Ga naar inhoud

Mirres : 15 mei 2012 : Dr. Lommen : Bergman Clinics


Aanbevolen berichten

Hoi allemaal

Toch maar even voorstellen na met jullie mee te hebben gelezen de afgelopen 11 dagen

Ik ben niet zo'n forumster normaal gesproken, maar de openheid en steun die ik hier zie is hartverwarmend. Zoveel vrouwen hier, jonger en ouder die openhartig kunnen spreken over iets wat zo persoonlijk is, soms zelfs taboe. Prachtig dat het bestaat. Een dank naar de administrators, voor dit mooie forum

Ik ben Mirres, 30 lentes jong en moeder van een prachtige zoon. Zelfstandig ondernemend en gelukkig samenwonend met mijn levensgezel. En.. sinds 11 eindelijk "compleet". Jarenlang geschaamd, gewild, gehoopt en in stilte geleden, zo blij dat ik ze eindelijk heb. Woorden shieten te kort

Ben eigenlijk heel open en vol vertrouwen in de operatie gegaan, de chirurg maar een duidelijke wens meegegeven. Zo groot mogelijk, zolang het maar natuurlijk aandoet. De rest heb ik aan zijn expertise overgelaten wat het beste bij mijn lijf past

Omdat ik heel lang en slank ben, zag het er naar uit dat het 200- max 220cc zou worden. Maar er is tijdens de operatie toch voor 240cc gekozen. (Eurosilicone, round soft cohesive, Medium Profile, dual plane) Na van de eerste schrik te zijn bekomen, god wat leken ze groot.. ben ik er echt heel erg blij mee, als ik de tabellen mag geloven zit ik nu op een 70D :)

groetjes ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 53
  • Created
  • Laatste Reactie
Gast Lucky71

Hoi Mirres,

welkom hier en proficiat met je boobs.

Hoe verloopt je herstel tot nu toe? Ikzelf vond dual plane nl, nogal heftig!

Link naar reactie
Delen op andere sites

zoveel reacties! Lief! :55:

best veel dames die van AA zo groot zijn gegaan ook..

Ja dual plane is idd best heftig. Toen ik wakker werd na de narcose leek het alsof er een olifant over mn borst had gestampt. Vooraf had ik de gedachte; "Ik heb een kind gebaard, dus ik kan het wel hebben " Maar had er niet bij stil gestaan dat pijn over langere periode wel iets anders is dan kort en hevig..

Op zich viel het aan mn linker kant heel erg mee, mn rechterzijde voelde compleet beurs. Ook de afgelopen 11 dagen, mn linkerzijde voelde al heel sner "redelijk normaal' mn rechterzijde veel last van gehad. Zelfs nu nog voel ik een duidelijk verschil

Ik ben eigenlijk heel "open" de behandeling ingegaan. Ik had ook niet veel tijd om me vooraf druk te maken eigenlijk, een paar weken nonstop moeten werken ook in de weekends om alles af te krijgen om "vrij" te kunnen nemen. Kan je nagaan, ik was de tijd zo kwijt dat toen ze me belden de 14e voor de tijd, dat ik het idee had dat het pas de 13e was. Denkende dat het "overmorgen"zou zijn, werd ineens "morgen". God die vrouw aan de telefoon zal wel gedacht hebben.. ik schaamde me kapot. Zoveel jaar gewenst gehoopt en wanhopig geweest, is het moment eindelijk daar vergeet ik gewoon wat voor dag het is!

De procedure in de kliniek ging heel vlot, aardige en professionele mensen. Goed geholpen en geinformeerd, ook nog kort de chirurg gesproken over de behandeling, en het was al tijd om de behandeling in te gaan. Ik houd daar persoonlijk wel van, helder, to the point en zakelijk. Het engste was toen ze de drains er uit trokken, dat gevoel is met geen pen te beschrijven. Wat heel erg heeft geholpen op dat moment voor mij, is diep inademen voor ze begonnen, en goed uitademen/blazen terwijl ze het er uit haalden.

De eerste 3 dagen na de operatie zijn als een soort van droom voorbijgegaan, veel in bed gelegen, geslapen en mn mannen voor me laten zorgen. Rechterzijde was heel heel pijnlijk, ik heb er heel veel paracetamol doorheen gejaagd. Als ik opstond, vanuit half zittende/liggende positie, leek het wel als of er een bal tegen mn borst drukte, zo'n ontzettend raar gevoel. Mn ribben aan beiden zijde voelden, en voelen nog steeds behoorlijk beurs

