Ga naar inhoud

Terugbetaling bv (ziekenfonds)


Aanbevolen berichten

Hallo allemaal,

Heeft er soms iemand ervaring met een borstvergroting die terugbetaald werd door het ziekenfonds?

Volgens mijn PC was mijn situatie zo extreem (lees: plat) dat ik volgens hem in aanmerking kom voor een door het RIZIV erkende en bijgevolg ten dele gefinancierde bv... Ik kreeg een voorschrift mee waarmee ik naar het ziekenfonds moet. Uiteindelijk zal ik dan ook langs moeten bij een controlegeneesheer die hier al dan niet mee akkoord gaat.

Heeft iemand van jullie dit ooit meegemaakt / hier ooit over gehoord / hier ervaringen mee?

Ik ben razend benieuwd!

Zontje

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey Zontje,

Ik wil je blijdschap niet in de kiem smoren, maar zou m'n boontjes er niet op te weken leggen dat je bv zelfs maar gedeeltelijk zal terugbetaald worden, bij mijn weten wordt een bv nooit terugbetaald, ook al ben je helemaal plat. Zou me echt verwonderen mocht je pc dit voor elkaar krijgen. Hoop het wel voor je en het zou je zeker gegund zijn. ^_^

Liefs, :54:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou het gewoon proberen,als je pc het zegt en die doen er veel en weten ook wel dat het niet vergoed word.

Misschien maak je wel kans.Hou ik je achterhoofd dat het niet zo is maar zou de gok wel wagen en het proberen.Succes ermee en laat even weten of het je is gelukt..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dag meiden,

Misschien maar goed dat jullie m'n enthousiasme wat temperen, kan anders alleen maar ontgoocheld worden hé!

Leerde intussen dat ze inderdaad soms tussenkomen bij de afwezigheid van enige borstontwikkeling, maar dan enkel als dit aan één kant optreedt (en het verschil met de andere borst dus te groot is). Ik heb de pech dat ik aan beide kanten niks heb. Maar ik zit wel met een enorm vooruitstekend borstbeen links, dus dat verhoogt de kans weer...

Vorige week durfde ik de toestand voor het eerst eens tonen aan mijn mama en aan vrienden en die zijn alleszins allemaal in shock (ook had ik hen al zo vaak verteld dat ik niks meer had behalve BH). Een kennis van me ziet dagelijks tientallen borsten passeren (beroepshalve) en zelfs zij was geschorkken en vertelde me dat ze dit nog nooit gezien had in haar carière. Nu maar hopen dat de controlegeneesheer even hard schrikt en een uitzondering toestaat...

Hoop doet leven hé ;-)

Ik heb het briefje alleszins binnengebracht vandaag, nu braaf wachten op een uitnodiging van de controlegeneesheer...

Ik hou jullie alleszins op de hoogte!

Bedankt voor jullie medeleven!

Zontje

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey Zontje,

Ik hoop voor je dat het lukt, maar zag hier zelfs al meiden voorbij komen die echt meerdere cupmaten verschil hadden tussen beide borsten of die een aangeboren afwijking hadden (tubulaire borsten) en die kregen ook niets terugbetaald?!

Maar iig succes mocht je bij de controlegeneesheer gevraagd worden! :35:

Liefs, :53:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 year later...

In deze vervelende tijd krijg je tegenwoordig helemaal geen bv meer vergoed!

Ook al ben je zoveel kilos afgevallen en hou je er slappe zakjes aan over,je zult de operatie zelf moeten dokken helaas.

Maar als t je lukt mag je t hier komen melden, :35:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja ik ga er toch zeker naar vragen... Maar is dit in Nederland zo ? Heb toch al vernomen dat in België het wel kan want mijn zus heeft een nog groter verschil en toen zij gaan horen was kon de helft terug betaald worden.... Dus ik kan het maat even vragen ,Toch ? Ik hou jullie op de hoogte

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja ik ga er toch zeker naar vragen... Maar is dit in Nederland zo ? Heb toch al vernomen dat in België het wel kan want mijn zus heeft een nog groter verschil en toen zij gaan horen was kon de helft terug betaald worden.... Dus ik kan het maat even vragen ,Toch ? Ik hou jullie op de hoogte

:35:

Link naar reactie
Delen op andere sites

MissesD. Ik wil je enthousiasme niet temperen... Maar ik denk niet dat jou situatie in aanmerking zal komen. Het wordt al bijna nooit vergoed. En wanneer wel... Moet al een extreme situatie zijn.

