Ga naar inhoud

Pietjepuk : 28 juni 2012 : Dr. Moojen-Zaal : Velthuis Kliniek


Aanbevolen berichten

Hoi allemaal,

Sinds kort nieuw hier op het forum en heb inmiddels redelijk wat gelezen (het vragenhoekje en complicaties heb ik helemaal uitgelezen en ben nu bezig met het algemene info forum). Heb er echt al heel veel aangehad en voelde me hierdoor ook voorbereid op mijn consult.

Ben 1.67 en weeg 56 kilo en heb een 75A (soms AA, soms B). Wou een mooie volle B en heel misschien een kleine C. Afgelopen donderdag ben ik geweest bij de Bergman Kliniek bij de heer de Blecourt. Ik had al begrepen dat hij heel kort en enigszins afstandelijk was. Stond voor 15 minuten ingepland en hij stelde direct wat medische vragen (lengte, gewicht, medicijnen en veel sporten).

Daarna keek hij even naar mijn borsten, meette wat centimeter, bewoog mijn borsten op en neer en ik mocht protheses passen. Kreeg 300cc en 240cc en vond eigenlijk de 240 het mooist (de 300cc vond ik echt wel te groot). Hij gaat tijdens de operatie kijken wat het mooist zou zijn tussen de 200 cc en 260 cc. Op zich snap ik dat wel, ben blij dat hij voor het mooiste resultaat gaat maar vond het ook wel een beetje raar want het is toch 60cc verschil (volgens hem 1/3 cupmaat).

Plaatsing voor de spier want ik had genoeg borstweefsel. Ik was altijd in de veronderstelling dat je daar genoeg vetweefsel voor moet hebben en zelf vind ik dat eigenlijk niet. Ben op zich blij met voor de spier want ik sport heel veel, maar wil niet achteraf randen zien. Hij gaf aan dat hij dual plane alleen bij 70AA/A deed. Zouden ook ronde protheses worden, want druppelvormig gebruikte hij alleen voor reconstructies.

Hoewel ik dus wist dat hij zo kort zou zijn,viel het me best tegen. Als hij voor de spier en rond zou hebben gekozen omdat dat het beste bij mijn borst zou passen prima. Maar nu kwam het zo over dat het rond en voor de spier moest zijn omdat hij zelf bepaalde regels/werkwijze had.

Nu weet ik het dus even niet meer!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja dat sowieso. Heb binnenkort nog een gesprek bij Contour Kliniek. Vind het alleen zo jammer dat ik nu dus niet kan onderscheiden of hij deze keuze heeft gemaakt op basis van mijn borsten of omdat hij vind dat het altijd rond moet zijn. Op de een of andere manier zit het een beetje in mijn hoofd, ben er toch wel heel erg mee bezig.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi,ik denk dat hij wel weet wat mooi is alleen kan hij dat wel rustig uitleggen,je kan ook eens een afspraak maken bij dr.koopman ook bij Bergman hij schijnt een van de beste plastichirurg te zijn van Nederland...............weet het net hoor

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zelf heb ik druppelvormige protheses en vind ze heel natuurlijk, jou maten komen er overheen met de mijne,

Ben zelf bij ACCZ kliniek in Zeist geweest en daar namen ze alle tijd voor je.

succes gewoon bij een ander of nog bij meer gaan kijken net zo lang tot jij er een goed gevoel aan overhoud

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Goldygoldlocks

Je moet doen waar jij je goed bij voelt.

Ik ben zelf geholpen door dr koopman bij de Bergman kliniek. En ik denk dat ik jouw gevoel wel begrijp, want ook deze man is kort van stof, maar op de een of andere manier hadden mijn man en ik heel veel vertrouwen in zijn capaciteiten.

Bij ons gaf hij ook meteen de nadelen en risico's aan en daardoor hadden wij ook zoiets van tja dit is eerlijk.

Ook ik heb getwijfeld in mijn keuze in cc. Ik had zelf 75aa/a en wilde niet al te gek groot. 240 vond ik net te klein en 300 te groot. Dus wordt het dan 260 of 280? Koopman gaf mij aan dat als ik exact het effect van de pasprothese zou willen bereiken er bij de echte implantaten meer cc gebruikt moeten worden, dus als je 300 cc mooi vind en precies die dat je 325 nodig hebt omdat de pasprothese puntiger is dan de normale.

