Ga naar inhoud

Liss : 27 juli 2012 : Dr. Koopmann : Bergman Kliniek


Aanbevolen berichten

Haaai,

Jah dat is waar ga ik denk ik ook wel ff doen... Heb net het boekwerk binnen gekregen met al die vragen word er wel heel nerveus van hoor!

Het is al best snel..

Drains wat vervelend!! Ben daar ook een beetje bang voor had stiekem gehoopt dat dat niet hoeft maar helaas.

Fijn dat je zo een goede ervaring met de operatie en de zorg erna heb. Was je erg nerveus?

Ik weet dat ik het zelf heel graag wil laten doen maar ben er zo bang voor.

Deed het erg zeer als iemand of jezelf tegen je borst aan stootte, ik heb een zoontje van 14 maanden en als die bij me zit kan die echt wel af en toe tegen me borsten stootten/vallen/duwen.

Alvast super bedankt voor je info!! Heb er echtveel aan!

Liefs liss

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 211
  • Created
  • Laatste Reactie
Gast Goldygoldlocks

Hoi,

Hihi.. hoe herkenbaar... Nerveus!!! Hou op, schei uit :P

Ik was ook bang, pfff.... Heb zo vaak getwijfeld uit angt, dat is ook wat mij jaren heeft tegengehouden. En nu ben ik blij dat ik het gedaan heb. :)

Ik weet nog dat ik op de operatietafel lag en dacht nu kan ik nog zeggen stop!! Hoe erg eigenlijk, hihi...

Joh mijn rechterdrain ging er zo uit, daar voelde ik niks van, dus misschien heb jij dat wel bij allebei of krijg jij geen drains. Daar moet je je nu eigenlijk nog niet druk over maken.

Ik ben de dag na operatie heel erg misselijk geweest, hield niks binnen en als ik niks at braakte ik lucht. Dat is voor mij de meeste kutte dag geweest. Uiteindelijk kwam dat door de narcose, de meeste mensen hebben er gelijk na de operatie last van maar ik een dag later! Heb zetpillen tegen de misselijkheid gehad en de dag erna was het over.

Ik ben toen ook meteen gestopt met pijnstillers (omdat ik niks binnenhield) dus wat betreft pijn had ik eigenlijk niks te klagen. Het is meer de angst die ik had dat iemand tegen me aan liep.

Het is pijnlijk als iemand tegen je aanstoot, maar als het niet te hard is is het wel uit te houden hoor. Die band was mijn grootste vijand eigenlijk, dat ding heeft mij het meeste pijn gedaan. Zo strak dat dat kreng zat. En ik kon geen normale kleding aan. 1 tip, als je een lager shirt aan wil, kan je ook een zwarte sok om die band doen aan de voorkant, dan lijkt het net een hempje.

Voel je iig niet raar omdat je angst hebt, dat hebben echt de meeste vrouwen. Het is toch een operatie die je ondergaat en dat is niet zomaar even een beslissing van oh dat doe ik wel even.

Ik kan je wel vertellen dat je er geen spijt van krijgt, ik heb jaren getwijfeld om meerdere redenen en ik ben nu trots op mezelf en mijn borsten.

Jij gaat ook zeker super mooie borsten krijgen waar je super trots op bent!! :D

Ik ben vandaag precies 10 weken en het gaat hardstikke goed met me. Mijn borsten worden eindelijk wat soepeler, ik kan eigenlijk alles gewoon weer doen. Ik voel met sommige bewegingen de protheses weleens zitten (dat schijnt door lucht daar te komen) maar dat wordt ook met de week minder.Het enige wat ik nu nog moeilijk vind is het geduld dat ik nog steeds moet hebben, want het eerste jaar veranderd er nog het eea.