Maar wie niet waagt, niet int zeker...;-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja ik stel er ook mijn hoop niet op vast hoor is het niet dan is het niet, die operatie komt er toch hoor,.. Ik erger mij er veel te veel aan om het los te laten. Maar ik ga zeker eens navraag doen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Naar mijn weten gebeurde dit jaaaaaren geleden wel nog maar tegenwoordig wordt het alleen nog maar (gedeeltelijk) vergoed wanneer er sprake is van ziekte en daardoor bijv. een borstamputatie oid heeft plaats gevonden.

Maar heb hier op het forum ook wel eens gehoord dat sommige dames het toch vergoed hebben gekregen maar weet niet hoe ze het voor elkaar hebben gekregen ;)

In ieder geval veel succes en hopelijk ga je het toch vergoed krijgen :)

xx

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weeks later...

Hey dames...
Ik ging donderdag 13 juni voor 't eerst op consult bij mijn PC.. Zij schreef me een brief voor een adviseur van de mutualiteit. Volgens haar zou ik een grote kans hebben op terugbetaling in een lift. En ze heeft ook een code op de brief gezet waarmee ze probeert een gedeeltelijke terugbetaling te versieren in de protheses ook... Aanstaande maandag (24 juni) heb ik een afspraak met de raadgevend geneesheer bij de mutualiteit om te kijken of ik al dan niet in aanmerking kom voor deze (gedeeltelijke) terugbetaling... Ik laat hier zeker nog iets weten wanneer ik van bij de RG kom. Fingers crossed... Een 'neen' heb ik al, een 'ja' is mogelijk... We kunnen enkel afwachten en proberen hé :)

Tot maandag voor de update ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast cheyenne

ik had dat ook geprobeert . eerst naar psycholoog en hij zou verder informeren . maar helaas ben je alleen terugbetaalt als je een amputatie hebt gehad en als 1borst 1/2 cupmaat groter is dan de ander. nu ik hoop dat het lukt bij jou. succes in ieder geval!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey Dames!

Sorry datk niet meteen iets heb laten weten, maar ik heb nog geen tijd gehad.. Druk leven als je full time gaat werken en daarnaast nog eens zelfstandige in bijberoep bent he...

Maandag heb ik mijn gesprek gehad bij de geneesheer-adviseur en ik heb supergoeoed nieuws gekregen... Bij mijn operatie wordt er een gedeelte terugbetaald door de mutualiteit!! Telkens ik mijn bh uitdoe voor een dokter, is keer op keer de reactie: 'oh ja, ik zie 't probleem'. Nu tijdens 't gesprek had 'ie de nomenclatuur nog niet goed gecheckt en dacht hij dat het enkel om een lift ging.. moest hij overleggen met zijn collega's of dar iets zou worden in terugbetaald... Toen had hij op mn voicemail laten weten dat ze akkoord gingen, maar iets later kreeg ik opnieuw telefoon van 'm.... Hij zei dat 'ie zich moest verontschuldigen voor de fout die hij had gemaakt... De nomenclatuur ging ook over het plaatsen van protheses... Jonges, ik kan je verzekeren: mijn hart ging tekeer!! Maar toe zei die opeens "daar is absoluut geen twijfel over mogelijk" (hart stond even stil) "in jouw geval komen we ook daar in tussen; je mag dus op je beide oren slapen"

Mij God! Ik wist even niet waar ik 't had! Maar blijkbaar ben ik op dit forum de enige uitverkorene dan??? Echt waar, mijn geluk kan niet op!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoihoi!

Van harte gefeliciteerd met het nieuws, wat super zeg! Geloof zeker dat je je geluk niet opkunt.

En nee, je bent niet de enige uitverkorene. Ik krijg het ook vergoed (helemaal) en ik dacht ook dat ik de enige op dit forum was haha.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weeks later...

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.