Ik heb uiteindelijk gekozen voor 280 cc ik ben nu 5 dg po en ik kom denk uit op c.

Mij is gezegd dat er liever net met anatomische protheses gewerkt wordt omdat deze kunnen draaien.

Hoop dat je hier wat aan hebt. Ik zou iig zeggen jij moet wel vertrouwen in de pc hebben want hij is toch degene die het mooi moet maken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nu heb ik aanstaande dinsdag weer een consult maar dan elders en ben mezelf helemaal aan het opvreten van de zenuwen! Vind het nog zo lang duren en ondanks dat ik al een consult heb gehad ben ik nu alleen maar nog zenuwachtiger! Pff kan niet wachten.....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ben geweest bij een andere pc en hij adviseerde juist het tegenovergestelde. Anatomische protheses dual plane geplaatst! Hij was wel heel duidelijk en legde alles heel goed uit, dat was wel fijn. Maar ook hier weer niet gekozen voor plaatsing en vorm op basis van mijn borst maar op basis van gebruik. Nog voordat ik gezien was werd mij al verteld dat ze alleen maar plaatsingen via dual plane deden.

Dus nu kan ik kiezen:

- rond voor de spier 260/280 cc

- anatomisch dual plane 300 cc

Maar heb dus geen idee wat het beste is en waar ik vanuit moet gaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik denk dat je met genoemde methoden en aantal cc ongeveer dezelfde cupmaat zult bereiken.

Voor wat betreft de manier van plaatsing en het soort prothesen zul je zelf je voorkeur moeten gaan bepalen.

Iedere vorm heeft zo z'n voor en nadelen.

Ikzelf heb bijvoorbeeld niet voor dual plane gekoze,n omdat het herstel veel langer duurt en de prothese sneller slijt

doordat deze meer te verduren heeft.

Het resultaat echter is wel iets natuurlijker ......

Neem alles in overweging en ga desnoods bij nog een andere pc op consult,

ik ben op drie verschillende lokaties op consult geweest en heb uiteindelijk de gulden middenweg gekozen.

De adviezen kwamen redelijk overeen op het verschil in cc na.

Het is ook belangrijk dat je wel een goed gevoel hebt over de pc in kwestie.

Heel veel succes met je verdere orientatie!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het belangrijkste is dat jij een goed gevoel over je consult hebt. Als je dat nog niet hebt, zou ik gewoon nog eens verder kijken. Je moet er voor 100% vertrouwen in hebben, dat had ik na mijn consult ook en was helemaal overtuigd van mijn PC.

Succes met je zoektocht/beslissing

Link naar reactie
Delen op andere sites

Thanks! Het voelt ook wel een beetje alsof ik moet kiezen tussen twee 'kwaden'. Voor de spier lijkt me heel fijn ivm het herstel en begrijp dat dit het meest natuurlijkst is. Maar aan de andere kant wil ik ook geen risico voor bolling/rimpels. Ik ga gewoon nog een consult plannen ergens, hopelijk wordt het dan 1/2 qua adviezen en helpt dat me beslissen!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je zegt goed voorbereid aan de consults begonnen te zijn met een gedacht van wat je wil/niet wil .

Wat was jouw gedacht dan , als ik vragen mag ?

Op dat gebied zat ik meteen op dezelfde golflengte als de chirurg : die raadde me eigelijk aan wat ik in mijn hoofd had .

Ik wou een 'natuurlijk' rezultaat maar anatomisch schrok mij af om verschillende redenen < ook al lees je hier verhalen van dames die héél tevreden zijn met anatomische protheses hoor .

Bij mij zijn er dus ronde protheses dual plane geplaatst mét een natuurlijk rezultaat (voor- en na foto kan je zonder ww zien in de gallerij) .

Je zegt dat je veel sport , dan lijkt dual plane nogal "heftig" . Het is niet dat mijn borsten met alle bewegingen alle kanten opschieten maar bij bepaalde dingen (deel hard duwen/trekken) toch een beetje . . Bij dual plane wordt je borstpier redelijk beschadigt wat een langer herstel vraagt . Toch dingen om rekening mee te houden vind ik . Lees dan nog eens de redenen van Senna om niet voor dual plane te gaan ...

En nee , bolling heb ik niet (heb laag profiel) maar rimpeling toch een beetje onderaan (het gedeelte waar de prothese op de spier zit .