Super dat je wat aan mijn info hebt! En als je weer wat wil weten vraag maar hoor!

xx Goldy

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Lis

Ik denk dat ik een van de weinige was die de precieze dag vergeten was, totdat ik de dag van te voren gebeld werd voor de tijd.. Zo druk gehad op de zaak dat ik echt totaal geen tijd had om me druk of zenuwachtig te maken. Dat kwam eigenlijk pas echt toen ik de operatiekamer inliep

Mijn ervaring in DenHaag,

Goede en lieve verpleegkundigen. Ze deden echt met alles hun best om je op je gemak te stellen, van binnenkomst tot ik weer naar huis mocht. Zorg echt dat je echt geen make-up, nagellak of piercings aan hebt, want ik moest echt alles nog afhalen daar ze zijn daar heel strikt in. Was daar pontifikaal met mn voeten omhoog mn nagellak aan het afhalen toen de chirurg binnenkwam voor een laatste gesprekje, dat was wel een beetje genant. Maar ze zin professioneel genoeg om je daar niet raar over te laten voelen. Als je lang haar hebt, zorg dat je iets hebt om het vast te maken ivm dat operatiemutsje

Als je binnenkomt moet je je helemaal uitkleden voor foto's en dan in een soort operatieshirt. De anesthesist en chirurg komen nog langs om de laatste dingen met je door te spreken en voor je het weet is het al tijd om te gaan. Bij alles wat gebeurt legden ze uit wat ze gingen doen

Met wakker worden, ja, Au.

Maar het viel me erg mee op dat moment, de pijn kwam bij mij later pas opzetten

Ik had zelf met mn lage gewicht veel moeite om op temperatuur te komen, ik lag te shaken en te trillen als een gek. Ze bleven extra dekentjes brengen en een soort warmteblazer om me zo comfortabel mogelijk te maken. Erg lief

Na ongeveer twee uur mochten mijn drains er uit, dat was wel even eng, en vooral die zakjes er aan waren niet erg prettig om naar te kijken. Maar het er uithalen is echt zo gebeurd, even diep uitblazen en ze zijn er uit

Na 3.5 uurtjes mocht ik weg, van mij had het ook wel eerder gemogen, maar ze wilden dat ik rustig aan deed

Tip: pas heel erg op met die extra pijnmedicatie waar ze een recept voor meegeven. Het werkt echt je voelt geen steekje pijn meer, maar je kan er echt doodziek van worden. Dus bedenk je vooraf of dat het waard is ;)

Als je nog meer vragen hebt over de kliniek, vraag gerust

liefs, Mirres

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Goldygoldlocks

Waarschijnlijk bedoeld ze tramadol! Kan je heel heftig op reageren ja. Daar had ik trouwens weinig last van. Het is wel echt een paardenmiddel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi,

Hihi.. hoe herkenbaar... Nerveus!!! Hou op, schei uit :P

Ik was ook bang, pfff.... Heb zo vaak getwijfeld uit angt, dat is ook wat mij jaren heeft tegengehouden. En nu ben ik blij dat ik het gedaan heb. :)

Ik weet nog dat ik op de operatietafel lag en dacht nu kan ik nog zeggen stop!! Hoe erg eigenlijk, hihi...

Joh mijn rechterdrain ging er zo uit, daar voelde ik niks van, dus misschien heb jij dat wel bij allebei of krijg jij geen drains. Daar moet je je nu eigenlijk nog niet druk over maken.

Ik ben de dag na operatie heel erg misselijk geweest, hield niks binnen en als ik niks at braakte ik lucht. Dat is voor mij de meeste kutte dag geweest. Uiteindelijk kwam dat door de narcose, de meeste mensen hebben er gelijk na de operatie last van maar ik een dag later! Heb zetpillen tegen de misselijkheid gehad en de dag erna was het over.

Ik ben toen ook meteen gestopt met pijnstillers (omdat ik niks binnenhield) dus wat betreft pijn had ik eigenlijk niks te klagen. Het is meer de angst die ik had dat iemand tegen me aan liep.

Het is pijnlijk als iemand tegen je aanstoot, maar als het niet te hard is is het wel uit te houden hoor. Die band was mijn grootste vijand eigenlijk, dat ding heeft mij het meeste pijn gedaan. Zo strak dat dat kreng zat. En ik kon geen normale kleding aan. 1 tip, als je een lager shirt aan wil, kan je ook een zwarte sok om die band doen aan de voorkant, dan lijkt het net een hempje.

Voel je iig niet raar omdat je angst hebt, dat hebben echt de meeste vrouwen. Het is toch een operatie die je ondergaat en dat is niet zomaar even een beslissing van oh dat doe ik wel even.

Ik kan je wel vertellen dat je er geen spijt van krijgt, ik heb jaren getwijfeld om meerdere redenen en ik ben nu trots op mezelf en mijn borsten.

