Ga naar inhoud

Reuma en borstvergroting?


Aanbevolen berichten

Hoi meiden,

Ik heb gister een eerste consult gehad met een plastisch chirurg.

Ik heb reuma en nu bleek in het gesprek dat ik eerst met mijn reumatoloog moet overleggen of ik wel een borstvergroting kan en mag.

Ik schrok hier nogal van, omdat ik net voor mezelf zover ben de borstvergroting te laten doen.

Heeft iemand van jullie hier ervaring mee? Is de kans op afstoting veel groter?

Of krijg je meer last van ontstekingen, voor lange tijd of alleen tijdens de herstelperiode?

De plastisch chirurg kon me hier verder niet heel veel over vertellen, ik moet echt naar mijn reumatoloog.

Ik ga dat ook echt doen, maar ik vroeg me af of iemand er misschien ervaring mee heeft.

Ik kan er verder op internet ook niet echt informatie over vinden, hier op het forum verder ook niet.

Ik zou het heel fijn vinden om wat reacties te krijgen.

Dank alvast!

Groetjes, Laa

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb wel eens zoiets gelezen, maar dat was een soort kans op reuma verhaal en veel meerdere dingen, zoals autoimmuumziektes, ademhalingspriblemen enzovoorts. Het is wel idd verstandig om dit goed uit te pluizen bij je reumatoloog. In de wachtkamer van m'n consult zat er een dame die hartproblemen heeft. Tja die wil ook graag mooie borsten net als ieder ander. Ik hoop dat je goed geïnformeerd wordt en je wens in vervulling kan gaan. Misschien is het mogelijk dat ze de mcghan adviseren. Is wel in de duurdere klasse, maar t meest veiligst naar horen zeggen. Succes meid.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Laatje,

Goede vraag, al zou ik het antwoord niet weten. Wat ik me wel kan voorstellen is dat er misschien een verhoogde kans is op kapselcontractie rondom je borstprothesen als je reuma hebt. Het lichaam vormt een kapsel om elk vreemd 'iets' in je lichaam, dus ook om de siliconeprothesen. Dat kapsel bestaat uit bindweefsel. Er zijn vele soorten Reuma en bij bepaalde soorten komt volgens mij een verhoogde aanmaak van bindweefsel voor. Hoe dit precies in z'n werk gaat, weet ik ook niet, maar ik kan me voorstellen dat de plastisch chirurg eerst moet weten, welke soort reuma je hebt, en of deze soort een verhoogde kans geeft op die kapselcontractie. Daarom zul je op controle moeten bij je reumatoloog.

Dat is de enige logische verklaring die ik me kan bedenken.

xx BB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Laatje,

Goede vraag, al zou ik het antwoord niet weten. Wat ik me wel kan voorstellen is dat er misschien een verhoogde kans is op kapselcontractie rondom je borstprothesen als je reuma hebt. Het lichaam vormt een kapsel om elk vreemd 'iets' in je lichaam, dus ook om de siliconeprothesen. Dat kapsel bestaat uit bindweefsel. Er zijn vele soorten Reuma en bij bepaalde soorten komt volgens mij een verhoogde aanmaak van bindweefsel voor. Hoe dit precies in z'n werk gaat, weet ik ook niet, maar ik kan me voorstellen dat de plastisch chirurg eerst moet weten, welke soort reuma je hebt, en of deze soort een verhoogde kans geeft op die kapselcontractie. Daarom zul je op controle moeten bij je reumatoloog.

Dat is de enige logische verklaring die ik me kan bedenken.

xx BB

En ik vergeet nog iets, de ontstekingsgevoeligheid van dat bindweefsel speelt misschien ook een rol.... Ik zit zo maar even te brainstormen.....

Hoop dat je snel terecht kunt bij je reumatoloog!

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb fibromyalgie , spierreuma dus en negen maanden geleden een bv gehad, ik heb niet meer pijn of andere klachten gekregen..

ik weet niet hoe het zit met andere vormen van reuma, ik zou zeggen laat je goed informeren!!

ik heb trouwens ook masthopatie en heb me daarover wel van te voren laten informeren, ik had geen vrouwen gevonden waarbij de klachten verergerden door de bv,

dus ik heb het risico genomen, en het gekke is dat ik juist van die klachten veel minder last heb....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank jullie voor jullie antwoorden!

Door de rare week nu met Hemelvaart heb ik mijn reumatoloog nog niet kunnen bereiken, dus moet tot volgende week wachten om een afspraak te maken.

Ik heb inderdaad ook verhalen gelezen waarbij juist na een borstvergroting reuma-klachten optreden.

Als de klachten voor mij van korte aard zouden zijn, ga ik er echt voor.

Wat ik wel lastig vind is hoe mensen in mijn omgeving er nu op reageren. Veel stonden al niet achter mijn beslissing, en dat is nu alleen maar meer geworden eigenlijk. Ook omdat ik een eigen zaak heb en dus een tijdje niet zal kunnen werken, waardoor er geen inkomsten zijn.

Ik zou zo graag willen dat ze begrijpen hoe ik me voel zo.

Over dat bindweefsel zal ik zeker ook vragen stellen aan mijn reumatoloog!

Ik ga erachter aan, en als ik meer weet zal ik het posten. Wie weet helpt het andere meiden met een zelfde soort vraag.

Groetjes Laa

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jolly, ik had over je antwoord heen gelezen!

Fijn te horen dat jij er zelf geen last van hebt gehad. Heb jij een ernstige vorm van ontstekingen?

Geeft me toch een beetje hoop, ookal heb ik een totaal andere soort reuma.

Ik weet alleen niet wat masthopatie is? Maar fijn dat je ook daar minder last van hebt!

Groetjes Laa

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi la, ik ben 2wk po en heb ook een eigen toko. Je moet t gewoon als vakantie zien. Dan komt er ook niks binnen. Je werkt flink je de pestpokke ervoor en erna. Tja erna is een domper, maar je moet door hè?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.