Ga naar inhoud

Borstvergroting en tumors - graag info over pc Coenen C antw


Aanbevolen berichten

Hoi,

Ik ben nieuw op het forum dus het is nog even zoeken hoe dit werkt.

Ik ben van plan een bv en lifting te laten uitvoeren door dokter Coenen C. te Antwerpen. Heeft hier iemand ervaring mee ?

Verder heb ik nog een vraagje : 4 jaar geleden hebben ze 4 tumors gevonden, gelukkig zijn deze goedaardig, doch als ik terugblik aan de biopsie, waar ze toch met grote naalden in mijn borsten staken heb ik bang dat dit in de toekomst niet meer kan gedaan worden, als ze dan prikken in mijn siliconen, ….

Weet ook iemand of ze op een mammografie en/of echo na een bv alles nog kan gezien worden (bij het opzoeken van kanker dan)

Tania

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo

Zo ver ik weet kan je geen mammo maken maar een mri,

En ze kunnen er volgens mij niet meer met een naald in dus inderdaad gaan ze dan lek,

Als ik jou was zou ik hier echt met je huisarts over praten

Veel geluk toegewenst..

Groetjes konijntjuhh

Link naar reactie
Delen op andere sites

Idd , mammo wordt afgeraden , echo geen probleem .

MRI is wel het beste : zie je't meeste op .

Dat heeft mijn chirurg me destijds toch verteld .

Bij biopsie heb je toch een bekwame arts nodig die dit gaat doen en altijd beter voor een andere optie kiezen lijkt me .

Met naalden door je kapsel (wat zich rond een prothese vormt , is natuurlijk proces) of de prothese zelf laten prikken zou me ook niet aanstaan . Niet dat het dan héle gaten zijn of dat protheses gaan lekken (de met siliconen gevulde normaal niet) maar in mijn ogen kan dat niet goed zijn .

De naam Coenen klink me niet direct bekend in de oren ...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Morning,

Ik heb ondertussen al info opgevraagd, en blijkbaar kan alles nog gedaan worden, mits de prothese achter de borstspier w geplaatst. En de naald zou zo diep niet gaan, …

Ik ben van plan de lifting en vergroting tegelijk te laten doen. De ene pc zegt dit apart de doen, de andere tegelijk . Heeft hier iemand ervaring mee ?

T

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja , tuurlijk , in principe kan een bioptie altijd ...

Een prothese wordt ook ALTIJD achter je eigen borstweefsel geplaatst , of je nu op of achter de spier geplaatst hebt .

Natuurlijk heeft achter de spier dan minder kans om in de prothese te prikken , lijkt me logisch .

't is gewoon dat gedacht dat me zou weerhouden .

Maar goed ik heb - gelukkig - nog geen bioptie nodig gehad dus mss denk ik er anders over als het moet .

Dan ga je wss liever voor de zekerheid ivm een tumor ? Beetje persoonlijke mening denk ik .

Die namen doen bij mij ook geen belletje rinkelen eerlijk gezegt wat niet wil zeggen dat ze 'slecht zijn hoor .

Je kan even bij de ervaringstopics gaan kijken , in de titels staan de namen van de chirurgen en klinieken vermeld . Zo zie je meteen wie 'populair' is ;)

Ervaringstopics LIFT / BV

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi,

Ik heb zelf 2 keer een mammo gehad,en 3 keer een echo met mn implantaten.

3e keer weer een mammo vertikte ik aangezien ik zelf in mijn dossier kan komen en zag dat de radiologen elke keer zeiden dat een goede beoordeling niet lukte ivm de aanwezigheid vd implantaten....grr waarom heb ik ze dan 2 keer moeten laten pletten? Anywayz,laatste keer er dus op gestaan alleen echo ( was nog lastig,ze probeerden me alsnog bij de mammo te krijgen..) krijg ik daarna te horen dat een echo de mammo niet vervangt ( wat op zich natuurlijk logisch is) en ik idd bij een positieve fa.anamnese een mri moet hebben.

