Ga naar inhoud

klopt deze bh maat tabel?


Aanbevolen berichten

omdat ik ben afgevallen zijn mijn bh's niet echt optimaal, ik had eerst 80E of 85D, maar die zitten beide nu te ruim,

als ik een 80D pas dan bulk ik er aan de zijkanten uit, als ik een 75E pas dan bulkt het er aan de voorkant uit,

in mijn speurtocht naar mijn bh maat kwam ik op deze site

http://www.farfallina.nl/maattabel

maar volgens hun heb ik 75G ofzo, hihi dat kan ik me niet voorstellen hoor, klopt deze tabel volgens jullie?

weet iemand een goede tabel?

thanks!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Lijkt mij behoorlijk oke hoor. Maar ik zou naar de 75F gaan ipv G omdat ze idd wel op het randje zitten met hun tabel.

(volgens hen zit ik op de rand van een 75E/75F) en die 75 E zit mij prima.

thanks Sendai!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi hoi,

Volgens de tabel zou ik op een c-cup uit moeten komen. Ik zit nu (nog) op een 70aa, dus dat lijkt niet helemaal te kloppen. De volgende info heb ik van de site van dr. Laura Moojen-Zaal gekopieerd. Misschien heb je daar iets aan?

Liefs, Laura

Voor de juiste grootte zijn twee maten nodig. De ene maat noemen we de onderborst maat, die direct onder de borst wordt genomen, over het borstbeen. U legt de centimeter onder de borsten met twee vingers tussen huid en centimeter, terwijl u deze eigenlijk iets te strak om uw taille trekt. Deze maat schrijft u op.

De tweede maat die van belang is voor de juiste afmeting is uw bovenbuste maat. Deze maat wordt genomen door de centimeter vanuit de rug over het midden van de borsten te leggen, ter hoogte van de tepel. Trek de centimeter niet strak om de natuurlijke vorm niet te veranderen. Het verschil tussen deze maat en de eerder waargenomen onderbuste maat geeft uw cupdiepte aan, variërend van A t/m E. Daarnaast geeft uw onderbuste maat de omvang weer, welke afgerond wordt op veelvouden van vijf, bijvoorbeeld 70, 75 of 80. Uiteindelijk bepaald de combinatie wat voor u de juiste BH-afmeting is, bijvoorbeeld 75B.

Voorbeeld:

Uw borstomvang 90 cm

Uw borstwijdte 75 cm

De berekening 90 – 75 = 15 cm (B cup)

Uw maat 75B

Mogelijke cupmaten:

10 – 12 cm: AA 12 – 14 cm: A

14 – 16 cm: B 16 – 18 cm: C

18 – 20 cm: D

20 – 22 cm: E

22 – 24 cm: F

24 – 26 cm: G

26 – 28 cm: H

28 – 30 cm: J

Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgens mij klopt die tabel voor geen meter haha, misschien dat je meer hebt aan deze:

http://www.85b.org/bra_calc.php

Je hoeft alleen maar de boven en onderwijdte in te vullen, dan doet ie het....

xxBB

Haha met deze site kom k op n 70F maar k heb het nog niet laten opmeten, volgende week mag de kliniek bh uit.. Dus ben benieuwd of deze maat klopt!

Link naar reactie
Delen op andere sites

omdat ik ben afgevallen zijn mijn bh's niet echt optimaal, ik had eerst 80E of 85D, maar die zitten beide nu te ruim,

als ik een 80D pas dan bulk ik er aan de zijkanten uit, als ik een 75E pas dan bulkt het er aan de voorkant uit,

in mijn speurtocht naar mijn bh maat kwam ik op deze site

http://www.farfallina.nl/maattabel

maar volgens hun heb ik 75G ofzo, hihi dat kan ik me niet voorstellen hoor, klopt deze tabel volgens jullie?

weet iemand een goede tabel?

thanks!

Bij deze site zou ik uitkomen op een 75FF... :154:

Volgens mij klopt die tabel voor geen meter haha, misschien dat je meer hebt aan deze:

http://www.85b.org/bra_calc.php

Je hoeft alleen maar de boven en onderwijdte in te vullen, dan doet ie het....

xxBB

En bij deze site kom ik uit op een 75D

klopt allebei niet, draag 75E ??!!

Stomme tabellen :93:

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik kom uit op een 75 c dat klopt volgens mij wel ...heb ook een hema sport bh 75 c maar die snijnt wel enorm ...ga vanmiddag even een sport bh passen in de winkel wil wel wat compy's aan als mn kliniek bh gewassen word .......dus ben benieuwd waar ik nog op uitkom

Link naar reactie
Delen op andere sites

De eerste tabel klopt voor geen meter hihi...

Volgens die heb ik dan 70 JJ hahaha doe mij een lol :D ...

