Ga naar inhoud

jaloezie


Neophytje26

Aanbevolen berichten

hallo dames,

Een vraagje dat helemaal niks met borsten te maken heeft. Ik heb twee kindjes 3,5 en 1,5. Nu is mijn zoontje van 3,5 altijd al een heel groot mama's kindje geweest, maar dit gaat naar mijn zin de laatste tijd wat ver. Mama en papa mogen niet trouwen, want hij wilt met mij trouwen (da s nog grappig enlief). Vanaf wanneer mijn vriend mij aanraakt of kust slaagt hij tilt en is hij echt kwaad! Papa mag niet aan mama komen want hij is verliefd op mij en niemand anders. Is dit normaal kleuter gedrag? Ik hoop dat iemand mij hierbij kan helpen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hmm mijn zus riep vroeger ook dat ze met papa ging trouwen haha! Dat doen kleine kindjes vaker volgens mij, maar er echt boos om worden..?

Is je vriend ook zijn papa? (misschien een brutale vraag :blush: , sorry)

Misschien is hij wel een beetje jaloers omdat hij denkt dat wanneer jullie trouwen, hij geen aandacht meer gaat krijgen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja het is inderdaad zijn papa. Zeker niet brutaal k was het er vergeten bij te zetten. Moest hij niet zijn papa zijn dan kan ik het misschien nog begrijpen die reactie.

Ja maar hij is nog maar 3,5 dus ik denk niet dat hij weet wat trouwen is. Gisteren heeft hij uren liggen wenen en roepen omdat hij had gezien dat we aan het kussen waren. Voor de rest is het een schatje

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ahww kan me voorstellen dat dat voor jou als mama je hart breekt! :147:

Misschien kan je er een beetje met hem over praten, en hem uitleggen dat papa en mama heel veel van elkaar, maar ook van hem houden! En dat papa's en mama's trouwen omdat ze elkaar zo lief hebben, en graag samen zijn.

Misschien kan hij je dan ook uitleggen wat hem zo overstuur maakt..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja da s zo erg!

K heb het hem uitgelegde dat mama en papa elkaar gewoon nog heel graag zien en dat dan normaal is en dan was t oke is goed, maar je mag het niet meer doen e mama!

Ik hoop dat het snel is overwaaid. Zo jong en zo'n dilemmas :-)

Ja hij blijft er bij dat ik op hem verliefd moet zijn dat is zijne uitleg! Soms zijn ze echt al te verstandig :-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gaat papa wel eens alleen erop uit met de kids, of met hem alleen? Of is papa veel van huis? Het lijkt er een beetje op dat hij papa als een bedreiging ziet die zijn mama af komt pakken.

Ik heb ook een zoontje van 3,5 maar die is niet jaloers op die manier, ook mijn andere zoontjes hebben dit niet. Ze zeggen allemaal dat papa hun beste vriend is, en dat mama hun vriendin is. Soms zeggen ze inderdaad wel eens als papa komt kussen "hey papa!! dat is mijn vriendin!" en dan wringen ze zich ertussen met een lach.

Misschien toch proberen om papa wat vaker wat met hem samen te laten doen, stukje wandelen, speeltuin, kinderboerderij, winkel.... zodat hij ook papa als zijn vriend gaat zien.

Misschien gebeurt dit al genoeg hoor, dat pap met hem op pad gaat...maar een andere aanleiding hiervoor kan ik zo even niet bedenken?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wij zijn zelstandige binnenschippers dus elk moment dat hij bij zijn papa kan zijn is hij ook bij zijne papa. HIj hoeft maar naar boven te gaan en hij is er. En als we dan is tijd hebben dan wordt er inderdaad heel veel mee gespeeld, gisteren is hem samen met de papa een uurtje op de jet ski geweest (voelde zich een hele grote jongen). T zal misschien wel leeftijd gebonden zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

hoi

heb dit hetzelfde gehad met mijn zoontje toen ook 3.5 en geloof me het gaat over!!

we mochten van mijn zoontje nog niet naast elkaar zitten want hij werdt ook zo boos.

heb het hem veel uitgelegd dat ik altijd van hem zal houden maar dat ik ook van papa houd.

dit heb ik toch wel een paar keer per dag gedaan en toen ging het wel steeds beter

en denk dat het in het totaal zo'n 2 maanden geduurd heeft.

succes ermee

liefs yvonne

Link naar reactie
Delen op andere sites

hoi neopytje....

heb veel met jonge kinderen gewerkt. je bent echt niet de enige hoor!

het hoort ook bij de leeftijd van deze kinderen. soms is het ook een reactie op een jonger broertje of zusje... ze zijn slim genoeg om te weten dat papa en mama die "gemaakt" hebben om het zo maar te zeggen.

voor een kinderlogica is de link erg snel gemaakt, als papa en mama samen zijn, elkaar ene kusje geven krijg ik er een broertje /zusje bij en moet ik meer delen.

Het leren delen in de aandacht is een "moeilijk" proces voor sommige kinderen.

Het gaat vaak over als ze naar school gaan.

Mijn vriendin heeft een zoontje van ruim 3, die kan ook jaloers zijn op zijn papa en mama.. als zijn die al wel getrouwd. Hij ging zelfs zo "ver" door tegen zijn mama te zeggen. Als papa dood is, gaan wij trouwen he mama.......

Heel lief bedoeld... maar het kwam er zo gezegd wel raar uit...