Jij gaat ook zeker super mooie borsten krijgen waar je super trots op bent!! :D

Ik ben vandaag precies 10 weken en het gaat hardstikke goed met me. Mijn borsten worden eindelijk wat soepeler, ik kan eigenlijk alles gewoon weer doen. Ik voel met sommige bewegingen de protheses weleens zitten (dat schijnt door lucht daar te komen) maar dat wordt ook met de week minder.Het enige wat ik nu nog moeilijk vind is het geduld dat ik nog steeds moet hebben, want het eerste jaar veranderd er nog het eea.

Super dat je wat aan mijn info hebt! En als je weer wat wil weten vraag maar hoor!

xx Goldy

Heeey Goldy!

Hahahahah die sok goeie tip! Denk dat ik die wel ga gebruiken!

Wat klote zeg dat je je zo beroerd heb gevoeld! Kan je die zetpillen gewoon kopen anders haal ik er ook alvast een paar in huis voor het geval dat,,,

Lekker dat je weer je eigen dingen kan doen zonder pijn!!

Hahahaha ik snap je helemaal!! Denk als ik op dat bed leg ik cker ook ga denken stoppen of doorgaan. Bij mijn bevalling hebben ze er 3 kwartier over gedaan om een infuus in te brengen zoooooo bang dat alles gewoon blokkerd heel raar..

Hij gaat bij mij zoiezo drains doen dat heeft hij al gezegt :-S

Maa hopen dat ze er zo uit gaan...

Stom he je wilt iets zo graag maar die angst..

Heb papieren ingevuld ga ze zo op de post doen... SPANNEND hahaha

Heb trouwens wel gevraagd of ik ook iets krijg tegen de zenuwen want weer cker dat een week daarvoor niet meer slaap...

Super dat je, je nu beter voelt en dat je alles weer kan doen!! En het belangrijkste dat je helemaal HAPPY met je nieuwe boobs bent!

dikke kuzzzzz liss

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Lis

Ik denk dat ik een van de weinige was die de precieze dag vergeten was, totdat ik de dag van te voren gebeld werd voor de tijd.. Zo druk gehad op de zaak dat ik echt totaal geen tijd had om me druk of zenuwachtig te maken. Dat kwam eigenlijk pas echt toen ik de operatiekamer inliep

Mijn ervaring in DenHaag,

Goede en lieve verpleegkundigen. Ze deden echt met alles hun best om je op je gemak te stellen, van binnenkomst tot ik weer naar huis mocht. Zorg echt dat je echt geen make-up, nagellak of piercings aan hebt, want ik moest echt alles nog afhalen daar ze zijn daar heel strikt in. Was daar pontifikaal met mn voeten omhoog mn nagellak aan het afhalen toen de chirurg binnenkwam voor een laatste gesprekje, dat was wel een beetje genant. Maar ze zin professioneel genoeg om je daar niet raar over te laten voelen. Als je lang haar hebt, zorg dat je iets hebt om het vast te maken ivm dat operatiemutsje

Als je binnenkomt moet je je helemaal uitkleden voor foto's en dan in een soort operatieshirt. De anesthesist en chirurg komen nog langs om de laatste dingen met je door te spreken en voor je het weet is het al tijd om te gaan. Bij alles wat gebeurt legden ze uit wat ze gingen doen

Met wakker worden, ja, Au.

Maar het viel me erg mee op dat moment, de pijn kwam bij mij later pas opzetten

Ik had zelf met mn lage gewicht veel moeite om op temperatuur te komen, ik lag te shaken en te trillen als een gek. Ze bleven extra dekentjes brengen en een soort warmteblazer om me zo comfortabel mogelijk te maken. Erg lief

Na ongeveer twee uur mochten mijn drains er uit, dat was wel even eng, en vooral die zakjes er aan waren niet erg prettig om naar te kijken. Maar het er uithalen is echt zo gebeurd, even diep uitblazen en ze zijn er uit

Na 3.5 uurtjes mocht ik weg, van mij had het ook wel eerder gemogen, maar ze wilden dat ik rustig aan deed

Tip: pas heel erg op met die extra pijnmedicatie waar ze een recept voor meegeven. Het werkt echt je voelt geen steekje pijn meer, maar je kan er echt doodziek van worden. Dus bedenk je vooraf of dat het waard is ;)

Als je nog meer vragen hebt over de kliniek, vraag gerust

liefs, Mirres

Heeey Mirres!!

