Ga naar inhoud

Tazz : 28 juni 2012 : Dr. Maas: Bergman Kliniek


Aanbevolen berichten

Hoi Tazz. Ben zelf maandag 25 juni geopereerd door dr. Maas met een bv. Het is me 100% meegevallen qua pijn. Alleen erge spierpijn. Alsof ik zeer intensief gefitnesst heb. Heb een dual plane operatie gehad. Heb ook bij mijn linkerborst af en toe een klotsend gevoel. Fijn te lezen dat dat normaal is of in ieder geval dat ik niet de enige ben.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 99
  • Created
  • Laatste Reactie

Hoi anaarccup wat leuk om te lezen dat jij ook door dokter Maas geholpen bent! Aardige dokter he?!

Het valt mij ook echt reuze mee allemaal.

Wat ik wel moeilijk vind is in te schatten wat nou wel en niet mag. Omhoog komen vind ik lastig en mijn broek aantrekken enzo. Het zal wel beter worden denk ik de komende dagen.

Heb jij ook zoveel vocht in je borsten? Die van mij staan echt strak nu! Of is dat bij jou al beter nu?

Groetjes!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Tazz, inderdaad een hele aardige arts. Gaf ook heldere info en was ook heel duidelijk wat de mogelijkheden waren. Voelde meteen goed en hij heeft zijn werk goed gedaan.

Alles met je ellebogen boven schouderhoogte mag niet en niet bukken, tillen, niet op je zij of buik liggen natuurlijk. Ik slaap sinds 2 dagen iets hoger, half zittend half liggend anders kom ik bijna niet zonder hulp overeind. Het vocht is nu al veel minder. Dag 2 en 3 zijn het ergst qua spierpijn en vanaf dan gaat het beter tijdens de eerste week merk ik zelf. Wat ik overal lees zal het gespannen gevoel nog wel enige tijd aanblijvrn ivm het moeten oprekken van de huid.

Hoe lang moet jij de sportbh dragen?

groetjes

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Ger!! Hoe is het gegaan meis? Of heb je al je verslag geschreven? Zal zo even kijken.

AnaarCcup, ik moet de bh 2 weken dag en nacht dragen en 3 weken overdag. Ik had al zo'n vermoeden inderdaad dat dag 2 en 3 het ergste zijn. Is met normale spierpijn ook het geval... Dat overeind komen vanuit bed is een drama ja! Ik doe het heel snel op mijn buikspieren, dus echt van ene, tweee, hup omhoog, hahaha! Dat gaat nu best goed, maar als ik dan eenmaal zit oei oei, das niet best! ;-)

Hoeveel is er bij jou ingegaan!?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Ger!! Hoe is het gegaan meis? Of heb je al je verslag geschreven? Zal zo even kijken.

AnaarCcup, ik moet de bh 2 weken dag en nacht dragen en 3 weken overdag. Ik had al zo'n vermoeden inderdaad dat dag 2 en 3 het ergste zijn. Is met normale spierpijn ook het geval... Dat overeind komen vanuit bed is een drama ja! Ik doe het heel snel op mijn buikspieren, dus echt van ene, tweee, hup omhoog, hahaha! Dat gaat nu best goed, maar als ik dan eenmaal zit oei oei, das niet best! ;-)

Hoeveel is er bij jou ingegaan!?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Tazz, heb hetzelfde als ik vanuit lig met buikspieren ga zitten. Vandaag voelde het iets beter gelukkig. Maar voel me in de ochtend net een bejaarde vrouw zo stijf als alles voelt.

Ik heb 290 cc anatomisch gekregen. Meer paste niet op basis van borststand etc. Vind het ook genoeg zo. Heb nu een volle 75c zoals het nu is qua omvang. Jij?

Ga nu weer proberen te slapen.

Groetjes

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tazz,

Ik heb mijn verslagje al geschreven. Ben inmiddels helaas al 2x wakker geworden om te gaan plassen pff de tijd schiet niet echt op. Dacht dat het al rond 7 uur zou zijn, niet dus haha

Ik heb 325 cc gekregen en denk dat ik op een c uitkom. Zo ziet het er wel naar uit. Morgen voordat ik naar huis ga word alles opgemeten spannend hoor

Verder voel ik me goed alleen een druk op me borst. De misselijkheid is gelukkig weg en trainen maar doe buik spieren van ons hè haha

X

Link naar reactie
Delen op andere sites

Anaarccup, ik heb 325cc rond gekregen. Ik kom ook op een c cup uit, helemaal prima!

