Ga naar inhoud

Blijft linkerborst gewoon achter?


Aanbevolen berichten

Hallo dames,

Op 1 mei heb ik een prothesewissel gehad, dit is allemaal goed gegaan gelukkig, maar nu het volgende;

Mijn rechterborst voelt als vanouds, gewoon van mij, beweegt ook als van mij, durf hier ook gewoon `aan te zitten`.

Hiermee bedoel ik dat ik mijn borst gewoon behandel alsof er nooit wat mee gebeurt is, met insmeren, douchen en afdrogen etc.

Mijn linkerkant is een ander verhaal. Als ik in beweging ben, of ik nou gelopen heb of even wat te eten maak dan krijg ik last onder mijn borst en aan de zijkant van mijn borst. Kan niet goed uitleggen wat voor pijn het is, maar het voelt heel vervelend. Als ik dan even een uurtje of zo ga zitten en ik ontspan mijn linkerarm totaal dan zakt het weer.

Gisteren onder de douche pakte ik een fles badschuim waardoor ik iets schuin voorover moest leunen en dan voel ik dat mijn linkerborst anders beweegt dan wanneer ik dit met rechts doe. Gewoon een vervelend gevoel, alsof er iets zakt.

Mijn borst zelf doet dus geen zeer, het is puur er omheen.

Ook heb ik aan de zijkant van mijn linkerkant een plek in mijn huid zitten die heel erg gevoelig is als je het aanraakt. Er is niets te zien of te voelen, geen ader, geen blauwe plek of wat dan ook. En mijn tepel, overgevoelig! Douchestraal is niet te houden laat staan insmeren of iets dergelijks.

Ik doe geen rare dingen die nog niet mogen anders zou mijn andere borst ook wel in opstand komen.

Bij deze borst waren wel de hechtingen strakker aangetrokken zeg maar, waardoor er rimpeling zat. Dit is na het verwijderen van het knoopje bijna helemaal weg.

Zou er onderhuids misschien iets gek vastzitten ofzo? Of is mijn linkerdame gewoon wat trager met genezen?

Klinkt dit bekend bij iemand?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Komt me heel bekent voor meid!

Ik heb zeker tot 3 maanden het gevoel gehad dat mijn linkerborst stugger en vaster zat ook veel hoger!!

Na een half jaar is dit bijgetrokken en helemaal gelijk deze kant was gewoon wat trager (ik ben ook links dus de spier zal wat strakker geweest zijn ;))

Komt goed meid pas na 1 jaar ben je helemaal genezen en dat overgevoelige bij mij is het veel minder geworden maar niemand mag erin knijpen ook niet na 2 jaar dat doet nog steeds pijn :(

Komt goed!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank je wel Maris!

Moet eerlijk bekennen dat ik sinds vandaag niet de pijn onder mijn borst heb gevoeld, wel nog in mijn zij naast mijn borst, lijkt wel of het verkrampt, maar kan niet voelen of het nou spier is of niet!

En achterop de scooter, de hobbeltjes en dueken in de weg, mijn god, dat vind mijn linkerborst echt nog niet leuk. Is heel erg gevoelig. Als ik m een heel klein stukje omhoog houd gaat het wel.

Zal het alom bekende geduld wel weer zijn, maar snap niet dat mijn linkerkant zo eigenwijs is!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn rechterkant was eigenwijs haha. DIe kon het niet verdragen als ik op hakken liep. Dus moest echt de eerste 5 weken, of misschien wel 6 (ben dat nu al vergeten :107: ) op platte schoenen lopen......

Dus kan me voorstellen dat die ene bij jou de scooter niet leuk vindt!!

Dat 'zakkende' gevoel heb ik nu soms nog bij het rechtkomen uit bed. Niet echt prettig, maar het wordt wel steeds iets minder!

Dat verkrampende gevoel, is dat net of je bijvoorbeeld iets heel bitters drinkt/eet en dat je zo een soort tintelend gevoel in je mond krijgt, maar dan nu naast je borst? (zo voelde het bij mij tenminste een beetje... beetje trekkend ook)

Wel fijn dat het al wat beter gaat, maar idd, het woord GEDULD, kunnen we niet meer horen na de bv :44:

xx BB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi BB,

Ja hakken, ben er gek op, barst ervan maar nu even niet! :D

Zakkende gevoel met uit bed komen ken ik ook ja, maar dat wordt met de dag minder gelukkig.

Dat verkrampende gevoel bij mij is niet wat jij beschrijft. Weet niet of je huisdieren hebt, maar als mijn hond een inenting krijgt dan trekt ie op dat stuk zijn vel bij elkaar, vraag me niet hoe maar hij flikt het, dat zie je helemaal rimpelen en daarna als de naald eruit gaat weer ontspannen. Dat voel ik maar dan zonder de zichtbare rimpeling.l

Er is ook een verschil te zien aan de zijkant van mijn borsten, aan de rechter kant loopt het helemaal mooi rond en aan de linkerkant mist daar een stukje ronding. Je ziet ook dat mijn vel daar strakker staat. Ik zal straks even een foto maken om te laten zien wat ik bedoel.

Geduld? Pffff!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey P,

Heb ook iets gelijkaardigs, bij mijn second opinion werd me gezegd dat dit door de plaatsing kwam. ( spier had iets verder losgemaakt moeten worden naar binnen toe, nu zou de 1 eigenlijk in een iets te kleine pocket zitten )

Maar had geen pijn zoals jij beschrijft, enkel het zicht van de bolling hebben we gemeen :)

Denk gewoon dat we teveel naar details kijken, dat t eigenlijk heel gewoon is dat ze verschillend zijn hoor!

Maar de vraag is in hoeverre het je stoort... Denk gewoon, zeker in ons geval na een wissel, dat we het misschien gewoon te perfect willen?

En net zoals alle andere zeggen: geduld!!! Ze gaan nog anders vormen :)

Ben een slecht voorbeeld als t daarop aankomt, maar vrees dat t in de meeste gevallen toch het enige antwoord is :)

Grtz

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Kaatje,

Ik heb net even 2 fotos erop gezet, 1 van het litteken links en een van dat `gekke` rechte stukje.

Als je naar die foto van de zijkant kijkt zie je net schuin onder die blauwe plekjes een recht stukje lopen van mijn zijkant direct naar mijn borst.

Dat is dus wat zo zeer doet en wat helemaal doortrekt, wordt ook niet minder. Pijn onder borst van litteken is er ook nog steeds.

Lijkt wel of er iets vastgenaaid zit wat los wil.

Dat het met een wissel niet perfect is vind ik ook niet erg, dat `stukje´ maakt me ook niet zo veel uit en dat de littekens niet de mooiste zijn ook niet maar ik wil er geen pijn aan blijven houden.

Heb vandaag besloten dat ik morgen even naar het ziekenhuis bel of ik eerder terecht kan, wie weet moet er iets aan gebeuren en zit het over een maand `te vast` ofzo.

De vorm van linkerborst is aan de zijkant waar het litteken zo bij elkaar getrokken zit ook niet mooi rond, je ziet echt dat onderkant van mijn borst naar binnen getrokken wordt.

Ik ga morgen effe bellen, zie wel wat er van komt!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.