Ga naar inhoud

Zontje : 20 augustus 2012 : Dr. Stillaert : UZ Gent


Aanbevolen berichten

Dag dames,

Ooit startte ik met een B-cup, tijdens mijn zwangerschappen haalde ik zelfs een C, ik eindigde met een A en vandaag vul ik zelfs een AA niet meer. Inderdaad, ik ben helemaal plat geworden, er is enkel nog vel, daaronder voel je meteen mijn borstkas.

Geleidelijk aan overweeg ik een borstvergroting (in mijn geval: een borstcreatie, want er valt niets te vergroten ;-)

Ik zou sowieso kiezen voor hydrogel-prothesen, dit omdat ik vroeger aan een auto-immuniteitsziekte leed en de monobloc hydrogel de enige prothese is die voor dergelijke mensen aangeraden wordt.

Ik zit met een serieuze scoleose en bijgevolg steekt mijn linkerborstkast momenteel ruim een centimeter voor de rechter (en dus ook voorbij mijn rechter tepel ;-)).

Ik zit met heel wat vragen:

- zou ik voor een ronde of een antatomische gaan rekening houdende met de asymetrie (zijn er nog asymmetrisch gebouwde dames onder jullie)? Je moet weten dat mijn borstkast bovenaan hoger is dan het onderste deel van mijn ribbenkast, bijgevolg kan ik nog zoveel kipfilets in mijn BH's steken als ik maar wil, de schelletjes worden er steeds onder gelegd en lijken dus mijn borstkast naar onder toe op te vullen, maar nooit komt er een borst naar boven/voren. Ik zou eigenlijk ook vulling nodig hebben boven mijn tepel.

- kan je bij monobloc hydrogel kiezen voor een verschillend volume aan beide kanten of ben je verplicht aan beide kanten dezelfde te nemen?

- zouden jullie ze (in het geval jullie net als ik geen borst meer over hebben) gaan voor een plaatsing onder of op de spier?

- kennen jullie een goede chriurg (die werkt met hydrogel) in het Gentse / Oost-Vlaanderen?

Misschien kan iemand wel op één of meerdere vragen antwoorden...

Groetjes en bedankt,

Zontje

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 62
  • Created
  • Laatste Reactie

Hey Zontje,

Welkom hier!

Heb nog nooit van jouw 'probleem' gehoord dus ben bang dat je geen 'lotgenoten' zult treffen op dit forum.

Natuurlijk wel wat betreft het ontbreken van borsten ;)

Verstandig dat je wilt kiezen voor hydrogel prothesen, zag er laatst ook een stukje over op tv, in combinatie met auto immuunziekten.

Wat betreft de keuze anatomische - ronde protheses; wanneer je uit jezelf geen borsten (meer) hebt wordt het vaak aangeraden om anatomische protheses te nemen, deze hebben immers een druppelvorm en geven dus de meest natuurlijke look. Maar aangezien dit natuurlijke resultaat ook met ronde protheses, i.c.m. dualplane/achter de spier methode, te bereiken is en je al aangeeft dat je ook vooral aan de bovenkant van je borst vulling nodig hebt denk ik dat ronde protheses voor jou een beter resultaat zullen geven.

Het is geen enkel probleem om verschillende maten te krijgen.

Over de plaatsing; ik weet wel zeker dat op de spier voor jou geen optie is. Je zegt 't zelf al; je hebt totaal geen vulling meer en een dunne huid. Als je implantaten dan óp de spier komen zou je de randen teveel zien (in de meeste gevallen), dus zul je ze waarschijnlijk (gedeeltelijk) onder de spier krijgen. Dat kan volledig achter de spier, of dual-plane. Hierbij is de bovenpool van je prothese bedekt met de spier, en de onderkant zit erboven. Dit geeft het natuurlijke, aflopende effect aan de bovenkant wat je hebt bij plaatsing onder de spier, en ze zakken een beetje mee met je eigen borsten zoals ze dat zouden doen bij plaatsing op de spier. Best of both worlds zegmaar ;)