Probeer je zoontje uit te leggen, dat je veel van hem houd. Soms heb je in de bieb of online hier wel eens kinderlijke verhaaltjes over.

het gaat echt over!!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oké dat zal ik dan is opzoeken. Zulke verhalen krijg ik ook te horen ze, ja mama papa is aan de wal ga maar gaan varen, papa blijft hier wel. K denk dat da vooral voor mijn vriend niet zo leuk is.

T is een beetje moeilijk voor ons beiden denk ik

Link naar reactie
Delen op andere sites

neophytje,

bij de een is het net na de geboorte, bij de ander wat later. Bijvoorbeeld als de jongste gaat lopen....

of die gaat streken uithalen en mama en papa corrigeren dat.

of de jongste wordt meer gedragen.

het is vaak iets wat ons niet opvalt en de kids wel....

soms is het ook dat de oudste streken gaat uithalen, daarvoor berispt wordt, en dan denkt... hmmmmm ik krijg wel "straf" en zij niet... papa niet....

komt allemaal goed.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ze noemen het bij kindern ook wel het oedipuscomplex heb ff een kopie gemaakt van Wikipedia.

Het oedipuscomplex is een psychoanalytisch concept, in het begin van de 20e eeuw ontwikkeld door de Weense psychiater Sigmund Freud, waarbij het kind een door seksualiteit bepaalde instinctieve erotische binding ontwikkelt voor de ouder van het tegenovergestelde geslacht en de andere ouder als concurrent ziet. Het Oedipuscomplex ontwikkelt zich volgens Freud het sterkst bij jongens, die zich dan dus aangetrokken zouden voelen tot de moeder en hun vader als rivaal beschouwen.

Deze theorie van Freud staat nog steeds ter discussie.

Mijn zoon is 3 jaar en ook erg gericht op mij en moet niks van zijn vader hebben. Mama moet alles doen pff soms wordt ik er gek van. Mijn oudste ook een jongen die had het meer gericht op zijn vader en moest niks van mij hebben. Hij is nu 5 en gelukkig is het over gegaan :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi meis

De oprechte liefde van je kind is zoiets moois.. maar ik kan me goed voorstellen dat dit wel erg lastig is als je kleine zo ontzettend aan je gehecht is :(

Ik kan niet echt spreken uit ervaring in deze extremen.. maar wat ik heel bewust heb gedaan is het verdelen van tijd en aandacht. Quality time momenten zeg maar, en dit ook duidelijk maken. Nu gaat mamma wat met jou doen en nu gaat mamma wat doen met Pappa, spelenderwijs

Negatief gedrag zou ik zeker niet op ingaan, mag ik vragen wat je doet als je zoontje zo heftig overstuur raakt? En ook samen dingen ondernemen met het hele gezin, doen jullie dat?

liefs,

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank u wel Jayro, klinkt zo wel heel heftig eigenlijk. Maar kan er wel iets in vinden.

@ Mirres:Dat wordt hier ook gedaan, mijn dag is voor de kindjes en vanaf half 9 als we niet nog aan t werken zijn is het tijd voor ons. Maar als we dan niet moeten werken is de papa ook genoeg bezig met hem. En natuurlijk maken we ook tijd om met ons allen iets te gaan doen, wandelen fietsen ons zoontje is verzot op picknicken dus dat doen we dan ook.

T is ook niet altijd even makkelijk met ons werk wij werken toch ongeveer een 16u per dag 6 op 7.

Als hij zo'n "aanval" krijgt praten we gewoon met hem. Leggen hem uit dat mama en papa elkaar heel graag zien.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja het klinkt ook heftig tijdens mijn opleiding werden ook de fasen besproken waar Freud over heeft nou als je dat hoort schrik je nog meer hahahah heb die er maar niet bij gezet.

Maar ik weet hoe lastig het is. Mijn zoon wordt ook giftig als zijn vader mij een kus geeft of omarmt. Hij zegt ook papa is stom en mama is van mij.

Mijn zoon zegt ook de hele dag tegen mij mama je bent zo lief en ik heb je zo gemist. natuurlijk heel schattig maar soms vind ik het wel zielig voor mijn man.

Maar geloof mij die fase gaat echt wel over. Duurt alleen een beetje lang :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat heeft mijn zoontje ookn hele dag knuffels en kusjes en honderd keer jij bent mijn schatje e mama en ik hou van jou mama. En dat is heel lief maar als zijn papa daar dan bij zit is dat inderdaad minder leuk.

Ik begrijp echt wat je bedoeld.

dan tellen we af naar het einde van die fase :2:

Link naar reactie
Delen op andere sites

hey,

Mijn zoontje is nu bijna 7. Is ook altijd al mammakindje geweest en heeft dit al sinds héél jonge leeftijd. Hij wil ook met mama trouwen. Hij eist zijn mama op voor hem alleen s'avonds als we voor tv zitten ligt meneertje lekker op m'n borsten met z'n hoofdje en mama moet hem kriebelen, zo gaat het al jaren. soms is het echt een strijd met m'n drie mannen. M'n oudste zoontje van 8 voelt zich soms buiten gesloten. Het is soms echt zoeken om een evenwicht te vinden. m'n man schept er soms plezier in om m'n kleinste jaloers te maken en omgekeerd. Niet te veel aandacht aan geven, het gaat volgens mij wel minderen. Bij mijn zoontje is het ook al wat gemindert tegen vroeger.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.