Ga naar inhoud

Bloempje70 : 16 april 2010 : Dr. van Selms : SLAZ


Aanbevolen berichten

Hai,

Ja, ik krijg ook een band. Gek was dat dr. van Selms zei dat de bh na een week 's nachts al af mag, maar dat die band wel 6(?) weken constant om moet, maar kan me zo voorstellen dat het veiliger voelt met bh aan. Moniqueje, ik werk 3 dagen, waarvan ik ook gewoon wel het een en ander thuis kan werken. Werk nu ook meestal 1 van de 3 dagen thuis, dus dat is wel fijn. Met de auto is het toch al gauw 40 minuten rijden, dus ik ga ervanuit dat ik de eerste 3 weken thuis werk. Ik heb hier volgens mij nog wel Naproxen in huis van toen ik vorig jaar een slijmbeursontsteking had. Werkt dat niet ongeveer hetzelfde als Diclofenac? Tis ook ontstekingsremmend en pijnstillend. Nou ben erg benieuwd hoe mijn kennismakingsgesprek gaat as dinsdag met mijn nieuwe leidinggevende. Hoop dat hij niet moeilijk gaat doen over ziektewet....

Liefs,

Bloem

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 422
  • Created
  • Laatste Reactie

Top Posters In This Topic

ha die bloem

je zou toch s moeten opzoeken of naproxen bloedverdunnend is, net als ibuprofen, celebrex etc

ik weet dat veel mensen hier na de bv dit hebben geslikt, maar het is na een operatie met je lijf vol vocht beter om een pijnstillend middel te gebruiken dat niet bloedverdunnend is. de huisarts schreef mij zaldiar voor, en er was nog een ander middel, dat ben ik vergeten. omdat ik maar tien tabletten kreeg die ik 3 x daags moest slikken, extra zuinig gedaan, heb er maar 2 genomen! de rest was alles paracetamol

liefs

Kaatje

Link naar reactie
Delen op andere sites

je pc of huisarts kan je wel goed verder helpen met een recept, de eerste dagen niet te zuinig zijn (net zoals ik :() want het is een paar dagen afzien. ik had het onderdeel pijn een beetje onderschat, ook al omdat ik de kliniek had gebeld met de vraag wat een goede pijnstiller was. hun antwoord was toen dat ik de eerste patient zou zijn met pijn, achteraf belachelijk dat ze zoiets zeggen, grote nonsens natuurlijk. je kunt dus beter vooraf een zwaarder middeltje in huis hebben.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ha die bloem

je zou toch s moeten opzoeken of naproxen bloedverdunnend is, net als ibuprofen, celebrex etc

ik weet dat veel mensen hier na de bv dit hebben geslikt, maar het is na een operatie met je lijf vol vocht beter om een pijnstillend middel te gebruiken dat niet bloedverdunnend is. de huisarts schreef mij zaldiar voor, en er was nog een ander middel, dat ben ik vergeten. omdat ik maar tien tabletten kreeg die ik 3 x daags moest slikken, extra zuinig gedaan, heb er maar 2 genomen! de rest was alles paracetamol

liefs

Kaatje

Hey Kaatje,

Ik wilde jou zeggen die zaldiar he werd mij door van Onselen persoonlijk afgeraden want die is ook nog spierverslappend en mocht hem daar door niet innemen. Diclofenac daar integen is maar iets of wat bloedverdunnend en mag je ook pas de 5 de dag po inemen dit heb ik toen gedaan.

dikke knuffel Moniqueje

Link naar reactie
Delen op andere sites

Weet iemand waar je zo'n band kan bestellen? De website die ik heb opgekregen, daar kun je niet direct online bestellen. Of kan ik hem overnemen van iemand?

Liefs,

Bloem

Hey Bloem,

Krijg je die niet van je pc??

Zo niet moet ik es kijken hoever ik tegen die tijd ben en dan kun je m van mij wel overnemen.

Groetjes Moniqueje

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey Bloem,

Krijg je die niet van je pc??

Zo niet moet ik es kijken hoever ik tegen die tijd ben en dan kun je m van mij wel overnemen.

Groetjes Moniqueje

Nee, dat zit niet bij de prijs inbegrepen. Zal wel komen omdat ik het in het ziekenhuis laat doen... Ik denk wel dat ik hem volgende week maar ga bestellen. Hij is 20 euro, dus het is nog enigszins te overzien.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee, dat zit niet bij de prijs inbegrepen. Zal wel komen omdat ik het in het ziekenhuis laat doen... Ik denk wel dat ik hem volgende week maar ga bestellen. Hij is 20 euro, dus het is nog enigszins te overzien.

Ja dat valt me nog mee, ik moest voor de bh en band 200 euro neerleggen

wat een verschil he

Groetjes Moniqueje

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jee joh, dat is inderdaad een behoorlijk verschil!!! Heb gewoon op compressiekleding gezocht en dan vind je wel sites waar ze zo'n band verkopen.

Gisteren mijn nieuwe leidinggevende gesproken en meteen gemeld dat ik geopereerd wordt. Hij vroeg niet eens waaraan, dus dat viel mee. Zei dat ik op een gegeven moment misschien wel thuis weer wat kon doen na de operatie, maar daar wilde hij niets van weten. Eerst je tijd nemen om te herstellen, zodat je daarna weer 'normaal' aan het werk kan.