Wat chirurgen betreft, ik weet eigenlijk alleen van mijn eigen pc, dr. Linda Visser, dat ze met deze protheses werkt. Dit doet ze in haar kliniek http://www.arenborghoeve.nl/ in Venlo. Er zullen vast meer chirurgen werken met deze protheses, misschien dat andere forumleden je daarbij kunnen helpen. Maar ik kan dr. Visser in ieder geval zeker aanraden, mits je het natuurlijk wilt houden. Ik ben zelf door haar geopereerd bij de Wellnesskliniek in Genk.

Veel plezier op dit forum!

Groetjes

Link naar reactie
Delen op andere sites

Parkiet! Je kan wel in een prive-kliniek gaan werken haha! Wat een kennis! :42:

Zontje, welkom hier en Parkiet heeft al je vragen al beantwoord!

Dit zijn ook wel de dingen die een pc voor je kan bepalen zodra je hem consulteert.

Ik wens je veel wijsheid en we gaan je weg naar nieuwe boobs wel volgen!!

Heb je voor jezelf een datum dat je ze wil hebben?

Groetjes Senna

Link naar reactie
Delen op andere sites

Parkiet! Je kan wel in een prive-kliniek gaan werken haha! Wat een kennis! :42:

Zontje, welkom hier en Parkiet heeft al je vragen al beantwoord!

Dit zijn ook wel de dingen die een pc voor je kan bepalen zodra je hem consulteert.

Ik wens je veel wijsheid en we gaan je weg naar nieuwe boobs wel volgen!!

Heb je voor jezelf een datum dat je ze wil hebben?

Groetjes Senna

Haha je wordt vanzelf een expert als je al zo lang op dit forum rondsnuffelt :42::45:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey Zontje,

Welkom! :D

Denk niet dat er in het Gentse veel pc's zijn die met hydrogelprothesen werken, zie persoonlijk niet direct een reden om vanwege auto-immuunziekte daarvoor te kiezen, heb zelf 3 auto-immuunziekten en was volgends m'n pc helemaal geen probleem siliconen te nemen. Maar je zult wel je eigen redenen hebben waarom je persé die prothesen wilt.

Veel van je vragen zijn intussen al beantwoord door Parkietje ^_^ , wil je nog veel lees- en postplezier wensen op het forum en veel succes ook met eventuele consulten!

Liefs, :54:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dag meiden,

Wat lief dat jullie zo snel reageren en zo begaan zijn!

Ik was vorige week eigenlijk naar een bandagist gegaan waar ze dus uitwendige prothesen verkopen voor vrouwen die een borstamputatie moesten ondergaan. Die mevrouw zei me dat mijn platheid wel heel extreem was en dat ik bijgevolg misschien wel in aanmerking zou komen voor een (gedeeltelijke) terugbetaling van de externe prothesen, maar dat ik daarvoor een voorschriftje nodig had. Ik dus naar een plastische chrirurg voor dat voorschriftje. Ik dacht, aangezien ik daar dan toch ben, zal ik me meteen maar eens laten informeren over de interne prothesen en zowaar... ik werd verleid...

Alleen heb ik zo een heilige schrik voor het lekken en/of zweten van die prothesen... Vandaar dat ik na twee dagen zoeken op verschillende fora (en zo dat van jullie ontdekte trouwens ;-) besliste dat ik voor de veiligheid de monobloc hydrogel wil. Het zijn de enige prothesen waarvoor er tot nu toe (en ze bestaan toch ook al 15 jaar) nog geen enkel negatief wetenschappelijk onderzoek bestaat.

Maar wie weet laat ik me toch nog verleiden door een andere soort hoor!

Ik heb intussen een lijstje gemaakt van chirurgen die ik morgen eens ga bellen om te informeren naar de prothesen waarmee ze werken, hun ervaring met asymmetrie en de prijs.

