Ga naar inhoud

Zontje : 20 augustus 2012 : Dr. Stillaert : UZ Gent


Aanbevolen berichten

  • Reacties 62
  • Created
  • Laatste Reactie

Het is hoogtijd voor een post-operatieverslag hé… Om één of andere reden kwamen jullie reacties niet aan bij mij en voelde ik jullie gespannen medeleven dus niet. Sorry!

Ik merk dat ik niet zoveel zin heb om die hele dag in geuren en kleuren tot in het kleinste detail te omschrijven. Hier wat souvenirs die bijgebleven zijn:

  • Een grappig moment was het toen ik in het operatiekwartier moest gaan rechtstaan en de chirurg met alcoholstift op mijn billen de “vetrijke” plekken aftekende.
  • Een spannend moment was het toen ik vlak voor ik in slaap viel, toch nog even aan de anesthesist vroeg of ik het wel zou overleven.
  • Een vreemd moment was het toen ik tijdens mijn narcose (of de restanten ervan) twee verpleegsters hoorde discussiëren over “hoe lelijk die asymmetrie toch was”, terwijl ik niet in staat was daar enige emotie bij te voelen (gezien die narcose).
  • Een onaangenaam moment was het toen ik klappertandend en schuddend van de kou wakker werd.
  • Een aangenaam moment was het toen de verpleegster dit opmerkte en een warmeluchtblazer onder mijn lakens kwam steken om mijn temperatuur terug op peil te krijgen.
  • Een geruststellen moment was het toen de chirurg in het ontwaakkwartier langskwam en vertelde dat de asymmetrie (waar ik die verpleegsters had over praten) te wijten was aan een drainage-bus die lek geworden was en dus geen bloed meer draineerde uit mijn linker borst.
  • Een heerlijk moment was het toen hij zei dat ik zelf kon controleren of het er wel goed uit zag en toen ik dus mijn hoofd ophief en… twee prachtige borsten zag.
  • Een leuk moment was het toen ik terug op de kamer kwam en bijna manisch was van geluk.
  • Een minder leuk moment was het toen ik alle narcose en morfine uit mijn lijf kotste enkele uren nadien.
  • Een intens moment was het toen ik voor het eerst in de spiegel keek: die twee mooie borsten waren de mijne.
  • Een verlossend moment was het toen ik 24 uur na de operatie geen pijnstillers meer nodig had.
  • Een ontgoochelend moment was het toen bleek dat ik enorm veel en lang bleef nabloeden en dus steeds opnieuw een dag extra moest blijven.
  • Een gek moment was het toen ik het plots niet meer erg vond om te moeten blijven, aangezien ik de voordelen begon te zien van het eten op bed en het elektrisch bed (waardoor ik mijn borstspieren niet hoefde te gebruiken).
  • Een bevredigend moment was het toen het bloeden 4 nachten na de operatie eindelijk gestopt was.
  • Een heel speciaal moment was het toen ik op de vijfde dag naar huis mocht, nota bene met borsten!

En daar zit ik nu: thuis… Met een lipo-panty stijf om de paarse billen en twee korsterige littekens maar vooral met… twee prachtige borsten. Van de oorspronkelijke asymetrie is er dankzij de lipo-filling niks meer te zien. Wat een kunstenaar is die chirurg toch…

Ik ben zo dankbaar met deze kans die ik kreeg!

Dank voor al jullie steun!

Zontje

PS: Van zodra de laatste zwelling en blauwe en gele plekken weggetrokken zijn, hebben jullie “na”-foto’s tegoed.

PSS: Uiteindelijk ging er gezien mijn beperkte hoeveelheid vel maar 210 cc per borst in, aangevuld met nog ongeveer 100 cc vet per borst maakt dit het geheel nu tot een grote B / kleine C.

PSSS: In een tweede (operatie)fase met lipo-filling kan ik ervoor kiezen om nog wat bij te krijgen en om een nog perfectere bovenpool te krijgen met een “naadje”, maar dat is stof om later over na te denken. Eerst even afwachten hoeveel vet het overleefd heeft tot en met week 6 (en dus vermoedelijk voor altijd) en hoe het er dan uit ziet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gefeliciteerd Zontje!

Wat een leuke en originele manier om jou dag(en) te beschrijven.

Heerlijk om te lezen dat een mens zo gelukkig kan worden van twee volle bollen :D

Fijn dat je het ziekenhuis uit bent en weer lekker thuis kan herstellen, nu hopen dat je vet het 'overleefd'. :)

Doe lekker rustig aan!

Groetjes

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey Zontje,

Ik vind het een heel leuk verslag!!! Inderdaad niet in geuren en kleuren, maar daarom niet minder interresant om te lezen :35: Ergggg leuk gedaan, vooral omdat je de emotie voelt bij ieder punt wat je noemt.

