Ga naar inhoud

vraagje over tillen en heffen


zotje

Aanbevolen berichten

Mijn dokter zegt dat ik na twee weken terug mijn werk mag hervatten maar ik ben een verpleegster en dat is soms heffen en tillen. Is dat toegestaan?

De meeste dokters geven de raad om 6 weken niet te tillen.

Van mijn pc mocht ik na 3 dagen terug aan het werk, zelfs heffen en tillen, geen probleem voor hem.

Maar dat lukte voor geen meter.

Ook al mocht ik heffen, voor de zekerheid heb ik daar toch 5 à 6 weken mee gewacht.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik werk in de verzorging, ook regelmatig tillen dus en ben na 2 weken aan het werk gegaan.

Moet je zeggen dat het de eerste week niet mee viel, maar een week later ging het al veel beter. (3 weken PO dus)

Als ik het nog eens moest doen, zou ik dus 3 ipv 2 weken vrij nemen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hmmmm dat is best zwaar tillen. Zou een doos tillen ook niet mogen? Want dan zou ik in principe wel kunnen werken na twee weken.

Ik heb ook maar twee namelijk en vrees dat er meer nodig is. Als zelfstandig onderneemster lukt t me echt niet om langer vrij te nemen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kan niemand anders die doos tillen voor je? Normaal mag het van sommige dokters na 2 weken tillen. Het is te zien hoeveel zo'n doos weegt? Je zal het waarschijnlijk wel nog voelen. Tis echt afwachten...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dames er is een verschil tussen iets 'kunnen' en iets 'doen'. Het is vaak ook een kwestie van: 'is het verstandig'?

De regels die plastisch chirurgen geven waar je je aan moet houden zijn er niet voor niks.

Ik het verkeer mag je ook niet door rood rijden als er toch verder geen auto's aankomen........

Wijsheid is beter dan eigenwijsheid :)

Zorg goed voor julliezelf! Het is een dure ingreep en je kiest er zelf voor. Kies dan ook voor een gezond herstel, zonder experimenten. Dan kun je jezelf naderhand tenminste zelf niets verwijten!

xx BB

Link naar reactie
Delen op andere sites

ja maar ik vraag het hier nog eens omdat mijn dokter zegt twee weken en dan mag ik terug gaan werken als zorgkundige is dus heffen en tillen. Maar hier zeggen ze best langer dusja wie geloven hé ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vind het erg vroeg. Er zijn niet veel plastisch chirurgen die hetzelfde advies als de jouwe geven. Maar dat geldt voor heel veel adviezen die jouw pc geeft. Niet verkeerd bedoeld he, maar die Saline prothesen worden ook niet gauw door anderen geadviseerd.

Ben je nergens anders op consult geweest, zodat je wat meer info hebt, voordat je eraan begint...?? En anders eens ff googelen, want er is veel info op internet te vinden!

Succes :)

xx BB

Link naar reactie
Delen op andere sites

ja maar ik vraag het hier nog eens omdat mijn dokter zegt twee weken en dan mag ik terug gaan werken als zorgkundige is dus heffen en tillen. Maar hier zeggen ze best langer dusja wie geloven hé ;)

Ik werk ook in de zorg op een groep van 8 bewoners meervoudigcomplex gehandicapten en ik word eind augustus/begin september geopereerd en heb echt 6 weken vrij dan want ik ben als de dood dat ik door tillen, draaien ,duwen van rolstoelen enz ik dadelijk iets kapot maak of het herstel belemmer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik werk ook in de zorg op een groep van 8 bewoners meervoudigcomplex gehandicapten en ik word eind augustus/begin september geopereerd en heb echt 6 weken vrij dan want ik ben als de dood dat ik door tillen, draaien ,duwen van rolstoelen enz ik dadelijk iets kapot maak of het herstel belemmer.

