Ga naar inhoud

Ceetje : 17 september 2009 :


Gast ceetje

Aanbevolen berichten

Hallo,

gisteren ben ik voor de eerste keer op consult geweest. Die dr. deed heel zenuwachtig. Nadat hij me vroeg welke maat ik wou mocht ik me uitkleden. Hij keek even en liet me alvast weten dat ik best een prothese boven spier zou krijgen omdat ik verslapping heb en zo een liftend effect zou verkrijgen.

Toen heeft hij eens een prothese tegen mijn borst gehouden en daar bleef het bij.

Geen uitleg over mogelijke complicaties, hij moest enorm denken om op zijn woorden te komen en wanneer ik hem niets vroeg zei hij ook niks.

Ga van een 75b naar een grote C. Ben zelf 1,86m en 62.5 kg en volgens hem zou 250 cc voldoende zijn. Was bang dat het niet genoeg zou zijn en vroeg naar 275cc. Meer kon echt niet zei hij want dan zou je bovenaan de prothese zien zitten.

Dus het wordt 275cc.

Gisteren lag ik in mijn bed op mijn zij en voelde aan mijn bovenste borst. Enfin borst, vel met nog een beetje wat in. Ik probeerde me voor te stellen hoe het zou zijn wanneer die prothese er zou in zitten en ik krijg nu zo'n schrik dat je die prothese kan vastnemen, dat dat zo los in mijn borst zal zitten.

Ook als je op je knieen zit, hangt dat er dan zo los in? zodat je je vingerstoppen erachter kan steken?

Het is door die rare dokter dat ik nu zo'n dingen begin af te vragen.

Kan iemand me helpen met mijn akelig gevoel?

Gisteren was ik nog zo blij want toen had ik eindelijk mijn datum! 26/09/2009!! Alvast bedankt!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 54
  • Created
  • Laatste Reactie

Top Posters In This Topic

Gast miranda1983

Kan me helemaal indenken hoe je je voelt.

Ik ben zelf ook een 2de consult aangegaan omdat ik bij de eerste weinig informatie kreeg en me niet om me gemak voelde.

Weet niet waar je bent geweest maar waarom zou je niet nog ergens anders een consult aangaan. Het is wel een hele ingrijpende beslissing en je wit er geen spijt van krijgen.

Kijk ook eens op google voor ervaringen over jouw pc kliniek/ziekenhuis lijkt me altijd raadzaam.

groetjes miranda

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ben eigelijk ook wel benieuwd waar je consult was ...

Door al een jaar op fora te zitten (en zelf een bv te hebben uiteraard) durf ik zeggen er 't één en 't ander van te weten en dit is mijn tip : ga op een ander voor een consult PUNT

Ben er zeker van dat er klinieken genoeg zijn waar je binnen dezelfde tijdspanne geopereerd kan worden .

Wanneer je gevoel al niet goed zit : niet doen . Daar komt achteraf enkel teleursteling van en dit is een veel te belangrijke ingreep (lichamelijk én mentaal) om er vluchtig over te gaan .

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo,

Ik moet er wel bij zeggen dat ik achteraf tegen de persoon die het centrum openhoudt mijn gevoel heb geuit en ze maakte daar helemaal geen problemen mee!

Wil je een andere dokter? Geen enkel probleem! Er zijn er hier genoeg! Was haar reactie.

Ik heb gisterenavond dan ook een mail naar haar gestuurd om inderdaad een 2de consult te vragen bij een andere arts.

Dit was bij Body and Face in Maldegem.

Ik moet echt zeggen dat ik, buiten de dr., er heel goed ben ontvangen en daar zeker mijn ingreep wil laten doen.

Maar dan bij een andere chirurg.

Iemand raad of hulp bij mijn vraagje hoe het zit met de implantaten. Over hoever je dit kan voelen?

