Ga naar inhoud

Bl0nd : 22 maart 2012 : Dr. Maas : Bergman Kliniek


Aanbevolen berichten

Hey meiden,

Ik lees al een tijdje mee op dit forum en heb hier ook nuttige informatie en tips vandaan kunnen halen. Daarom nu ook mijn operatieverslag van mijn prothesewissel, misschien dat iemand anders hier ook iets aan heeft.

In 1995 nu precies 17 jaar geleden koos ik ervoor om mijn borsten te laten vergroten ik was toen net 18 jaar. Uiteindelijk kwam ik uit bij body corrections. De advertentie haalde ik destijds uit een blad en na het eerste consult kon ik al met twee weken terecht. Op dat moment had ik een a cupje en omdat ik erg slank was koos ik voor een niet al te grote prothese, een maat die mooi bij mijn lichaam zou passen en waarmee ik zou uitkomen op een volle b cup dit resultaat zou worden bereikt met 200 cc op de spier. Omdat in die tijd de siliconen erg in opspraak waren viel mijn keus op een dubbelwandige prothese. Vanbinnen siliconen en de buitenwand gevuld met een zoutwateroplossing.

Alles verliep eigenlijk heel voorspoedig. Vlak voor de operatie werd nog wel aan me gevraagd of ik misschien toch liever niet siliconen wou hebben ipv de dubbelwandige prothese. Dit omdat de dubbelwandige toch iets groter bleek en ik dan misschien op een grotere maat uit zou komen. Ik heb toen nog heel duidelijk aangegeven absoluut niet voor de siliconen prothese te willen gaan.

Het enige nare wat mij van de operatie van toen is bijgebleven is dat op het moment dat de narcose vloeistof werd ingespoten ik een gigantische pijn door mijn arm voelde trekken, echt een vreselijk gevoel, dacht dat er iets niet helemaal goed ging maar voor ik het uit kon schreeuwen was ik al weg. Gelukkig was dit mijn enige nare ervaring mijn herstel na de operatie voorliep voorspoedig en ik was erg blij met mijn nieuwe borsten.

Jaren lang was ik erg tevreden totdat ik na mijn eerste zwangerschap merkte dat mijn borsten waren veranderd, niet echt op het zicht maar ik voelde een soort van harde randen en bobbels in mijn borsten. Toch was dit voor mij niet storend genoeg om meteen aan een wissel te denken dat kwam pas later na mijn tweede zwangerschap. Nu begonnen mijn borsten ook echt te vervormen(vanwege kapselcontractie). Bij een van de borsten was ook een dubbel bubble waar te nemen. Eigenlijk zag het er gewoon niet meer uit en klopte er helemaal niets meer van . Ook voelde het helemaal niet meer fijn, had er ook echt veel last van. Toen dus toch de keuze gemaakt voor een prothesewissel.

Omdat bergman clinics erg goed stond aangeschreven maakte ik daar een afspraak bij dr Maas voor een consult. Ik werd netjes en vriendelijk te woord gestaan en al mijn vragen werden goed beantwoord. De kapselcontractie bleek van dergelijke aard (baker 4) om een vergoeding bij de zorgverzekeraar aan te vragen. Verder werd er geadviseerd om voor een iets grotere prothese te gaan en dan ook weer voor de spier. Ook moest al het kapsel verwijderd worden en zou ik daardoor een nachtje moeten blijven vanwege eventuele nabloedingen.

Na een maand (ik had inmiddels ook goedkeuring van de zorgverzekeraar) was het dan zo ver!! Om acht uur moest ik in Bilthoven zijn. Ik zou die dag als eerste worden geopereerd, wat was ik zenuwachtig!! Ik had me al een maand lang druk lopen maken en me al allerlei gekke dingen en doemsenario's in mijn hoofd gehaald. Gelukkig was mijn vriend met me mee. We werden opgehaald door een verpleegkundige en naar mijn kamer gebracht degene waar ik ook die nacht zou overnachten. Het was een mooie kamer met een mooie ruime badkamer. Er werden nog een aantal dingen doorgenomen en wat vragen gesteld en toen mocht ik mezelf omkleden. Van de zenuwen had ik het ijskoud! Gelukkig kreeg ik ook een badjas en slippers aan en mocht ik wachten tot dr maas me kwam halen.

