Ga naar inhoud

her operatie na 3 maand


Aanbevolen berichten

Hallo allemaal,

ik heb al eerder een topic gestart en toen foto's geplaatst omdat mn protheses nog zo hoog zaten, hierop heb ik verscheidene reacties gehad.

Na 2x terug te zijn gegaan naar de WK (dr. Verdonck) heb ik gisteren samen met hem besloten om het nog tot eind mei aan te zien en dan evt in te plannen voor een her operatie om de protheses naar beneden te 'trekken'. Ook wil hij dan een kleine knip maken in mn spieren zodat ze de protheses niet geheel vast houden anders blijf ik misschien met t probleem zitten. Moet ik er wel bij zeggen dat hij verwacht dat het echt nog wel gaat zakken maar dat het misschien wel maanden kan duren. Mja, dat snap ik, want kennelijk zijn mijn spieren te kort en ze zullen ooit wel gaan rekken. Alleen ben ik dan bang dat ik nooit meer op een normale manier kan sporten.

Afijn: we hebben besloten om nog even te wachten, ook omdat hij zegt dat de kans op complicaties bij de incisie groter wordt omdat het lichaam nog niet geheel hersteld is. Liefst wacht hij langer maar aangezien ik echt graag wil dat het goed is en niet zo lang wil wachten wil hij me sneller opereren. Ik loop nog steeds met de band om en als je foto's vergelijkt van net na de OK en nu dan is er bijna niks verandert.

Nu dus mijn vraag: wie heeft zich al na 3 maanden laten heropereren en heeft complicaties gekregen bij de incisie? Bijvoorbeeld wondvocht of niet sluiten van het litteken? En zo ja, is dit te herleiden aan het te vroeg weer opereren?

Geen kwaad woord over dr. Verdonck hoor, vind hem nog steeds erg schappelijk en echt bereid om het samen tot een goed einde te brengen.

groetjes Kim

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 79
  • Created
  • Laatste Reactie

Hoi Kim,

Bij mij is 1 borst na 6 of 8 weken (ben het zelf even kwijt) opnieuw geopereerd en gewisseld voor een kleinere prothese.

Ik had een infectie gekregen, uiteindelijk heel veel wondvocht en weefsel wat te dun/week/beschadigd was waardoor de 1e incisie niet meer kon dichtgroeien. Na die 6 of 8 weken hebben ze de prothese voor een kleinere vervangen zodat de huid meer speling had, die wond is dan ook direct na 2 weken weer netjes dichtgegroeid. Ik heb dus na de 2e opertie geen enkele complicatie gehad.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Kim,

Bij mij is 1 borst na 6 of 8 weken (ben het zelf even kwijt) opnieuw geopereerd en gewisseld voor een kleinere prothese.

Ik had een infectie gekregen, uiteindelijk heel veel wondvocht en weefsel wat te dun/week/beschadigd was waardoor de 1e incisie niet meer kon dichtgroeien. Na die 6 of 8 weken hebben ze de prothese voor een kleinere vervangen zodat de huid meer speling had, die wond is dan ook direct na 2 weken weer netjes dichtgegroeid. Ik heb dus na de 2e opertie geen enkele complicatie gehad.

hoi Piepke,

Dank je voor je antw. Ik was net je verslagen aan t lezen, hoe is t nu?

Groetjes Kim

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weeks later...

Hallo allemaal,

voordat ik morgen de pc ga bellen, zet ik toch nog even een paar fotootjes op deze site, wil graag jullie mening, alhoewel ik me voor kan stellen dat je liever in de zon zit dan achter een pc ;)

Ik ben nu 11 wkn PO, vinden jullie ook dat de protheses nog steeds te hoog zitten?

groetjes Kim

ps: heb met de pc afgesproken dat ik t tot eind mei afwacht en dan contact met m opneem voor een heroperatie, vind eigenlijk dat ik gewoon morgen moet bellen, of niet?

Link naar reactie
Delen op andere sites

*** Hay Kim,

Ja, ik zou ook gaan bellen, het duurt wel heel lang voordat ze zakken inderdaad. En ik vind als ik eerlijk mag zijn je linkerborst (op foto rechts) een beetje raar verwrongen eruit zien. Ik zou als ik jou was ook een afspraak willen om t te laten zien, want na zo een tijd weet ik niet of je nog verandering kan verwachten.

Groetjes van Ingrid.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sja...moeilijk moeilijk! Ik zou haast zeggen : het kan nog gaan dalen....

Maar ivm het 'vervrongen' uiterlijk zou ik ook een klein beetje denken dat de pocket die gemaakt is net wat aan de krappe kant is :(

Ze zitten wel achter de spier neem ik aan ...

Als je pc zelf al heeft aangegeven om tot eind mei te wachten tot een hersteloperatie, dan geloof ik absoluut niet dat ze binnen een week nog dusdanig gaan vormen dat ze rond zijn.

Wat ontzettend vervelend zeg om weer onder t mes te moeten!!

Succes en sterkte!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Kim

Ja, absoluut, die zitten veel te hoog! En als je het mij vraagt gaat daar niet veel verandering meer in komen.... Zie niet veel verandering met je foto's van een tijdje geleden!