Keuze's zijn persoonlijk , ook voor de chirurgen .

Het is gewoon een feit dat elke chirurg een eigen werkwijze heeft (waar hij/zij) dan - hopelijk - het beste in is en zullen daar dan ook voor kiezen als ze vinden dat het bij de patiënt mogelijk is . Daarbij komt dat klinieken vaak contracten hebben met merken van protheses .

Het rezultaat , de pijn , het herstel is moeilijk in te schatten .

't Is allemaal wikken en wegen en dan gaan voor hetgeen waarbij jij je't beste voelt .

Want dat is het voor ons , als leek , toch een beetje : afgaan op het gevoel .

Zo , nu ben je nog geen stap verder dus wens ik je veel succes met de zoektocht :106:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank voor je reactie B-cupje. Ik had van te voren na het lezen op internet eigenlijk verwacht dat het een dual plane plaatsing zou worden. Mijn eigen borsten hebben enkel volume aan de onderkant, aan de bovenkant niets. Je kan ook een paar botjes zien tussen mijn borsten, dus ik ging er eigenlijk automatisch vanuit dat plaatsing voor de spier niet zou kunnen omdat ik te weinig vet/borstweefsel heb aan de bovenkant.

Na het lezen hier van alle verhalen omtrent dual plane en dat het zo heftig is en ze kunnen verspringen was ik daar wel een beetje bang voor geworden. Dus had ik stiekem toch wel de hoop dat ik net genoeg had voor plaatsing voor de spier. En toen de pc dat zei was ik ook heel blij daarmee (heb eerst afgewacht wat de pc adviseerde). Maar achteraf ben ik gaan twijfelen omdat ik hier ook wel lees over meiden die bij plaatsing voor de spier last hebben van rimpelingen en randen. Dat wil ik natuurlijk niet. En ik ben dan ook wel een beetje bang voor de bolling aan de bovenkant bij rond voor de spier (dat je de overgang zo goed kan zien).

De tweede pc ging eigenlijk gelijk voor dual plane, werd mij in het voorgesprek al gezegd dat ze alleen dual plane plaatsingen deden. Hij heeft ook wel uitgelegd waarom en dat kon ik allemaal ook wel volgen, maar hij deed wel heel makkelijk over het herstel. Zou ook gewoon mijn armen boven mijn hoofd mogen doen en na drie weken weer rustig kunnen sporten.

Heb het er met mijn vriend over gehad en die wou eerst niet dat ik het dual plane zou doen omdat ze dan zo in de spier vroeten. Maar toen ik hem wees op de risico's van rimpeling was hij juist wel weer voor dual plane. Heb ook geprobeerd om foto's te bekijken, maar ik zie het verschil met dual plane en plaatsing voor de spier niet zo goed. Soms vind ik ze beide mooi, soms dual plane wel en dan weer niet en soms voor wel en ook weer niet. Je weet natuurlijk nooit hoe het er na de operatie uit zal zien.

Wat nog wel van belang is, is dat ik op mijn werk wel ong 5 weken weg kan blijven. Ik heb dus best lang de tijd om te herstellen. Maar ik wil ook niet onnodig mijn spier 'beschadigen' als het niet hoeft.

Ik denk dat ik anders nog een keer naar de eerste pc ga om toch wat meer vragen te stellen en misschien dat het mogelijk is om anatomisch voor de spier te plaatsen, zodat ik iig die rand niet heb.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik denk dat je het voor jezelf al hebt besloten! ;) het blijft moeilijk, misschien tot op het laatste moment.

In de hele borstvergrotende-operatie-cyclus krijg je twijfels en onzekerheden.

Van het ene dilemma naar het ander.

Heel veel succes!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Pietjepuk

Ik heb zelf plaatsing voor de spier, maar niet omdat dat de eerste keuze was van mijn plastisch chirurg. Ik zou eigenlijk rond 450 cc medium profile volledig achter de spier krijgen. Tijdens de operatie bleek echter dat dit een double bubble zou opleveren en daarom is mijn spier weer gehecht en is de prothese voor de spier geplaatst! Ik heb genoeg vetweefsel van mezelf, volgens de meting, dus het zou geen problemen mogen geven.