Heel goed Germaine!!! Gezond verstand!! ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heel goed Germaine!!! Gezond verstand!! ;)

Moet zeggen ben normaal het meest eigenwijze persoon die ik ken hahahahahah :45: , maar met zulke dingen zal ik braaf luisteren naar mijn PC en zij zei tijdens ons consult ook dat het met zwaar werk zeker aan te raden is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Moet zeggen ben normaal het meest eigenwijze persoon die ik ken hahahahahah :45: , maar met zulke dingen zal ik braaf luisteren naar mijn PC en zij zei tijdens ons consult ook dat het met zwaar werk zeker aan te raden is.

Het zou ook zoooo zonde zijn als het mis zou gaan door je eigen schuld. Ik ben nu 11 dagen PO, en houd me echt rustig! Ik ben als de dood dat er iets mis gaat en ik het zelf schuld ben. Daar betaal ik niet al dat geld voor :)

Ik vind jou heel verstandig! :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het zou ook zoooo zonde zijn als het mis zou gaan door je eigen schuld. Ik ben nu 11 dagen PO, en houd me echt rustig! Ik ben als de dood dat er iets mis gaat en ik het zelf schuld ben. Daar betaal ik niet al dat geld voor :)

Ik vind jou heel verstandig! :D

Heb net je foto's bewonderd ze zijn echt super mooi geworden , hopelijk worden ze van mij ook mooi. Lekker rustig aan doen dus !!. Zie dat jij 450cc hebt gekregen wow dat wordt denk mega van 75B naar ??? Ik krijg hopelijk 350 cc high profile en anders 320 cc ( ik heb nog maar een 70B over na 2 zwangerschappen)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Thanks :D

Ik heb medium profile, geen idee wat het voor cupmaat gaat worden hihi. Even afwachten, kun je pas na een week of 6 op zn vroegst zeggen he ;) Er wordt gezegd dat je na 3 maanden pas echt kunt zien hoe het ongeveer gaat worden, maar nog tot een jaar duurt voor het uiteindelijke resultaat. Heb je mijn topic al gelezen? Staat ook verslag van operatie in (tussen de flauwekul die we gemaakt hebben haha...)

Anders reageer daar ff in, dan staat het allemaal lekker bij elkaar :D

Liefs, xx BB

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 months later...

:103: Hallo, ik ben ook nieuw hier op het forum, en ik heb ook een vraagje over het heffen en tillen. Ik heb afgelopen maandag een bv gedaan bij dr. Linda Visser (duale plane) plaatsing met monobloc hydrogel.

Ik ben nu bang dat ik de eerste en de tweede dag teveel gedaan heb met mijn borstspier. Ik wilde de eerste dag mijn haar wassen bij de badkuip, ik hing dus met mijn hoofdgebogen in het bad en mijn man probeerde zo mijn haar te wassen maar hij maakte mij best wel nat en toen was ik bang dat er water tussen mijn bh kwam. Ik heb toen zelf heel voorzichtig mijn haar gewassen. Ik had ook geen pijn. De volgende dag mocht ik 3 minuten douchen en dat deet ik ook en toen heb ik ook mijn haar gewassen, ik dacht dat dat mocht, maar toen ik naar de kliniek belde mocht dat helemaal niet zelf je haar wassen, nu voel ik mij heel erg onzeker en ben ik bang dat ik een goed herstel van mezelf in de weg sta.

Ik heb ook een zoontje van 15 maanden waar ik vanaf volgende week zelf voor moet zorgen, met afentoe hulp van mijn moeder en vader.

misschien heeft iemand hier ook ervaring mee?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Annebell

Niet huilen meid :) Je moet gewoon van nu af aan rustig aan gaan doen.

