Ga naar inhoud

afspraak voor consult ligt vast!!


Miss H.

Aanbevolen berichten

Hoi allemaal,

Ik zal me even voorstellen:

Ik ben Miss H. en nieuw hier....ik ben 31 jaar en heb 3 kids.

Ik heb nu een A cup en denk al jaren aan een BV.

Toch zijn er nog wel wat twijfels...enige angst voor de operatie en het herstel erna...

Maar ook omdat er borstkanker in de familie voorkomt. Mijn moeder is eraan overleden en ik wil natuurlijk dat het goed op te sporen blijft.

Ik lees zoveel verschillende verhalen over mammografie na een BV dat ik ga twijfelen...zijn er mensen met ervaring??

Ik heb de Hair&Beauty Clinics in Hasselt op het oog...hebben jullie daar ervaring mee?

Alvast bedankt, groetjes!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi,

Voor de operatie hoef je echt niet bang te zijn hoor. Ik was zelf nog nooit geopereerd en ben als de dood voor naalden! Ik was dan ook echt bloednerveus de dagen ervoor maar het is mij echt 1000% meegevallen allemaal. Ik weet niet hoe ze bij jou geplaatst gaan worden maar ik heb ze voor de spier en ook het herstel valt me echt heel erg mee. Achter de spier schijnt pijnlijker te zijn maarja het verschilt ook per persoon natuurlijk.. Ik ben afgelopen vrijdag geopereerd en heb alleen vrijdag en zaterdagavond een paracetamol genomen voor het slapen. Wat betreft de onderzoeken..ik denk wel dat ik eerder een echo zou laten maken dan een mammografie. Ik heb zelf voor mijn bv een mammografie gehad en ik kan me nou niet echt voorstellen dat dat echt goed is met een prothese...maar ze zeggen dat het wel zou moeten kunnen..

Succes meid!

Link naar reactie
Delen op andere sites

*** Yep, inderdaad een echo vragen. Ik heb t nog niet voorgehad, maar voor de bv heb ik ook een mammagrafie laten maken. Dat liet dicht weefsel zien en onduidelijk beeld. Toen toch een echo gehad, en bleek dat ik cystes had van wel bijna een cm in doorsnee. En dat hadden ze dus op de mammografie niet gezien. Het lijkt me overigens ook geen pretje om goed gevulde borsten met prothesen onder die plaat te laten pletten, ik vraag in t vervolg gewoon gelijk een echografie!

Groetjes en succes! Je zult er zeker geen spijt van krijgen.

Ingrid.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey meiden,

Onwijs bedankt voor jullie snelle reacties!

Is zo'n echo gedekt door de verzekering, denk je?

Heb nog helemaal geen consult gehad, maar ben er erg mee bezig en denk er veel over na.

Ben ook een beetje bang dat het lichaam een reactie gaat geven op de prothesen....of zal dat wel meevallen?

Enne...misschien domme vraag, maar wat betekent High of Low Profile? :69:

Groetjes

Link naar reactie
Delen op andere sites

Welkom Miss H..

Ik heb ervaring met de Hair and beauty clinic!

19 april geopereerd,mijn verslag is te lezen in het topic bv berslagen..

Als je nog vragen hebt..ask away!!

Succes met beslissen.. ^_^

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank je Jersey voor je reactie! :141:

Ik heb je verslag gelezen en nu...denk, denk, denk

Wil het ook graag, moet gewoon even alles in overweging nemen en zo stoer zijn om die afspraak te maken haha!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi allemaal,

Heb lang getwijfeld, maar vandaag toch gebeld voor een consult!

5 juni gaat het gebeuren, 1e consult bij Hair & Beauty Clinic!!

Vind het erg spannend, nu mijn vragenlijst gaan samenstellen...

Groetjes, H.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi!

Bedankt voor je reactie! Ben best wel een beetje zenuwachtig ja....welke maat moet ik kiezen, zie hier zoveel mooie foto's, en hoe zal dat bij mij uitpakken??

de operatie zal pas in oktober kunnen plaatsvinden, ivm vrij nemen op het werk...en mijn jongste zoontje is dan ook weer iets ouder, dan hoef ik hem niet zoveel meer te tillen.

5 juni....zal zover zijn voordat ik het weet inderdaad! Echt superspannend allemaal.

Heb een soort van opgelucht gevoel, dat de knoop nu doorgehakt is...en heb ook net m'n vader ingelicht, hij was best positief.

Toch wel fijn om steun te krijgen. Hij vertelde me dat mijn moeder (die overleden is aan borstkanker) ook haar hele leven een complex had over haar te kleine borsten, dus hij begreep me...fijn!!!

