Ga naar inhoud

Voorstellen ga voor BVK maar dub al 2 jaar


Aanbevolen berichten

Ha meiden

Ik wil me even voorstellen en lees ook alweer even mee, maar nu dan toch maar 'open en bloot'.

In 2009 ben ik gaan nadenken over een BVK nadat ik al mijn hele leven door het leven ga met grote borsten. Omdat ik in 2010 voor een ingreep zou komen te staan die gepland zou kunnen worden, besloot ik de stoute schoenen aan te trekken en naar de PC te gaan voor een consult.

De PC zei 'Goh en daar kom je nou pas mee'..... Beetje rare reactie maar misschien herkennen jullie zo'n reactie? Ik vond het een beetje merkwaardig. Enfin, lang verhaal kort, de aanvraag werd gedaan, verzekering accoord en daarna kon ik naar de arts die me zou gaan opereren in 2010 om te vragen of hij het wilde combineren met de BVK. Dat kon ook dus alles leek geregeld.

Helaas ging op 1 april 2010 het een beetje mis, en moest de andere ingreep met spoed gedaan worden. Zo bleef ik dus met mijn grote borsten zitten en aangezien de andere ingreep niet helemaal probleemloos was, heb ik het hele idee weer uit mijn hoofd gezet.

Maar ja... je weet hoe dat gaat. Ik was begonnen met hardlopen in 2009, dat ging st eeds beter en op de video's zag ik wel dat de boel enorm aan het hopsen was, ondanks de mooie dure 100% control/impactfree/andere belofte BHs die ik allemaal geprobeerd heb. Balen.

Toch twijfel. Terug naar de PC met vragen: er is zo weinig weefsel, wat is het effect eigenlijk en kán het wel? En belangrijker: ik heb een bindweefselaandoening (waardoor alles zo slap en fijnmazig is), wat gebeurt er eigenlijk als je in die huid snijdt? De PC kéék niet eens en verweet me dat ik hem beschuldigde van 'onnodige handelingen'. Huh? Nou nee, maar als hij niet eens kijkt, hoe kan hij me dan adviseren. Ik dus weg daar.

En nu is het 2012 en ben ik er eigenlijk klaar mee. Ik wil toch doorzetten denk ik.

Waarom dan de twijfel?

Door die bindweefselaandoening. Alles is zooooo (extra) slap en er is wel 'omvang' maar als je mijn borsten pakt, dan is er eigenlijk ''niks". Dat klinkt raar maar misschien snap je wat ik bedoel.

Morgen ga ik dus voor een tweede mening en ik ben nog steeds op zoek naar een goede chirurg die wél mee wil denken over de aandoening en eerlijk kan adviseren, want die andere PC dacht volgens mij vooral aan de kassa. Hoevaak ik niet ben terug gebeld om de operatie in te plannen!

Ik baal er dus van

1) kán het eigenlijk wel met mijn aandoening?

2) hoe lang kan ik niet hardlopen (errug belangrijk voor me)

3) en dan... ben ik blij of juist niet na afloop.

Eng...... Ik ga dus nog eens rustig verder lezen hier.

Voor wie dit lange verhaal heeft kunnen doorworstelen....

Wie weet in de buurt van Rotterdam of binnen te bereizen afstand een echte geduldige, ervaren en eerlijke PC met gouden handjes? Alle suggesties zijn welkom.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar dat zijn klinieken. Ik hoop op ervaringen (ook negatieve) met chirurgen. Ik lees (gelukkig) ook andere 'merkwaardige' reacties van PCs of dat het niet klikt en het advies om dáár dan niet te gaan. Lastig hoor

Enfin, vanmiddag de afspraak met die andere arts. Lijkt me een beetje een 'god' figuur maar we zullen zien. van Tetering, met een eigen kliniek als ik het goed heb, maar ik heb er een hard hoofd in. Kwam aan zijn naam via een andere arts dus proberen maar.

Maar suggesties zijn nog steeds welkom, want ik ben gelukkig zo te lezen niet de enige die meerdere consulten aanvraagt!

Link naar reactie
Delen op andere sites

*** Goh, ik had een verhaal getypt, en ik krijg hem niet gepost via het onderste vakje, dan maar met dit blokje proberen..

Ik heb een heel goede ervaring met Dr. Jo Vanoorbeek (zie www.kliniplast.be). Hij opereert in Antwerpen, dat is qua afstand misschien nog wel redelijk te doen, maar ik weet niet hoe het zit met verzekering en operatie in Belgie? Hij doet ook voornamelijk borstreconstructies, en is zo'n kei in zijn vak! Ik had na ruim 75 kilo afvallen vreselijke hangborsten, en hij heeft ze weer supermooi gemaakt dmv een lift met opvulling (prothesen), je kunt foto's zien in de galerij bij de borstlifts.

Het is goed dat je verschillende consulten inplant als je nog geen klik hebt met een plastisch chirurg. Je moet die voor 100 procent kunnen vertrouwen en je moet je super op je gemak voelen bij zo'n persoon vind ik.

Groetjes van Ingrid.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank je Ingrid!