Een heeeel goed herstel gewenst, en zwijmel maar fijn weg bij je eigen boobies :55: Je hebt ze verdiend :119:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey Zontje,

Allereerst gelfeliciteerd met je borsten :1bouncingboobs: ! Leuk he, om eindelijk wat te hebben?! Ik had ooit ook amper borsten en was na mijn tweede borstvergroting ook zo blij :D . Ik las dat je scoliose hebt en dat daardoor ook je borstkas vervormd is, ik heb zelf ook scoliose, niet zo erg als jij maar bij mij staat een kant ook meer naar voren dan de andere kant. Toen ik voor het eerst op consult ging vroeg de pc of ik even recht wilde gaan staan, nou naar mijn gevoel stond ik recht maar hij duwde mijn schouder naar beneden en naar voren :24: en dat voelde voor mij weer heel onnatuurlijk aan :4: .

Als je foto's gaat plaatsen mag ik ze dan ook zien want ik ben wel heel nieuwsgierig naar hoe het is geworden!

liefs, Layla

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 10 months later...

Dag meiden,

Hier ben ik dan EINDELIJK nog eens. Nu ik borsten heb, kom ik blijkbaar niet meer naar het forum. Sorry! Maar nu mailde me iemand via een "persoonlijk bericht" en voelde ik het als m'n taak om haar wat foto's en extra info te bezorgen en zo kwam ik hier weer eens terecht :-).

Intussen staan de foto's van FASE 1 in mijn album.

Jullie lezen het goed: er kwam dus ook een FASE 2. Daarover hieronder meer.

Groetjes,

Zontje

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dag meiden,

Fase 2 dus.

Tja: moest ik geboren zijn met het resultaat van fase 1, dan had ik nooit een borstvergroting of -correctie laten doen, maar aangezien ik nu toch al had laten "werken" aan m'n lijf en aangezien het toch vergoed werd, kon ik het meteen "perfect" laten maken.

Wie heel goed kijkt op de foto's van na fase 1, ziet immers dat mijn borsten nogal ver uit elkaar bleven staan, dat mijn borstkas nogal abrupt overliep in mijn borst en dat mijn misvormd borstbeen eruit bleef steken.

Daarom kreeg ik in een tweede fase (nu 4 maanden geleden) extra vet ingespoten (weggenomen uit de billen).

Zoals je kan zien in de fotoreeks "na fase 2", is er nu van de misvorming niets meer zichtbaar.

Het resultaat is een 75B (grote B, kleine C). Er is geen mens die merkt dat ze niet natuurlijk zijn en dat vind ik super. Je kan het niet eens voelen dat ze vals zijn.

Ziezo, nu zijn jullie tenminste op de hoogte.

Groetjes,

Zontje

PS: nu het zomert kan ik voor het eerst kleedjes met décolteetjes dragen. Geloof me: wat een heerlijke ervaring :-).

Link naar reactie
Delen op andere sites

he zontje!!

lees je topic nu voor het eerst en jeetje wat een verhaal zeg. ben blij voor je dat je deze mogelijkheid heb gekregen en dat het volledig vergoed is. en wat een mazzel je hebt gehad met de chirurg en wat heeft hij twee prachtige kunstwerken geleverd!! echt briljant! en de verschillen tussen fase 1 en 2 zijn met de foto's duidelijk te zien, maar het zal een vreemde niet opvallen dat jou borsten niet door moeder natuur zijn gegeven. echt meid jij kan deze zomer trots rond lopen in kleedjes (voor ons hollanders jurkjes :6: ) met decollete! je verdient het! en geniet ervan!

x

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 year later...

Dag Mous,

Heb het eens opgezocht op internet met welke cupmaat dat verschil tussen die twee overeenkomt. Waw, lekker confronterend zeg! Wijst nog meer op de nood aan een bv.

Dank zij mijn vooruitstekende borstkas is het verschil tussen beiden "nog" 4 centimeter (wat beter is dan 0 centimeter natuurlijk). Als ik op zoek ga, dan heb je vanaf 10 centimeter verschil een AA. Ik haal dat dus ruimschoots niet...

En dat terwijl ik tot nu toe vrolijk een push up B kocht, aangezien daar dan altijd spontaan wat vulling inzat. De rest vulde ik dan wel niet, maar als de BH stijf genoeg was, viel dat niet op...

't Is pas sinds ik op zoek ging naar die uitwendige prothersen en nu uiteindelijk een bv overweeg, dat ik objectief naar mijn lijf durf kijken. Ik moet eerlijk bekennen dat ik tot vorige week dacht dat ik toch nog een ruime A had aangezien ik toch die push up B kon dragen...

Lekker confronterend dus :-).

Nog 1 dagje wachten voor ik Dr. Sinove zie. Nog een half uurtje wachten en dan bel ik ook voor een afspraak met Dr. Visser. Eerst wil ik me grondig informeren en dan hak ik de knoop door. Spannend!

Groetjes,

Zontje

Exact hetzelfde! Ik ook 4 cm verschil in omtrek! En ook altijd 'lege' bh's die ik draag :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.




×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.