Op mijn lijstje stonden vijf namen en één daarvan was de pc van Parkiet en een andere was die van Eefje, dat geeft me meteen al wat extra vertrouwen, moet ik zeggen.

Wat betreft de timing, weet ik het niet zo goed. Volgende week start ik met een duikopleiding. Ik weet niet hoe lang je niet mag zwemmen (of duiken) na je operatie.

De opleiding is gedaan einde mei, maar vermoedelijk is begin juni geen ideale periode om je te laten opereren (omdat je dan tijdens de warme maanden met zo een sportBH moet rondlopen en dus geen spahgettibandjes of bikini kan dragen). Of zie ik het verkeerd?

Dank aan jullei allen voor de steun die ik nu reeds ervaar!

Zontje

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey Zontje,

Ik heb voor mezelf de afweging gemaakt dat ik het risico neem, het leven zit immers vol risico's en de kans dat er iets gebeurd is alsnog klein. Maar als jij je veilig voelt bij hydrogel protheses neem je die toch gewoon :) De nadelen zijn, voor mijn weten, wel dat je een grotere kans hebt op rimpelvorming en ze kunnen lekken, maar als ze lekken is dit niet schadelijk, wel vervelend natuurlijk.

Je mag, naar mijn weten, 3 maanden niet zwemmen na je operatie. Maar de een zegt dit en de ander zegt dat het kan als je wondjes dicht zijn, dus hier is nogal wat onduidelijkheid over. Gezien het infectiegevaar en de belasting voor je spieren zou ik hier wel lang mee wachten.

Ik ben zelf geopereerd in augustus, en vond het niet heel erg hinderlijk om 6 weken lang een sportbeha te dragen, en dus niet leuke topjes aan te kunnen. Maar juni is misschien een ander verhaal.. Je moet natuurlijk ook nog maar mazzel hebben dat je terecht kunt. Als ik hier zo op het forum kijk is er in deze tijd van het jaar enorme belangstelling voor operaties.

Groetjes

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey Zontje,

Ik begrijp zeker je afweging, toen ik me aan het oriënteren was voor m'n borstvergroting heb ik ook het halve .nl forum en dit forum doorgelezen, zoveel dat ik er op den duur een beetje gek van werd hihi, en als jij je prettiger voelt bij hydrogelprothesen moet je dat vooral doen, het enige nadeel is dacht ik wel dat ze nogal snel kunnen lekken en dan zwelt je borst op doordat ze water aan je lichaam onttrekken. Dan moet je ze zo snel mogelijk weer laten vervangen, want heb eens een ervaring gelezen van iemand die daar te lang mee gewacht had en haar borst was uiteindelijk helemaal vervormd geraakt en dat heeft veel problemen gegeven.

Zou zeggen ga eens op enkele consulten en laat je goed voorlichten over de voor- en nadelen. Fijn dat mijn pc ook op je lijstje staat, kan hem iig van harte aanbevelen :D, hij werkt met Natrelle (vroeger McGhan) en die hebben iig een extra laagje om het zweten zoveel mogelijk tegen te gaan. Wat lekken zelf betreft, de prothesen vandaag de dag zijn van een vastere gel die niet meer kan lekken.

Wat zwemmen betreft, ik denk dat je na 6 weken rustig terug kunt beginnen opbouwen hiermee, zolang als het goed aanvoelt kan het geen kwaad

.

Veel succes!

Liefs, :53:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kan alleen maar meepraten of het verschil, het asymmetrische gedeelte,

Dit is heel veel verbeterd sinds mijn bv.

Ik heb druppelvormige prothese's verschillende cc's en verschillende prothese's

Als je wilt mag je de foto's bekijken

succes

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kan alleen maar meepraten of het verschil, het asymmetrische gedeelte,

Dit is heel veel verbeterd sinds mijn bv.

Ik heb druppelvormige prothese's verschillende cc's en verschillende prothese's

Als je wilt mag je de foto's bekijken

succes

Dag Mous,

Dat klinkt interessant! Ik had tot nu toe enkel gedacht aan verschillende volumes, maar het is super slim om ook de vorm aan te passen...

