Ga naar inhoud

Wanneer mogen pleisters er af en mag je beginnen met smeren/masseren?


Aanbevolen berichten

Ik heb op 8 mei mijn BV laten doen bij Dr. Canneyt in Gent. Er is 300cc onder de spier geplaatst.

Tot nu toe heb ik eigenlijk weinig last gehad, alleen een soort van spierpijn gevoel.

Een borst is nog wel wat gezwollen en blauw, maar dat begint nu ook weg te trekken.

Mijn vraag is wanneer ik de pleisters er af mag halen en wanneer ik mag beginnen met smeren van littekencreme??

Daar heeft de arts eigenlijk niks meer over gezegd. Ik moet pas over een maand terug komen.

Wie weet het???

Groetjes!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Even denken hoor ... ben na 14 dagen naar de huisarts geweest om de knoopjes eraf te halen .

En toen heb ik gewacht tot de korstjes er vanaf waren voor dat ik met litteken creme ging smeren ...

Mn boven kant van mn borsten al vanaf dag 2 met amandel olie met vitamine e erin ,heb ik gedaan voor evtueele striae .

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb het staan op de "gebruiksaanwijzing"die ik mee kreeg.

Na twee weken worden de plijsters verwijderd en eventuele nog niet opgeloste hechtingen.

Vanaf die dag mag je met een vette creme gaan smeren. Een week later moet je smeren met knijpbewegingen

over het liteken om hem soepel te maken :D

Gr Nana

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je ruwe protheses hebt gekregen, dan hoor je deze naar zeggen helemaal niet te masseren.

En je litteken mag je pas beginnen met smeren als de wond helemaal dicht en korstvrij is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ok, apart...bij mij stond dat op de brief...had het trouwens niet over de prothese maar over het litteken.

Deze zou je in week 3 met een knijpbeweging moeten insmeren met een vette creme...stond er....

Tja....

Zal het dinsdag, op mijn afspraak dan nog maar even vragen..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Van mijn pc mocht ik direct na het verwijderen van de knoopjes beginnen te smeren. De wondjes waren toen al wel dicht, maar er zaten nog wel wat korstjes op. Dit was 6 dagen po.

Er zijn veel verschillende richtlijnen aangaande het smeren van littekencreme heb ik gemerkt.

Je mag geruwde protheses inderdaad niet masseren, omdat je hiermee het proces van inkapselen kan verstoren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.