Waarom je je eigen haren niet mag wassen op de normale manier, is vanwege het inkapselingsproces. Je mag namelijk, wordt door de meeste pc's geadviseerd, je ellebogen niet boven je schouders houden. Als je dat wel doet, kan het inkapselingsproces verstoord worden. Dat jij dit nu wel gedaan hebt, hoeft geen ramp te zijn hoor, maar probeer je de komende weken er wel aan te houden ;)

Het andere dat veel pc's zeggen, is dat je niet zwaarder dan 10 kg mag heffen, de eerste 6 weken. Dit om dezelfde reden en daarbij komt ook, dat je borstspier de kans moet krijgen om te herstellen. Er is vanalles mee gebeurd en deze moet dus de kans krijgen om te genezen.

Verder zijn stofzuigen, strijken en ramen lappen uit den boze!

Wat je zoontje betreft. Er zijn meer moeders hier op het forum. Misschien dat je nog reacties van hun krijgt, hoe zij een en ander gedaan hebben. Slaap je kindje nog in een ledikant? Weet ook niet hoe zwaar je kindje is.....

Is het een optie dat je kindje zijn/haar middagdutje in het grote bed van papa en mama doet? Evt. met mama als waakhond ernaast? :) Rust die ook meteen een beetje mee..... :P

xx BB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo,

Wat Annebell schrijft heb ik ook hier en daar gelezen.

Toen ik dit vroeg aan mijn pc, zei die dat dit allemaal geen kwaad kon.

6 weken ellebogen en zo omhoog houden, allemaal niet nodig.

Maar toch heb ik dit in het mate van het mogelijke me wat ingehouden, beter te weinig doen dan teveel.

Maar ja, die zei ook dat ik na 3 dagen terug zou kunnen werken, en dat was verre van.

Nog veel succes met je verdere herstel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Harstikke bedankt voor jullie antwoorden! :106: :106:

Op de vraag van best_boobie hoeveel mijn zoontje weegt, hij weegt boven de 10 kilo, ik mag hem echt niet op tillen! Ik heb een campinbedje die je aan de voorkant open kan maken met een rits,zo hoef ik hem niet zelf in bed te leggen een weer uit bed te tillen.

Ik ben heel erg blij dat dit forum er is, ik hier krijg meer informatie over bv en herstel dan dat ik vanuit de kliniek heb gekregen.

groetjes Annebell 81

Link naar reactie
Delen op andere sites

Harstikke bedankt voor jullie antwoorden! :106: :106:

Op de vraag van best_boobie hoeveel mijn zoontje weegt, hij weegt boven de 10 kilo, ik mag hem echt niet op tillen! Ik heb een campinbedje die je aan de voorkant open kan maken met een rits,zo hoef ik hem niet zelf in bed te leggen een weer uit bed te tillen.

Dat is nog eens een goede voorbereiding!!! :35: Dat campingbedje. Ik wist niet dat het bestond! (maar ik heb dan ook geen kinderen haha)

xxx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik had dat campingbedje gezien in een folder en ik dacht die moet ik hebben!

best_boobie ik voel de prothese wel zitten en ik vind mijn borsten er nog opgeplakt uitzien, is dat normaal? Ik heb ook harde borsten wat waarschijnlijk door de zwelling komt? weetje misschien wanneer de zwelling afneemt? :49:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Annebell

De prothesen kun je blijven voelen, maar omdat ze zachter worden over een paar weken, ga je ze steeds minder voelen als prothesen. Ik voelde ze in het begin ook op bepaalde plekken heel goed, maar nu ben ik 8 weken po en moet ik soms echt even zoeken :)

Die harde borsten heb je dus doordat de prothese zachter moet worden de komende maanden en omdat er nog zwelling in zit ;)

Die zwelling, heel verschilllend hoe lang je daar mee blijft lopen. Bij de een duurt het een weekje, bij de ander een paar weken. Ligt aan de operatietechniek en of je lichaam weer veel vocht produceert als je wat meer gaat doen. Dat is afwachten. Je huid zal wel steeds minder strak worden en dan voelt het ook al prettiger aan :)

Vocht in de buik ben je na een paar dagen meestal wel kwijt.

xx BB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.