Ga naar inhoud

fibromyalgie en silicone


pitou

Aanbevolen berichten

Hoi!

Twijfel..twijfel..twijfel! Wordt er niet goed van! Vorig jaar is bij mij fibromyalgie geconstateerd. Nu heb ik sinds 2007 PIP implantaten en na een echo bleek die te lekken.

Dus heb ik een wissel gepland binnen 14 dagen. Echter, ik twijfel heel erg! Ik lees nu heel veel dat de fibromyalgie erger kan worden door siliconen. Komen die enorme pijnen en vermoeidheid nu door het lek en de slechte kwaliteit silicone of ga ik toch nog dezelfde klachten hebben bij nieuwe implanten (allergan)?

Ook hoop ik zo dat ik eens verlost wordt van deze symptomen! Maar kan dat wel als ik terug siliconen plaats en gaan de symptomen wel weg als ik de implantaten gewoon laat verwijderen? De laatste optie zie ik eerlijk gezegd niet goed zitten, maar deze pijnen ook niet meer!

Wie heeft hier ervaring mee? Ik lees zoveel dat ik het echt niet meer weet?

Alvast bedankt voor jullie reactie!

Gr. Pitou

Link naar reactie
Delen op andere sites

hoi!! ik heb fibromyalgie (en nog wat andere dingetjes) ik heb mijn boobs nu acht maanden en mijn klachten zijn stabiel gebleven..

ik merk dat als ik gezond leef ik minder klachten heb ( liefst geen tot weinig alcohol, veel groentes en vis en vooral veel ontstressen)

ik heb het al vanaf mijn 17e maar ik heb er heel erg lang over gedaan voordat het erkend werd, ik was toen 28 of zoiets...

ik heb inmiddels geleerd alles in te plannen (bv stappen, kan wel, maar dat betekend eerst heel veel rust en daarna nog veel meer rust en je krijgt de rekening gepresenteerd)

ik heb heel lang de pijn onderdrukt door alcohol te nemen maar ben er inmiddels achter dat dit alleen de situatie maar verergerd, alcohol ontspant je spieren dus je bent heel even happy, maar daarna heb je extra veel pijn.....

o ja en glucosamine slikken he in grote hoeveelheden, als ik het een tijdje niet meer doe dan verergeren mijn klachten.

pijnstillers heb ik nooit wat aan gehad, zelfs morfine doet bij mij helemaal niets..

ik kan nu nog niet zeggen dat de fm klachten zullen verergeren, maar ik verwacht het niet!

heel veel succes!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Jolly

Hoi!

Bij mij is dit het laatste jaar veel slechter geworden. Dus vraag ik mij af als het niet door het lek komt? Ik hoop echt als ik de wissel gehad heb, mijn klachten een beetje afnemen?

Ja idd... medicijnen hebben bij mij ook geen effect. Maar van glucosamine had ik nog niet gehoord? Is dit gewoon zonder voorschrift te verkrijgen? Is in ieder geval het proberen waard! Bedankt voor de tip!

Ja, dat ontstressen is nog niet voor direkt, doordat we aan het verbouwen zijn. Maar moet nu ook al iets minder werken van de bedrijfsarts, dus dat komt wel goed! En gezond eten doe ik ook, alleen een borreltje op zijn tijd... smaakt wel he? :141:

Ik kan nog heel veel doen (zoals bij wandelen en zo totaal geen last, maar daarna krijg je idd de rekening gepresenteerd! Ook niet meer in een diepe slaap geraken 's nachts, liggen draaien en draaien van de pijn ... dit vindt ik het lastigste!

Maar in ieder geval bedankt voor de tip... ga ik morgen gelijk halen!

gr. Pitou

Link naar reactie
Delen op andere sites

HOI PITOU,

glucosamine kan je halen bij de tuinen, maar verder ook bij elke drogist zoals etos etc, je merkt niet meteen het verschil, maar gewoon volhouden hoor, na een tijdje ga je het zeker merken!!

mij is toen der tijd ook antioxidanten geadviseerd maar omdat ik al heel gezond leef neem ik die niet (vitamine AC)

je moet maar eens opletten als je drank hebt genuttigd, de volgende dag heb je meer pijn, ik krijg dan vaker last van die steken, je weet wel alsof je plots geprikt word met een naald.....bovendien ben je dan ook nog veel meer moe dan normaal.

het voordeel van fibromyalgie in mijn geval is, dat ik jaren geleden al geleerd heb om de hele nacht op mijn rug te slapen, een andere houding deed veel te veel pijn, nu met de borstvergroting had ik daar voordeel mee, aangezien je dan ook tijdelijk niet op je zij mag/kan draaien...

groetjes!! jolly

Link naar reactie
Delen op andere sites

HOI PITOU,

glucosamine kan je halen bij de tuinen, maar verder ook bij elke drogist zoals etos etc, je merkt niet meteen het verschil, maar gewoon volhouden hoor, na een tijdje ga je het zeker merken!!

mij is toen der tijd ook antioxidanten geadviseerd maar omdat ik al heel gezond leef neem ik die niet (vitamine AC)

je moet maar eens opletten als je drank hebt genuttigd, de volgende dag heb je meer pijn, ik krijg dan vaker last van die steken, je weet wel alsof je plots geprikt word met een naald.....bovendien ben je dan ook nog veel meer moe dan normaal.

het voordeel van fibromyalgie in mijn geval is, dat ik jaren geleden al geleerd heb om de hele nacht op mijn rug te slapen, een andere houding deed veel te veel pijn, nu met de borstvergroting had ik daar voordeel mee, aangezien je dan ook tijdelijk niet op je zij mag/kan draaien...

groetjes!! jolly

Hoi,

Dank je wel! Ja, dat klopt... ik wordt ook elke keer wakker op mijn rug, maar heb ondertussen al 100 keer gedraaid, dus ben benieuwd naar de operartie hoe dat gaat zijn? Ik ben nu al gebroken 's morgens! :74:

Zie echt tegenop de wissel, maar ga blij zijn als de troep uit mijn lichaam is, dus is heel dubbel!

Groetjes Pitou

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.