Als je dat niet erg vind, zie ik je foto's graag eens. Wat moet ik hiervoor doen?

Dank je wel hoor!

Zontje

Link naar reactie
Delen op andere sites

Naast de dankwoorden voor Mous ook aan alle andere meiden super hartelijk dank hoor!

Door jullie steun, lijk ik steeds meer gewonnen voor het operatie-idee!

Dit weekend heel wat afgesurft op het web, op basis van jullie info en andere info 5 artsen geselecteerd, er blijven er nu nog 4 over.

2 van hen zouden de hydrogel prothese kunnen doen, 2 andere suggereren met polytech te werken (omdat die prothesen ook amper zouden zweten).

Straks even overleggen met mijn man en dan zo rap mogelijk een afspraak maken!

Iemand van jullie ervaring met polytech? Zal ook eens surfen op het forum hier.

Dank voor alle steun!

Zontje

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank voor het delen, Mous.

Ter info aan allen:

Vandaag belde ik een reeks chrirurgen af.

Op basis van mijn gevoel besliste ik in eefste fase om woensdag op consult te gaan bij Dokter Sinove (om nieuwe types van prothesen te leren kennen).

En morgen bel ik ook voor een afspraak met Dokter Visser (voor meer info over de monobloc hydorgel in mijn situatie).

Op basis van hun info hak ik dan de knoop door: monobloc hydrogel of iets anders.

Eens dat beslist is, gaat het nog tussen Visser en Van Caneyt (als het monobloc hydrogel zou worden) en tussen Sinove en De Meyere (als het iets anders zou worden).

Ik hou jullie op de hoogte :-).

Wat wel confronterend is, is om hier te lezen dat jullie met minder dan 400 cc al aan zo een mooi volume komen. Volgens de pc die ik reeds zag (Vertriest) zou ik bijna 400 cc nodig hebben en hiermee "slechts" aan een grote B (kleine C) komen... Nu ja, beter dat den de huidige platte toestand natuurlijk :-).

Groetjes,

Zontje

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat is je onvangsmaat,

Lees alleen je cupmaten,

die hebben het zelfde verloop als de mijne, eerst B later Ctje en toen op zijn retour, tot dat de linkse een AAtje werd Plat dus.

ps voor mij bv droeg ik 75 cm omdat ik dacht die te hebben, maar ach was niet belangrijk paste toch nooit een bh aan beide borsten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat is je onvangsmaat,

Lees alleen je cupmaten,

die hebben het zelfde verloop als de mijne, eerst B later Ctje en toen op zijn retour, tot dat de linkse een AAtje werd Plat dus.

ps voor mij bv droeg ik 75 cm omdat ik dacht die te hebben, maar ach was niet belangrijk paste toch nooit een bh aan beide borsten.

Ik ken niet echt veel van borst-dingen eigenlijk, moet ik bekennen. Weet eigenlijk niet goed wat zo een omvangmaat concreet betekent (ik dacht dat de omvang gewoon toonde hoe 'breed' je was, maar blijkbaar heeft het ook een invloed op de grootte van je borsten). Tja, wie weinig borst heeft, verdiept zich daar niet in zeker... Tot ze een bv overweegt natuurlijk ;-)

Weet wel dat het verhaal héél gelijkaardig is. Hier ook eerst een B, tijdens de zwangerschap een C en uiteinderlijk een AA. En ook ik draag steeds een 75 die ik nooit vul. Als ik het resultaat zie bij jou, is er dus toch nog hoop :-) Leuk!

Slaap wel!

Zontje

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ken dat probleem, die winkels waar ik nu naar binnen ga daar liep ik eerst zonder naar te kijken voorbij, rap een bh online bestellen en klaar maat nooit goed Ja voor een kant maar nooit voor beide boobs.

Ik kom nu in een wereld van Bh en weet er eigenlijk ook veel te weinig van af.

