Ga naar inhoud

Stoppen met roken


Aanbevolen berichten

Dag dames,

Ik dacht ik open een nieuw topic stoppen met roken.

Ik ben sinds het maken van mijn eerste afspraak (rond december 2011) met de pc gestopt, weer begonnen, gestopt, weer begonnen en nu officieel twee weken voor de datum bv gestopt. Ik weet nu zeker dat ik niet moet roken voor de operatie, maar ik moet zeggen dat ik het me niet makkelijk afgaat.

Ik vroeg me af of er meer dames zijn die gestopt zijn of denken te stoppen voor de operatie? Wat zijn jullie ervaringen? Tips? Mental support :D?

xxx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Goldygoldlocks

Hoi wallflower,

Ik ben 3,5 weken voor mijn operatie gestopt. Ik vond het in het begin heel moeilijk, maar als ik dan dacht aan die rimpels en andere ellende wat roken met je doet wilde ik toch niet meer roken.

En voor je wondherstel is het echt beter! Waarom zou je risico's nemen door te blijven roken?! Even door de zure appel heen bijten, duurt een week of 2 à 3.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heey meid.

Ik kan dus echt niet stoppen heb van alles geprobeerd ,

Maar ik heb ook nog een examen donderdag à.s ik hoop echt dat ik mijn rijbewijs nu haal, is de 4 e keer

1 e keer reed ik super was ik gezakt , en nu heb ik dus echt faal angst! De zenuwen slaan me toe in de auto , daarvoor niet hopelijk komt het goed nu..

Het is zeker makkelijk ,maar als je de zenuwen te pakken hebt , kan je er niks tegen doen..Dan trilt je voet haha zoals mij , mijn rijinstucteur snapt het maar niet je rijd zoo goed en dan gaat het mis..

Nu weer even on topic

Maar ik ga ook niet stoppen minderen wel en de dag voor de operatie blijf ik nuchter

Gr.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat fijn om te zien dat ik er niet alleen voor sta :46:

Ik moet zeggen dat ik mezelf er doorheen sla door te eten, niet goed I know. Maar liever wat extra kilo's dan extra complicaties.

Mijn pc is er echt heel duidelijk over geweest. Niet roken. Ook met allerlei voorbeelden erbij van verhoogde kans op infecties, nabloedingen en dergelijke.. Dus is liep behoorlijk geschrokken het consult uit.

Het is met name de nicotine die slechte dingen met je lichaam doet. Krijg je dit ook niet binnen met een electrische sigaret?

ps: ik verlang zooooooo naar een sigaret.. Het wordt volgens mij aftellen tot wanneer ik wel weer mag :rolleyes: . Wordt er ook lichtelijk verdrietig en chago van.. Hmmmm not good!! Zeker niet voor mijn vriend. Merk dat ik me aan meer dingen aan het irriteren ben als dat ik deed voorheen..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey meid,

Tsja je moet het zelf weten,,

Ik kan het niet en ga me ook niet beter voor doen.

Ik ben an echt zo chagerijnig dat is niet leuk voor mijn vriend,.

Ik begrijp wat je bedoelt.

Maat goed er kan ook wat gebeuren terwijl je niet rookt het blijft een risico..

X

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja met een rijexamen zou ik ook echt een sigaret nodig hebben!! Succes donderdag!!!

Mijn vriend moet ik ook succes toewensen deze week,,, die krijgt wat te voortduren hahahahaha hopelijk kan ik me inhouden :P

Over risico's had ik het vandaag ook over met mijn moeder. Ik belde haar even op omdat ik het moeilijk had met het niet roken. Begon ze ook gelijk een speech over de risico's met roken en bv. Kon ik dus echt niet hebben op dat moment! Opeens schiet je dan in de verdediging maar dan vanuit de verkeerde kant. Het is namelijk echt niet zo dat als je niet rookt je vrij bent van risico's. Dus daar ging mijn moeder weer zwaar tegen in. Conclusie van dit alles, na het telefoongesprek had ik nog meer zin in een sigaret... :83:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Goldygoldlocks

Ik ben een week of 2 enorm opvliegend geweest, en ik moet zeggen dat mij omgeving daar gelukkig begrip voor had.

Ben inmiddels 6 weken gestopt en het rookvrije leven bevalt prima!

Ik rookte al 15 jaar en zeker wel 15 sigaretten per dag de laatste jaren. Had ook niet gedacht dat ik het kon, maar het is mij toch wel meegevallen. Mijn tip is ga sporten ipv eten. Als je wat om handen hebt vergeet je de zin eerder.

Ik ben van mening dat iedereen kan stoppen, maar je moet het wel echt willen.

