Ga naar inhoud

Spanje en Internet


admin

Aanbevolen berichten

Hoi Admin

In Spanje kun je bij Orange, Vodafone, Telefonica, uhm en nog een paar die me even niet te binnen schieten, met een 'dongel' (dat is die usb-stick waar je het over hebt ;) ) internetten. Mijn ervaring is wel dat het redelijk prijzig is.... De dongel op zich is vaak al 50 euro.... En dan betaal je nog het prepaid internet, dat vaak 2 euro per dag kost, of soms nog meer....

Bij Más kun je wel goedkoper internetten. Dit gaat ook via het prepaid-principe. Als je zelf al een dongel hebt, kan het kaartje (een sim-kaart) in die eigen dongel. Meer informatie over Más kun je opvragen bij het volgende telefoonnummer (Engels gesproken)

0034 902947625

Het ligt er ook aan waar je naartoe gaat natuurlijk, of er misschien een wifi gebied in de buurt is, of dat het appartementengebouw of de camping waar je naartoe gaat, internet aanbiedt.

Hoop dat ik je met deze vage info toch wat verder geholpen heb :D

xx BB

Link naar reactie
Delen op andere sites

soms hangt dit af van welke provider je een gsm kaart hebt. Bij T-mobile bijvoorbeeld kan je een travel en surf abon nemen voor 1 week a 14,95E. Dan heb je onbeperkt gebruik van internet.

Je kunt dan je telefoon weer gebruiken als "internet aansluiting" door deze te koppelen (via usb) aan je laptop. Het is niet snel... maar het werkt wel.

Of...

via wifi via hotel/camping etc. Dan "koop" je een bepaald aantal minuten online (dit verschilt van uur/uren/dag/dagen/week).

Of...

je koopt een "lokale internetkaart" voor telefoon (en volgt stap 1)...

zijn diverse soorten mogelijkheden. Weet niet ahv je info of het e.e.a. mogelijk is via wifi dit is vaak de snelste makkelijkste oplossing.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mas werkt via het orange netwerk, is alleen goedkoper!

Als je effe dat telefoonnummer belt, dan kun je meteen vragen of ze daar bereik hebt.

Ik wil je niks aansmeren hoor haha, maar werd mij verteld dat dat de goedkoopste oplossing is.. je moet wel even kijken hoeveel GB je krijgt bij andere providers, dat is ook nog wel eens een probleem!

Succes!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.