De maten, omvang gemeten onder de borst ( hier dacht ik dus 74 te hebben)

En de maat gemeten over de tepels, die van elkaar afhalen en je heb een verschil die je cupmaat bepaal, Zo kwam ik er dus achter dat ik een verschil had van 2 cupmaten

Ik nam de maat vanaf mijn rugwervel tot tussen de borsten, en dat maal 2 wat normaal zou moeten zijn, dat ook aan de andere kant en volla een verschil van 2 cupmaten

Het verschil werd bij mijn ieder jaar erger, de kleine werd steeds platter, het verschil was zelf met een pushup bh goed te zien bij een strak shirt, ook een topje aan zag je verschil. Natuurlijk had ik wel ooit groter gehad waardoor er wel wat op de pushen was, verder was er ook een probleem wat ik pas bij de pc hoorde, was dat ik aan de platte kant geen borstnaad had, waardoor plat nog platter werd. (als ik zelf naar mijn borsten keek zag ik zeker een verschil van 2 cm in bh)

Eenmaal de eerste stap gezet heb ik hem heel rap de tweede genomen, vrijdags consult gehad dit voelde zo goed, ook waarschuwde hij dat het nooit 100 % gelijk zou worden maar zeker de projectie naar voren zou goed komen, 's maandags lag ik al op de operatie tafel,

En dat is nu 10 weken geleden,

Bh's passen je heb een gevuld shirt, en de maat die is groot, maar neppers vullen nu eenmaal meer en die hebben een grotere cup nodig, Dus mijn 70 E is echt niet te vergelijken met een 70E natuurlijk,

Het verschil wat je nu nog ziet is ook het verschil van vorm wat ik van me zelf al had maar ook het verschil in prothese, de medium is minder stug en wiebelt al de ander nog niet en is iets hoger en iets minder breed dan een medium is. Maar het kan nog wat veranderen verder indalen. En dit corriceren doet niet elke pc.

Ik ben er blij mee want alleen bloot is het verschil te zien, en niet meer in shirts, en van een dag ben je nu eenmaal meer in kleren he.

groet

Mous

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dag Mous,

Heb het eens opgezocht op internet met welke cupmaat dat verschil tussen die twee overeenkomt. Waw, lekker confronterend zeg! Wijst nog meer op de nood aan een bv.

Dank zij mijn vooruitstekende borstkas is het verschil tussen beiden "nog" 4 centimeter (wat beter is dan 0 centimeter natuurlijk). Als ik op zoek ga, dan heb je vanaf 10 centimeter verschil een AA. Ik haal dat dus ruimschoots niet...

En dat terwijl ik tot nu toe vrolijk een push up B kocht, aangezien daar dan altijd spontaan wat vulling inzat. De rest vulde ik dan wel niet, maar als de BH stijf genoeg was, viel dat niet op...

't Is pas sinds ik op zoek ging naar die uitwendige prothersen en nu uiteindelijk een bv overweeg, dat ik objectief naar mijn lijf durf kijken. Ik moet eerlijk bekennen dat ik tot vorige week dacht dat ik toch nog een ruime A had aangezien ik toch die push up B kon dragen...

Lekker confronterend dus :-).

Nog 1 dagje wachten voor ik Dr. Sinove zie. Nog een half uurtje wachten en dan bel ik ook voor een afspraak met Dr. Visser. Eerst wil ik me grondig informeren en dan hak ik de knoop door. Spannend!

Groetjes,

Zontje

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Zontje ik wil je veel wijsheid toe wensen met je beslissing.Ik lees dat er genoeg dames hier veel weten over bv dus je zit wel goed.Het technische deel kan je pc jou heel goed vertellen omdat jij toch een andere afmeting hebt dan de gemiddelde dame op dit forum.Maar weet zeker dat ze er iets mooi's van kunnen maken.En geloof me als je ze eenmaal hebt denk je had ik het maar jaren eerder gedaan haha..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Naast al je andere vragen ook vragen of ze het verschil kunnen minimaliseren.

