Ga naar inhoud

Jacqje, 17 april 2012, Dr. Luijendijk, Bergmankliniek Bilthoven


Aanbevolen berichten

Ik ben 49, en vorige week dinsdag, 17 april, heb ik een borstverkleining ondergaan in de Bergmankliniek, door Dr. Luijendijk.

Operatie is me ontzettend meegevallen, maar ik merk wel dat ik nog wat last heb van de narcose, af en toe misselijk, koude rillingen (hé, die tepels doen het prima ;-) ). Sinds de pleisters er maandag af zijn gegaan vind ik het wel pijnlijker, vorige week heb ik gewoon géén pijn gehad.

Beetje eng vind ik het er nog wel uitzien, beetje geknutsel. Links vind ik de onderkant van de borst niet mooi, maar volgens mijn man is het vooral vocht. Ook last van vocht tussen de borsten en aan de zijkanten onder de armen. Ook ik heb een veel dikkere buik dan normaal, ben blij te lezen dat meer mensen dat hebben. Ik dacht al, het lijkt wel of er 3 kilo aanzitten in plaats van een kilo eraf.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi jacqje, Je hebt t er al op zitten. Wat had je eerst voor maat? En wat is het geworden? Ik ga ook naar bergman maar pas in juni ook een bvk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Anne, ik had 80 F/G, heb hopelijk nog een mooie D cup overgehouden. Net toevallig even de stretchbeha in de was gedaan en ondertussen een oude sportbeha aangedaan, die paste! Ik heb altijd volle borsten gehad en wilde ook niet naar een B of C cup.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Om 8 uur zou ik al geopereerd worden, en omdat wij nog wel een eindje moeten rijden hebben we de avond ervoor een hotelletje in de buurt genomen, waar mijn man dinsdag ook zou slapen, zo hoefde hij ook niet steeds op en neer te rijden.

Ik had totaal geen zenuwen, hoewel ik steeds dacht, nou ja, morgen zal ik toch wel zenuwachtig zijn, of straks zal het wel komen.

Ontvangst in de kliniek, het operatiejasje aan, Dr. Luijendijk kwam me halen. Eerst aftekenen, eigenlijk vind ik dat er iets meer uitleg bij had gekund, want hij zei: "gaan we voor een C, neem ik aan?" "nee, ik wil graag een D", "O ok, dan wordt de tekening anders." Beetje overdonderd was ik erdoor :-).

Op de ok werden de plakkertjes vast geplaatst en het infuus. Kort praatje met de anesthesist, op een gegeven moment zei hij, mevrouw, u gaat nu even slapen, en daarna werd ik wakker op de uitslaapkamer. Voelde me prima, kon alleen niet plassen, terwijl mijn blaas wel vol zat. Werd gelijk een katheter geplaatst. Na een half uurtje ging ik naar de afdeling.

Beschuitje en een kopje thee, ging prima. Mijn man was er inmiddels ook. De stretch beha aan. Ik kon het alleen van bovenaan zien, maar dat ziet er goed uit.... 's Middags heb ik 2 x een enorme misselijkheidsaanval gehad. De eerste keer ging het over, de 2de keer moest er wat in het infuus, want toen ging het niet over.

Tussendoor werd steeds de bloeddruk gemeten en de borsten bekeken.

Redelijke nacht gehad, we waren maar met zijn 2en, een andere mevrouw die ook een bvk had gehad. De volgende morgen katheter eruit en lekker naar huis.

Goede week gehad, wel moe en veel koude rillingen, schijnt te kunnen na een narcose. Maandag op controle, pleisters eraf. Er zit vocht onder in de borsten en er tussen in, en ietsjes onder de armen. Ik vind mijn linkerborst wat slordig eruit zien en de hechtingen aan de zijkanten een beetje bobbelig. Verder is het mooi, maar wel wennen,zo klein ;-).

Ik heb deze week er veel meer last van gehad, een beetje alsof ik stuwingen had. Vooral met lopen voelt het zwaar en een beetje pijnlijk. De tepels zien er goed uit, trekken bij kou gewoon samen, al gelijk na de operatie, heel apart.

Het slapen op de rug vind ik een ramp, heb van de huisarts een paar slaappilltjes gehad. Wilde na een week weer gaan werken, maar heb er nog een weekje aangeplakt. Heb mijn laatst gekochte badpak nog even gepast, staat prachtig, vorig jaar moest het er ingepropt worden.....................

Kan niet wachten tot ik weer lekker kan slapen en alles netjes is geheeld...........Als de linkerkant hetzelfde wordt als de rechterkant, die er al supermooi uitziet, ben ik tevreden. Fingers crossed...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat vocht is wel redelijk normaal hoor. Ik had dat ook in m'n buik, maar daar trok t vrij snel weg. In m'n borsten heb ik vrij lang vocht gehad, ik denk wel een week of 5 ofzo. En de vorm van je borsten schijnt nog een jaar lang te kunnen veranderen. T zal nog een beetje uitzakken, waardoor het er allemaal wat natuurlijker uit gaat zien. En ook je littekens zullen steeds minder opvallen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weeks later...

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.