Ga naar inhoud

Lisaengel 20 april 2012 : Dr Biezen: MC zuid : Leeuwarden


Aanbevolen berichten

hallo ik ben lisa ik ben 41 jaar oud en mijn zwaarste gewicht was 142 kilo ik weeg nu bijna 80 kilo wil voor 20 april 75 kilo wegen .ik word 20 april namlijk geopereerd krijg een Mammareductie . borstverkleining. ik vind het allemaal best spannend. ik ben in december 2011 naar het mcl zuid in leeuwarden geweest bij dokter biezen. toen woog ik 95 kilo en heb dus cup e hij had een aanvraag ingedient bij mijn zorgverzekeraar en in eerste instantie werd dat afgewezen omdat mijn bmi 31 was en ik moest mijn bmi naar beneden halen voor die vergoeding. 2 februarie 2012 had ik een beoordeling bij de verzekeraar ik woog toen 85 kilo en mijn bmi zat op 29 dus ik had de vergoeding te pakken en toen heb ik een afspraak gemaakt in het zieknhuis en hebben dingen besproken en ook over de cup maat gehad . het gaat dus een c of een b worden .ben echt wel benieuwd of ze echt mooi gaan worden. maar goed ik dacht als ik nu gewoon nog even verder afval zit ik ook op mijn streef gewicht ik dus nu in de 80 kilo zone. hoplijk op 20 april in de 75 kilo zone maar of ik dat ga redden weet ik niet en het hoeft niet persee. hoe hebben jullie de borstverkleining ervaren ,daar ben ik echt wel benieuwd naar .zo even in het kort mijn verhaal oja dokter biezen gaat mij opereren en het gaat een cobi operatie worden want dokter apers van de obese kliniek gaat dan gelijk mijn navelbreuk herstellen was ik even vergeten te vermelden .. hoor van jullie en als er nog vragen zijn stel ze gerust....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Lisa,

Welkom op het forum!

Zelf vond ik de BVK heel erg meevallen. Ik had veel meer pijn verwacht, maar dat viel dus reuze mee. Ik heb eigenlijk alleen de dag na de operatie nog paracetamol geslikt, omdat het voorgeschreven was, maar omdat ik zo weinig pijn had ben ik daar mee gestopt.

Het vervelendste was de beperking in het bewegen, maar met een beetje hulp van anderen is daar ook wel overheen te komen ;)

En ondanks wat complicaties ben ik nog steeds heel blij dat ik het gedaan heb :)

Groetjes Kir

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi lisa.

Ik heb vorige week donderdag een borstverkleining gehad. Ik ben van 70f naar 70c gegaan. Ik was ook erg zenuwachtig,maar vooral omdat ik nog nooit eerder een narcose was ondergaan. Ik heb 2 nachten in het ziekenhuis gelegen...mcl zuid ook uiteraard. Ik moest 1 nachtje langer blijven omdat ik iets te veel bloed had verloren. De pijn is me erg meegevallen over het algemeen. had alleen last van de drains..die waren erg gevoelig,het was ook best wel pijnlijk toen die eruit werden gehaald. Verder eenmaal thuis ook geen pijnstillers meer nodig gehad. Slapen gaat niet zo fijn helaas omdat op je zij liggen nog erg pijnlijk is en tevens ook niet goed voor het helingsproces,maar gelukkig heb ik goede sportbhs die de boel goed ondersteunen. Ik moet nog wel erg wennen aan t feit dat ik een stuk kleinere borsten heb..en het ziet er nu natuurlijk nog raar uit,omdat het nog in model moet komen. Wel heb ik verschrikkelijk veel jeuk aan de wonden en ik kan er niet bij omdat er tape op geplakt zit,maar jeuk is overigens wel een goed teken.

Waar ik het allermeest last van heb is toch de narcose..ben erg vermoeid en duizelig en hoofdpijn,maar dit verschilt ook per persoon hoeveel last je ervan hebt.

Ik wens je alvast heel.veel.sterkte en je gaat er zeker geen spijt van krijgen.

Gr stephanie

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 months later...

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.