Owww wat erg zit jij lekker je nagels schoon te maken komt die pc binnen hahaha koekoek..

Zal het er zeker allemaal afhalen.. Weet jij hoe het zit met kunstnagels.. Daar zit geen lak op.. Anders moet ik die er ook helemaal af gaan halen.

Heb 3 weken geleden me onderhuidse piercing laten wegsnijden ook een aardig drama.. Die zat tussen me borsten..

Heb wel een tong piercing die is binnen 2 uur dicht dus hoop wel dat ik die er dan weer terug in kan doen..

Lief dat ze je zo warm proberen te krijgen..

Mag je ook geen string aan?!? :24: Heb het niet zo op naakt zijn..

Ben je nu helemaal HAPPY met je nieuwe boobs?

Ik zal het cker ff onthoude over die medicatie.. Als het wel vol te houden is niet aan beginnen dus...

THNX voor je berichtje!! :38:

LIEFS LISS

Link naar reactie
Delen op andere sites

hey

dat vind ik een heel moeilijke! want ik ben pas 3 weken po

Ben ik happy? JA

Zijn ze mooi? Ik vind ze nu echt al heel mooi, zelfs al moet het nog dalen en vormen

Had ik meer gewild? Moet ik stiekem wel ja op zeggen.. maar dat was denk ik niet mooi geworden, ik had geen eigen borst, en ben erg mager. Ik heb gevraagd om zo groot mogelijk zolang het nog natuurlijk aandoet, en heb precies gekregen waar ik om heb gevraagd.

Ik zou echt geen string aandoen, waarom haal je niet een dames boxershortje? Ziet er leuk uit en net even wat gekleder ;)

Met je piercing.. ik zou even contact met je beautycoach opnemen daarover, ik weet 99.9% zeker dat die echt uit moet en als je net uit je narcose komt vraag ik me af of je er op zit te wachten om in je mond te gaan rommelen.

groetjes,

Mirres

Link naar reactie
Delen op andere sites

hey

dat vind ik een heel moeilijke! want ik ben pas 3 weken po

Ben ik happy? JA

Zijn ze mooi? Ik vind ze nu echt al heel mooi, zelfs al moet het nog dalen en vormen

Had ik meer gewild? Moet ik stiekem wel ja op zeggen.. maar dat was denk ik niet mooi geworden, ik had geen eigen borst, en ben erg mager. Ik heb gevraagd om zo groot mogelijk zolang het nog natuurlijk aandoet, en heb precies gekregen waar ik om heb gevraagd.

Ik zou echt geen string aandoen, waarom haal je niet een dames boxershortje? Ziet er leuk uit en net even wat gekleder ;)

Met je piercing.. ik zou even contact met je beautycoach opnemen daarover, ik weet 99.9% zeker dat die echt uit moet en als je net uit je narcose komt vraag ik me af of je er op zit te wachten om in je mond te gaan rommelen.

groetjes,

Mirres

Owwwww je heb ze pas net.... En nog erge last...?

Wat heb je gekregen?

Super dat je ze zo mooi vind! En ze zeggen dat ze alleen nog maar mooier gaan worden!!

Ja een boxer dat doe ik wel.. D8 ff dat helemaal in me naakte niksie moest..

Ik denk ook wel dat hij eruit moet maar dan hoop ik wel dat ik hem er zo snel mogelijk weer in kan doen.. Ach jah we zien het wel weer hoe dat gaat..

Dikke kuzzzzzz

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Goldygoldlocks

Hihi liss, je hoeft niet in je niksie! Gewoon een boxer wat Mirres zegt.

Die pillen heten domperidon, is gewoon te halen bij de apotheek.

Krijg jij wat voor de zenuwen? Tegen mij zeiden ze dat ze liever niks geven, ik heb het nl ook even gevraagd.

Ik had ook gedacht dat ik minimaal een week niet ou slapen, maar dat viel toch mee. Ik keek ergens ook wel naar de datum uit dus dat maakte het wat makkelijker.

Kusz

Link naar reactie
Delen op andere sites

Owwww gelukkig!!

Zag het al weer voor me hoor dat ik daar op zo een tafel lag im me blote doos... :wacko:

Weer een stresspunt van me lijst hahahaha

Okej zal ze wel ff halen je weet het nooit he.. En dan kan je ze maar beter in huis hebben..