Groetjes,

Ceetje

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het feit dat men je op de spier aanraad heeft mede te maken met vulling die je bovenaan nodig hebt om zo een liftend efect te bekomen (blijkt uit je eerste bericht) .

Als ik je maten en gewicht eens bekijk lijk je me een slank type .

Wanneer je weinig vet- borst- en/of klierweefsel hebt wordt er voor de optie onder of dual plane gekozen . Okay , je hebt hoogstwaarschijnlijk weinig vet om de prothese bovenaan te bedekken maar je hebt een mooie uitgangs-cup (velen moeten het met een A-tje stellen) dus dat gaat het 'probleem' wel oplossen . Dat probleem : het voelen van de protheses . Daarmee bedoelt men rimpels en deuken of de rand van de prothese .

Het is niet zo dat je je vinger of bvb een lucifer achter die protheses kan steken hoor . Ze hangen wel op je borstspier maar ze zitten nog steeds achter je eigen borst- en klierweefsel , je gaat de prothese er niet voelen 'tussensteken , tssn die spier en onder je eigen borsten . Dat gaat voelen zoals je borsten nu voelen : die kan je ook alle kanten opduwen maar niet van je lichaam 'af'trekken hé .

Gerustgesteld ? :38:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey B-cupje!

Bedankt voor je geruststellende reactie. :147: Als ik je zo hoor vrees ik precies dingen die niet kunnen dus het zal dan inderdaad wel meevallen he. Jammer dat we niet op voorhand het resultaat kunnen zien, zoals je kleren koopt. :141:

Ik wacht nu af op de reactie van het centrum, in de hoop dat ik vlug bij een andere arts op consult mag. Dat zal me ook al geruststellen denk ik.

Groetjes,

Ceetje

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Ceetje,

Ben het helemal eens met B-cupje. 2e consult bij een andere arts is geen overbodige luxe. Niet als het om zo'n ingrijpende gebeurtenis gaat. Daarnaast is het zo dat dual plane de meest nieuwe en best gekozen plaatsing is wanneer de arts de beste uitkomst wil zien voor je.l Helaas is het zo dat lang niet iedere arts deze techniek onder de knie heeft en er vooralsnog door veel artsen wordt gekozen voor of voor de spier of erachter. De plaasting is naast de grootte van de prothese en welk soor prothese, en waar komt de incissie toch wel een hele belangrijke factor als het om het eindresultaat gaat.

Vooral veel erover lezen helpt en zorg ervoor dat je je vertrouwt voelt bij de arts waar je voor kiest.

Liefs en succes! :119: Pat

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo!

Zaterdag mag ik terug op 2de consult bij een andere arts. Ben eens benieuwd!

In ieder geval ben ik al enorm gerust gesteld door al die mooie resultaten ik al kunnen zien heb op het forum.

Het moet eigenlijk al serieus verkeerd gaan tegen dat het resultaat niet mooi is vind ik.

Dus het zal wel meevallen he...

Het blijft wel spannend! Maar ik hou jullie op de hoogte!

xjes!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast rachel82

Hoi ceetje,

Goed dat je een consult hebt bij een andere PC. Ik vind echt dat het gevoel met alles goed moet zitten en wanneer je geen 110 procent goed gevoel hebt bij de nieuwe pc dan zou ik gewoon nog verder zoeken. Je wilt natuurlijk wel relaxed de operatiekamer ingaan.

Al hoop ik echt dat deze pc de man/vrouw zal zijn waar jij alle vertrouwen in hebt!

Maar zoals mijn ma altijd zegt, luister naar je gevoel!

Heelveel succes as zaterdag, wel heel goed dat je ook al zo snel terecht kan.

Ik lees hier wel hoe het is gegeaan

Greetz, ray

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo ceetje ik las je bericht op jammie . wat leuk morgen bij andere PC . meid gewon blijven shoppen. en als je wil meer CC moet kunnen. bij mij kon ook 400 CC voor mij gevoel. maar ja ik ben nu ook blij. je kan fotos van je zelf nu maken en dan kijken naar andere vrouwen hier op de forum met de zelfde vorm en maat. dan kan je zien de hoe veel CC jij zal willen hebben.

meid succes morgen en ik zal aan je denken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallootjes!