Ik zou gewoon bellen, want dit kan zo natuurlijk niet blijven. Je ging voor mooie borsten en nu wordt je alleen maar verdrietig van wat je ziet.

Go girl! Het is overduidelijk :)

xx BB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik sluit me aan bij de rest.

Als ik jou borsten zie zou ik denken dat je nog niet lang geleden geopereerd ben als ik eerlijk ben.

Je linkerborst lijkt al een beetje op bouble double vind ik.

ik zou ik zeker mee terug gaan.

Veel sterkte! Risje

Link naar reactie
Delen op andere sites

Thanks allemaal,

Ik heb idd volledig achter de spier, heb ook t idee dat deocket niet groot genoeg is. Als ik erin knijp zitten ze prachtig maar om nou altijd erin te knijpen........dat is ook niet de bedoeling.

Heb onderin nog gewoon lege zakjes.

Okee, conclusie: morgen bellen.

Groetjes Kim

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi,

Idd gewoon bellen, omdat je gevoel dat zegt.

Ik heb ook zoiets gehad alleen aan mijn linkerborst. Na 6 weken zat ie nog zo. En is naar beneden gehaald. Vervelend joh! Yep mogelijk is de pocket te groot juist omdat ie naar boven gaat, of juis te klein dat ze geen bewegingsmogelijkheid krijgen. Vraag wel eff aan je arts of je littekens niet omhoog komen als hij ze naar beneden haalt?

Dat had ik zie foto pip.

Succes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi,

Idd gewoon bellen, omdat je gevoel dat zegt.

Ik heb ook zoiets gehad alleen aan mijn linkerborst. Na 6 weken zat ie nog zo. En is naar beneden gehaald. Vervelend joh! Yep mogelijk is de pocket te groot juist omdat ie naar boven gaat, of juis te klein dat ze geen bewegingsmogelijkheid krijgen. Vraag wel eff aan je arts of je littekens niet omhoog komen als hij ze naar beneden haalt?

Dat had ik zie foto pip.

Succes.

Hoi,

Zat je borst, na t naar beneden trekken, wel goed?

Greets Kim

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi,

Wat jouw voordeel is dat ze bei even hoog zitten, dus als ze naar beneden worden gehaald zal dat symmetrisch worden.

Wat ik had, de een links zat hoger deze is naar beneden gehaald. Uiteindelijk zat ie weer lager dan rechts. Ik heb iets heel slechts gedaan, ik had geen duidelijke plooi meer en heb 2jr lang beugel bh's gedragen zodat ie bijna t zelfde als links werd. Maar uiteindelijk bleef ie weer 1cm hoger zitten dan rechts. Niet mooi dus. Nu pas klopt t weer na 5jr nu ik een wissel heb gehad :(

Maare wat ik dus heb gehoord van mijn arts. Bijschaven en naar beneden halen (dus ook als je bv 200cc meer doet) gaat beter dan verkleinen. Omdat je huid meerekt. Groter en naar beneden halen is makkelijker dan bv een kleinere prothese plaatsen, want dan heb je weer te veel huid over. En hij zei in de projectie vergroten is altijd makkelijker dan in de breedte. In jouw geval dus ook want er verandert niks aan de diameters.

Je moet ook even vragen of je genoeg ruimte hebt onder je tepel. Kijk soms is je lichaam gewoon zo. De een heeft een grote ruimte onder en de ander heeft weer meer ruimte boven de tepel.

In jouw geval komt t echt goed hoor. Groetjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb je ze trouwens achter de spier? Soms moet je spier ook even wennen en zachter worden. Je moet t zo zien, je hebt gewoon een lekker strakke huid! Niks mis mee. Misschien een extra operatie dat is niet leuk, maar is voor t goede doel. Ik denk echt dat je pocket te nauw is??

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb je ze trouwens achter de spier? Soms moet je spier ook even wennen en zachter worden. Je moet t zo zien, je hebt gewoon een lekker strakke huid! Niks mis mee. Misschien een extra operatie dat is niet leuk, maar is voor t goede doel. Ik denk echt dat je pocket te nauw is??

Dank je, ik denk ook dat ie te nauw is, ik ga vandaag bellen en hoop dat ik zsm ingepland kan worden, de pocket iets vergroten, en de protheses naar beneden trekken en dan er gewoon vanuit gaan dat t goed komt. De pc had t ook over eventueel een knipje n de spier zodat ie ze niet teveel vasthoudt. Ik heb volledig onder de spier en heb jarenlang gekorfbald en ben idd 'strak' van boven, dus dat speelt ook een rol. Maar t begint nu niet prettig te voelen dat ze zo hoog zitten, maar t komt goed daar ga ik vanuit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vervelend vrouwke! Je kan ook vragen of dat hij bij de 2e operatie ze nu dual plane worden geplaatst? Misschien helpt dat? Maar dat knipje kan ook helpen. Voordeel van volledig achter de spier is dan wel dat ze minder snel kapselen en op hun plek blijven. En uiteindelijk worden ze een beetje anatomisch omdat de spier erop ligt (zie mijn foto's bij mijn profiel ik heb ook onder spier, rond). Maar je hebt gewoon een sportief lijf dus ook getrainde armen en spieren, kan t aan liggen. Hoeveel cc heb je? Groetjes

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.




×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.