Voor me zelf ben ik blij dat het wel gebeurd is en dan neem ik de verschil in stugheid maar voor lief,

succes,

en ik had in mijn voorbereiding een vriendin die me een paar weken voor was dus ik kon ze ook live zien, dat maakte de keuze uiteraard tikkie makkelijker.

Zij heeft trouwens ook verschillende prothese, maar dit omdat haar borstkast niet gelijk was waardoor haar borsten ongelijk er uit zagen terwijl dat dus aan haar borstkast lag.

Mss ook een een ding om is te kijken of het probleem niet in je borstkast zit.

nogmaals succes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dag Mous,

Bij mij ligt het inderdaad aan een draaiing in mijn borstkast. Daardoor steken mijn linker ribben meer dan een centimeter voor mijn rechter ribben. En daardoor ontstaat de illusie dat ik links wat borst heb, maar eigenlijk is het dus borstkast met een tepel op ;-)

Ik ben echt blij dat je vertelde dat je pc niet enkel voor een verschillende inhoud ging, maar ook voor een verschillende vorm. Met die info ga ik morgen naar Dr. Sinove. Net ook gebeld naar Dr. Visser. Lap zeg, moet bij haar nog wachten tot 8 mei... In dat geval wordt de kans op nieuwe borsten voor de zomer wel wat lager natuurlijk...

Maar goed, ik wil eerst goed geïnformeerd zijn, dus wat maken een paar borstlozen maanden eigenlijk nog uit hé (loop er al 3 jaar mee rond).

Groetjes!

Zontje

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat leuk dat je zo meeleeft!

Ben inderdaad veel wijzer geworden.

De eerste wijsheid was een confronterende maar tegelijkertijd ook een geruststellende wijsheid: de pc had zelden zo een platte vrouw gezien... Dit vind ik geruststellend in die zin dat ik het ik het in die zin beter kan verantwoorden (voor mezelf en voor de buitenwereld) dat ik een bv wil (nodig heb). De pc denkt zelfs dat ik in aanmerking kan komen voor een bv die een deel door het ziekenfonds wordt gedragen (omdat de situatie blijkbaar zo extreem is).

Veel info gekregen. Wilde aanvankelijk enkel de monobloc hydrogel, maar de polyurethaan gecoate prothesen lijken me ook wel wat (omdat daar amper inkapselingsproblemen bij voorkomen omdat het materiaal 3D is en het littekenweefsel dus 3D wordt opgebouwd en dus niet in 1 of 2 richtingen trekt, maar in 3 richtingen). Het ding zou ook niet lekken. Nadeel is dan weer dat je polyurethaan in je lijf krijgt en ik weet niet of dat dan zoveel gezonder is dan silicone. Ik heb dus nog wat opzoekwerk voor de boeg.

Ik ben 1m80 lang en weeg 67 kilo. Vandaag paste ik al even "voor de lol" (tegen volgende keer gaat de dokter wat extra opzoekwerk doen en overleggen met collega's omwille van de specifieke asymmetrie-situatie) en kwamen we uit bij 270 cc. Toch denk ik dat ik nog net ietsje meer wil. Zou echt graag een grote B, kleine C krijgen. Heeft iemand daar een menig over?

Om de asymmetrie weg te krijgen (en dan vooral dat lastige borstbeen dat rechts uitsteekt) zou hij een beetje lipofilling doen aan de linkerkant zodat er wel een symmetrie bereikt kan worden. Toen ik zei dat dat wel leuk leek, maar dat ik daar niet veel vertrouwen in had op langere termijn (ik verbrand zoooooo rap vet), en er bijgevolg niet echt extra geld aan kon uitgeven, gaf hij aan dat hij dat er wel zo bij zou doen omdat de ingreep dan toch sowieso gebeurt en omdat het niet veel werk is (maar aan één kant en een klein beetje).

Heb zoveel om over na te denken en te zoeken de komende dagen zeg!!!

