Ga naar inhoud

Hoe masseren?


Aanbevolen berichten

Okay ik voel me een beetje dom met dit topic, maar de assistente deed voor hoe ik moet masseren en ze begon echt gewoon in haar borsten te 'knijpen' en alles te draaien maar ik kan dat echt niet bij mezelf! Dat doet heel veel pijn als ik het zo ga doen.

Ik kan er alleen wat in drukken en ik wrijf er maar wat overheen maar is dat wel de bedoeling? Of heb ik op deze manier over een jaar nog harde borsten :blink:

Sorry voor de rare vraag maar als iemand mij even kan helpen, het is ook weer zo iets om te bellen van 'hoe moet ik masseren of wrijven'.

Moet ik er iets in duwen? Ik kan ze nog niet tegen elkaar aan duwen want dat doet nog te pijn bij het litteken. Of is wrijven meer dan genoeg?

Thnx!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 6 months later...

Een prothese (of eender welk ander lichaamsvreemd voorwerp) MOET inkapselen : dat is een natuurlijk proces . Wanneer het lichaam geen kapsel zou aanmaken volgt afstoting .

De juiste benaming voor de gevreesde complicatie is 'kapselcontractie' dwz dat het kapsel samentrekt of beschadigd werd (door bvb te snel terug zware dingen te tillen of een ongeluk) . Mede de reden waarom je dag en nacht een sportbh moet dragen gedurende 6 weken : inkapselen duurt een 4 tot 6 weken .

Tegenwoordig plaatst met meestal protheses met een ruwe enveloppe (= omhulsel prothese) wat je je moet voorstellen als een soort klitteband die zich vasthecht . Wanneer je dat zou masseren beschadig je het kapsel dus in de meeste gevallen : NIET MASEREN .

Zoals Barb al zei : enkel bij gladde protheses masseren en meestal bij degenen achter de spier geplaatst .

Door het litteken in te smeren met littekenolie of -créme masseer je dat litteken wat de doorbloeding bevorderd en het litteken soepel houd .

Dat is wat ik ervan weet maw gelezen heb ...

Link naar reactie
Delen op andere sites

hoi,

ik heb ze onden de spier/anatimisch, en ik moest na 3 weken van mijn bv beginen met masseren. bovste kant van de borst, door hand boven de tepel/linkerhand op rechter borst/ legen en masseren, door prothese naar beneden te inknijpen....

ik doe dat niet graag - doet wel zeer bij mijn linkerborst - hab daar nog betje vocht/bloed uitstorting off hoe je dat noemt....aan de bovenkant....

Link naar reactie
Delen op andere sites



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.