Het houdt me zo bezig, maar dat is logisch denk ik.

Groetjes, H.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Miss H,

Moedig dat je dat met pa kan bespreken en dat ie erachter staat is helemaal top.

Met mij gaat het heel goed. T was heel spannend voordat het echte werk erin zat. Nu dat ik ze heb, ben ik zo onzettend blij.

Als je niet van je medicatie schema afwijkt is het zeer goed te doen. We hebben voor hetere vuren gestaan.

5juni krijg jij je consult hè? Prettig om te weten waar, hoe en wat. Geen zorgen. De dgn gaan zo snel. Voor je t weet lig je op de tafel en heb je ze.

Succes met aftellen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Low of high profiel is laag of hoog profiel, je hebt ook middenmatig profiel. Dus het profiel dat je van de zijkant ziet de projectiehoogte. In de verschillende merken zitten verschillen qua hoogtes.

Vrouwen hebben verschillende reden om te kiezen voor een bepaald profiel. Diameter in combinatie met profielhoogte maakt wat iemand mooi vindt. Maar ook wat past?

Stel je hebt een brede borstkast en hangborsten is het mooier een brede diameter bv 14cm en midden of laag profiel, zodat die hangborst gevuld wordt.

Succes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey ladies,

Gister ben ik voor het eerst voor een mammografie geweest, aangezien ik vanaf mijn 30e gecontroleerd moet worden op borstkanker, omdat dit in de familie zit.

Nu ben ik weer zwaar aan het twijfelen geslagen!

Ik heb daar gevraagd hoe het zit met een mammografie als je een borstvergroting hebt gehad. De radioloog zei dat een mammografie wel kan, maar er blijft ongeveer een derde onzichtbaar door de protheses en de mammografie is dus niet meer volledig betrouwbaar....er wordt dan nog wel een aanvullende echo gemaakt, maar ook dan is nog niet alles zichtbaar...

Nu twijfel ik weer zo erg, moet ik kiezen voor het mooie, en voor het uiterlijk, of moet ik het risico niet willen nemen??? Ik wil natuurlijk dat alles op te sporen blijft...ik had liever een geruststellender antwoord gehad :141:

Ook voelt het nu best een beetje beurs allemaal, omdat de boel toch aardig geplet wordt met zo'n mammografie...dat kan toch ook niet goed zijn als je protheses hebt???

Heeft iemand hier ervaring mee of met dezelfde twijfels gezeten? Graag hoor ik jullie reacties.

Groetjes, Miss H.

Link naar reactie
Delen op andere sites

*** Ik heb nog geen ervaring met een mamografie met prothesen, maar heb wel een mamo gehad net voor mijn borstlift/vergroting. Op de mama was het wat onduidelijk en toen werd er ook aanvullend een echo gemaakt, daar zagen ze een stel cystes op die op de mamo niet te zien waren, en ze waren bijna een cm in doorsnede! Dus zo'n mamo zien ze ook niet alles op! Ik heb me voorgenomen dat ik geen mamo meer laat doen (nu helemaal niet met de prothesen), maar gewoon gelijk een echografie laat maken als t weer zover is, daar zien ze toch een hoop meer op.

Groetjes van Ingrid.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Miss H,

Mijn bv ging op de eerst geplande datum niet door, omdat er ook een vooraf echo gedaan moest worden. Ik was van mening dit aldaar te laten verrichten, dit had ik echter verkeerd begrepen bij m'n eerste consult. Hierdoor werd alles een dag opgeschoven en kon dit toch plaats vinden. Bij navraag is gebleken dat niet iedereen de echo hoeft te laten maken, tenzij er idd borstkanker in de familie zit. Dit is bij mij ook zo, vandaar dat mijn pc er echt op stond. Eerder zou ik niet geopereerd worden. Later uit de echo bleken cysten in beide borsten te zitten. Goedaardig zei ie en verzekerde me dat dit met bv geen kwaad kon worden. Mocht ik helemaal genezen zijn, dan ga ik wel verder op controle om te kijken of dit werkelijk zo is.

Als ik op dit soort dingen incl bv Google, dan vind ik een hele hoop waar ik niet vrolijk van word. Ik hoop dat alles toch een goede wending krijgt voor je en dat t gewoon dus door kan gaan zonder enige problemen. Ik blijf voor je duimen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo!!

Welkom hier op f forum :) !

Weet je ook al welke cupmaat je ongeveer zou willen?

Ik begrijp je twijfels wel hoor, het is lastig als ik het zo lees.

Ik zou er sowieso heel goed overna denken..

Succes X

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.