Ga naar inhoud

Tazz : 28 juni 2012 : Dr. Maas: Bergman Kliniek


Aanbevolen berichten

  • Reacties 99
  • Created
  • Laatste Reactie

Hallo lieverds! Het gaat gelukkig veel beter vandaag! Veel minder pijn (slik wel weer braag 4x daags 2 stuks paracetamol) en de zwelling in mijn borst neemt af! Das dus mooi! Wat minder mooi is is dat dokter Maas mij helemaal niet gebeld heeft zoals afgesproken. Moet eerlijk bekennen dat ik de service en de nazorg van de Bergman kliniek tot nog toe zwaar beneden pijl vind...ik vertrouw erop dat het goed zit in mijn lichaam maar toch, het gaat om het idee. Toen ik er maandag was zetten ze me eerst in de volle wachtkamer (zonder make up en met bril vanwege de mogelijke narcose, je voelt je dan niet echt charmant zrg maar..) daarbij heb je pijn en honger. Vervolgens komt dat mens vragen of ik een kopje koffie wil; uh nee, ik moest nuchter zijn..). Tot slot werd ik pas om 12.15 geholpen ipv 11 uur en das niet fijn als je je al zo beroerd voelt!!

Anyway, nu heeft hij dus ook onze belafspraak vergeten!! Niet zo netjes!

Maar goed, belangrijkste is dat het beter gaat met me ;-)

Xx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tazz, wellicht zelf nog even bellen met de kliniek en ze reminden? Ennuh wat kunnen die anderen in de wachtkamer jou schelen! Uitlopen gebeurt overal van tandarts tot huisarts. Volgens mij is Bergman 24 7 bereikbaar.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou, zelf maar even gebeld en ben net terug gebeld door dokter Maas. Hij heeft uitgelegd hoe en wat. De bloeduitstorting moet eerst geel gaan worden en daar na zal de zwelling pas gaan slinken.

Het komt allemaal goed uiteindelijk. Volgende week had ik ern controle afspraak bij de verpleegkundige maar dat hoeft niet van hem. Hij is nu 2 weken met vakantie en ziet me daarna liever zelf even. Ben ik wel heel blij om want heb toch het meeste vertrouwen in hem zelf. Tot die tijd extra rustig aan doen.

Je ziet nu ook mij litteken als ik rechtop sta, maar dat komt ook omdat de bloeduitstorting mijn borst omhoog drukt. Wachten dus! En geduld hebben is al zoooo niet mijn ding,hihi! Komt goed ;-))

Linkerborst is trouwens wel super mooi!! Hoop dat mijn rechter net zo mooi wordt!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Tazz,

Wat jammer om te horen dat je de nazorg niet naar 100% tevredenheid ervaart.

Wat anima zegt, het is idd ook wel eens bij een Tandarts / Huisarts dat iets kan uitlopen. Iedereen probeert alles zo goed mogelijk te plannen maar er kan altijd iets gebeuren (aan de andere kant zouden ze daar rekening mee moeten houden als ze een afspraak in plannen)....

Joh... wat die mensen in de wachtkamer van je moeten denken?! Maakt toch niet uit?! ik denk altijd maar aan 1 ding... als iemand naar de wc gaat. stinken we allemaal net zo hard! Ik ben nog niemand tegengekomen die parfum scheit! (sorry voor 't taalgebruik!?) :7:

Dus als ik me ergens niet op mijn gemakt voel... denk ik daar altijd maar aan... :5::118:

Gelukkig is je ene borst al heel erg mooi! Als strakjes de zwelling weg is, en je blauwe plek verdwenen is zal je rechterborst net zo mooi worden!

en geduld he... ppffff :63: :63: :63: .... ken het...

als ze zeggen... een momentje... zou ik bijna opstaan om te vragen "hoe lang" dat "momentje gaat duren...

off ook zo'n goeie... "even" wachten..... "hoe lang" is dat "even" wachten.... :63: :63: :63: :63:

Misschien een tip voor de volgende keer..... neem kleine koelbox mee, met frisse drankjes... wat fruit... boekje waarbij je helemaal in een stuip kan liggen?!

:62:

veel beterschap in ieder geval. hoop dat je morgen weer verbetering ziet!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hahaha, pietje, je weet het weer briljant te verwoorden!!! Ik zal het proberen als ik me de volgende keer ergens ongemakkelijk bij voel!! Ik ben nou eenmaal een onzekere trut, zeker zonder make up en met (een foeilelijke) bril!'