En wees elke dag dat je niet gerookt hebt trots op jezelf, want het is steeds een stukje dichter bij een rookvrij

Leven! Succes ermee.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja hoor, hier ook gestopt 6 weken voor de operatie!!! En hoop poespas gehad met een infectie, wond die niet dicht groeide enz enz. Maar GODDANK wist ik dat ikzelf er alles aan had gedaan om dit te voorkomen.

Nu moet ik weer voor een heroperatie onder het mes, en ben 12 weken vtv gestopt (want ja... ik was 4 mnd na mn eerste operatie weer begonnen met roken).

EN idd...waar een wil is, is een weg. Ligt wel aan de prioriteiten die je voorop stelt. Als je iets belangrijk genoeg vind, dan is het ook wat beter vol te houden denk ik.

Succes voor iedereen die nog moet stoppen :43: EN ook voor degene die niet kunnen stoppen :D

Moeilijk is het zéér zeker, maar niet onmogelijk!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

donderdag mijn BV...en terwijl ik dit schrijf ben ik nog gezellig aan het roken. :-/

stom stom stom ik weet het........

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik hoefde niet te stoppen als ik maar niet meer dan 10 sigaretten per dag ging roken .....

Ik ben prima geheelt tot nu toe .. neem wel elke dag multi vitamine en een vitamine c pil .

Denk dat het er ook aan ligt aan wat je voor operatie jekrijgt ik denk bv bij een operatie met meerdere litekens dat je wel moet oppassen.

Sucses!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor jou spannend meid..

Ik ga je zeker in d gaten houden,

Probeer gewoon zo min mogelijk te roken,,

Wat minder is telt al..

Ik vind da iedereen zelf moet weten of hij/zij rookt..

Er hangen altijd consciënties eraan vast..

Niet alleen met roken , ook alcohol,drugs,sporten etc

Je kan overal wel wat van krijgen.

Gelukkig rook ik alleen maar...

Xx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vraag me eigenlijk af of roken wel veel invloed heeft op het herstellen van littekens?

Is dit medisch bewezen? Volgens mij als je verder in goede conditie bent en gezond eet, veel water drinkt,

kan roken toch niet zoveel kwaad .....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je rookt is de doorbloeding in je huid niet zo optimaal als dat je niet rookt. Dit heeft uiteraard invloed op het herstel en het uiterlijk van je litteken.

Dus het is idd een medisch feit.

Ik ben het wel eens met MissBoobyMoon... hoe groter/meer je litteken hoe meer het van belang is dat je stopt met roken.

En dan misschien niet zozeer voor t herstel, maar wel voor jezelf over hoe de littekens eruit komen te zien uiteindelijk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey girls bedankt voor alle support! Doet me echt goed!

Sporten is inderdaad de beste oplossing. Maar aangezien ik volgende week onder het mes ga, zit sporten er voorlopig niet in. Ik heb gelukkig nog niet gerookt of heb mezelf nog niet in de verleiding gebracht. Ik denk wel steeds: Hoelang na de operatie zou ik weer kunnen gaan roken? Is echt bizar dat ik me helemaal verheug op dat moment. Blijkbaar ben ik nog niet klaar om te stoppen!

Dus effe een pauze nu en dan als ik hersteld ben weer roken.. Of misschien zeg ik dat nu omdat ik nog maar net een week gestopt ben. Misschien praat ik over een aantal weken wel anders..

Ik zie mezelf trouwens wel al zitten hoor: in de zon, op de terras, strakke truitje, mooie tieten en een sigaretje erbij :101:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ben ook gestopt met roken 2 wkn voor de bv..

Gaat wel redelijk,alleen met een lekker drankje erbij vond ik het wat moeilijker..

En idd ik zie mijzelf ook wel zitten op het terras met een drankje,mooi truitje met eindelijk vulling.. en een sigaret..!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 month later...

Hee wallflower,

Heb je je bv al gehad?

Ik moest ook stoppen, twee weken van de voren..

Vandaag mijn eerste dag.. 11juni mijn bv. Het is niet makkelijk maar je doet het ergens voor.

Mijn zus is operatie assistente en raad echt aan te stoppen, ze heeft wel eens erge gevallen gezien van littekens die niet wilde genezen omdat de patiënt door wilde roken.

Ik wil het risico niet lopen, het kan niet ongedaan gemaakt worden en het is wel je lichaam waar je de rest van je leven mee moet doen.

En ookal stop ik met roken, ik weet dat er altijd complicaties kunnen optreden maar dan heb ik er iig alles aangedaan.

Ik moet tot twee weken na de bv gestopt blijven, wie weet blijf ik er vol houden??

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.