Net terug van consult! Het ging super! Die arts was supervriendelijk, enorm professioneel en wist echt wat ze deed. Dat voelde je meteen.

Bij het onderzoek behandelde ze me ook met respect en met volledige aandacht.

Ze heeft nu ook mijn maten gemeten, wat die vorige niet deed. Ze heeft me ook veel uitleg gegeven over welke protheses je hebt en welke het beste bij mij paste en waarom.

Het zal een ultra-high profile worden met 250cc.

Ze nam echt volledig haar tijd voor mij.

Enfin, allemaal heel goed dus!

Spannend!!!

Nu wordt het echt aftellen. 24 september is het zover! Dan gaan we voor de grote borstjes!

Groetjes,

Een heel blij Ceetje!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Geen idee eigenlijk... nog hoger dan high profile? :72:

Heb haar dat horen zeggen tegen de persoon die de afspraak vastlegde.

Ik heb het alvast even opgezocht en dit vond ik op een site:

Mentor have launched a new ultra-high profile prosthesis in Australia. This new implant gives further choice to women seeking larger breasts.

De site van Mentor werkt momenteel niet maar bij de resultaten van google stond er ook iets dat deze een smalle basis zouden hebben maar wel een hoger resultaat.

Groetjes,

Ceetje

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor je lieve reacties!

Heb ondertussen ook een album aangemaakt met mijn foto's van mijn huidige meisjes. :11:

Het lukt me maar niet om het met wachtwoord te doen, dus doe ik het maar zo.

Groetjes

Ceetje

Link naar reactie
Delen op andere sites

hallo ceetje ik heb je fotos gezien maar is begrijp niet dat ze minder dan 300 CC willen geven voor en volle C. volgens mij had ik ook mij borsten zoals jij. ik heb 350 en ze zijn voor mij gevoel niet super grood . maar minder zal ik niet wille en ik ben toch als je de 80 omvang meent een cup C. maar omdat mij omvang klein is (dus 70) wordt de cup groote en werd een E maar is het zelfde 80 C. is wat jij mooi vindt.

je bent zelf ook zo lang. ik vind de 250 CC niet veel

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey Norita,

Tja het leek me zelf ook weinig maar het is de tweede arts die opteerde voor 250cc.

Ik heb haar wel op het hart gedrukt dat ik echt een volle c wil en dat heeft ze ook duidelijk genoteerd en omcirkeld.

Mijn omvang is maar 75cm, waarschijnlijk heeft het daarmee te maken?

De reden waarom ze het op de spier doen is omdat ik op die manier een liftend effect zou krijgen want door de borstvoeding zit er niet veel vulling meer in.

Wat niet goed te zien is op de foto's.

Vermoedelijk, omdat ze maar 250cc doet omwille van mijn smalle borstbreedte (die was 9,5) heeft ze waarschijnlijk daarom geopteerd voor die ultra-high profile protheses.

Ik zal op die manier aan mijn volle c geraken zonder dat de protheses aan de zijkant te zien zijn.

Maar ik heb alle vertrouwen in mijn chirurg. Ze heeft me echt gerustgesteld.

En des te meer omdat ze de 2de chirurg was die maar voor 250cc koos.

Mij nu niet doen twijfelen he!! :131:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey Ceetje :D

Heb je foto's even bekeken en zag, dat het je niet lukt om een wachtwoord er op te zetten :38:

Als je even HIER kijkt, heb ik het zo goed mogelijk geprobeerd uit te leggen hoe je dat kan doen :D. Onderaan de pagina staat het stukje over mijnalbum :38: Mocht het je nog niet lukken, geef je maar een gil !

