Ga naar inhoud

Stephy : 29 maart 2012 : DR Moues-Vink : MCL


Aanbevolen berichten

Hallo lieve mensen,

Even een update vanuit Friesland.

Mijn bvk is vandaag precies 3 weken geleden, goh eigenlijk nog helemaal niet zo heel lang geleden als ik er ff aan terug denk.

maargoed..ik zit ook elke dag zowat thuis dus dan duren die dagen en weken ook ontzettend lang en alles gaat super langzaam

Maandag heb ik even gebeld met de assistent van mijn pc,omdat nog een aantal vragen had die ik tijdens de controle ben vergeten te vragen.

Ik belde met name omdat ik sinds vorige week een wond ( het lijkt wel een gaatje ) onder mijn rechterborst heb. Bij het drielandenpunt. De wond is nie supergroot, evengroot als een paracetamolletje om zo even mee te vergelijken..ook is heeft het dezelfde vorm als een paracemtamol. Er komt dus steeds wondvocht uit.... wat etter achtig spul met bloed. En soms droogt het op als een soort korstje,maar als ik dan weer gedoucht heb is het weer open.

De assistent van mijn pc zei dat het een complicatie KAN zijn,en ik moest het wel even in de gaten houden. Zodra ik koortsig ben, of verhoging heb en de borst is erg warm dan moest ik weer even bellen.

Inmiddels is er niets veranderd, maar het is zeker niet beter geworden. Nu heb ik dus zo'n zelfde wond op onder mijn linkerborst gekregen eergister. Deze is ietsje kleiner,maar wel rond en ook op het drielandenpunt.

Ik hoop dat de wondjes gauw dichtgaan en dat de huid daarzo wel weer een beetje mooi wordt.. het zijn nu soort van gaatjes.

Verder heb ik bij mijn linkerborst nog een hechting zitten die een beetje irriteert. Als ik met mijn hand voorzichtig onder mijn borst wrijf doet het meer pijn op de plek waar die hechting zit. Verder zijn al mijn hechtingen opgelosten en een paar knoopjes zijn bij mijn laatste controle weggeknipt.

Je kunt trouwens ook duidelijk zien dat beide borsten heel anders helen he?

De ene tepel is echt al heel mooi en de ander is nog wat misvormd zit meer bovenop mijn borst,de ander is echt al een geheel zegmaar. En ook de littekens zijn overal heel anders. Op sommige plekken zie je er al bijna niets meer van en op andere plekken ziet het er uit alsof het altijd lelijk blijft. Heel dik litteken zegmaar en heel erg rood van kleur.

Maarja het heeft ook veel tijd nodig en het werkelijke eindresultaat zal ik nog lang niet te zien krijgen.

Hebben jullie dat ook dat je elke dag helemaal je borsten bestudeert om te kijken of het iets veranderd is en of het al wat mooier is geworden.

Ik kijk er echt best wel veel na,en misschien is dat ook niet goed want vaak als ik op bed lig dan pak ik mijn borst voorzichtig beet en duw ik m een beetje omhoog zodat ik het litteken eronder goed kan zien. Hoe meer ik er ook aan zit hoe minder snel het heelt denk ik,maar het is soms zo moeilijk:P

Ik doe het nu vaker zo dat ik er een spiegeltje voor hou,zodat ik niet aan mijn borsten hoef te sjorren,want ze zijn natuurlijk ook wel aardig gevoelig.

Ohja ook zei de ass van pc dat ik pas week 6 weer mag werken. Ik werk namelijk in een kledingzaak en moet best veel bewegingen maken die nog niet kunnen zoals armen boven het hoofd om broeken in lengtemaat 30 te pakken bijv, of heel veel bukken en tillen. Dus helaas moet ik nog 3 weken wachten.

Ik verveel de zo dood thuis en ik wil zo graag al weer werken.

Ik woon namelijk bij mijn schoonouders met mijn vriend. Dit is tijdelijk totdat we weer een eigen huisje krijgen en kunnen betalen, maar ik trek het hier bijna niet langer. Ik heb het gevoel dat ik mijn eigen ding niet kan doen en vooral mijn schoonmoeder let veel op me. Ik ben iemand die heel erg veel tijd voorzichzelf nodig heeft en ik hou ook veel van rust en gewoon een eigen plekje hebben. Ik hou er van om lkkr plantjes en bloemen te kopen en me eigen huisje wat opleuken,lekker eren koken etc. En dat kan nu niet. Tenminste niet zoals ik het wil en dit is niet mijn eigen huis.

Ik denk dat dit ook heel veel stress geeft en dat ik daarom ook nog zo extreem moe ben.

Ben vandaag naar de dokter gegaan en die wil dat ik volgende week even bloed laat prikken ( zo'n volledig bloedonderzoek) om te kijken of ik misschien een laag hb heb, of ijzer te kort etc. Ben benieuwd.

Hoop iig ook echt dat ik en mn vriend weer snel een eigen huisje krijgen,want dan zal ik helemaal opleven.

Zo... genoeg gezeur voor nu.

Moest ff wat kwijt.

Alvast bedankt voor jullie tijd en aandacht om mijn verhaal te lezen.

Liefs

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.