Als ik in jouw verhaal hoor dat je je ribben kunt zien tussen je borsten, dan zou ik absoluut niet voor vóór de spier kiezen!! Dual plane is dan misschien wel heftiger in herstel, maar uiteindelijk zul je daar dan wel gelukkiger mee zijn, dan dat je over 3-6 maanden putjes, deukjes en uiteindelijk rimpels zult gaan zien! Bij mij is het ook nog afwachten hoe het gaat worden, maar ik heb wel het volledige vertrouwen in mijn pc en vind het heel goed dat hij goed uit zijn doppen gekeken heeft tijdens de operatie!!

Een pc die op basis van routine een plaatsing op een bepaalde manier wil doen, lijkt mij niet altijd zo handig, zeker als het voor de spier wordt gedaan zonder een meting van je eigen vetweefsel. Het gaat echt om de persoon en je moet je ook behandeld voelen als een persoon. Mijn eerste consult duurde 45 minuten, mijn tweede consult een dik half uur. Ik heb al mijn vragen kunnen stellen, heb ook gevraagd waarom hij bepaalde dingen wilde doen etc. Ik wist voor ik geopereerd zou worden hoeveel cc, welk profiel en welk merk prothese het zou worden, ook dat het rond werd. Ik wist ook welke diameter mijn borst was en hoe breed de prothese zou zijn, de projectie enz..... Zodat ik zelf al eens kon kijken hoe dat bij anderen viel.

Met volledig vertrouwen in mijn pc, ben ik de operatie aangegaan en voor minder zou ik het niet gedaan hebben!! Als jij een slecht gevoel hebt bij je consult, moet je het gewoon niet doen! Je gaat voor een schoonheidsoperatie niet kiezen uit een van de twee als je bij beide je niet serieus genomen voelt toch??

Plan een derde consult en voor mijn part een vierde of vijfde en zoek zolang door naar een goede arts waar je je uiteindelijk goed bij voelt.

Als je hier op het forum naar foto's kijkt, kijk dan ook door wie ze gemaakt zijn en hoe de vóór situatie was. Hoe het verloop was enz.

Dat je van je werk 5 weken vrij kunt krijgen, dat is geweldig, dan staat alles open en kun je ook voor dual-plane gaan, zonder je druk te hoeven maken dat je geen goed herstel zou krijgen.

Een spier is te trainen he, en die krijg je heus wel weer sterk genoeg!

Laat je goed adviseren en ga niet zelf dokteren en denken dat het ene of het andere beter bij jou is.

Heel veel wijsheid gewenst!

xx BB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou derde consult gehad bij Velthuis kliniek! Was een fijn gesprek, alles duidelijk uitgelegd en foto's laten zien. Wel dual plane plaatsing omdat ik te weinig weefsel aan de bovenkant heb en anatomische protheses. Ze zei zelf 280 cc of 315 cc en op basis van mijn reactie adviseerde ze me voor 280 cc te gaan. Normaal gesproken voor het grootste, want verwaarloosbaar verschil en iedereen wil toch iets groter maar omdat ik twijfelde of ik ze niet te groot vond (de pasprotheses dan), toch de kleinere geadviseerd. Maar ik heb nog even bedenktijd haha!

Kon me er in vinden en vond dit consult toch wel de beste (hoewel drs koeijers ook heel fijn was). Doorslaggevend vond ik dat ze gaat plaatsen wat we vooraf bespreken en dat ze dus niet tijdens het consult gaan beslissen hoe of wat. Voor mij persoonlijk vind ik dat heel prettig, anders zou ik de hele tijd tot aan de operatie me afvragen hoeveel er in gaat en dan achteraf denken had ze maar.. Daar ben ik iets te gevoelig voor.

En heb toch besloten om het bij dual plane te houden. Kan wel kiezen voor de chirug die voor de spier wil plaatsen, maar dan zou ik toch te bang zijn voor randen en rimpeling.

28 juni is de dag en heb het zojuist op het werk verteld en mijn baas reageerde superfijn. Mag herstellen zolang ik wil en als ik me beter voel eerste halve dagen werken, echt heel fijn dus!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat fijn dat ze zo reageren op je werk!

Ik heb 3mei een consult buik dr Moojen-Zaal. Ben heel benieuwd want ik lees veel positieve reacties ook mbt het herstel traject wat ze opgezet heeft

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je moet gaan voor datgene waar JIJ je goed bij voelt meisje (zowel het aantal CC's als de manier van plaatsen en het contact met de PC)

Een arts die weigert anatomische te plaatsen doet dit enkel uit gemakzucht of onkunde (anatomische zijn u éénmaal moeilijker precies te plaasten)

Een arts die enkel maar dual plane plaatst, doet dit vaak net zo goed uit gemakzucht, routinewerk is nu éénmaal gewoon makkelijker.