Liefs, Trici :116:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey B-cupje,

toch nog een vraagje. Volgens mijn chirurg "groeien" de implantaten ook vast tegen je spier wanneer je het op de spier laat doen. Dan is er toch ook weinig kans op hangborsten? Of vergis ik mij? :blink:

knuf,

Ceetje

zet je berichtje even in je eigen topic terug, of je moet het rechtsstreeks bij B-cupje plaatsen, geen idee of ze dit onder mijn topic zal lezen...

thnx voor het tonen van je ´meissies´. vlgs mannie is mijn zelfbeeld niet helemaal jofel, ik zei dat die van mij hetzelfde waren als die van jou. nix ten nadele van jou borsten, hoor. thoort er nu eenmaal bij in de fase waarin wij ons nu bevinden. kijken en vergelijken.

twordt tijd voor mn eigen album denk ik, altijd handig voor commentaar van alle ervaringsdeskundigen op dit forum. s kijken of er sprake is van een verstoord zelfbeeld :ph34r:

gr Kaat

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kom dus hier ff piepen want had het dus wél bij Kaat gelezen :rolleyes:

Dacht dus altijd van niet maar een chirurg zal 't wel weten zeker ?

Probeer een doorsnede voor de geest te halen van je ribben , met daarop de borstspier en daarop je eigen borstweefsel .

Een prothese op de spier wordt tussen die borstspier en borstweefsel geplaatst . Rond die prothese vormt zich een bindweefsel (kapsel) waarin de prothese blijft zitten . Het kan zijn dat het kapsel (en zodoende de prothese) aan je borstspier groeit maar echt met zekerheid kan ik dat niet zeggen .

Een prothese dual plane word deels onder en deels op de spier geplaatst waarbij de prothese zich tussen de spier vastzet .

Maar hey , er zijn heel veel vrouwen die op de spier hebben , mss moet je daar eens verhaal halen :38:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weeks later...

Hallootjes!

Gisteren een leuke ervaring gehad! Mijn mannetje en ik zijn gisteren naar een lingeriezaak in Maldegem geweest. Daar kwam ik binnen met de boodschap dat ik een rare vraag had.

Ik vertelde dat ik binnenkort een bv heb en dat ik naar een volle c heb gevraagd.

Ik vroeg me echter af hoe het er zou uitzien en vroeg of ik eens een bh mocht zien op mijn maat maar dan met een volle C.

Die vrouw gaf me direct een supergoed gevoel! Ze wist me al meteen te vertellen dat ze wekelijks meiden over de vloer krijgt die een bv hebben ondergaan. En dat zij de eerste dag niet echt kunnen lachen maar vanaf 2 wel al :101:

Vervolgens heeft ze mij de bh gegeven die passend zou zijn en amai! Dat lijkt me echt super, zo'n volle C!!

Kijk er nu nog meer naar uit!!

En het mannetje ook! :131: hahaha

Vorige week met mijn ma gaan shoppen en terwijl we aan het passen waren heb ik haar eens mijn "probleem" getoond en laten voelen. Ze beaamde inderdaad dat het beter kon en zei "meisje, je MOET het gewoon doen! Groot gelijk! Je bent nog jong!"

Super toch dat ze zo positief reageert! Maarja, ze kent mijn complex al van toen ik kind was en ik had eigenlijk geen andere reactie verwacht. Maar toch blijft het leuk.

Wel krijg ik een beetje schrik... :18:

De gedachte dat men mij zal opensnijden en zullen bewerken terwijl ik het niet besef doet me toch wel rillen.

Ik zie mezelf daar al liggen. Ogen gesloten, ontblote borst, groene pakken rondom mij... pffff. Toch wel creepy!

En heb ook wel wat schrik voor achteraf. De pijn... Ik kan me al voorstellen hoe ik bont en blauw lig te sterven in mijn zetel. :133:

Iemand tips? Of geruststellinkjes?

Knufjes,

Ceetje

Link naar reactie
Delen op andere sites




×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.