De eerste week voelde ik me echt als een gepofte aardappel. Vooral mn buik was zo opgezwollen ook, maar dat is al behoorlijk geslonken weer gelukkig. Half douchen en wassen was wel een probleem, mn vriend was zo bang me zeer te doen en een beetje eng van hechtingen en beurse plekken, hij durfde niet te kijken. Na dag 3 heb ik dat gewoon zelf gedaan met een beetje hulp met voorbereidingen. Heel heel voorzichtig ;) Maar er zijn zoveel kleine dingetjes die je gewent bent te doen ( oksels scheren bijvoorbeeld ) het is zo'n rare ervaring dat niet te kunnen die eerste dagen, ik voelde me echt een afhankelijk vogeltje. Zelf opstaan? Geen mogelijkheid, ik moest tot 2 dagen geleden echt een voorzichtig zetje in mn rug krijgen ( en bijkomen daarvan )

Dag 3 t/m 7, pijnen werden iedere dag een beetje minder en de verveling slaat toe. Veel lezen hier, browsen en stiekem beetje werken op de achtergrond via Laptop, op dag 7 was ik eigenlijk al weer bijna volledig aan het werk, toen ik een goede waarschuwing kreeg van mn lijf. 's ochtends voor het verpleegkundig spreekuur heel erg ziek geworden van de medicatie, en op het toilet flauwgevallen, 1.5 uur liggen spugen voordat het wegtrok en kon gelukkig wel naar het spreekuur

Eindelijk de tape er af en voor het eerst mn borsten bekijken :) Een hele charmante verpleger hielp me, en ondanks mn beurse plekken, hechtingen realiseerde ik me dat mn oude schaamte weg was. Die diepe diepe shaamte van mn platte borst. Dat was mn eerste en hefstigste moment van realisatie, waar ik het allemaal voor doe

En eindelijk douchen :) god wat voelde ik me vies. de ervaring voor het eerst echt mn borsten te zien en te voelen, beetje eng maar vooral zo bijzonder ik heb wel een half uur in de spiegel staan staren

Na dag 8 lijkt het of er een knop is omgegaan, ga met sprongen vooruit, en kan iedere dag een beetje meer. Het enige wat ik wel heb, is dat als ik mn rechter arm beweeg op een bepaalde manier, het een beetje raar aanvoelt. Beetje tussen bewegen en van vorm veranderen in van de prothese? Kan er niet goed mn vinger op leggen eigenlijk. Klinkt dit bekend bij iemand?

Mn borsten behinnen al een beetje zachter te worden, ik denk dat ik uitkom tussen C en D. Momenteel heb ik een D70 sportbh aan, maar hij "lijkt" iets minder strak te zitten als een paar dagen geleden. Ik heb nog wel die lichte bolling aan de bovenkant, en ben best benieuwd hoeveel dit nog gaat (kan?) veranderen

Nou, behoorlijk wat geschreven, en kan wel blijven schrijven, maar tis tijd voor wat ochtend zon :)

liefs, Mirres

Link naar reactie
Delen op andere sites

Goedemorgen!

fijn dat het elke dag weer een stukje beter gaat.

Ik kan ook wel zeggen dat ik me vanaf dag 10echt goed voelde en zo ongeveer alles wel weer kan al moet ik daardoor ook wel heel goed opletten dat ik niet teveel doe...

Ik heb trouwens ook lang gehad dat ik mijn rechter arm bijna niet kon gebruiken en ngsteeds voelt die wel anders hij het bewegen. Alsof er een spier boven op mijn schouder gewoon niet mee wil doen ofzo.. heel vaag

Link naar reactie
Delen op andere sites

morgen :)

Ik zag al dat je een dag voor mij geopereerd bent, we zitten een beetje in t zelfde schuitje :)

Mn arm bewegen kan ik wel, maar ik voel het in mn borst zelf ( buitenzijde net onder de tepel) het is niet pijnlijk, gewoon een heel vaag gevoel dat er " iets" gebeurt

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast boobsie

gefeliciteerd met je nieuwe aanwinsten! het kan zijn dat je de spier voelt die loopt van onder je borst helemaal naar boven dus misschien span je die onbewust aan als je je arm gebruikt?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Lucky71

Hey Mirres,

herken je heeeeeele verhaal.

Idd, ik had ook twee bevallingen achter de rug en dacht ook dat doen we wel even want die waren hel.

Maar het is zoals je schrijft, na de bevallling stopt de pijn meteen en deze pijn duurde voor mijn gevoel eeuwen. Na een week op 3 kwam ik weer een beetje op aarde en toen ging het per dag ook steeds heel veel beter.

Nou meid, wens je een nog een goed herstel en rustig aan hè!!

Liefs

Link naar reactie
Delen op andere sites

Lieve berichtjes :)

Het gevoel in mn rechterzijde is nog wel anders en ribben/spieren aan beide zijde zijn gevoelig, maar probeer me niet gek te maken door kleine pijntjes en dingetjes en het herstel rustig zijn gang te laten gaan. Al met al gaat t best goed al.