Een goed consult houdt in dat de PC naar je luistert, je voorstelt wat het beste zou zijn voor je, rekening houdt met wat jij wil en je verduidelijkt waarom je beter zijn/haar advies zou opvolgen dan toch te gaan voor datgene wat jij in gedachten had.

Link naar reactie
Delen op andere sites

heeey,

Ik heb ook dual plane en het herstel is mij mee gevallen. Nu ben ik nog maar ruim 2 weken PO maar het viel mij reuze mee. Ik had alleen een beetje spierpijn.

Bij mij was t vel ook erg dun dus dual-plane was een mooie optie, mn pc raadde het af om op de spier te doen. Het resultaat vind ik mooi, natuurlijk.

Mijn pc raadde mij 300-330 aan. Ik neigde ook meer naar 300 dan 330 ook omdat ik niet te groot wilde. Uiteindelijk is er 335 ingekomen en het ziet er prima uit. De pc heeft goed naar me geluisterd. Die kleine cc's meer maakt echt niet een groot verschil!

Ik hoop dat je wat aan mn verhaal hebt,

Groeten roling

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weeks later...

Ik weet niet zo goed waar ik dit moet plaatsen, dus vandaar maar hier.

Mijn operatiedatum staat vast, 28 juni word ik geopereerd. Ook de aanbetaling is al gedaan. Maar nu begin ik toch ineens zo ontzettend te twijfelen dat ik er zelfs een beetje spijt van heb.

Of ik het wel moet doen want ik ben nu gezond en je weet maar nooit hoe ik erop zal reageren, wil ik het wel echt en zit ik me niet aan te stellen, mijn a cupje is toch ook prima, nu heb ik mooie borsten en wat nou als het straks mislukt, zijn eventuele complicaties het wel waard, zou ik er ziek van kunnen worden, hoe reageer ik op de narcose, straks zijn ze heel groot of juist te klein. Nu komt mijn vriend er ook nog mee dat hij een concert heeft dezelfde avond als mijn operatiedag en niet vast staat of hij me kan halen, heb hier gewoon wakker van gelegen.

Er schiet van alles door mijn hoofd en ik twijfel er nu zo door, terwijl ik dit alles eerst allemaal goed overdacht had. Het lijkt wel alsof het betalen het ineens zo echt maakt dat ik er van in de stress schiet. Herkent iemand dit?

Want als ik me door mijn gevoel nu laat leiden zou ik het zo afzeggen terwijl ik wel weet dat ik het wil.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik ken het voel meid,

Ik had ook een afspraak gemaakt, enorm getwijfeld nadien, triestig geweest en dan maar terug afgebeld omdat ik echt 100% zeker wou zijn.
Na een week nadenken en enorm huilen omdat ik nu toch bij men kleine borstjes ging blijven zitten ben ik teruggekrabbeld en heb teruggebeld, ik mocht 2 dagen later al geopereerd worden. Nu ben ik 3 dagen na de operatie en ik voel me wel goed, nog steeds onzeker door de kwaaltjes.
Maar als ik de foto's van voor de operatie zie... amai... dan ben ik enorm blij dat ik het gedaan heb.

Praktische problemen kunnen opgelost worden, maar alleen jij zal voelen als je er klaar voor bent of niet.
Maar ik denk ook dat je er geen spijt van zal krijgen.

Groetjes khg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ook ik ken het, heb enorm getwijfeld ook omdat ik weinig steun kreeg van de enige vriendin die wel wist dat ik het zou doen.

maar deze droom/wens had ik al zeker 13 jaar en dat liet ik nu niet zomaar ff door een vriendin die al een goed gevulde boezem heeft van me afpakken, ik ben heel erg blij dat ik het heb gedaan.

Volgens mij is het ook een normale reactie, je zult meer van dit soort momenten hebben, ik was bijvoorbeeld ook bang voor de narcose, maar dat is me zo meegevallen ook omdat ik veel vertrouwen had in de anesthesist.

Je zou voordien nog een keer op gesprek kunnen gaan.

Laat het even bezinken, komt goed

:116: Blush

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.