denken, daar wordt het niet beter of slechter van. Je zult het moeten afwachten tot morgen. Makkelijk gezegd, I know, maar probeer een beetje rustig te blijven.

xx BB

Link naar reactie
Delen op andere sites

hoi bb,

Ja het is inderdaad warmer op die rode plek en het voelt ook gevoelloos aan het lijkt eigenlijk op heel veel vocht wat niet weg kan.

en dat trekkendgevoel is van binnen uit van de binnenkant van de borst naar de tepel toe. De hele binnen kant van de borst is gevoelloos zowel onder de tepel wat denk jij zal ik die diclofinac blijven slikken ik moet namelijk morgen op controle komen of zeg je stop er even mee dan kun je meteen zien of je morgen koorts krijgt .

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja dat is een goeie.... Ik denk dat je misschien toch beter die diclofenac kunt blijven slikken. Door de diclofenac heen kun je met een thermometer toch meten of je wat verhoging hebt. Als je verhoging hebt met de diclofenac weet je eigenlijk ook al genoeg, toch. Verhoging heb je in principe boven 38 of 38,5

Met de diclofenac kun je misschien erger voorkómen, dus zou even doorgaan. Je mag tot 150 mg op een dag slikken, dus als je de 50 mg tabletten neemt zou ik iedere 8 uur eentje nemen....

Jammer dat je pas morgenmiddag terecht kunt...

Succes meid!

Laat je iets weten morgen?

xx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb precies dezelfde klachten als jij.. ook een paar dagen koorterig/grieperig gevoel. Geen koorts, groot gedeelte van de borst is gevoelloos, ze zijn niet abnormaal warm.. een beetje warm, maar dat lijkt me normaal. De roodheid heb ik niet, maar inderdaad wat BB zegt, je niet teveel zorgen maken, je bent er namelijk erg snel bij.

Je doet er goed aan om meteen je arts te bellen, zij zijn er ten slotte voor en als je er snel bij bent is er weinig aan de hand. Als er al iets aan de hand is.

Dat je die stuwing voelt is normaal door de vocht. Dat heb ik ook. Dat je borsten warm aanvoelen is ook wel normaal als je het mij vraagt. Voor zover ik weet kun je een beginnende ontsteking herkennen aan plekken die rood en heter worden.

Ik zou diclofenac blijven slikken, drie keer per dag, aangezien dat een ontstekingsremmer is. En morgen weet je meer van de dokter.

Ik denk dat het wel een beetje normaal is dat je je niet helemaal lekker voelt, ik maak me althans niet zo veel zorgen. Ik kan me voorstellen dat mijn en jou lichaam hard moet werken om de protheses te accepteren, in te kapselen en in de juiste plaats te zetten....

Succes Schattie.. en wij horen graag wat jou arts heeft gezegd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou,ik ben vandaag bij het ziekenhuis geweest en ten eerste iedereen heel erg bedankt die vandaag aan mij heeft gedacht, echt super van jullie.

Maar even terug op het ziekenhuisbezoek gekomen de arts dacht dat het niks ernstigs was en dat het te maken heeft met het herstellen. Ik vertelde hem wel dat ik ondertussen wel alweer drie dagen diclofinac gebruik en dat dat de roodheid heeft weggenomen.Ik was ook vergeten de foto mee te nemen. Maar natuurlijk was ik wel blij om te horen dat als je echt een onsteking hebt dat het dan echt fel rood moet zijn en dat je dan ook flinke koorts moet krijgen. Ik vind het wel eng om te stoppen met de medicatie, maar de arts zegt me als ik de medicatie alleen slik voor de klachten die ik jullie beschreven heb dat ik dan echt moet stoppen en kijken of ik dan koorts krijg en de roodheid terug komt. Als dit het geval is moet ik meteen bellen en dan krijg ik alsnog een atibiotica kuur. Dus vanaf vandaag geen medicatie meer en afwachten wat het doet. En pietje 23 mijn implants zijn achter de borstspier geplaatst. Vanwaar de vraag ben benieuwd. xxxxxx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey Schattie

Was die roodheid weer helemaal weggetrokken? :133: Ongelooflijk haha. Had niet verwacht dat die weg zou trekken, misschien wel met hulp van de diclofenac!

Hoop dat het weg blijft nu je de diclofenac stopt en dat alles gewoon in orde is! Voelt je borst nu ook alweer beter aan?

Ik duim!!

xx BB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou,ik ben vandaag bij het ziekenhuis geweest en ten eerste iedereen heel erg bedankt die vandaag aan mij heeft gedacht, echt super van jullie.

Maar even terug op het ziekenhuisbezoek gekomen de arts dacht dat het niks ernstigs was en dat het te maken heeft met het herstellen. Ik vertelde hem wel dat ik ondertussen wel alweer drie dagen diclofinac gebruik en dat dat de roodheid heeft weggenomen.Ik was ook vergeten de foto mee te nemen. Maar natuurlijk was ik wel blij om te horen dat als je echt een onsteking hebt dat het dan echt fel rood moet zijn en dat je dan ook flinke koorts moet krijgen. Ik vind het wel eng om te stoppen met de medicatie, maar de arts zegt me als ik de medicatie alleen slik voor de klachten die ik jullie beschreven heb dat ik dan echt moet stoppen en kijken of ik dan koorts krijg en de roodheid terug komt. Als dit het geval is moet ik meteen bellen en dan krijg ik alsnog een atibiotica kuur. Dus vanaf vandaag geen medicatie meer en afwachten wat het doet. En pietje 23 mijn implants zijn achter de borstspier geplaatst. Vanwaar de vraag ben benieuwd. xxxxxx

Hey schattie,

blij om te horen dat er niets aan de hand is en dat je mag stoppen met de medicatie..

fijn dat je ook zo snel terecht kon komen.

mijn vraag ivm dual plane of voor de borstspier.... ben/was benieuwd omdat ik geen verschil kan zien bij de verschillende plaatsingen...

had laatste de vraag in een chat al eens gesteld en was benieuwd of jij misschien ook voor de borstspier had. ze zijn echt mooi!

ik moet nog op 1e consult en ALS hij voorstelt voor de borstspier was ik benieuwd bij wie er nog voor geplaatst wordt. ik weet dat doc ze voor de borstspier heeft. verder lijkt het erop dat bijna "iedereen" een dual plane krijgt.

kxs groentje

Link naar reactie
Delen op andere sites

hai meiden hier ben ik weer nou ik heb geen medicatie meer geslikt maar de borst voelt nog steeds hetzelfde aan als voorheen. Ik moet wel zeggen dat de roodheid s,morgens niet zo erg aanwezig is maar na dat de avond nadert het wel weer op komt zetten maar de arts zegt zolang je geen koorts krijgt en zolang het niet vuurrood is hoort het bij het proces ik zal nog eens een foto plaatsen hoe heter nu uitziet wellicht kunnen jullie een mening geven ps ik mocht wel gewoon een sport bh aan. Was wel grappig de chirug kwam binnen en hij zei en je vind ze zeker nog te klein waarop ik vrolijk antwoorden ja het kan nooit groot genoeg zijn hahaha maar daarvoor kwam ik natuurlijk niet hij dacht komt ze weer aan dat ze groter wilt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.