Liefs,

Bloem

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ha Bloem,

Als ze niets vragen heb je geluk, maar als ze je vragen en je zegt dat je een cosmetische operatie ondergaat dan kost het je je dagen want wat je zelf moet betalen krijg je geen ziekeverlof voor als het door bv cz word vergoed dan wel. Ik werk bij een notaris kantoor en daar weten ze die dingen dus wel. Ik hoop voor je dat je geluk hebt want ik heb nu zelf helaas nog maar 7 dagen voor de zomer vakantie over.

Dikke Knuffel Moniqueje

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou, dat is niet helemaal waar hoor. Je hebt zeker wel recht op ziektewet. Ik heb al op het andere forum gelezen dat er rechtzaken zijn geweest waarbij de werkgever het nakijken had! Jammer dat het andere forum er steeds uit is, maar misschien kan je iets daarover terugvinden met google.

Liefs,

Bloem

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja je mag in de ziektewet maar dat wil niet altijd zeggen dat je doorbetaald wordt;

Mag ik me ziekmelden naar aanleiding van een cosmetische operatie?

Je bent ziek als je lichamelijk of geestelijk niet in staat bent om te werken. De aard en de oorzaak van je ziekte doen er niet toe. Het maakt dus niet uit of je door hard werken een burn-out krijgt, of door voetballen een gebroken been oploopt. Er is echter één uitzondering. Je mag jezelf niet opzettelijk verwonden of schade toebrengen met het doel je vervolgens ziek te melden.

In 1999 werd door een rechter bepaald dat het ondergaan van plastische chirurgie niet valt onder het opzettelijk veroorzaken van ziekte, omdat het ondergaan van plastische chirurgie niet gericht is op ziek worden. Het is juist bedoeld om er beter van te worden. Je mag je dus ziek melden vanwege een cosmetische ingreep. De wet zelf regelt verder ook niet niet of je loon moet worden doorbetaald wanneer je je ziek meldt vanwege een cosmetische ingreep. Ook hierover zijn er verschillende uitspraken gedaan door een rechter. Dus per geval moet beoordeeld worden of je loon doorbetaald wordt of niet. Dus het is het raadzaam om in overleg te treden met je werkgever om tot een redelijke oplossing te komen. Afhankelijk van de situatie kunnen jullie afspraken maken over het opnemen van (on)betaald verlof of loondoorbetaling.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ja Bloem,

heb ook zo ff gegoogeld... ik had er nix mee te maken dus heb me daar niet in verdiept. zou ik idd toch aar ff doen.

al lijkt mij (jij kent je baas natuurlijk wel het beste) dat je beter eerlijk kunt zijn dan geniepig erover doen. wie weet kun je wel sam-sam doen.. deels ziektewet en deels wat eigen dagen opnemen. doen er meer,heb ik gelezen.

hou je goed in de gaten :38:

liefs Patries

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ehhh, das juist het probleem, ik ken m'n baas helemaal niet. Heb deze week net een kennismakingsgesprek met hem gehad en hij zit ook nog eens ad interim tot oktober. Wil mezelf er eerst meer in verdiepen en dan kom ik er nog wel bij hem op terug.

X Bloem

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb al even snel weer 2 stukjes gevonden op internet waaruit blijkt dat je wel degelijk recht hebt op loondoorbetaling. Voor diegenen die het interessant vinden:

http://lenm-advies.nl/wet--en-regelgeving/jurisprudentie/make-me-beautiful.html

en het volgende stukje in het kader (naar beneden scrollen):

http://www.springerlink.com/content/4310631v53519361/

Ik ga even verder spitten

Link naar reactie
Delen op andere sites

het 2e is niet van toepassing lijkt mij... en het 1e tja..

ik vind het ook niet rechtvaardig dat een werkgever je door moet betalen als jij iets aan jezelf laat doen omdat je niet happy er mee bent. als je er psychisch last van hebt ,zoals als je littekens in je gezicht hebt of erge dingen of als het echt zichtbaar is (je snapt me wel) dan is het wat anders...

het blijft een ja tegen nee gevecht denk ik... ???

liefs patries

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tja, weet het niet. Ik moet echt wel heel beroerd zijn wil ik me ziek melden, dus maak er nooit misbruik van. Wat ik wel vind: als je je te grote borsten niet mooi vind, dan zeg je gewoon dat je er last van hebt en hop, het wordt vergoed en je mag de zw in. Als ik al vanaf mijn puberteit psychisch best behoorlijk last heb van het feit dat ik van voren meer een jongen ben, dan heb je nergens recht op. En ik heb echt heeel weinig. Zal volgende maand wel zichtbaar worden (hopelijk) in de voor- en nafoto's. Als ik kijk naar sommige meiden hier naar de voorfoto's dan denk ik wel eens: jee, daar zou ik al blij mee zijn! Het is allemaal zo persoonlijk en relatief.....

Liefs,

Bloem

Link naar reactie
Delen op andere sites

hahaha ja idd Bloem! maar ja,zo werkt het niet. al mag ik over idd pijn niet klagen hoor. gewoon de eerst 4 dagen om de 3-4 uur 2 paracetamol slikken en dan kom je die moeilijke dagen wel doorheen. en daarna heb ik ook geen pijn meer gehad. ja na 6=7 weken toen ik "alles" weer ging doen ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites




×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.