Eerst maakte hij nog wat foto's en daarna moest ik afscheid nemen van mijn vriend en liepen we richting de o.k. Omdat ik zo'n nare herinneringen had aan de vorige narcose werd ik met elke stap die ik deed meer zenuwachtig en ook echt bang, gedachten als wat als ik nooit meer wakker wordt gingen door mijn hoofd, vooral toen we de kamer binnenkwamen en ik mocht plaatsnemen op het operatiebed. Het werd me te veel en ik kon mijn tranen niet meer bedwingen. Gelukkig waren de mensen daar ontzettend aardig en meelevend. Van te voren was er ook al melding gemaakt van wat ik met de vorige narcose had meegemaakt en ze verzekerde me daar dat dit deze keer niet zou gebeuren. De anesthesist zou door het aangelegde infuus eerst wat verdovende vloeistof inspuiten. Het enige wat ik voelde was dat er iets kouds werd ingespoten daarna voelde ik een soort van rust over me heenkomen, sloot mijn ogen en ik was weg.

Toen ik wakker werd was ik meteen zo ontzettend blij dat het achter de rug was!! Helemaal blij en positief had ik meteen het hoogste woord. Ik had er ook rekening mee gehouden dat ik wel veel pijn zou hebben bij het wakker worden maar dat was dus helemaal niet het geval. Het enige wat ik had was een klein beetje een schrijnend gevoel maar dat was nauwelijks pijn te noemen.

Ik mocht al snel naar mijn kamer waar ik ook mijn vriend weer zag. Iets later werden ook mijn oude prothesen naar me toe gebracht en wat bleek, ik had helemaal geen dubbelwandige prothesen!! maar gewoon siliconen die ik toen helemaal niet wou! Wat wel heel positief was, was dat ze er echt nog puntgaaf uitzagen. (het waren mcghan's wel hele goede protheses dus)De dr zei ook dat ze nog jaren mee hadden kunnen gaan mocht ik geen last van het kapsel hebben gehad.

Inmiddels is het bijna twee en een halve week geleden sinds de operatie. Het herstel ging ontzettend goed en ook heel snel. Ik heb eerlijk waar zo goed als geen pijn gehad daardoor ben ik ook meteen na de eerste dag gestopt met de pijnstilling. Wel was het daardoor heel lastig om niet meteen te veel te gaan doen. De eerste dagen had ik wel nog veel zwelling en hield ik veel vochtvast, leek wel drie maanden zwanger zo;n buik had ik. Wat daartegen heel goed heeft geholpen (deze tip had ik ook van dit forum) is vochtevenwicht van Bional. Na een weekje was ik hierdoor van mijn dikke buik af!

Vandaag ben ik terug geweest voor de nacontrole en alles zag er goed uit. Ik ben zelf ook super tevreden met het resultaat het ziet er echt heel erg mooi en natuurlijk uit. Veel beter als mijn eerste vergroting. Ook de littekens zijn mooi genezen en zijn heel dun. Gelukkig mag ik nu ook weer wat meer dingen doen en over een paar weken weer sporten waar ik echt naar uit kijk!

Groetjes,

Bl0nd

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo,

Blij voor je dat het zo goed gegaan en meegevallen is. Ik heb 2 april mijn pips laten vervangen door allergan(Natrella) waren gelukkig nog intact en had ook geen klachten, vandaag zijn de hechtingen verwijderd en er is maar een heel klein streepje zichtbaar, t is heel mooi gedaan

Ik ben ook voor ietsje meer cc gegaan k heb nu 345, achteraf had het nog wel wat meer mogen zijn, maar het ziet er heel natuurlijk uit. Hoeveel cc heb jij nu???

Ik heb deze keer ook amper pijn gehad, wat een verschil met de 1ste keer.

Groetjes

Link naar reactie
Delen op andere sites

London bedankt voor je leuke reactie!

@ Sabine. Fijn om te lezen dat bij jou ook alles goed is gegaan en ook dat je protheses nog intact waren, op internet en ook hier op het forum zijn toch wel heel wat verhalen te vinden over meiden die veel klachten hebben en waar de pip protheses er in stukken uitkwamen.

Had je ze al lang?

Ik had 200 cc en dat is nu 240 cc geworden. Niet echt zo heel veel verschil maar ik heb nu een volle c en dat past goed bij mijn lichaam. ( ik ben ook niet zo groot)

ja wat een verschil hè met de eerste operatie qua pijn. Heb jij ze ook voor de spier? Na de 1ste keer kwam ik pas na 8 dagen een beetje van de bank en nu was ik na een week alweer aan het werk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Blond,

Ik heb mijn eerste bv gehad 29 Maart in Bilthoven bij Dr van Engeland.

Vind het een erg prettige en vriendelijke kliniek.

Ik heb 305 cc dual plane.

Wat goed dat alles prima is verlopen en je al zo voorspoedig gaat.Lees dat meer van dames die een wissel hebben dat het herstel sneller dan bij de eerste bv.

Deze zomer word voor jou dus ook mooie bikini en truitjes aan...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.