Morgen ga ik alvast eerst naar het ziekenfonds met mijn voorschrift. En dan zo snel mogelijk naar de controlegeneesheer zodat ik weer snel verder kan doen :-).

Waw, wat een warrig verhaal hierboven. Alles in mijn hoofd is zo warrig: zoveel nieuwe info, zoveel blijdschap omdat, nu ik het probleem na 2 jaar eindelijk zelf erken, de buitenwereld het probleem ook erkent,...

Dank voor jullie medelven zeg!!!

Zontje

Link naar reactie
Delen op andere sites

wauw dat is idd nog al wat info wel goed dat er de tijd voor werd genomen.

In mijn geval zou de ziekeverz. het zeker vergoed hebben als ik het een paar jaartjes eerder had gedaan ik ben nu vooral erg bassis verzekerd en zou dan hoe dan ook een heel groot deel zelf moeten betalen, wat ong. het bedrag was dat ik nu bij Accz kwijt was. Ook de tijdperk kwam nu wel zakkelijk heel gunstig uit, ( we hebben een eigen bedrijf)

Maar de cc moet je idd nog even laten bezinken hoor, wss zal er duel plane geplaats worden, wat inhoud dat er ong 50cc achter de spier verdwijnt.

Maar goed daar kan je nog even over brainstormen, Je heb voorlopig denkt werk genoeg.

Wel super dat je zelf meer en meer inziet dat die een mooie oplossing is, ik ben er zelf ook erg blij mee, als ik nu naar beneden kijk zie ik al zo veel gelijkheid zonder extra moeite

Mous

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Mous,

Heb vandaag de halve wereld rondgebeld. De wet zegt in België dat er een unilaterale agenesie moet zijn (lees: geen borstontwikkeling aan één kant) om in aanmerking te komen voor terugbetaling. Dus als er een cupmaat of meer verschil zit tussen beide borsten, dan heb je kans op terugbetaling. Ik heb jammer genoeg aan beide kanten niks... Bijgevolg zal het vooral van de goodwill van de controlearts afhangen of hij het al dan niet goed keurt. Voordeel (in mijn nadelige situatie) is wel dat ik met dat vooruitstekend stuk borstkast zit waardoor dat stuk voorbij mijn tepel aan de andere kant komt: ik heb dus aan beide kanten niks, maar toch lijkt het erop dat er een "maatverschil" is door die gekke bouw. Wie weet... duimen maar!

Ik heb intussen ook een kennis gezien die beroepshlave dagelijks borsten controleert (borstkanker) en toen ik haar de situatie toonde, schork ze nogal. Ze zei dat ze dat nog nooit gezien had. Wel al vaak AA'tjes, maar nog nooit wat ik haar toonde... Dus als die controlerarts nu eens even gechockeerd zou kunnen zijn als zij...

Goed dat je dat zegt van die dual plane en het feit dat ze dan nog kleiner lijken! Hij zou ze immers ook duap plane of zelfs helemaal onder de spier plaatsen (omdat ik dus geen bedekking heb), dus dat is inderdaad iets extra om rekening mee te houden!

Naast de ziekenkas kwestie die ons nog wat tijd kost, moeten we dan ook nog de knoop doorhakken: monobloc hydrogel of de prothese die met polyurethaan gecoat is (van polytech).

Goh, vorige week was ik nog van plan twee externe prothesen te kopen en vandaag kan ik al bijna niet meer wachten tot ik geopereerd zou worden!

Ik hou je/jullie op de hoogte!

Zontje

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi zontje,

Het is te proberen, mijn kans was al klein ivm basis verz. en dat hele gedoe, met een super kleine kans heb ik maar niet doorlopen.

Wat mss wel handig is dat je mss kan onderbouwen dat je er ook psychisch klachten van heb. Tenminste dat vertelde ze mijn.

en ja die maten weer een breekijzer, je heb nog heel wat voor de boeg, aan denkwerk,

Maar weet zeker dat je er heel blij en vrouwlijk uit gaat komen.

Mous

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.




×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.