Vandaag gaat weer iets beter vind ik, pijn is weer iets minder. Wanneer mag je eigenlijk je haren zelf wassen (en fohnen??) weet jij dat??

Ger, je zult nu vast wel al naar huis mogen! Lekker in je eigen bed'! Slaapt veel beter denk ik ;-)

Weet je al wat je cupmaat is? Spannend hoor!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Tazz, fijn dat het vandaag alweer iets beter met je gaat. Pas wel op dat als het op korte termijn ineens veel beter gaat je niet ineens zware huishoudelijke taken gaat doen.

Mijn man heeft gisteren mijn haar gewassen en heb het zo op laten drogen. Niet echt fraai, maar omdat je ellebogen niet boven je schouder mogen is föhnen eigenlijk niet te doen. Zit met hetzelfde probleem. Volgens de verpleegkundige mocht je de eerste 2weken je armen niet omhoog houden. Ik heb zelf ook geen idee hoe ik dat aan moet pakken. Was ik nu maar met een kapper getrouwd. ;-)

Ik zal een dezer dagen ook eens mijn verslagje gaan schrijven. Fijn om te lezen wat iedereen meemaakt en dat het volgens mij bij de meesten hetzelfde 'geworstel' is.

Krijg jij nog hulp van iemand de aankomende week?

Groetjes

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hai, mijn man heeft inderdaad gisteren ook mijn haren gewassen en zo op laten drogen. Ik zie eruit als een vogelverschrikker ;-) hahah, volgend weekend hebben we een uitje waar ik graag heen wil maar het zou wel erg fijn zijn als ik dan mijn haar zelf kan doen...10 dagen po, zal dat al mogen?? Mijn man is 3 weken vrij gelukkig, dus over zware huishoudelijke taken hoef ik me geen zorgen te maken. Ik heb ook twee kinderen van 2,5 en 4 jaar en met name de kleinste wordt nog regelmatig opgetild. Maar voorlopig dus niet door mij!! Hihi

Hoe voel jij je vandaag?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Fijn om te lezen dat het goed met jullie gaat. Ik mag helaas nog niet naar huis. Rond een uur of 16 uur vanmiddag pas. Mijn rechterbordt heeft nog veel vocht vandaar. Mijn borsten ogen nu op een c. Om 16 uur word alles opgemeten voordat ik naar huis mag spannend spannend

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Ger, ik hoop dat je om 16 uur naar huis mocht. Veel rusten dan komt het helemaal goed.

Hoi Tazz, ik denk dat je na 10 dagen wel kunt föhnen. En anders kun je altijd nog overwegen even langs de kapper te gaan. Die föhnen het meestal zo goed dat je er wel een dag of 4 à 5 plezier van kunt hebben.

Fijn dat je man zolang thuis is. Heerlijk. Mijn man moet maandag weer werken. Heb wel een tiener van 16 maar ja die heeft vakantie en gaat dus de hort op. Heb ook net als jij nog een kleintje van ruim 4. Wordt nog aanpoten. Hahaha. We gaan het zien. Manlief doet de zware dingen en een aantal dingen neemt schoonma of voor haar rekening. Echt lief. Waar wonen jullie (in de omgeving) je had het over een uur met de auto naar de kliniek. Ik doe er ook een uur over.

Groetjes M

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi M,

Oei dat is pittig vanaf maandag al alleen. Maar wel fijn dat je hulp hebt, dat scheelt! Rustig aan maar en laat je huishouden desnoods voor wat het is, is nu even niet anders.

Ik woon in lisse, tussen leiden en haarlem, en jij?

Tja, de kapper, dat is ook nog een idee ja! Haha

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Tazz,

ik ga inderdaad weinig doen de aankomende week/weken. Huishouden komt wel weer en met wat hulp van man en schoonmoeder komt het vast wel goed.

Zelf woon ik in de buurt van Arnhem.