Morgen mogen de hechtstrips er af, dat is wel een beetje een eng idee, tot nu toe heb ik dat hechtings gebied echt met rust gelaten

Link naar reactie
Delen op andere sites

hoi hoi

Niet zo'n lekkere dag vandaag, behoorlijk last van mn littekens, zo'n zeurende soms stekende pijn

Nu de pleisters er af zijn, nog een heeel lang gekeken.. en nog langer gekeken.. en durf eigenlijk niet te niet klagen. Ben van echt niets naar zo "veel" gegaan en ik heb best een moeilijke dunne huid.. Ik voel me een ondankbaar ding om niet tevreden te zijn met wat ik heb gekregen

Maar ja. Nu de zwelling af genomen lijkt, zie ik wel een verschil tussen beide borsten in grootte, mn linker is kleiner dan de rechter. Mn tepels zijn ook niet gelijk, wel goed geplaatst, maar na borstvoeding te hebben gegeven hangt de een gewoon wat meer dan de ander. Allemaal heel natuurlijk en logisch, maar op de een of andere manier ben ik er een beetje verdrietig over. Wellicht na alle spanning en opwinding iets wat er uit moet

( Heb wat fotootjes geplaatst voor vriendinnetjes - doodeng om dat hier op te zetten maar hoop wel op jullie eerlijke mening )

liefs Mirres

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ga even kijken naar je foto's maar je moet er ook rekening mee houden dat het echt nog wel weken zo niet maanden nodig heeft om echt het uiteindelijke resultaat te zien.

Mijn ene borst lijkt nu ook anders te genezen als de andere. Qua vorm en grootte en dergelijke is er nu eigenlijk nog helemaal niets over te zeggen....

Maar hoe dan ook, ik ga even kijken naar je foto's

Oh en die mindere dagen hebben we allemaal wel eens gehad... ik had dat zaterdag...

Echt zo ()*&(*&( maarja... het zet je wel weer ff met beide benen op de grond waardoor ik wel weer even heel goed rekening houdt met dat ik echt nog niet alles kan en vooral nog niet alles mag.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank je voor je lieve woorden Es, heel fijn. Ze snappen hier thuis niet veel van me op t moment met mn sippe gezichtje

Je hebt wel gelijk, de afgelopen twee dagen ben ik best hard gegaan, dingen den in huis, werken, gezin, gewoon weer lekker dingen doen na dagen te hebben bankgehangen en nietsnutten

Link naar reactie
Delen op andere sites

Precies en dat maakt dat je nu dus ff je dopje hebt.. het is gewoon je lichaam die zegt; ff een stapje terug!

Dipje bedoel ik.... stomme telefoo maakt er weer wat anders van..

Link naar reactie
Delen op andere sites

mn linker is kleiner dan de rechter

stom stom waar was ik met mn hoofd met typen gister.. moest zijn: linker groter dan rechter

Ik hoop echt dat dat indalen en veranderen het een beetje recht zal trekken. 100% symmetrisch is niet realistisch en dat verwacht ik ook niet, maar nu zit mn bh goed strak aangesloten aan links, en rechts heel losjes. Zo heeft die zijde ook niet genoeg steun?

liefs Mirres

Link naar reactie
Delen op andere sites

hey Lucky goedemorgen :)

heb 't geaccepteerd

Pijn is wel wat meer de laatste twee dagen, maar dat zal er wel bijhoren. Moeilijk hoor om zo lang jezelf in te houden, al is het nog maar twee weken

Gisteren voor het eerst een bezoekje aangedurfd bij vrienden, alle dames verzameld rond me voor grondige inspectie van dichtbij en een spervuur van vragen

Ik had vooraf niets gezegd, maar achteraf gewoon verteld van mn operatie. Al valt het niet heel erg op met kleding aan, ik ben zo trots :) Heel veel vrouwen lijken het stiekem toch wel te willen. De mannen vonden het gespreksonderwerp met alle details iets minder hihi

Gek hoor om zo in het midden van de belangstelling te staan eventjes

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Lucky71

Hey,

had ook al een reactie gegeven bij je foto.

Het ziet er heel mooi uit, daar mag je trots op zijn!

PS, bedankt voor je tip over de buikspieren, ga vanaf nu oefenen tijdens al mij klussen hihihi :drag_10::drag_08::152:

Link naar reactie
Delen op andere sites

en je kan het overal doen! tijdens koken, of in de rij bij de supermarkt :D

en dank je

maar maak me toch wel een beetje zorgen om het grootte verschil.. je ziet het niet zo op die ene foto, maar met de sport bh aan wel.

het scheelt bijna een cup nu denk ik

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.




×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.