Ga naar inhoud

Vraagjes. Verliezen van cc's onder de spier. En dual plane of onder de spiers enz.


Aanbevolen berichten

Hello dames,

Ik zat een te denken, misschien weten jullie het? Ik heb pas in augustus een gesprek met mijn chirurg en ik ben benieuwd hoe jullie er over denken. Gewoon voor de fun :).

Het is wel een technisch verhaal, hier komt ie.

  1. Verlies je cc’s als je de borstprothese onder de spier plaatst?:

Ik lees heel vaak dat het aantal cc’s kan verdwijnen als je een prothese onder de borstspier plaatst. Maar je spier is dikker en zwaarder dan die aantal cc’s (denk ik). Ik denk dus als je de borstprothese onder de spier plaatst het aantal cc’s die je kwijt bent worden opgevuld door je spier, vet en klieren. Dus dan ben je uiteindelijk niet zoveel cc’s kwijt. Want als je de prothese boven de spier plaatst, dan heb je alleen de borstklieren erboven op liggen en niet de spierlaag. Ik denk dat je borsten groter lijken (optisch gezien) als je de prothese boven de spier plaatst dan achter de spier omdat de prothese het wat platter drukt. Maar eigenlijk heb je even grote borsten???

  1. Dual plane of onder de spier:

Dual plane of onder de spier is anders, maar… als je startborsten 70AAA zijn dus totaal plat (tepel met niks, misschien mini randje) dan worden de prothese zeker 4 cm onder je ‘echte’ borstplooi geplaatst. Anders past het niet, dan refereer ik naar mijzelf: de arts had 2 mooie rondjes getekend, een flink eind onder mijn eigen borsten anders ging het echt niet passen. Mijn eigen borsten zijn dus onder ontwikkeld en ik verwacht ook dat ik kleine borstspieren heb? Ik heb de prothese onder mijn spier geplaatst maar omdat ik niks van mijzelf heb dan wordt het toch eigenlijk vanzelf dual plane? Omdat dat kleine spiertje van mij echt niet die 335gr (diameter 11.75, projectie 4.8 cm) met nieuwe borstplooi die 4cm onder mijn eigen borstplooi valt kan opvullen en bedekken? Of eindigen borstspieren tot ver onder de borst (nee toch niet gezien bij Body Worlds).

  1. Prothesewissel 200cc meer:

Stel ik kies ervoor om over 10 jaar een grotere prothese te nemen. Bijvoorbeeld 200cc of 100cc meer dan voornamelijk dat de projectiehoogte (in mijn geval van 4.8 cm naar 5.7 of 6 cm) meer wordt. Ik heb de protheses geplaatst via de borstplooi, zal dat betekenen dat het litteken naar boven komt en dat het halverwege de borst zal komen te zitten? Of zal de huid mee rekken? Ik denk namelijk zelf dat het niet mooi is om veel groter te gaan: de ruimte onder de tepel en ruimte boven de tepel moet in verhouding blijven. Niet dat de bolling boven de tepel enorm is en onder de tepel haast niks zit (lijkt mij niet mooi). Heeft er iemand een prothesewissel gehad waarbij je meer cc’s hebt genomen (behalve ik zelf ik ben 45cc meer, maar dat zie je niet echt).

Ingewikkeld :44: .

Ik ben benieuwd hoe jullie hier over denken?

Link naar reactie
Delen op andere sites

*** Op veel van je vragen kan ik geen antwoord geven, ikzelf heb onder de spier en ik merk dat ik de prothese aan de onderkant ook gewoon voel. Volgens mij valt mijn prothese tot ongeveer de tepel (of ietsjes eronder) onder de spier, en de rest komt eronderuit. Ik zie het ook bij voorover hangen, omdat ik zo weinig vetweefsel heb zie je dan rimpels aan de zijkanten, daar zit ie dus ook niet onder de spier. Dus het feitelijke verschil tussen dual plane en onder de spier snap ik ook niet helemaal. Ik weet dat bij dual wordt ingesneden in de borstspier, dus ze zullen er dan misschien ietsjes meer (lager) tussen zitten ofzo denk ik?

Groetjes van Ingrid.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 month later...

Heyy!

Ik heb een prothese wissel laten doen met 50 cc meer. Eerste operatie was via tepelhof, tweede ook. Vanwege complicatie 3e borstvergroting vergoed gehad bij andere arts door verzekering. Ernstige kapselcontractie, fase 4.

Het nieuwe litteken is op de borstplooi gemaakt ipv de tepelhof. Mijn huid was al wat opgerekt. Toch is het prachtig geworden en zijn alle misvormingen eruit. De tepel staat nu een stuk hoger. Ik denk vanwege ander type (410 MX)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.