Zucht...ikke naar de huisarts en wat schept mijn verbazing? Zegt ze het niet nodig te vinden omdat "alleen" mijn oma borstkanker heeft en zei als huisarts niet zomaar een mri aan kan vragen ( wat dan welweer klopt)

Maargoed,je snapt waarschijnlijk wel dat ik me afvraag wat ik er die 3 controles heb gedaan aangezien ze blijkbaar niet alles kunnen zien..trouwens bij de 1e dus ook een punctie gehad,was goed te doen,geloof niet dat ze het implantaat raakten.En vandaaruit ook de classificatie birads111 ( wat dus weer inhoud onder controle te moeten blijven,zodoende dat me verbaasd dat de huisarts aangeeft het niet nodig te vinden)

Nu heb ik gelukkig via mijn werk een kno-arts waar ik mee samen werk en heb dit aan haar voorgelegd,hoe kom ik dan aan een mri?

Zij gaat dit voor me navragen en denk dat ik zeer binnenkort een antwoord van haar krijg en hoop dat ik dan alsnog een mri krijg,ik verwacht niet dat er iets ernstigs ad hand is,maar wil op zijn minst 1 keer een GOEDE check hebben.

Moraal van dit verhaal: de ene pc zegt dat een mammo wel kan,een ander zegt van niet.Daar ik van 3 verschillende radiologen kan lezen dat een mammo en echo niet goed beoordeelbaar is ( ala heb dan wel 700cc,weet niet of het voor minder cc ook geld maar lijkt me wel), is mijn advies,als een ckeck ad orde is,probeer dan gewoon een mri te krijgen.De kortste en meest logische weg blijkbaar..

Gr

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is eens een duidelijke uitleg van iemand mét ervaring !

Bedankt voor deze nuttige info !

Ikzelf had al een mammo en echo ZONDER implantaten toen ik een knobbeltje voelde enkele jaren geleden .

Ze zeiden toen in het ziekenhuis : 'het zit tussen uw oren mevrouw , we zien niks" .

Toen ben ik naar een zelfstandig radioloog geweest voor een second opinion .

Ik zal toch zéker zelf wel weten wat ik voel :angry: : die zag zelfs 2 knobbeltjes (bleken onschuldige cysten te zijn) met een echo .

De éne is idd de andere radioloog niet .

Nu ik implantaten heb wil ik nooit nog een mammo en als ze niks zien op een echo wanneer ik nog eens een knobbeltje voel wordt het voor mij overduidelijk een MRI !

Dit topic blijf ik dus wel volgen aangezien ik eigelijk niet aan mijn huisarts verteld heb dat ik nu implantaten heb > ben er trouwens ondertussen niet meer geweest ... zelden ziek (gelukkig) en voor een verkoudheid ga ik niet .

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi B-cupje,

Ja, dit vond ik een belangrijk topic om toch even in te reageren ;-)

Je hebt dus groot gelijk,mocht de situatie zich voordoen ( hopelijk niet natuurlijk) dat je een check moet hebben dan de mammo en echo over te slaan en direct voor een mri. Had ik alles geweten wat ik nu weet had ik het ook direct zo gedaan natuurlijk. En ook voor mij nooit geen mammo meer!

Gr

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey Ladies ,

goedenavond allemaal. Het is leuk dat ik zo een uitgebreide uitleg heb gekregen, en voor mij is het ook een duidelijke zaak. Het zal later een MRI worden denk ik !!!

Bij mij gaat het allemaal heel snel gaan. Ik w nu donderdag 12 april al geopereerd, er was iemand afgevallen, … en ik wou het zo snel mogelijk want 12 mei hebben we een trouwfeest waar mijn vriend getuige van is, ... !!!! Ik heb ondertussen ook mijn huisarts bezocht en hij staat er ook 200 % achter en ook achter Dr. Coenen, die zou goed werk afleveren volgens mijn dokter. Veel vind ik niet van hem op de ervaringstopic (goede tip van B-cupje trouwens :-) ) maar als mijn dokter zegt dat hij ok is, heb ik er dan ook het volle vertrouwen in.