Maar je hebt helemaal gelijk hoor!

Soms lucht effe lekker zeiken gewoon heeeeerlijk op ;-)

Dokter Maas vertrouw ik echt blindelings en daar gaat het uiteindelijk om.

Geduld ...tja....kun je dat eten?? Hopelijk is jou datum snel daar! Maar eerst even lekker op vakantie!!!

Xx

Link naar reactie
Delen op andere sites

@doc.... kon het niet laten.... :152: die koelbox.. Ik WIST dat er reactie op kwam... hahahaah

@ tazz... de eerstvolgende keer als je je onzeker voelt, denk je gewoon aan de geur die in de wc hangt als iemand "raar" naar je kijkt.... dan hoef je alleen maar te denken... JIJ STINKT OOK! hahahah :154:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Pffff,ik ben al zo'n stress-kip maar nu helemaal. Het wordt maar niet beter met mijn borst. Vanochtend toch maar weer gebeld met Bergman. Foto's gemaild en dat gingen ze bespreken met een andere arts. Dr maas is namelijk met vakantie. De arts die ze bekeken heeft snapte het afwachtende beleid van dokter maas niet. Zij had meteen opnieuw geopereerd!! Ik schrok hier wel van! Waarom zoveel onderlinge verschillen van meningen binnen 1 kliniek? Ze vindt dat ik maar moet wachten tot dokter maas terug is omdat hij tot dit besluit is gekomen. Wat moet ik nou? Mijn rechterborst is nog steeds veel hoger en gezwollen. Moet ik nou gewoon maar afwachten? Ik baal hier zo van! Ik kan pas dinsdag over een werk terugkomen want dan is dokter maas pas terug....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey Tazz....

Wat is er aan de hand? Zwelt je borst verder op? Wordt ie blauwer? Gaat ie strakker staan? Wordt ie warmer/gloeiend? Doet ie extreem veel pijn?

Waarom zeggen ze in de kliniek dat je meteen weer geopereerd had moeten worden?? Om het oud bloed weg te halen?

Volgens mij zitten ze je nog bang te maken ook daar. Daar heb je nu natuurlijk niks aan! Ze kennen je situatie niet en weten niet hoe het verloop is geweest! Wie doet dit soort uitspraken? Een plastisch chirurg?

xx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi BB, niks van dat alles, het wordt alleen niet beter met die borst, hij blijft hoger en groter dan mijn linker (jij hebt het gezien op de foto). Niet blauwer, niet dikker, niet meer pijn...alleen ook niet heel veel beter.

Vandaar dat ik gebeld heb. Daar dokter Maas op vakantie is hebben ze de foto's laten zien aan de waarnemende pc, dr van Engeland. Zij vond dat Maas me dus wel degelijk had moeten opereren en dat ik nu kans heb op ontsteking vanwege het oude bloed dat blijft zitten en kans op kapselvorming. Ze was het duidelijk niet eens met het beleid van dr Maas en daarom wil zij hier haar vingers niet aan branden (letterlijk zo gezegt!!)

Ik moest maar wachten tot Maas terug is omdat zij hier niks mee kan. Alleen als ik er koorts bij krijg gaat zij ermee aan de slag. Ik ben zo ongerust nu! Ik weet totaal niet meer wat ervan moet vinden allemaal!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Pfff jeetje zeg....

Dat blauwe gedeelte, wordt dat al geler? Want als het geler wordt, wordt het sneller opgenomen in je lichaam en afgevoerd.

Ik begrijp dat je je zorgen maakt, zeker na wat deze pc zei.... En jammer dat je eigen pc nu op vakantie is...

Dat je iets meer kans op meer kapselvorming hebt door het bloed wat er nog zit, dat zou kunnen, maar ben daar nog niet veel over tegen gekomen. Er zijn veel vrouwen die na hun bv lang last hebben van veel vocht en daarna ook nooit te veel kapsel gaan vormen. Dit heeft gewoon ook te maken met je eigen lichaam.

Zou het een optie zijn, misschien dit nog een navragen bij de kliniek, om bij een goede fysiotherapeut lymfedrainage laten doen? Dat het bloed sneller afgevoerd wordt... Ik weet niet of het een optie is, maar het is wel zeker iets om eens na te vragen!

