Ga naar inhoud

Oksel incisie


Aanbevolen berichten

Hi,

Ik heb over twee weken mijn BV.

350cc achter de borstspier en via de oksel ingebracht.

Heeft iemand ervaringen met oksel incisie?

Ik zie dat er veel voor de borstplooi word gekozen.

Ik ben nog jong en mijn huid zit strak. Omdat ik toch min. 2 cupmaten groter ga denkt mijn arts dat als hij de incisie in de borstplooi maakt, deze uiteindelijk iets op de borst terecht komt.

Dan vond hij voor een jonge meid een incisie in de oksel toch beter.

Ze zeggen dat de borstimplantaat dan naar boven kan bewegen, is dit ook als hij achter de borstspier komt?

En ook lees je veel dat de littekens in de oksel moeilijker genezen.

Ik hoor graag jullie ervaringen!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hello,

Ben ook eens geopereerd via de oksel: vond dat een fijn idee met als voordeel dat je niets ziet van je bv aan je borsten zelf en geen risico op infecties en zo door de druk op je lidteken, wat ik hier al gelezen had.

Wat wel een nadeel is, is inderdaad dat het toch een hele tijd nodig had om te herstellen en als je zweet is het niet zo fijn :) ook ontharen de eerste weken pffffff..moet eerlijk zeggen dat dit bij mij een probleem gebleven is door t lidteken maar weet niet of dat algemeen zo is.

Je hoort niet veel meer van operaties op deze manier: via de borstplooi zou veel practischer zijn voor de arts, meer plaats om alles mooi op zijn plek te zetten, zeker met grotere cc's, lijkt me logisch ook!

Veel succes!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hello,

Ben ook eens geopereerd via de oksel: vond dat een fijn idee met als voordeel dat je niets ziet van je bv aan je borsten zelf en geen risico op infecties en zo door de druk op je lidteken, wat ik hier al gelezen had.

Wat wel een nadeel is, is inderdaad dat het toch een hele tijd nodig had om te herstellen en als je zweet is het niet zo fijn :) ook ontharen de eerste weken pffffff..moet eerlijk zeggen dat dit bij mij een probleem gebleven is door t lidteken maar weet niet of dat algemeen zo is.

Je hoort niet veel meer van operaties op deze manier: via de borstplooi zou veel practischer zijn voor de arts, meer plaats om alles mooi op zijn plek te zetten, zeker met grotere cc's, lijkt me logisch ook!

Veel succes!

Thnxx voor je informatie..

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weeks later...

Hoi,

Ben je er inmiddels uit?

Ik wilde ook via de oksel bij mij is het afgewezen, schijnt dat de huidlijnen anders liggen en dat je meer littekenweefsel krijgt dan als je t via de borstplooi doet. Bij mij zo maar ik ben donker, dus wat dat betreft nadelig. Blanke huid herstelt mooier.

Ik heb wel gehoord dat t voor de pc makkelijker is via de borstplooi (meer zicht) en dat het via de oksel dat de prothese meer naar boven kan gaan.

Succes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De pc verlaagt in dat geval toch de borstplooi? zodat het litteken wel in de borstplooi valt. Dus hij maakt het litteken nu onder je huidige borstplooi (op je huid onder de borsten) en straks met je borst valt het dan in je nieuwe borstplooi.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.