Ik had die Gallery nog niet eens gezien eerlijk gezegd wat stom. Maar.... ik schrik van sommige BVK foto's. Deuken? Zijn er ook ergens voorbeelden van goed geslaagde BVK? Ik ga straks eens vragen of die man iets kan laten zien of zou dat gek zijn?

Zucht...

Op naar Vlaardingen dan maar.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ben weer terug.

Wát een aardige, rustige man! Was dus heel verrast want ik had een heel ander idee gekregen toen ik de afspraak probeerde te maken. Zo zie je maar....

Volgende week ga ik terug, foto's kijken en dan is er overleg geweest of het niet te riskant is om me in een kliniek te opereren of dat het toch in een ziekenhuis zou moeten.

Er wordt gepland voor de maand september, dus ik ga nu eerst even rustig alles laten bezinken en in de agenda turen.

heb nog wel wat vragen, geen idee of hier nog gelezen wordt maar here goes:

* hij maakt geen gebruik van de anker methode. iemand anders ervaring met de methode van de snede alleen rond de tepel en naar beneden? voors en tegens?

* hij gebruikt een draintje die dezelfde dag nog verwijderd wordt

* volgens hem zou ik na een week rustig kunnen hardlopen, na 6 weken zou alles weer normaal zijn

En? Wat zijn jullie gedachten hierover?

Dank!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi!

Na 6 weken zou je in principe weer alles moeten kunnen doen, als je geen complicaties hebt. Zelf heb ik een gat bij het drielandenpunt van m'n rechter borst gehad, waardoor ik pas na een week of 10 weer voor t eerst heb gesport.

Ik heb de ankermethode gehad en was daar in eerste instantie ook een beetje huiverig voor, maar achteraf vind ik het niet zo erg. Van het horizontale litteken zie je bij mij nl niks omdat het niet buiten m'n borsten komt. Ze 'hangen' er dus netjes overheen. Nou ja hangen kan je het niet echt meer noemen, want ze zijn ook flink gelift. Hoeveel ze gelift moeten worden heeft ook invloed op de methode die gebruikt wordt. De sleutelgatmethode (die jij beschrijft) kan geloof ik alleen als er niet al teveel gelift hoeft te worden.

Maar dat kan je pc je misschien beter vertellen.

En volgens mij heeft de methode wel invloed op de vorm van je borsten. Ik heb heeeeeeel veel foto's gezien en over het algemeen vind ik de vorm na de ankermethode mooier dan na de sleutelgatmethode. Maar dat is mijn persoonlijke mening en je hebt natuurlijk altijd uitzonderingen :)

Staat t nu trouwens vast dat je deze pc kiest, of ben je toch nog verder aan t kijken?

Groetjes Kir

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Kir

Nee, staat nog niks vast. Woensdag ga ik terug en ga ik foto's bekijken. Dat is nieuw dat de ankermethode mooiere resultaten geeft. Ik ga dus weer verder speuren. Wat vond jij vooral de verschillen tussen beide methoden bij jouw speurtocht?

Max

Link naar reactie
Delen op andere sites

*** Ik heb wel sleutelgatmethode gehad, maar heb alleen een lift gehad, maar die zijn echt heel flink gelift (zie foto's in galerij). Ik weet niet of het scheelt dat ik juist hele lege borsten had, ik heb namelijk een opvulling met prothese gehad.

Groetjes van Ingrid.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 year later...

Ha meiden

Inmiddels zijn we dus ruim een jaar verder! Ik wist niet eens dat het april 2012 was, dat ik op consult geweest ben bij van Teteringen. Inmiddels kriebelt het alweer een paar weken. Ik heb in mijn hoofd een planning, waarbij een ingreep ook uit zou komen qua hardloop plannen etc. Nog best lastig.

Ze plannen nu voor november/december, dus ik zou wel begin november aan de beurt moeten zijn.

Maar de twijfel is niet weg.

Ik wil het heeeel graag, want inmiddels krijg ik met hardlopen ook enorme smetplekken onder mijn (goede en stevige) sport BH en als ik naar de video's kijk van mijn lopen, dan word ik ook niet echt blij van dat gehobbel. Laatst viel me op dat ik mijn voeten niet eens kan zien door mijn voorgevel.

Zucht

Maar goed... terug naar de chirurg waarvan ik niet zeker weet of hij me wel in de dagkliniek wil opereren? Of toch naar Parkkliniek en dan in een ziekenhuis (waarschijnlijk). Ik lees goede berichten over Nio van Rotterdamse Parkkliniek.

Twijfels twijfels maar komende week wil ik wel proberen ergens op afspraak te kunnen komen eigenlijk.

Ik vind het maar spannend en weet niet zeker of ik het er allemaal wel bij wil hebben maar toch....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey

Ja dr. Nio is heel goed!! Je zou bij hem ook in het SLAZ terecht kunnen, dan zit je meteen in het ziekenhuis...

Een consult met hem loont zich echt!!!

Of bij dr. van der Weij in Boerhaave (Amsterdam!!) Heb daar ook een heel mooi resultaat van gezien!!

Beide artsen zijn echte aanraders!! :)

Succes met overwegen ;)

xx BB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.