Ga naar inhoud

rimpeling prothese - lipofilling operatie


Pam A

Aanbevolen berichten

Vanmorgen ben ik in de Velthuiskliniek in Rotterdam geoperereerd (het heet 'nabehandeling') omdat er na mijn borstlift met prothese (275 CC) van 16 december 2011 helaas vrij snel rimpelvorming zichtbaar werd. Met name aan mijn rechterborst. De bedekking leek te weinig en er waren een tweetal manieren om hier van af te komen: prothese er uit en alles achter de spier plaatsen of lipofilling: de borst inspuiten met lichaamseigen vet wat op een andere plaats in het lichaam weggehaald is. Ik heb dus voor de laatste optie gekozen omdat die het minst ingrijpend was en ik verder heel tevreden ben over de vorm, grootte en flexibiliteit van mijn nieuwe borsten. Deze operatie is overigens helemaal kostenloos omdat de PC / Velthuiskliniek ook vond dat het niet goed genoeg was. Hier heb ik geen moment moeilijk over hoeven doen (erg lekker).

Vanmorgen moest ik er om half 10 zijn. Nuchter en mijn 2 tabletjes ingenomen (1 tegen misselijkheid en 1 ontstekingsremmer).

Eerst op de foto en wat gesprekken met anaestesist, verpleegkundigen en de arts (dr. Klepetco). Dr. Klepetco vroeg me op welke plaatsen ik het vet wilde laten wegzuigen (binnenkant bovenbenen) en is vervolgens met stift de plaatsen gaan aftekenen en ook gaan aftekenen waar de 'rimpels' zichtbaar waren en er dus opvulling moest komen.

De operatie zelf ging prima. In begin wel lekker 'geslapen' en op de helft van de operatie wel in een soort 'roes' er bij geweest. Ik voelde dat het vet weggezogen werd, maar mijn benen waren plaatselijk verdoofd dus pijn deed dit niet. Ook voelde ik wel het 'gepor' bij mijn borsten. Maar alles pijnloos. Daarna (uurtje onder de pannen geweest) naar de recouverkamer waar ik al snel aan de thee, kaakjes en beschuit zat. Wel werd mijn bedje tot 40 graden verwarmd, want ik had het me toch een partij koud. Lekker klappertanden en helemaal beven.

Om half 2 werd ik weer opgehaald door mijn man en nu zit ik, gehesen in sexy (not....wel een open kruis :-) ) wielrenbroek/steunbroek op de bank. Deze broek moet ik minimaal een week dag en nacht dragen (mogelijk 2 weken).

Mijn borsten moet ik goed warm houden en het liefst of geen bh of een hele soepele bh aandoen (dus pertinent geen sportbeha).

Het is nl. de bedoeling dat de vetcellen zoveel mogelijk 'ruimte' krijgen om zich vast te nestelen en niet af te breken.

Volgende week moet ik op controle en de week daarna nog een keer. Zal wat fotootjes plaatsen. Ben benieuwd hoe het er uiteindelijk (na 3 maanden) uit komt te zien omdat zeker een derde van het vet niet zal hechten en dus zal 'oplossen'. Mocht het niet voldoende zijn, dan is een 2e behandeling nog nodig.

Er is overigens 80 cc vet weggehaald waarvan 50cc rechts ingebracht en 30cc links...

Ik schrijf dit topic met name omdat er misschien andere dames zijn met deuken, rimpels etc. waar dit een oplossing zou kunnen bieden die minder intensief is dan een wissel!!

Ga nu ff een dutje doen op de bank, ben nog wat slaperig!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Lucky71

Hey Pam,

hoop zo voor je dat dit het gewenste resultaat geeft.

Ben erg benieuwd naar de foto's. Dus nu is het omgedraaid, een strakke steunbroek aan en van boven los in het hok hahaha.

succes

Link naar reactie
Delen op andere sites

*** Hey,

Wat fijn dat het achter de rug is! Nu hopelijk een supergoed herstel! En hopelijk ben je net zo tevreden over je filling dan ik (maar dan in de neus-mondplooi). Hebben ze er ook extra ingedaan (overcompensatie?), en heb je al gezien hoe je benen er nu uitzien? (heeft ie daar extra afgezogen of alleen het benodigde vet?) Succes met die broek, ik ken t, met dat open kruis naar het toilet..brr bah haha.

Ben ook erg benieuwd naar je foto's! Je vertelde een tijdje geleden dat het wel iets minder was geworden he?

Groetjes van Ingrid.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi meiden, bedankt voor de reacties! Ik hoop er het beste van!! Ze hebben wel wat 'overcompensatie' gedaan omdat een deel van het vet inderdaad toch nog afbreekt. Het ziet er allemaal voller uit. Rechts heb ik nu wel een nieuwe bobbel (dit keer geen deuk), maar volgens de verpleegkundige die me gisteren gebeld had, kan dat er bij horen omdat het vet zich nog moet zetten. Volgens mij hebben ze tussen mijn benen weggehaald wat ze nodig hadden, maar kon er ook niet veel meer afgezogen worden. Ik zie het idd al wel (mooi meegenomen). Het is daar nu een slagveld (rood/paars, zwellingen, bobbels) en ik heb een super sexy (not) steupbroek met open kruis aan, haha!

Ik zal dit weekend foto's plaatsen

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weeks later...

Hallo,

Wat fijn dat je chirurg het zonder problemen voor je wil oplossen!

Ik duim voor je dat het resultaat naar wens zal zijn.

Ik heb 1 okt vorig jaar mijn BV gehad bij Plovier. (450cc 85% filled)

Ben er erg tevreden over, maar helaass heb ik ook rimpels. Aan 1 kant ook in rust stand te zien en vooral voelen (!) zeg maar. Aan de andere alleen bij bukken te zien/ voelen.

Ik ben er nog niet uit of ik hier wat mee wil.

Het is alleen wel zo dat ik niet topless ga, omdat ik me ervoor schaam. Wil wel een iets meer bedekkende bikini zodat het niet gezien kan worden.

Liefs Janine.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo dames,

Ben nu ruim 3 weken verder en het vet is inderdaad wat 'geslonken'. Als ik heel goed kijk zie ik het rechts weer een beetje (moet je wel met vergrootglas boven staan).

Het uiteindelijke resultaat wordt niet meer anders na 3 maanden. Hoop echt dat het resultaat zo blijft, anders moet ik mogelijk nog een keer (daar waarschuwde de PC me al voor dat het mogelijk niet in een keer zou lukken.

Ik wacht rustig af..het is in ieder geval nog veel beter dan het eerst was.

De steunbroek hoefde ik maar ruim een week aan te hebben gelukkig. De blauwe plekken daar zijn nog steeds zichtbaar, duurt lang he?! Had er wat harde plekken bij mijn lymfeklieren aan de binnenkant van mijn linkerdij, maar dat kan horen bij liposuctie. Bovenbenen wel tikkie dunner, maar niet heel opvallend hoor. Sport wel weer gewoon, dus alles weer bij het oude.

Over paar weekjes laat ik wel weer weten hoe het er voor staat. Dan zal ik ook weer terug moeten op controle en zal de arts wel bekijken of het voldoende goed gelukt is!!

Janine, ik herken je verhaal heel erg. Dat had ik zelf ook. Ik voel het nu nog steeds wel, maar het is dus niet/nauwelijks zichtbaar meer. Ligt een klein vetlaagje over..

Groetjes,

Pam A

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.