Het gaat echt wel heel snel gaan nu, en heb nog geen flauw idee hoeveel cc ik ga laten plaatsen. Blijkbaar hangt alles van de borsten op dit moment. Ik heb morgenmiddag een afspraak met dr Coenen, om over die zaken toch ff te praten he. Ik heb nu een 80-85 a-cupje en afhangertjes . Dus een lifting is nodig. Ik sport heel graag dus ik denk aan een goede gevulde c , omdat ik bang heb dat het anders te veel zou storen als ik sport, maar ik lees toch veel op dit forum dat de meesten het achteraf bekeken toch liever groter zouden hebben. Dit gaat nog een nadenkerktje w vrees ik.

Ik ben nu wel vermagerd (10kg) dus als ik terug zou verdikken zal alles wel mee verdikken veronderstel ik.

Heeft er iemand een tip voor mij ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

*** Mijn beste vriendin is ook bij Dr. Coenen geweest, die is zeer tevreden.

Ik heb ook een lifting en prothese gehad, je kunt mijn foto's in de galerij zien. Ik ben bij Dr. Vanoorbeek geweest, een collega van Dr. Coenen die ook in t St-Augustinus opereert. Veel succes gewenst!

Groetjes van Ingrid.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey Ingrid,

Dit is leuk om te horen hoor. Pff, ik voel me al wat geruster. Ik heb geprobeerd jouw album te openen, maar dit lukt niet, ik heb een paswoord nodig.

Tja, ik ben dan ook geen internet freak :103: .

Ik heb ook is naar jouw site gezien. Amai, wat ben jij vermagerd zeg !!! Dikke proficiat hiervoor

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey Tania,

Mijn foto's kan je in de galerij hier ook zien. Als je over mijn naam gaat aan de linkerbovenkant van dit berichtje krijg je info, dan kan je op een pictogram klikken met een soort boompje en kom je automatisch in mijn fotoalbum terecht.

Dank je voor het complimentje, ik voel me ook heel erg goed nu :-)

Groetjes van Ingrid.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey Ingrid,

het is me gelukt hoor voor naar je album te zien. Ja ze zijn echt mooi, maar ik lees je hebt 450 cc en ik ben daarstraks nog naar pc geweest en die raadt me 325 cc voor de ene borst en 350 cc voor de andere aan. Nu ik heb de indruk dat dit niet zo veel is (voor mij dan he) en begin nu helemaal te twijfelen, …. of ze wel groot genoeg zullen zijn. Nu, ik sport wel heel veel en naargelang dat verhaal zegt hij toch niet groter te gaan. Maar op het forum lees ik dat iedereen precies meer cc 's heeft , … Misschien is het goed dat het morgen al zover is, want op den duur w ne mens zot daarvan , …. :104:

Link naar reactie
Delen op andere sites

*** Ik wilde zelf een goed gevulde D cup. Had voorbeeldfoto's mee van hoe ik het wilde hebben. Er was vantevoren besproken om er 400 cc in te doen, maar tijdens de operatie heeft mijn pc zelf de 450 cc gebruikt omdat die veel meer op mijn voorbeeld trokken. Ik had ook veel huid over, dus het kon makkelijk. Ze zijn helemaal mooi in proportie met mijn lichaam vind ik zelf. Ben op maat 80E uitgekomen. Laat anders Dr. Coenen voor je operatie nog een foto zien van hoe jijzelf ze heel graag zou zien, en dan kan hij proberen dat te benaderen. Ikzelf sport trouwens ook veel (bodypump en CXtraining) heb er helemaal geen last van.

Groetjes van Ingrid.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik had echt schrik voor de sport, maar blijkbaar valt dat dan heel goed mee, …

Ik zal het hem morgen toch nog ff melden , ik had foto's mee, maar hij was toch meer geneigd voor mij die kleinere te nemen, ik had foto's mee van 375 cc en 450 cc . Is het nu misschien omdat ik maar 1,64 m ben ?

Maar als ik naar jouw foto's kijken, zijn de jouwe wel groot maar niet zo heel groot he. En toch is het een 80E. Je moet me nu niet verkeerd verstaan he, maar ik dacht dat een 80 E groter zou zijn.

Ik vind het heel vervelend, het is tenslotte morgen al zover !! Pf ik mag niet teveel meer twijfelen

Groetekes, T

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.