Ga naar inhoud

Dansen na BV


Aanbevolen berichten

Hoi,

2 juli ga ik onder het mes en nu vroeg ik mij af of ik dan vanaf 23juli al zou kunnen dansen.

Niet heel intensief, maar toch rustig aan wat danspassen aan kinderen rond de 10 jaar geven.

Ik heb het geld nodig, maar vraag me af of het erg slim is.

Zelf denk ik...misschien proberen waard.

Ik ga voor anatomisch en achter de borstspier.

Groetjes,

Sweety

Link naar reactie
Delen op andere sites

Rustige danspassen waarbij je veel je armen boven je hoofd moet doen?

Dat zou ik dan nog afraden,ook als je moet afzetten met je armen e.d

Ik weet niet wat voor dans je doet,maar zo min mogelijk je borstspieren belasten..!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is een dansworkshop week, voor kinderen rond de 10 jaar. Als docent bedenk ik zelf de danspassen.

Natuurlijk zal ik zelf mijn armen dan niet boven het hoofd doen, maar kan ik het wel aan de kinderen aangeven dat zij dat wel moeten doen.

Had jij na 3wkn al veel energie? Genoeg om 'druk' bezig te zijn?

Link naar reactie
Delen op andere sites

sweety, ik heb nog geen bv gehad... ben ook nog maar een groentje. Maar wat ik lees/ hoor en voor reacties te horen krijg na een bv is het wel belangrijk om de eerste 6 weken je rust te nemen.

Ook al pak je alles goed in... kan je wellicht het e.e.a. gaan beschadigen aan je herstel. Het zou zo zonde zijn als je eindelijk een bv ondergaan bent en door het dansen dan toch het herstel verstoort.

Ik ben natuurlijk geen arts of een deskundige. Zelf sport ik ook graag, ben een bezig bijtje om het zo maar te zeggen. Maar ik ga me echt voornemen om die 6 wkn geen gekke dingen te gaan doen.

succes met je beslissing.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik voelde mij wel redelijk fit,maar niet fit genoeg om bijvoorbeeld te dansen..(maar goed ik doe aan paaldansen,das wel veel arm werk)

Een goed herstel is zeker erg belangrijk,je eigen lichaam gaat echt aangeven wat wel en wat niet kan..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hello,

Ik was een danseres (gogo, Samba en hiphop tot 2011) doet er niet toe maar dan weet je wel hoe het eruit ziet ongeveer. Bij mijn eerste bv heb ik 3 weken krom gelopen en de 4e week stond ik weer op het podium. Gogo dan en dat is veel met de armen. Eigenlijk mag je 6 weken niet sporten, maar als je schrijft dat het niet heel intensief is kan je wel rustig dansen. 3 weken verschil he? Als je maar geen kindjes gaat tillen en vooral springen enzo.

Mijn vriendin is ook een danseres en zij ging al na 2 weken werken. Een van haar littekens is toen weer open gegaan, dat was wel knudde.

Ik denk in jouw geval zal ik vooral letten of je littekens goed helen. Wat er van binnen gebeurt moet je maar laten, als je littekens maar goed dicht zitten. Even jezelf in een sport bh hijsen, dan komt het goed.

Groetjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.