Ik heb gevraagd of ik wat voor de zenuwe kan krijgen en dr Koopman zei van wel. Moest het alleen aan de anesthesist vragen.

Hoop het toch wel... Ik ben er zo 1 die me echt overal druk om ken maken..

Dat is wel waar je kijkt er ook wel weer naar uit..

Hebben jullie nooit angst gehad dat je bijv. niet meer wakker word .. Ik ben daar zo bang voor niet dat je het dan dooheb maar toch..

Nog maar 50 dagen pfffff.....

fijne dag girls :116:

Link naar reactie
Delen op andere sites

De anesthesist belt je nog om alles door te spreken, ik zou het zeker aankaarten

Nooit angst gehad voor de narcose zelf eigenlijk, maar als je het echt eng vind geef dit wel aan zodat ze weten je extra goed te begeleiden en informeren

Het is een beetje angst voor het onbekende ook? ben je al eens eerder geopereerd?

Het is niet zo'n hele zware ingreep, en ze doen er naar ik hoorde zo'n 5-6 per dag dus ervaring genoeg aanwezig. Daar kan je wel een beetje vertrouwen in proberen te hebben hoop ik

Liefs, Mirres

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey Mirres,

Nee ben nooit eerder geopereerd. Het is denk ik de angst voor het onbekende.

En dat ik niks meer kan. Wil altijd de controle over alles hebben.

Heb het ook al aan de pc verteld en die zei ook al dat ik het ff aan de anesthesist moet zegge.

Bellen ze je snel? Of pas vlak voor de operatie..?

Moet ook gewoon niet zo tutte..

Ben echt niet zo een pieperd hoor maar alles met naalden en dokters daar word ik naar van. Me kind heeft net weer 2 prikjes gehad..

Moet gewoon oppassen dat ik niet flauwval. De tranen springen in me ogen als ik alleen al een naald zie hahahahaha

xxxxx

Link naar reactie
Delen op andere sites

bij mij belde hij ongeveer twee weken voor de operatie, en hij nam goed de tijd alles uit te leggen en al mijn vragen te beantwoorden

als je echt bang bent voor naalden denk ik ook dat je om een kapje kan vragen voor de narcose ( via dat masker waar je ook zuurstof uit kan krijgen )

maar vooral, houd je hoofd koel he. De meer je gaat lopen piekeren de enger het wordt, is echt niet nodig :53:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Goldygoldlocks

Ik vond de narcose ook niet zo'n fijn idee, maar heb nog weleens ghb gebruikt en mij werd verteld dat het op out gaan lijkt, en dan val je dus gewoon in slaap.

Nou voordat je het weet slaap je, ik heb die naald nooit gevoeld. En wat ze dan gaan doen daar heb ik maar niet teveel over nagedacht. Ik snap jouw gevoel wel, want ik ben ook een vreselijke controlfreak!

Echt eigenlijk stelt het niks voor en zit je je druk te maken voor niks. Heb ik ook gedaan hoor! :P

Ik werd ook een dag of 14 voor de operatie gebeld. Schrijf eventueel op wat je wilt vragen, want dan vergeet je iig niks.

Hihi... Jij telt de dagen al! Kon je niet eerder geholpen worden dan?

Xx

Link naar reactie
Delen op andere sites

gelukkig ben niet de enige die zo is hahaha..

Wat er tijdens de operatie gebeurt maakt me ook niet zo heel veel uit. Alleen die naald en dat is slaap vallen..

Maar ach je zonder kan niet hihi..

Zie mezelf al helemaal zitten in zo een kamertje met zo een jurk aan tranen met tuiten hahaha.. Van angst ga ik altijd janken hahaha

Ik kon denk ik wel eerder maar me moeder en me vriend die zijn dan pas vrij.. En de eerste week ben ik bij me moeder en daarna is me vriend vrij.

Zit met die kleine dus heb echt wel hulp nodig.

Eerst wilde ik het in okt laten doen maar dat duurde echt te lang..!

Me schoonzusje gaat ook die is ook al met mij op consult geweest maar die kan pas dec/jan vrij krijgen dusa die moet helemaal lang wachten.

Gewoon een hele volle agenda planne dan is het zo 27 juli...

Kuzzzzie!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.




×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.