Bij de tabel van BB klopt 't wel en kom ik netjes uit op een 70G/H, en idd mn 70F bh past niet...

Dat het een maatje meer of minder verschilt soms met je bhmaat is volkomen logisch door het model van de bh ;) ..

Link naar reactie
Delen op andere sites

haha thanks meiden!! ik heb ff jouw link geprobeerd best boobie en het grappige is dat ik dan weer op 80E uitkom,

op deze site moet je trouwens op drie plekken meten, dat had ik nog niet eerder gezien!

ok ik ga er nu gewoon vanuit dat 80E mijn maat is, en dat sommige bh's gewoon anders uitvallen haha, er zijn zoveel verschillende tabellen dat je door de bomen het bos niet meer ziet!

leuk, al jullie recties!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

na 6 weken ging ik voor het eerst BH's passen ...en kopen. Kwam in de winkel 2 afgeprijsde Sapph beha's tegen, het bekende modelletje, de fortuny. aangezien ik gelezen had dat je maat nog kon veranderen wide ik gewoon niet te dure BH-tjes shoppen in het begin, just in case......Had een rode in 75E, die paste goed. Daarna ging ik dezelfde in het wit passen, dat was een 75F en die paste ook. Heb zelfs de verkoopster er bij gehaald, ik zei..dit zijn 2 verschillende maten, maar ze passen beiden... :107: . Draag nu altijd 75E, denk dat die witte gewoon fout gemaakt is.

Vaak ligt het idd aan het model, maar volgens mij gaat er bij fabricage ook nog wel eens iets fout....En elk merk is ook weer anders...vind zelf Hunkemöller klein vallen. Dus gewoon passen

Link naar reactie
Delen op andere sites

hoi

volgens mij is er geen 1 tabel die echt klopt.

Mijn ervaring is dat je gewoon moet passen in een lingerie zaak. Volgens de tweede tabel hier in de topic kom ik uit op 70B. de pc heeft me maandag nog opgemeten en volgens hem kom ik op een 70C, maar ik draag de 70E!!!

Ik heb 70 cm omvang en 85 borstomvang. Ik had voor de operatie een c cup maar dat gaat echt niet meer passen hoor ; )

Ik heb een verkoopdame in een lingerie zaak in het pashokje mee getrokken en samen kwamen we tot de conclusie dat ik echt 70E moet hebben, meten heeft niet veel zin, maar passen wel!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi hoi,

Volgens de tabel zou ik op een c-cup uit moeten komen. Ik zit nu (nog) op een 70aa, dus dat lijkt niet helemaal te kloppen. De volgende info heb ik van de site van dr. Laura Moojen-Zaal gekopieerd. Misschien heb je daar iets aan?

Liefs, Laura

Voor de juiste grootte zijn twee maten nodig. De ene maat noemen we de onderborst maat, die direct onder de borst wordt genomen, over het borstbeen. U legt de centimeter onder de borsten met twee vingers tussen huid en centimeter, terwijl u deze eigenlijk iets te strak om uw taille trekt. Deze maat schrijft u op.

De tweede maat die van belang is voor de juiste afmeting is uw bovenbuste maat. Deze maat wordt genomen door de centimeter vanuit de rug over het midden van de borsten te leggen, ter hoogte van de tepel. Trek de centimeter niet strak om de natuurlijke vorm niet te veranderen. Het verschil tussen deze maat en de eerder waargenomen onderbuste maat geeft uw cupdiepte aan, variërend van A t/m E. Daarnaast geeft uw onderbuste maat de omvang weer, welke afgerond wordt op veelvouden van vijf, bijvoorbeeld 70, 75 of 80. Uiteindelijk bepaald de combinatie wat voor u de juiste BH-afmeting is, bijvoorbeeld 75B.

Voorbeeld:

Uw borstomvang 90 cm

Uw borstwijdte 75 cm

De berekening 90 – 75 = 15 cm (B cup)

Uw maat 75B

Mogelijke cupmaten:

10 – 12 cm: AA 12 – 14 cm: A

14 – 16 cm: B 16 – 18 cm: C

18 – 20 cm: D

20 – 22 cm: E

22 – 24 cm: F

24 – 26 cm: G

26 – 28 cm: H

28 – 30 cm: J

Lastig zo n tabel. Bij klopte het ook niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 11 months later...

Volgens mij klopt die tabel voor geen meter haha, misschien dat je meer hebt aan deze:

http://www.85b.org/bra_calc.php

Je hoeft alleen maar de boven en onderwijdte in te vullen, dan doet ie het....

xxBB

Deze klopt bij mij zeker niet, dan zou ik nu VOOR mijn BV een 85E hebben :45:

I wish!!! hahaha

De tabel kom ik uit op een 80C of 85 B en dat klopt dan weer wel

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.