Houdt het gewoon in de gaten, of je koorts krijgt. In principe denk ik, dat het risico wel mee zal vallen. Als een collega van dr. Maas ZO over dr. Maas praat, vind ik dat niet erg professioneel en zou ik bijna gaan denken dat die twee mekaar niet zo goed kunnen hebben. Anders zou je je collega niet zo afvallen.

Maar goed, mijn mening alweer haha.

Je bent nog niet zo lang PO en er kan echt nog heeeeel veeel veranderen. Als dat blauw steeds geler wordt, dan wordt het risico ook steeds minder groot en kun je gerust wachten op dr. Maas volgende week :)

Bel nog ff over die lymfedrainage, misschien dat het helpt!

xx

Link naar reactie
Delen op andere sites

*** Tazz, ik weet niet of je wat aan mijn ervaring hebt, maar ik heb een nabloeding gehad met mijn buikwandcorrectie (heb ik gelijk met de borstlift laten doen). En wat er bij mij gebeurde was dat het bloed wat in de buik bleef zitten omkapseld was, en daardoor ging mijn litteken vervormen, de lagen kleefden verkeerd op elkaar wat een verwrongen uiterlijk gaf. Al wat lichaamsvreemd is wordt door je eigen lichaam omkapseld, zo b.v. ook je prothese (is goed en normale zaak), maar als dat bloed er lang blijft zitten dus ook die holte met bloed. Ik heb t zelf gezien toen ze me gecorrigeerd hebben (was een nacorrectie onder plaatselijke verdoving), het was echt een soort van wit vlies wat om die bloeding heen zat, dat is toen ook zover mogelijk verwijderd. Ik ben heel benieuwd hoe dit evolueert. Als je geen extra zwelling krijgt zal je bloeding wel gestopt zijn, en is het niet "erg" en kan je gewoon wachten tot Dr. Maas terug komt. In het slechtste geval zal je borst terug open gemaakt moeten worden om het kapsel en oud bloed te verwijderen zodat hij mooi kan gaan zakken. In ieder geval heel veel sterkte ermee! Misschien heb je zo een beter beeld?

Groetjes van Ingrid.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Ingrid,

Wat vervelend voor je dat je dat ook meegemaakt heb zeg, klinkt niet zo fijn! Maar goed dat het nu opgelost is, dat zoiets onder plaatselijke verdoving kan sta ik wel van te kijken.

Ik hoop dat je herstel voorspoedig verloopt.

Mijn bloeduitstorting en zwelling worden zeker niet erger. Het blauwe begint al geel te worden en dat is dus een goed teken. Wat me zorgen baarde was dat de borst zo hoog blijft staan, maar dat is natuurlijk ook wel weer te verklaren. Er zit namelijk nog steeds veel vocht in doordat die bloeduitstorting de boel tegenhoudt. Als die weg is kan ook het vocht weglopen en kan de prothese gaan zakken. Waar ik alleen bang voor ben is dat tegen die tijd de prothese zich al heeft ingekapseld bovenin mijn borst en niet meer KAN zakken. Ik hoop dat ik het mis heb en heeft gewoon tijd nodig. Ik wacht het maar af...

ChantalJoelle, ik heb net even je verslag gelezen en als je twijfelt altijd even bellen hoor, daar zijn ze voor al is het alleen maar om je eigen onzekerheid weg te nemen.

Heb je koorts? En is het rood? Anders moet je sowieso meteen bellen.

Zo niet, denk ik dat het wel meevalt en dat het gewoob de zwelling is, maar ik ben natuurlijk geen dokter ;-)

Xx

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 months later...

Zo dat is een hele poos geleden! Ik heb inmiddels op 6 december een heroperatie gehad aan mijn rechterborst. Na de bloeding is het niet meer goed gekomen met mijn rechterborst. De prothese daalde niet in. Hij zat vast achter de borstspier en dokter Maas heeft hem operatief om laag moeten halen. Nu is het hopelijk allemaal achter de rug! Het ziet er goed uit. Mijn borsten zijn eindelijk gelijk!

Wel nog pijn aan mijn wond (prikt, alsof er zout in komt). Maar verder valt het mee.

Was wel balen om weer opnieuw onder het mes te moeten! Maar nu kan ik hopelijk eindelijk voor de volle 100% gaan genieten van mijn nieuwe boobies!

X

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.




×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.