Hoe gaat het vandaag met jou? Hier iedere dag stukje beter. Afgelopen nacht voor het eerst super geslapen. Het begint te wennen op de rug. Alleen 's nachts bij opstaan ivm toilet voelt het nog erg gespannen. Maar het zitten vanuit de buik gaat nu pijnloos. Echt heerlijk.

Morgen over een week alweer controle bij de verpleging.

groetjes M

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey meiden,

Wat leuk te lezen dat het steeds beter met jullie gaat. Met mij gaat het ook goed. Ik mocht gister uiteindelijk om 16 uur naar huis, drains eruit bh aan en gaan met me nieuwe vriendinnen. Thuis aangekomen was ik erg moe ging al om 21 uur naar bed, heb de hele nacht op mijn rug gelegen en werd vanmorgen om 9 uur wakker het is allemaal echt goed te doen en de pijn valt me echt mee heb geen last. Me rug doet wel een beetje pijn maar dat komt denk ik van het liggen op me rug. Ben wel nog steeds erg moe hoor. Ga zo maar weer wen dutje doen

Fijne dag en een goed herstel gewenst X

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Ger, wat fijn dat je thuis bent en wat heeeerlijk dat het je zo meevalt allemaal!! Ik heb precies hetzelfde als jij, pijn in mijn rug van het in een houding liggen en moe. Ik moet zeggen dat dat vandaag weer iets beter gaat. Ik loop in dag voor op jou he? Ga nu wel even een dutje doen. Vanmorgen voor het eerst weer even op pad geweest. Mijn buurvrouw is terminaal ziek en ligt in een hospice. Gaat niet lang meer duren dus ik wilde er echt even heen.manlief reed dus dat ging prima.

Vanochtend nog even de bergman kliniek gebeld. Het vocht in mijn borsten neemt af dus mijn kliniek bh is losser gaan zitten. Wist niet of ik hem strakker moest zetten. Dokter Maas hanteert een beetje zijn eigen beleid namelijk en is geen voorstander van te strakke bh's. Hij zegt dat een betere doorbloeding zorgt voor een sneller herstel. Maar TE los leek me ook weer niet goed...De verpleegkundige zei dat hij strakker mag als dat fijner voelt maar dat het niet perse hoeft. Niet te strak is beter dus ik heb hem maar gelaten.

Wat een onzekerheid af en toe zeg! Nog zo'n ding, je knoop van je spijkerbroek vastmaken, mag dat?? Ik weet het soms echt niet!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey Tazz

:lol: ja hoor meid, jij mag lekker de knoop van je spijkerbroek zelf dichtmaken als het je lukt!! Ziet er zo stom uit als ie open blijft staan he ;)

Zelf drinken en eten mag ook :)

Ik kan me nog zo goed herinneren dat dat allemaal wat lastiger ging in het begin hihi.

xx BB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Thanx voor je reactie BB, soms denk je gewoon mag dit nu wel of niet?? Handig dat er dan meiden op het forum zijn zoals jij die het al meegemaakt hebben en amtwoord kunnen geven ;-) !!

X

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou, mooi klote dit! Trek mijn bh daarnet uit. Mijn rechterborst aan de zijkant helemaal zwart en dik!

Gelijk foto's gemaakt en contact op genomen met Bergman. Moest de foto's mailen en ze hebben contact gehad met dokter maas. Die vond het er niet goed uitzien...ik heb waarschijnlijk een bloeding gehad van binnen. Ik moet nuchter blijven en morgenochtend om 11 uur weer terugkomen. Baal zo ontzettend zeg!! Denk je dat het goed gaat, krijg je dit!! Wordt vervolgt...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Lucky71

Oh meid, wat balen! En wat zul jij geschrokken zijn toen je dit zag.

Ik wens je morgen heel veel succes! Wat gaan ze eigenlijk doen? Want ik heb dit nog nooit ergens gehoord bij anderen hier.

Liefs

Link naar reactie
Delen op andere sites

Iucky, baal er echt van inderdaad! Echt klote. Ze gaan kijken en indien nodig de wond openmaken om het bloed te verwijderen. Mijn hele borst is dik en opgezwollen. Ik hoop maar dat dit goedkomt!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.




×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.